Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

°°°TAMMENTERHOJEN keskiviikko°°°

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=sienna]Hoh hoijaa.... täällä " tosi pirteänä" töissä. Meillä on uudet naapurit (rivitalo) ja olivat vissiin miesporukalla baarireissulla viime yönä. Tulivat neljän aikaa ja jäivät mekastamaan pihalle prkl!!! Heräsin 5.30 ja en ollut juurikaan neljän jälkeen nukkunut. Juuri kun olin lähdössä, menivät sisälle. Harmi, olisin sanonut muutaman painavan sanan. No, mies aikoi käydä vähän juttelemassa tänään, kun taloyhtiössä asuu paljon vanhuksia ja vuorotyötä tekeviä, ei oo kiva keskellä viikkoa tollain mekastaa ja herättää koko talo.

[b]Omppu[/b], eiköhän nuo vihlonnat ym. kuulu tähän vaiheeseen, kohtu kasvaa rytinällä ja kohta pullahtaa esiin. kaveri kertoi että joillain voi olla jo liitoskipujakin, jotka vihloo tosi ikävän tuntuisesti. Ota kuitenkin neuvolassa puheeksi, jos jatkuu pahana.

[b]Fable[/b], mä oon miettiny ihan samaa tossa kalenteriasiassa. Seuraan just Libero-vaippojen kalenteria sekä yhtä ulkomaista. Amerikkalaisissa lasketaan joskus viikot vasta ovulaatiosta (sikiön todellinen ikä) mutta tässä ne on laskettu kuukautisista. Silti paino/pituusarviot heittää samalla viikolla aika paljon!? Itse päättelin Libero-kalenterin toimivan just niin että kun mulla on nyt 14+4, niin katson tiedot viikko 15 kohdalta, koska olen 15. viikolla. Perusteena se että viikot alkaa ykkösestä, ei nollasta. Eli eka viikko on 1 ja silloinhan lasketaan 0+0, 0+1, 0+2 jne...sillä logiikalla viikko 15 olisi 14+0, 14+1 jne. Ja samoin teoriaani tukee se että viikolla 4 puhutaan testin tekemisestä ja siitä että herkin testi voi näyttää jo 9-10 vrk ovulaatiosta. Siispä viikko 4 on pakko olla 3+0, 3+1 jne. Toivottavasti tajusit sekavan sepustuksen... :)

Mikä se sun toinen kalenteri on? Mulla on www.pregnancy.org/pregnancy/fetaldevelopment1.php

[b]Gallup[/b]; pidän jonkun verran muistiinpanoja Tekayn sivuilla omassa kalenterissa. Pikkuisen innostus lopahti, kun pidin keskenmenneissä raskauksissa tarkkaa kalenteria ja sitten kävi kuten kävi. Aion jossain vaiheessa siirtää tekstit Tekayn sivuilta siihen neuvolan VAU-kirjaan, että on jotain pysyvää dokumenttia.

Lisään tähän Gallupiin vielä toisen kysymyksen; [b]aiotko pitää nyt tai vauva-aikana blogia?[/b] Mä olen lueskellut paljon eri vauvablogeja ja musta ne on tosi mahtava juttu. Mullakin asuu sukulaisia ulkomailla ja blogi ois niille tosi näppärä juttu seurata vauvan kasvua ja kehitystä kuvineen, kun puhelimessa ei aina muista kertoa kaikkea. Aion aloittaa ihan raskauden alusta ja jatkaa sitten vauvablogina. Mutta " julkistan" blogin olemassaolon vasta raskauden loppumetreillä ja sitten saavat seurata mitä alkuraskaudessakin on tapahtunut.[/color]

[color=deeppink][size=4]♥[/size][/color] [color=maroon][b]Sinda & Nipsu rv 14+4[/b][/color]

Vierailija
2/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uninen aamu täälläkin.. jälleen nukuin pommiin, luulin laittaneeni torkun päälle, mutta vedinkin kokonaan herätyksen kiinni! Heräsin puoli tuntia kellonsoiton jälkeen puhelin yhä kädessä... niin tyypillistä ;)

Kiitos Sinda nopeasta vastauksesta. Kyllä mäkin aika normaaliksi oon noita vihlasuja kuvitellut, rupesi vaan huolestuttamaan hiukan, kun koko illan vihloi... Mutta aamulla jälleen ohi, hyvä niin. Ja eilen epäilin jo, että olisin tuntenut ensimmäiset liikeet. En tiedä voiko olla, mutta mukavalle " se jokin" liikehdintä ja poksahdus siellä vatsalla tuntui... Illalla piti ns kuulostella uusiksi, mutta uni vei välittömästi.

Gallupeista: päiväkirjaa olen jonkin verran pitänyt Tekayn sivuilla, mutta en muualla. Sielläkin suht harvakseen jotain kirjannut.. (hyvä muistutus, pitäiskin jotain laittaa)

Mutta nyt töihin..!

omppu 15+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogi-gallup: nooh, alon pitää ihan muuten vaan galluppia 04 syksyllä, silloin kirjoittelin liki päivittäin. sitten viime vuonna ehkä noin kerran kuussa, ja tänä vuonna oon kirjoittanut viimeksi varmaan huhtikuulla, ehkä. mutta toi vauva-ajasta kirjoittaminen voisi olla ihan kivaa. odotuksesta en oo viä sinne kirjoittanut, kun en välttämättä haluu et ihmiset sitä kautta saa tietää odotuksesta, mielummin kerron henkilökohtaisemmin. ainakin muutama kaveri käy säännöllisesti tarkastamassa tilanteen, et onko uusia kirjotuksia.

päiväkirja: oon koko elämäni aikana aloittanut päiväkirjan kirjoittamisen ehkä kymmenen kertaa, ja parhaimmillaan se on kestänyt viikon, niin en taida nytkään aloittaa. vau-kirjaan ois voinut olla kiva kirjoitella, mut kun ennen ultraa en " uskaltanut" (kun tuo vanha km kummittelee) ja sen jälkeen on tässä kesätohinoissa jäänyt. ehkä sit vois merkkailla kun liikkeet alkaa.

liikkuville tammenterhoille. kävin ite eilen salilla ja olin kivan ohjaajan tunnilla, jolta sitten kyselin asioita tunnin jälkeen. oon joskus bodypumpissa ollut, ja kyselin sen sopivuutta raskausaikana. 1)kyykkyjä pitäisi rajoittaa, ei ihan alasasti koska kiristävät vatsalihaksia, ja muutenkin eteen tulee painoa (myös salireenin yhteydessä siis), 2)penkkipunnerrus selällään kannattaa jättää väliin, koska selän puolella menee isoja verisuonia, mutta tärkeinpänä 3)kuuntele mikä tuntuu hyvältä, niitä voi tehdä, itse tietää parhaiten mikä sopii ja mikä ei. ohjaaja muistutti myös että noiden tankojen kaa pitää muistaa olla varovainen, ei voi ihan samaa linjaa vetää ylös, muuten ottaa masuun kii;). eli tässä jotain pientä.

(.)ei mitään. ma ja ti kävin salilla, tänään ja huomenna pidän vapaina, huomenna kun sinne hesaan lähden...

tikru ja simppis rv17+5

Vierailija
4/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri on fyssari, tuore äiti ja aerobic-ohjaaja. Hän totesi Bodypumpin (oon käyny monta vuotta) olevan hyvä liikuntamuoto myös raskaana ollessa, mutta tosiaan kyykyssä kannattaa jättää maksimipainot pois, taasen jalkakyykkyä mainitsi voivan tehdä normaalisti. Viime viikolla kävin viimeksi tunnilla ja eräs nainen siellä rehki aivan viimeisillään (mahasta päätellen) ja ei tuo ongelmia näyttänyt tuottavan, on käynyt mun muistin mukaan pitkäänkin. Välillä joitain liikkeitä näytti tekevän soveltaen.. Että ainakin itse aion käydä jatkossakin, kroppaa kuunnellen. Jos esim eilisen kaltaisia vihlomisia alkaisi ilmetä, niin toki kroppa jotain varoittelee. Eilen tosin oli ihan lötköpäivä, et se ei siitä johtunut.. :)

Spinningissä en oo nyt aikoihin käynyt, kovasti kyllä tykkään. Ajattelin sitäkin mennä taas kokeilemaan, mutta vetämättä nyt tietty aivan äärirajoille, kuten välillä on ollu tapana.. Niin hyvän hien siinä kyllä saa pintaan, että ainakin turvotukset saisi sillä keinoin varmaan hyvin pienenemään, jos niitä alkaa ilmaantua..

...ja taas töitä...

Vierailija
5/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli taas vaikeeta saada ittesä ylös sängystä! menin illalla nukkumaan jokus 12 maissa ja pikku-ukko tuli herättelemään ja 6.45 niin ei oikein meinannu silmät pysyä auki. onneksi suostui vielä istumaan tunnin videon kans sohvalla niin sain nukku avielä vajaan tunnin lisää. nytkin tuntuu olo kyllä aika naatilta, mutta eiköhän se ton toisen kahvikupn jälkeen ala helpottaa...

hirveesti olis touhua ja tekemistä tälle päivää, kämppä nimittäin ihan rajähdyksen jäljiltä kun eilen mies ja muksut teki pitsaa silä aikaa kun mä olin töissä ja jäljet on myöäs sen näköiset. sit muutenkin ois pyykiä pestävänä pari koneellista ja lastenhuone pitää taas jälleen kerran järjestellä kuntoon. onneks mulla on nyt uusi imuri niin imurointi on oikeesti paljon mukavampaa kun saa nurkatkin koluttua hyvin ilman isompia ongelmia ja tän meidänkin 95m2 kämpän saa imuroitua noin puoles tunnis kun siihen ennen meni vähintään tunti kun imuri oli mitä oli. akvaario olis kanssa tosi täynnä levää ja sekin pitäis siivota, mutta täytyy eka kattoo et kuinka kauan mulla menee noissa muissa hommissa, en viittis kuitenkaan ihan iltaa myöten huhkia koko päivää...

huomenna onkin sitten jännä päivä kun pääsen sinne taysiin ultraan ja keskustelteleen muutenkin tän raskauden seurannnasta kun ei oikein oo hajuakaan mitä kaikkee ne haluaa siellä kattottavan. sit mun nuorin isoveli tulee huomenna kylään ainakin yhdeksi yöksi, keskimmäinen saattaa tulla myös mut se on aina niin huono lähtemään yhtään mihinkään ellei sitä piiskalla olla vauhdittamas et epäilen suuresti tuleeko hän;) lapset kuitenkin kovasti jo odottavat kun yksikin eno tulee kylään:).

oma napa ok, tosin vatsa vois paremminkin toimia kun laksaatiivia saa joka ilta ottaa ja silti tulosta syntyy vain noin 2 krt/viikko... ei paljon naurata...:( mutta onneksi se nyt on vielä pieni murhe...

nyt siivoamaan ja vuoro muille!!

sapa 13+2

Vierailija
6/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en oo ikinä pitäny pitäny minkään sorttista päiväkirjaa enkä oo ikinä kirjannu tuntemuksia minnekään ylös. lapsille on molemmille omat vauva-kirjat joihin kirjaan kaikki pituudet, painot ja sattuvat sutkautukset yms mut muuten luotan tähän suunperintöön kun sitä kautta juttua kyllä piisaa sekä multa että mun mieheltä;)

eipä muuta, nyt oikeesti siivoamaan...;)

sapa

Vierailija
7/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan heti galluppiin, koska muuten sen unohdan: pidän päiväkirjaa muuten. Se on sellaista yleisluontoista " tätä elämään kuuluu nyt" löpinää. Remontteja, raskautta, itkuja, iloja... koko elämän kirjo. :)

Kävin aamulla viemässä labraan sen eilisen pissanäytteen. Tai siis sen, joka olisi pitänyt eilen jättää, mutta en voinut, kun olin just käynyt pissalla. Nyt pitäisi olla kaikki alkuraskauden kokeet käyty. Heh, viikkoja taitaa olla jo 13-14 kasassa ja vasta nyt jätän noita kokeita. Pitää muuten tarkistaa, mikä viikko nyt on. En pysy oikein laskuissa samalla tapaa mukana kuin ekassa raskaudessa. Hetkinen...kyllähän nyt täytyy jo viikko 14 olla.

Tänään pitää mennä keskussairaalalle muissa kuin raskausasioissa. Isällä on syöpä (perkeleen paska syöpä!) ja minuakin seurataan kokein kahden vuoden välein, kun ei tiedä, onko perinnöllistä. Jos löydetään ajoissa, voidaan hoitaa helposti. Isällä ei yhtä hyvä tuuri käynyt ja se paska on levinnyt joka paikkaan. Ai, että se on ahdistava asia. Ikinä ei voi tietää kuinka kauan isä meidän kanssa täällä vielä on, vaikka onkin loistavassa kunnossa. Hoidotkaan ei ole pahemmin vieneet voimia, sädehoito vei vain hiukset.

Anteeksi paasaus. Tuo asia pulpahtaa aina välillä pinnalle isona ahdistuksena, vaikka yritän elää isän sairauden kanssa kuin isä itse: päivän kerrallaan. Turhahan sitä on tulevaa murehtia, kun ei tiedä mitä tulee. Isä itse on päättänyt elää vielä monta vuotta, sisukas mies. Tällaiselle isin tytölle aika kova koulu!

Mutta siis kokeisiin menossa. Ja aurinko paistaa ja lapset odottaa malttamattomina hoitoon pääsyä. Muuten, kun kerrottiin pojille vauvasta äitin masussa, isompi kysyi heti, että pissaako se vauva autojen päälle, jos on ilman vaippaa. Sanoin, että saattaahan niitä vahinkoja käydä. Poika siihen, että no en minä sitten anna sille ainakaan Range Roveria tai Maseratia. :D

Pikkusisko olisi kuulemma kiva. Katsellaan....

Mukavaa päivää kaikille! M

Vierailija
8/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläissäni potenut näin honoa omaatuntoa sairaslomasta!

Viime viikolla olin 3 päivää sairaslomalla liitoskipujen ja pahanolon vuoksi. Eilen olin terkkarilla verikokeissa ja samalla katsottiin verenpaine ja hemoglobiini. RR oli 101/67 ja Hb 114. Ei ihme että huimaa ja on heikko olo.

Onko muilla ollut jo supistuksia? Eilen meinaan lääkäri sydänäänten kuuntelun (ja hienosti hakkasi, vaihtelu oli 140-162 ja doppler ei meinannut pysyä mukana kun pikkuinen myllää niin paljon) jälkeen tunnusteli kohtua ja sanoi että mulla on yllättävän voimakkaita harjoitussupistuksia ja sanoi että ei sitä huolestua kannata, mutta ei kannata hirveästi sitä nostelua ja muuta yltiöpäistä rehkimistä töissä tehdä.

Näiden takia käski levätä tän ja huomisen päivän että sais noita suppareita helpottamaan ja tänään menen verikokeisiin, ottavat jotain testejä noiden arvojen takia.

Eli sairaslomaa ja huono omatunto!

-OMK80 ja pikkuinen jolla tänään kasasa 16 vkoa!

Vierailija
9/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa aamupuuroa ennenkun marjat sulaa uunissa edes hiukan..no aikaa on hyvä kuluttaa täällä koneella sen aikaa.

Galluppi: Sukulaiset ja ystävät toivoisivat että pitäisin blogia vauvan syntymän jälkeen ja ainakin viimeistään sitten jos/kun sinne lattareihin muutamme. Itse en oo ehkä kauheen innostunut, kun en koskaan päiväkirjaakaan jaksanu pitää ja niitä on aivan sikamaisen noloa lukea myöhemmin (teini-ihastukset ja muut säädöt..)No vauva blogi nyt ois ehkä vähän eri juttu, mutta saas nähä.

OMK:Älä nyt ihmeessä oo huonolla omatunnolla..ajattelet vaan, että pikkuisen takiahan sillä sairaslomalla olet ja se on vaan vauvan parhaaksi. Koita nauttia olosta!!!

(.) Ihan pikkiriikkisen on maha pullahtanut esiin, mutta eipä sitä juuri huomaa vielä. Seuraavan kerran kun nään miestäni niin otan puheeksi rakenneultran jospa tuo suostuisi että varataan aikaa.Tietääkö joku millä viikoilla se tehdään yleensä???

Toinen asia mitä on pitäny kysyy jo montä päivää on, että milloin selällään nukkuminen pitäii lopettaa?Eikö se ainakin loppuvaiheessa saata estää sikiön hapensaantia kun maha painaa johonkin isoihin suoniin tai jotain??Mutta haittaako se jo nyt? Oon koittanu olla nukkumatta selälleen, mutta aina siihen vahingossa meen.

Nyt meen keittelemään puuroa ja sit pitäs mennä torille ja kauppaan ja siivota gerbiilin häkki ja tehä vaikka mitä. Eilen vaan makoilin sängyssä kun oli pää kipee ja illalla katoin telkkaria vaik ei sieltä taas mitään tullukaan:)

Beijaflor rv 16+2

Vierailija
10/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

beijaflor: tekayn sivuilla suositellaan että rakenneultra tehtäis viikoilla 19-23. mulla tulee 19 täyteen nyt perjantaina, ja ens viikon aikana koitan gynekeskukselle soittaa aikaa elokuulle ultraan, neuvolantäti sano et elokuu on hyvä aika.

mä oon kyllä vielä nukkunut selällään, kun kyljelläänkään en oikein osaa. oon aina ollut masulla nukkujien puolesta puhuja, mies koko yhdessäolo ajan nauranut et kuinka joku voi nukkua vattallaan. eli tosta tavasta oon pyrkinyt eroon, kun se vattassa jo vähän tuntuu, mutta kyllä tänä aamunakin vattaltani heräsin. nyt oon kehitellyt sellaista puoliks massulla/kyljellä ja puoliks lonkalla makoiluasentoa... hankalaa...

omk80: nyt on todella aika kuunnella itteä ja masuasukkia, kyllä ne työt siellä hoituu ilman sinuakin jos ovat kiireellisiä! eli heitä se huono omatunto romukoppaan ja aattele että nää päivät on vaan teidän molempien parhaaks:)

murjaani: onko noi sun labrat jotain erityisiä, vai mitä on alkuraskauden labrat? kun mulle ei oo moisista puhuttu. eli on otettu vaan ne mitä neuvolassa otetaan: hemppa, verityyppi ja sukupuolitaudit tms

omppu80: juu, kyllä mäkin oon pumpissa nähnyt väkeä vatta pystyssä:) jos nyt tulee sopivasti tunti, niin taidan minäkin mennä. spinningissä oon aina käynyt innokkaasti, viime viikolla poljin ihan muuten vaan ja huomasin et mulla puutu paikat ihan sikana pienessä ajassa (outoo) lähinnä nyt vaan oottelen et kuntonyrkkeily alkais taas, mutta vasta 20.päivä ens kuuta:( siellä oon innokkaasti käynyt useamman vuoden...

mutta nyt alkaa gilmoren tytöt, palaan kommentoimaan jos kommentoitavaa :)

ahkera-tikru

Vierailija
11/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: en ole pitänyt päiväkirjaa enkä ole blogiakaan ajatellut. Aloitan yleensä innokkaasti, mutta sitten se vaan jää...

Murjaanille tsemppiä, munkin isällä oli aikanaan syöpä valitettavasti se vaan oli jo niin pahana että ei voitu mitään tehdä ja kaikki kävi aika nopeasti. Hieno asenne isälläsi, toivotaan että vuosia riittää.

OMK80 - älä turhaan pode huonoa omaatuntoa, parempi levätä kun kerran lääkäri niin sanoo. Mulla on ollut pieniä supistuksia kun on tehnyt jotain raskaampaa. Kerroin siitä neuvolassa ja tekka sanoi että jos liityvät rasitukseen ei tarvitse huolestua, jos taas ihan levossakin tulisi olisi liian aikaista ja pitäisi tarkkailla tilannetta...

beijaflor - rakenneultra on ainakin mulla viikolla 18+ ja Kättärin lappusessa lukee että viikkoilla 18-19.

Kysyin just neuvolassa tuosta selällään nukkumisesta kun ton polven takia olen nukkunut niin. Terkka sanoi että ei haittaa vielä, että loppuvaiheessa (ei sanonut viikkoja) ei ole hyvä asento. Mutta periaatteessa voi nukkua selällään niin kauan kuin se tuntuu hyvälle. Esikoista odottaessa en jossain vaiheessa enää olisi pystynytkään nukkumaan selällään kun se tuntui ilkeältä ja nytkin jo on vähän huonompi asento, mutta ton hiton jalan takia vähän pakko.

Munkin pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta kotihommiin. Sunnuntaina esikoisen synttärikemut ja pitäisi varmaan saada hommelit hoitoon :-)

Aurinkoista ja mukavaa päivää kaikille!

Mirabella ja Albert rv 17+2

Vierailija
12/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko siis kuntonyrkkeilyyn vielä mennä? Mä olen sitä kokeillut vuoden verran ja muutaman vuoden kuntopotkunyrkkeilyä ja jotenkin ajattelin heti kun tulin raskaaksi että ne pitää lopettaa. Tuntuu hieman pahalle kun ajattelee että tulisi lyöntejä tai potkuja mahaan... Onko teillä sitten joku erilainen systeemi? Meillä yleensä pariharjoittelua ja kyllä siinä iskuja saa vatsaankin ihan mukavasti.

Vierailija
13/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tunnin rakenne yleensä tämä: alkulämmittely, tekniikkaa, parin kanssa, kiertoharjoittelu, lihaskunto, venyttely. aika vähän lyödään vatsaan koukkuja, eli luulisin selviäväni. enemmin jotkut u-väistöt yms voi olla hankalia massun kanssa. meillä samassa ryhmässä aloittelijat ja enemmän nyrkkeileet, eli jos siltä tuntuu voin noitten aloittelijoiden kanssa olla ja ottaa rennommin. ja lisäks jos ei pareja muodostu, voi aina olla säkeillä, niille voi aika hyvin kans tekniikoita harjoitella.

mutta meen vissiin ainakin kattoon ens kuussa, et josko mukana pärjäisin.

ahkera-tikru

Vierailija
14/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi ei kuulosta niin pahalle. Meillä on ohjaajana semmoinen mukava mies, mutta meillä otetaan aika tosissaan kontaktia. Ehkä toi nyrkkeily menisi, mutta varsinkin potkunyrkkeilyssä tulee joskus aikamoisia lyöntejä tai potkuja. Jää kyllä nyt multa väliin, täytyy katsoa sitten ensi vuonna uudestaan. Hauskoja treenejä sulle, otahan kuitenkin rauhallisesti :-)

Vierailija
15/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUISKUA: Ootko paikalla? Laitoin sulle viestin tiistaiaamuna maanantaipinoon! Ootkohan käynyt lukemassa?

Galluppiin: Mitään blogia en ole ikinä pitänyt enkä aio. Ekaa odottaessa pidin raskauspäiväkirjaa, jopa kahtakin erilaista... Tästä toisesta raskaudestakin olen aloitellut raskauspäiväkirjaa, mutta niin se vaan on jäänyt. Menee niin hyvin aika tuon esikoisen kanssa ja jotenkin tuntuu, ettei ole ihmeempää kirjotettavaakaan.

Joskus nuorempana aloittelin päiväkirjaa monet kerrat ja aina se vaan jäi.

(.) Olo ihan hyvä ollut. Päänsärkykään ei tänään ole vielä kiusannut. *kopkop* Viimeyön nukuin tosi huonosti katsellen painajaisen toisen perään, niin vois pojan kanssa päikyt ottaa tänään.

-tau- & " eeva" 14+4 (?) Meen näissä laskuissakin sekaisin...

Vierailija
16/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo joo joo :) rauhallisesti otan. (miehelle kun sanon noin niin se ei kyllä usko koskaan) meilläkin onneksi tosi mukava mies se vetäjä, joskus on tilapäisesti naiset sijaistanut, niin ne tunnit olleet melkein fyysisempiä...

viime kevään vikoilla kerroilla oli vähän väkee ja olin sellasen tyypin parina joka kai itekkin valmentaa, sehän löi sit aika kovaa ja säkin pitäminen sille kävi reenistä. eli jos sitä koittaisin vältellä:)

liikunnasta muuten: viime talven opetin luistelua sellasille pikkupojille, nyt ilmotin sentään heti toukokuussa sille " pomolle" etten oo mukana kuvioissa tänä talvena. itellä taitoluistelu- ja ringettetausta, niin jotenkin sitä sitten aina innostuu kun saa luistimet jalkaan. mies sydän syrjällään aina kotona ootteli et paljonkohan sillä nyt on mustelmia. (pitihän jonkun niille pojille näyttää kuinka syöksytään jne, ainoo vaan et niillä oli suojat, mulla vaan kypärä, eli jalat oikein naisellisessa kunnossa koko talven;))

se vielä vähän harmittaa kun ton lumilaudan hankin viime keväänä aleista ja aattelin että no ens talvena minä opettelen lautaileen. nooh, josko sitä sitten loppukeväästä raaskisi vähän lähteä mäkeen, kun miehenkin sain laskettelusta viime talvena innostuun.

rullaluistimet jätin tänä kesänä suosiolla telakalle (kts. tuo aiempi höpötys rauhallisuudesta luistimilla, ja siihen kun vielä asfaltin lisää...)

että tällainen vauhdikas pää kolmantena jalkana ryntäilevä tiikeri täällä simppistä odottelee:)

nyt on oikeesti pakko koittaa himmata tätä kirjoittelua, muuten menee koko päivä tässä. onneksi huomenna pääsen helsinkiin ja sit maanantaina jo töihin. oottakaa vaan kun jään pois töistä niin musta tulee oikee terroristi kun en muuta tekemistä keksi. ostin jopa juhannuksena sellasen nintendon ds liten ittelle ja myin ajatuksen miehelle sillä että aattele, tän kans mä pysyn ainakin turvallisesti paikallani sitten massuni kanssa enkä ryntäile siellä täällä tylsistyksissäni:)

ehkä mä meen jatkaa jo aloittamaani siivous-projektia ja purkaan virtaani sinne.

Vierailija
17/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin taas pitkästä aikaa kuulumisiani.

On ollut pari päivää aikaa väsynyt olo, olen nukkunut tosi huonosti ja nähnyt kaikenlaisia sekopäisiä unia ja se on kostautunut päivällä. Olen yrittänyt aina virkeimmillä hetkilläni huolehtia kotitöistä, mutta muun ajan olen kyllä ollut makuulla ja keksinyt lapsillekin sellaista tekemistä, että pysyvät siinä lähellä (tai lähinnä tuo pienempi). Isompi osaa/pystyy jo leikkimään ilman valvontaa jonkin aikaa sisällä, jos äiti vaikka hetken levähtääkin.

Nyt ajattelin, että kunhan noi lapset saavat syötyä, niin lähdetään käymään tälle päivälle ulkona. Kun mies sanoi olevansa tänään myöhään töissä, joten meidän pitää yrittää selvitä ilman sitä myös iltajutuista. Kun tuo poika osaa aina iltaisin vaatia isiäkin nukkumaan.. Mutta toisaalta poika nukahtaa kyllä niin helposti, ettei se sitä isiä kauaa kaipaa.

Galluppia tuosta blogista: En kirjoita mitään julkaistavaa blogia, mutta kirjoittelen itselleni sellaista pienimuotoista päiväkirjaa. Olen ajatellut, että näytän sitä sit lapsille, kun ovat isompia. Olen tehnyt niin myös kahden aiemman raskauden kohdalla.

Mutta nyt taidan lähteä valmistautumaan sinne ulosmenoon, ennenkuin siellä sataa vettä.. Näyttää jotenkin niin harmaalta, että voi olla, että tänään tulee vettä. Ja se ei olisi huono asia ollenkaan.

-äitiliini78 ja masukki 17+1

Vierailija
18/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta] Täällä on ollut keskustelua urheilusta. Itse olen kanssa harrastanut body pumpia ja step aerobicia. Meinaan varmaan jättää ne nyt pois ja jatkaa vasta talvella. En millään uskaltaisi jatkaa pumpia, vaikka monista paikoista olenkin lukenut sen olevan turvallista. Jotenkin vaan tuntuu etten uskalla. Mieli tekisi jatkaa stepiä. Oletteko kuulleet mitään sen soveltuvuudesta raskaana ollessa? Siinähän on paljon sellaista pomppivaa liikettä..Itse meinasin että jatkaisin ehkä sitä, mutta yksi tuttava kauhisteli päätöstä. Saas nähdä jääkö nää mun liikunnat pelkkään lenkkeilyyn ja sauvakävelyyn talven ajaksi..

[color=blue] Olen tässä päivän pähkäillyt et haluisinko mäkin sellaisen Kuuntele vauvaa-vempaimen..Toisaalta sitä ei tulis kovinkaan montaa viikkoa varmaan käytettyä.Must on niin inhottavaa kun tunnen välillä liikkeitä, mutta en aina kun niitä yritän kuulostella. Ihan höhlää mut sit aina tulee kaikkia epäilyksiä ja pelkoja, vaikka eihän tässä vaiheessa vielä vauvan jokaista liikettä kuulukaan tuntea. Seuraavaan neuvolaankin vielä karseen pitkä aika, se on vasta 16.8 :(

Kuluis nyt muutama viikko äkkiä niin liikkeet vahvistuis kunnolla. Olen ihan kade teille jotka menee jo jossain viikoilla 18-19..

Tänään vähän huono päivä. Aamu alkoi kivasti kun nukuin pitkästä aikaa hyvin. Jotenkin kuiteskin masentaa ja tekis mieli häippästä täältä töistä kotiin pötköttämään..

RV 15+1

Vierailija
19/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..näköjään päivät kuluu koneella ollen, eikä mitään meinaa saada tehtyä ja siitä taas aiheutuu masentuneisuutta. Oon miettiny et oonkohan läheisriippuvainen kun toi miehen työ ottaa nyt niin koville, vai aiheutuuko nää mieliala jutut raskaudesta. Miehen " poissaolotyö" alkoi viikko plussatestin jälkeen joten en tiiä oisinko tämmönen jos en ois raskaana.

Mun piti sellasta galluppia kysellä että kuinkas moni uskaltaa tunustaa kysyneensä noilta ennustajilta lasten lukumäärää ja syntymäpäiviä???Kun mua alko vähän hirvittää kun tajusin että ennustajaelli oli ennustanu että esikoinen, joka olis poika, syntyy 15.1.2007 ja nyt LA on 8.1..ja ei todellakaan ollu raskaudesta tietoakaan kun kyselin joskus vuoden alussa..No ihan hauska sattuma:) Lapsia hän ennusti meille neljä, mikä ois 2-3 enemmän mitä meidän suunnitelmiin kuuluu;)

Eksyin tossa kauppareissulla yhteen kestovaippa/kantoliina kauppaan ja siellä oli ihana myyjä joka selitti mulle kestoista ja näytti nukella vastasyntyneelle sopivan sidonnan pitkällä trikooliinalla. Pitää käydä liina kohta hankkimassa ja äiskä lupas lapsuudenkodista tuoda mulle mun vanhan nuken, niin voin harjotella etukäteen sidontoja:) Tuo myös sideharsot, joita on käyttäny mulla sillon kun olin vaippaiässä:) Kyllä mies taas hermostuu kun on vauvan tavaraa jo alkanu kertymään nurkkiin..

Nyt pitää mennä syömään.

Beijaflor

Vierailija
20/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tau: Kyllä olen paikalla. Kävin lukemassa sen maanantaipinon. LAitan sulle mailia kunhan ehdin. Nykyään on aika niin kortilla tähän koneella olemiseen. Esikoinen vie täälläkin aikaa ja muut touhut.

Galluppeihin: Blogia ja päiväkirjaa en ole pitänyt enkä varmaan aio pitääkään. En ole kirjoittajatyyppiä. Puen ajatukset mieluummin sanoiksi. Teksti on minulle kankea tapa ilmaista itseäni.

Meillä ollaan täällä riemuittu esikoisen (vuosi ikää) ensiaskelista. Tais mennä vähän aiheen vierestä, mut se on täällä niin pinnalla.

Maha voi hyvin ja unta riittää edelleenkin. Voipi kyllä olla synnynnäinen juttu, että unta riittää. Voisin nukkua aina heittämällä kellon ympäri jos on yöunista kyse.

Tuisku ja kirppunen 17+0