Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

--Ensikot keskiviikkoon--

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt semmoisen huomion että meidän palstalaiset heräävät tänne paljon myöhemmin kuin muut. Johtuneeko aijemmista lapsista vai mistä...

ON: Keskenmeno pelko on jo vähentynyt huomattavasti. En ajattele sitä jatkuvasti. Tai oikeastaan en ollenkaan. Mahaa koskee ja kivistää. Minä en välitä :) Rinnatki kipeyty eilisen aikana, tai oikeestaan vaan toinen. Eiköhän se toinenkii sieltä perästä kipeydy ;) Pahaa oloa ei havaittavissa, pyörryttää kyllä välillä senkin edestä.

Miten se näin alku vaiheessa on noitten nosteluiden kanssa? Voiko nostella huoletta painaviakin juttuja?

Jouhi 5+2

Vierailija
2/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7878945&p=1&tmode=1&smode…

Eiliset jutut tuohon

Mä tunsin eilen ensimmäiset kunnon potkut masuun kun röhnötin sohvalla, monta kertaa monotti oikein kunnolla niin että näkyi oikein masun päältä, menin tietty heti huutelemaan ukolle ulos, sitä nauratti mun innostus ihan kamalasti.

Jouhi:

Tuosta nostamisesta sen verran jotta sen mukaan kannattaa nostaa mikä hyvältä tuntuu eikä arveluta, riippuu tietty ihan henkilöstä mikä on kenellekkin painavaa mutta omien voimien mukaan, mitään hirmuisen painavaa ei kannata rykiä, ja nostaa sillä lailla varovasti koko kropalla niin tietää tekevänsä oikein.

Kun tuo raskaus etenee niin huomaat kyllä helposti mikä on liian painavaa ja mikä ei.

Alkuraskaudesta nostelin salilla 20-25 kilon painoja koneeseen vielä ihan reippaasti, mutta enää ei kyllä pysty, masusta ja nivusista kyllä ilmoitetaan heti että EI KIITOS !

Huomenna rakenneultraan, tulen sitten kertomaan mitä möhikselle kuuluu, jospa se paljastaisi kumpaa sukupuolta hän edustaa, olen niiiiiiin utelias että haluan kyllä tietää kumpi siellä on.

Jos se ei nyt itseään paljasta ja ryhtyy ujoksi niin onneksi on 15.8 se 4D !

Ihanaa alkanutta " tuulista" päivää

Ainoaurora ja möhis 19+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure niitä masukipuja, mulla jatkui menkkamaiset kivut, joskus tosi kovatkin vielä viikolle 8-9 jonkä jälkeen ne helpotti, olin itsekkin aika kauhissani silloin mutta kun pääsin ekaan nauvolaan ja ne siellä heti ultrasi niin se auttoi pelkoihin.

Vierailija
4/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosiaan mulle todella aikaista siihen nähden, että olen jo käynyt neuvolassa, silittänyt pyykkiä ja laittanut seuraavan koneen pyörimään. Tähän aikaan kuuluu vasta heräillä... :o)

Tosiaan oli heti aamusta neuvola ja lääkäri. Lääkäri oli joku vieraan solun sijainen, venäläinen nainen, joka siis tekee normisti vain tk hommia. Ei vakuuttanut mua!

Mutta siis tulokset pääasiassa hyviä: pissa puhdas, paineet ok, sf-mitta 23 cm eli keskikäyrän hiukan alapuolella ja painoa +490g viikossa. Vaavi mylläs taas niin, ettei meinannu dopplerin alla pysyä, mutta monen yrityksen jälkeen lukemat oli siinä 140-150. Lääkäri sanoi, että onpas todella vilkas lapsi, ei pysy ollenkaan paikallaan. Ja minä mielessäni hymyilin, että äitiinsä tullut... ;o) Seuraava käynti onkin sitten jo kahden viikon päästä ja terkka sanoi, että silloin on oma lääkkäri paikalla ja se sitten kirjoittaa mulle saikun äippäloman alkuun saakka. Kohdunkaula on siis lyhentynyt 2,5 cm:iin ja kun päivittäin supistelee, niin terkan mielestä on turha lähteä töihin. Hyvä juttu! Ainoastaan nyt " hirvittää" kertoa tuota seuraavan neuvolan aikaa miehelle, kun piti olla vielä se viikko kokonaan heidän mökillään Pohjanmaalla. No, jos hän haluaa olla koko viikon, niin minä voin posottaa junalla kotiin puolessa välissä viikkoa.

Jaa niin ja sainhan mä sitten vielä lähetteen labraan kreatiniinikokeisiin, kun multa se toinen munuainen puuttuu. Pitänee huomenna aamulla lähteä sinne mummojen sekaan jonottamaan.

No sitten muitten juttuihin...

Fio: ihana kuulla, että asiat ovat taas hyvin! Taas nähtiin, kuinka tärkeää on se avoin puhuminen.

Ultrakuulumisia ja neuvolauutisia ja ihania masukuvia oli monella. Eli odotus on aikas mukavaa, vai mitä kamut? :o)

Jouhi, hyvä että olet rauhoittunut. Niin se vaan on, että jos tuossa vaiheessa on jotain tapahtuakseen, niin se tapahtuu - siihen ei voi itse vaikuttaa, eikä sitä voi estää. Ja tosiaan, jos huonot olot ym. pysyy pois, niin ole vain tyytyväinen!

AiniAurora: onnea ekoista potkuista! Ne saa kyllä todella hyvälle tuulelle aina.

Heidille tsempitys viimeiseen työvuoroon! Mulla oli tosiaan tänään tuo toka neuvolalääkäri, ja tuosta ylhäältä ne näkyy, mitä ainakin meidän kaupungissa tsekataan eli nuo kohduunsuuntilanteet ja muuten ihan normit neuvolajutut. Koita sinäkin rentoutua kunnolla, jotta saisit helpotusta suppareihin. Kyllä ne ainakin minulla jo ovat meinaan vaikuttaneet.

Kandi, kyllä noilla viikoilla voi hyvinkin alkaa harjoitussupistuksia tuntua. Vatsa vetää ihan piukaks joksikin aikaa - ainakin minulla.

Nyt taidan mennä aamupalalle ja sitten vielä hetkeks nukkumaan. Iltapäivällä taidetaan lähteä äiteen kanssa keräämään metsävattuja, kun niitten pihasta vattuja tulee kovin vähän tänä vuonna. Voikaahan hyvin kaikki kamut!

-Amy ja EkaVekara rv 26+6

Vierailija
5/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Tai niin noh, ei se minulle enää mikään huomen ole.. hieman ennen kuutta heräsin sitten jo pissulle.. voih tätä raskauden ihanuutta! Vapaa päivää siis vietän, mies vielä nukkuu ihan sikeästi.. täytyy jossain vaiheessa mennä sitä kiskomaan ylös tuolta sängyn pohjaöta. Tänään pitäisi siis lähteä tampereelle ostoksille.. ainakin vaunuja ja turvakaukaloa ollaan menossa katselemaan, saa nähdä, jos vaikka jotain muutakin sieltä kaupungista mukaan tarttuu:)[/color]

[color=CD00CD]Onpas mukavaa olla jo näin aamusta koneella kaikessa rauhassa.. ihan niinkuin silloin lomalla *haikeana muistelee* Noh, pomon kanssa puhuttiin minun käyttämättömistä lomista.. saan niitä tässä syksyllä pätkissä alkaa pitämään, niin saan sitten huili taukoja aina välillä.. tykkään kyllä ihan olla töissä, mutta meillä on aika raskasta töissä, niin fyysisesti kuin henkisestikkin, että pidän ihan mielellään sellaisia pikku pausseja aina välillä:)[/color]

[color=FF00FF]Huomenna on sitten se kauan kaivattu neuvola.. vihdoinkin! Toivottavasti kaikki on hyvin.. se pissi minua eniten huolestuttaa, kun oli vähän aikaa sitten se tulehdus:( Noh, toivottavasti antibiootti hoiti tehtävänsä, enkä joutuisi enää kuurille![/color]

[color=CD00CD]Jouhin kuulumisia oli mukava lukea.. hyvä että olet jo hieman rauhoittunut.. kyllä se siitä. täytyy vaan jaksaa uskoa, että kaikki on parhain päin.. vaikka välillä se onkin niin pirun vaikeaa! muutakaan ei voi. Nyt vaan nauttimaan täysin rinnoin raskaudesta![/color]

[color=FF00FF]Onkos muuten kukaan käynyt kuume puolella kurkkimassa?? Jokos me saamme joukkoome uusia enskoja.. kohta alkaa monella olla jakautuminen käsillä.. joten tasapainon säilyttämiseksi, olisi hyvä saada uusia plussanneita mukaan;)

Noh, nyt taidan mennä herettelemään tuta mies-kultaani tuolta..tais mennä kala-reissulla myöhään, kun noin nukuttaa, vaikka niin vakuutti heräävänsä yhdeksältä;)

Voikaahan hyvin ja kasvatellaan masuja ahkerasti!!

t. Siru ja tiituli rv 15+1[/color]

Vierailija
6/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on jumittanut täällä töissä jo kokonaisen viikon! Ja viikko sitten aloitti tuo mun kesätuuraaja, niin en sitten ole juurikaan netissä kerennyt muutoinkaan roikkua. Nyt ajattelin kuitenkin pikaisesti tulla tervehtimään teitä, kun tässä pieni hetki on aikaa ja netti näyttää taas vaihteeksi toimivan. Tosin ei vieläkään kyllä tunnu ihan yhtä nopealta kuin yleensä.

Ootte kirjotelleet niin hurjat pinot viime päivinä etten millään jaksa kahlata kaikkea läpi ja en kyllä muistaisikaan kaikkia juttuja, joten pahoittelen tämän viestin omanapaisuutta.

Huomasin, että tänne oli ilmaantunut ainakin Jouhi uutena tulokkaana, joten tervetuloa joukkoon! Ja tervetuloa myös muille tulokkaille! =)

Kävin eilen siinä kauan odotetussa alkuraskauden ultrassa ja kyllä, onnimöttönen oli muuttanut juuri oikeaan paikkaan ja köllötteli siis tyytyväisen näköisenä kohtuyksiössään. =)

Sydämen sykekin löytyi. Jospa sitä nyt jo uskoisi tämän kaiken olevan totta ja toivon vain hartaasti, että möttönen jaksaa matkustaa kyydissä maaliskuun alkuun saakka. Sain tuosta ultrasta ihan kuvankin mukaan ja mies oli sitä kotona ihmetellyt sillä välin kun olin tallilla ja tajusi vasta mun kotiin tultua sen kuvan. Tuumasikin heti perään, kun hoksasi missä se vaavin alku on, että sehän näyttää jo ihan vauvalta.

Oli muuten aika hauskan näköistä, kun ultrattiin ja katoin siihen ruudulle, niin vaavi käänteli päätään ja välillä tapitti suoraan ruudulta meihin päin. Semmoiset jännät mustat täplät. =)

Mitään kummempia vaivoja ei ole ollut, ruokahaluttomuutta ja pientä ellotusta lukuunottamatta. Sillon tällöin tulee myös menkkamaisia selkäkipuja. Tänään jätin ekaa kertaa aamukahvin väliin ja olo olikin paljon parempi. Kahvi ei varsinaisesti tee pahaa, mutta oon vaan huomannut että jotenkin sen kupposen jälkeen tulee vähän sellanen öklö olo, joten ajattelin aloittaa tämän aamun teellä. =)

Möttönen oli kooltaan myöskin juuri oikean kokoinen (eli siis vastasi viikkoja), joten tänään on jo sitten rv 8+ ja yhdeksäs viikko pyörähti käyntiin.

Semmoista täällä.

Mietinpä muuten, että saakohan tonnikalaa (säilyke) syödä? Siksi tuli vain mieleen, kun vauvalehdessä oli juttu noista odotusajan ruoista ja siinä mainittiin, että tuotteet jotka säilyvät pitkään tulisi lämmittää kunnolla tai sitten välttää (?). Tonnikalahan on pitkään säilyvä tuote..

Kaikkea sitä tuleekin mietittyä.

No, eipä tässä tämän ihmeempiä.

Parin päivän päästä alkaa loma, joten saattaa olla että palailen palstalle sitten vasta elokuun lopulla ellen nyt sittä tässä välissä ehdi koneelle.

Nauttikaahan kesästä ja ottakaa rennosti! =)

-viivi ja onnimöttönen rv 8+

Vierailija
7/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Mulla on hieman huono omatunto kun tuntuu, etten ole noihin tuleviin häihin panostanut yhtään. Jotenkin musta on tuntunut, että se on ihan ' tavallinen' päivä, eikä siinä ole mitään odotettavaa..Tuntuu, että koko miehen perhe on ihan pettynyt kun vanhin poika sentään menee naimisiin niin sit ne on vain maistraatissa ja morsiamella ei ole edes hääpukua..Tuntuu, että olen ihan paatunut kun kerran olen kuitenkin jo naimisissa ollut ja silloin niitä järjesteltiin jo vuotta aiemmin, oli kampaajat ja meikkaajat ja pitopalvelut ja bändit ja kirkon koristelut ja harjoitukset ja kaikkikaikkikaikki...!

NOH, tänään meen sitten ostaan PAPILJOTTEJA. Hitto se on hauska sana. Mun kaveri on melkein valmis kampaaja niin se tulee huomenna koklaan jotain kampauksia ym. Samalla kai koklaan jotain meikin laittamista. Ja kai sinne maistraattiin voi jonkun kukankin käteen ottaa ja miehelle sitten samanlainen napinläpeen? Ähh..Sori, että tulee paljon juttua siitä, mutta eilen valvoin ja mietin tota ja päätin sitten vähän ryhdistäytyä. *Huoh..

Tosi kaunis ajatus Heidin ja miehen vihkivalojen uusiminen..Meneekö se sitten ihan saman kaavan mukaan ku ekallakin kerralla? Mietin, että Suomessa tuo ei taida olla vielä kovin yleistä? Sori, että kyselen =)

Hyvä, että Yedon veli on toipumaan päin!

Essi päätti sitten kiriä viikon noin vain! hyvä juttu =)

Muistaakseni joku kysy kahvinjuonnista..Mä juon vain ton yhden ison mukillisen aamulla. Harvoin sitten toisen jos käyn esim. porukoiden luona tai muualla kylässä.

Ei taas mitään muuta tuu mieleen..Jos mä sinne suihkuun, että pääsee heti kaupungille niitä PAPILJOTTEJA (ei hitto XD) katseleen!

Ihanaa päivää kaikille!!!

t. poppis ja räpätti rv 14+0 (jey!)

Vierailija
8/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt se pukahti hiiva tänne.. :( Kyllä se nyt sitä taitaa olla ikävä kyllä. Pari päivää kutitellu aika ikävästi tuolla alhaalla ja nyt se alkoi rakeinen valkovuotoki.

Soitin neuvolaan hätääntyneenä kun ikinä ei oo hiivaa ollu et mitäs nyt oikein teen. Mut sanoi et haet vaan apteekista jonku käsitavaran ja rasvailet perusvoiteella niin kyllä se pian hellittää. Höh.

Ja sit samalla vähän kyselin ku nyt on ollu parina päivänä yhtäkkiä turvotusta, mitä ei sitäkään aikasemmin, ainakaan tällä tavalla. Ja pissa on muuttunu tummaksi ja sameaksi vaikka yritän kuinka juoda vettä. Siihen sanoi et voisin tulla antamaan perjantaina näytteen jos oikein huolestuttaa ja samalla voisi katsoa sen alapään tilanteen jos ei ole helpottanu.

Ihan hyvä et tahtoi käymään mutta en vain jaksais odottaa sinne asti.. Eli kaikki mulle nyt heti :)

Mut semmosta valitusta tälle aamulle :)

Jouhille piti sanoa et ei tosiaankaan kannata niin huolestua nuista jomotuksista ja muista kivuista masulla. Ainakaan aluksi. Mulla on ollu enempi särkypäiviä kuin " normaaleja" päiviä.. Ja lääkäriystävänäki sanoi et taitaa tosiaan olla yleisempää se että särkee kuin ettei särje :) Vielä edelleenkin on menkkasärkyä tämän tästä.

Ja Amylle et en kyllä miekään vakuuttuisi tuosta lääkärikäynnistä kauheasti mut kun kaikki vaikuttaa kuitenki loppujen lopuksi olevan ihan mallillaan ihan tyynesti olet nyt saikulla :)

Jokohan tänään joku on jo jakautunut?? Onkos kaikki ollut nyt linjoilla ilmoittelemassa itsestään :)

Ai niin, mitäs sille Pepsille oikein kuuluu? Vieläkö kamppailet paineiden kanssa? Mietin sinua eilen illalla kun ei ole taas kuulunu mitään vähään aikaan :)

Ja nyt suunta kohti apteekkia...

fio rv 22+2

Vierailija
9/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonette anteeksi sangen omanapaisen viestin.

Hain tänä aamuna sairaslomaa, kun en ole kahteen viikkoon pystynyt kunnolla nukkumaan. Mulla alkaa aina aamuyöstä se vessassa ramppaaminen ja sitten vauva virkistyy ja potkii eikä tule simmuihin unta. Sitten kuitenkin pitäisi jaksaa työpäivä tehdä ja parhaimmillaan ulkoilla lasten kanssa tässä helteessä 5h päivässä. Huomenna nyt sitten pääsen neuvolalääkärille ja samalla katsotaan ettei supistelut ole saaneet vahinkoa aikaan alakerrassa. Oli vaan tuskaista tuo lääkärille pääseminenkin, että itkut piti neuvolan aulassa tirauttaa ennen kuin ketään kiinnosti minua auttaa :(

Nyt lähden nukkumaan ja paneudun sitten illasta paremmin muiden kuulumisiin.

Väsyneenä,

Mörötin ja Otso rv25+5

Vierailija
10/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari päivää töitä ennen lomaa. Sitten taas pari viikkoa nettipimentoa tiedossa. Alkuun juhlitaan ystävien häät, sitten vietetään viikon verran mökkielämää ja toisella lomaviikolla neuvolalääkäri pakottaa palaamaan kaupunkiin. Mutta kaikkiaan siis mukavan tuntuinen loma tulossa :)

Jouhi, hyvä kun pahimmat pelot alkaa jo helpottaa. Ei niistä helpolla eroon pääse, mutta päivä kerrallaan se silti on elettävä :)

Amy on ollut ihan mielettömän ahkerana. Ja hyvä kun neuvolan tuloksetkin oli hyviä.

Siru suunnitteli vaunuostoksille lähtevänsä. Mä olin alkuun kovasti sitä mieltä, että ei näin alussa vielä voi mitään ostaa, mutta nyt kun noilla nettisivuilla on tullut surffailtua, niin jo olisi hirmuinen halu päästä vaunuja hakemaan. Yhteen Emmaljungan malliin olen ainakin ulkoasun puoleen kovasti tykästynyt. Hinnasta ei mitään tietoa (luultavasti kallis) eikä koeajoakaan ole tehty, mutta kun ne ois niiiin kivat :)

Viivilläkin oli mukavia ultrakuulumisia.

Poppis, juu piti vähän kiriä, kun muilla viikot vierii noin vain ;) Kyllä toi on muuten ihan ymmärrettävää, ettei toisia häitä enää halua samalla isolla kaavalla kuin ne ensimmäiset. Toki miehen suku saattaa olla pettynyttä, mutta ainahan olisitte voineet karata salaakin vihille, nyt sentään järjestätte yhteisen juhlan. Kai se sentään on jo jotain...

Toivottasti fion hiivavaivat tajuaa lähteä tiehensä mitä pikimmin.

Möröttimelle jaksamista ja virkistävää saikkua.

Siitä Vau-kirjasta moni on puhunut. Onko se neuvolasta saatavia opuksia? Ja jos niin missä vaiheessa se sieltä mukaan annetaan? Kun ei mulle ainakaan ekalla neuvolakäynnillä sellaista annettu. Mietin vaan, josko se sijainen unohti asian vai kuuluiko sitä vielä saadakaan...

Annettiin eilen anopille lupa kertoa vauvasta eteenpäin. Se kun on malttamattomana odottanut siitä asti kun itse sai tietää. Vähän hassu olo tässä vieläkin on, vaikka ultrassa kaikki oli hyvin, mutta kaipa tuo pakko jossain vaiheessa on paljastaa. Eilen autossa turvavöissä istuessani katselin tuota vatsaa että onkohan vatsamakkara kasvanut entisestään, kun näytti maha niin omituiselta. Ehkä se vararangas on tosiaan hieman noussut normaalista sijainnistaan, tiedä tuota. Ja saas nähdä onko loman jälkeen jo jotain nähtävissä, kun töissä yhtä lukuun ottamatta vielä kukaan ei tiedä.

Nyt kuitenkin oikein mukavaa päivää itse kullekin! Täällä pitäisi kai jotain töiden tapaisia välillä vähän tehdä...

t. Essi, rv 13+1

Vierailija
11/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaimalle onnittelut potkuista, varmaan aika metkan tuntuista:=) Taitaa olla aika yksilöllistä milloin potkut tuntuu, varmaan ei ennen rv 15, eihän? Eli aikaa siihen vielä itsellä on:(

Fio, ikävä toi hiiva. Toivottavasti menee yhtä nopeasti pois kun on tullutkin! Ai normaaleja apteekin lääkkeitä saa hiivaan käyttää, hyvä tietää jos sattuu eksymään meillekin päin...

Poppis, onnea " paplari" ostoksiin:)) Kuulostaako paremmalta?

Viivi, mä olen kans noita ruokajuttuja miettinyt, kun tuntuu että kaikki on kiellettyä. Esimerkiksi herne-maissi-paprika laitetaan aina lounaspaikoissa pakkasesta suoraan salaattiin ja näin ollen syön sitä joka päivä lounaalla vaikka kielletty keittämättä listerian vuoksi. Onko muut sortuneet kiellettyihin aineisiin, kun tuntuu niin ylivarovaiselta nuo neuvolatädin neuvot?! Eli pitääkö niitä noudattaa tarkasti??

Kohta tulee asiakas, tulen jatkamaan myöhemmin..

Aurora + törriäinen 9+1.... ajatelkaa 10. viikko jo menossa:))

Vierailija
12/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään nukuttua jopa klo 10 asti :) Nyt pirteänä täällä kotosalla yritän tehdä " kevyitä" kotitöitä ja kohta taidan vetää pitkäkseni tuohon etupihalle afaa ottamaan :)

Ihania masukuvia oli eilisessä pinossa! Minusta on otettu vasta kaksi masukuvaa rv 24+0 ja 30+2 ja nekin on vielä tuossa kehittämättömänä kun filmi ei ole vielä täynnä. Meillä kun ei vielä ole digikameraa...

Kyllä eilen poistui suuri taakka harteilta kun mieheni sai vihosta ja viimein töitä!! Koko ajan hän on töissä käynyt isukin firmassa, mutta hommia ollut todella vähän ja palkassahan sen näkee!! Senkään takia ei tehnyt yhtään mieli jäädä saikulle saatikka meinasin jo äippälomasta luopua ;) Mutta nyt olemme molemmat todella onnellisia tuosta työpaikasta ja tässähän voi jo harkita sitä asuntolainaakin vuoden alusta!!

Möröttimelle heitän täältä unihiekkaa simmuille, jotta saat kunnon unet! Kyl on kumma jos ei tosissaan neuvolassa oteta ja itkutkin pitää turauttaa!!

MiaMik rv 31+0

Vierailija
13/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas ihanaa olla yö ihan omassa kodissa. Sai yöllä heräillä kissojen tempausten takia. :)

Se vihkivalojen uusimenin kuulosti mukavalle.

Me menimme naimisiin maistraatissa kun olin 18 ja mies 19, siitä tiesi minun vanhemmat. Meillä on tarkoitus käydä vielä kirkossa saamassa siunaus, eli muille ne " normaalit" häät. Nyt se siirtyyn kesään 2008, kun en ensi talvena ole koulussa tekemässä pukua itselleni..

Omaa napaa.. Eilinen ilta on jännitetty neuvola-lääkäriä. Ja tiedossa olikin jo että terkkalla on sijainen, ja nyt jos vielä minullekin sattuu sama lääkäri sijainen kuin Amylla, niin hyvä tulee... Pelottaa..

Loppu viikko onkin sitten nettipimentoa, mutta pääsee hoitamaan lapsia 3v ja 1,5v :)

bejpi ja öttiäinen 20+3

Vierailija
14/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan olla pahoillaan kun on niin kumaa ja kuivaa mutta mua ei kyllä haittaa ollenkaan. Olin eilen, ja edellispäivänä, ja sitä edellisenä päivänä... uimassa ja rannalla köllöttelemässä ja tänään menen taas. Ihanaa tämä lomailu!!

Essi, mulle annettiin heti ekalla kerralla neuvolassa se Vau-kirja sekä Meille tulee vauva-vihkonen. Lisäksi sain muutakin materiaalia esim. alkoholin käytöstä raskauden aikana, vaikka sanoin, että juon yleensä 2 lasia viiniä viikossa ja niidenkään pois jättäminen ei tee tiukkaa. Ilmeisesti vanha ja viisas kätilö tuumasi, että parempi silti antaa luettavaa... :) Se Vau-kirja on kyllä aivan ihanasti kirjoitettu: mahan pullistuminen ja kaikki on kirjoitettu niin, että se on suunnilleen ihaninta mitä naiselle voi tapahtua. Lisäksi kuvat on tosi kauniita ja viikko viikolta seurataan, mitä masussa tapahtuu.

Kokeilkaas, siskot, hiivaan ja virtsatietulehduksiin sokeroimatonta karpalomehua ennen kuin käytte popsimaan antibiootteja ja muita myrkkyjä. Sitä kannattaa pitää kaapissa koko ajan! Heti kun oireet alkavat, niin hapan mehu tasapainottaa elimistön ph:n ja saattaa pysäyttää vaivat. Ja voihan sitä muutenkin juoda! Mutta huom! Ei sokeria joukkoon!!

Ostin eilen äitiyshameen. Aah sitä tunnetta, kun vatsan kohdalla vyötärönauha ei kiristänyt ollenkaan. Söin tukevan iltapalan ja jättikokoisen jäätelötuutin vielä palan painikkeeksi ja resorit joustivat vain! :D Vähän vaarallista noitten supermukavien vaatteiden käyttö!!

PetraPan 16+

PS. Huomenna olisi tarkoitus mennä DBTL-festareille, saapi nähdä miten jaksaa hillua ja riekkua!

PS2. Jouhiko se valitteli alkuraskauden väsymystä ja kurjaa oloa. Mäkin pelkäsin alkuun koko ajan keskenmenoa, ja kerran kun oli tosi kova kramppi vatsassa, soitin päivystykseen. Sieltä ilmoitettiin tylysti, että ei tarvi tulla päivystyspolille, koska jos tulee keskenmeno niin sitten tulee. Mitä he voisivat asialle tehdä?? Niin se kai on, mutta empaattisuudellakin olisi ollut ihan tilausta! Ja tosiaan, eivät suostuneet antamaan mulle lääkäriaikaa, vaikka soitin muutaman tunnin kuluttua uudelleen. Onneksi kramppaaminen loppui aikanaan. Muakin väsytti aluksi ihan kauheasti, töissä vaan haukottelin ja haahuilin silmät puolitangossa. Tää keskiraskaus kai sitten on sellaista aikaa, josta kannattaa nauttia: ei kuvotusta, ei mainittavaa väsymystä, ihokin on palannut normaaliksi... Tsemppiä alkuraskauden vaivojen kanssa kamppaileville: olo helpottaa pian!!!

Vierailija
15/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Toivottavasti fio saat hiivan pian kuriin! Mulla on ollut hiivatulehdus vaan kerran, ja se oli kyllä inhottavaa.

Viivillä oli hienoja ultrakuulumisia, ihanaa!

Mörötin, hyvä kun kuuntelit omaa kehoasi ja menit hakemaan saikkua! Nyt vain lepäilet, lupaathan?

AinoAuroralle onnittelut ekoista potkutteluista! Nyt vaavi alkaakin varmaan ilahduttaa sua niillä yhä useammin. :)

Eilen oli niin kiireistä (kaikki kaverit haluaa tavata nyt, kun olen äippälomalla... :), että en ehtinytkään naputtelemaan niitä neuvolalääkärikuulumisia. Tässä niitä nyt sitten olisi:

Rv 36+1 siis.

Painonmuutos/viikko: +700 taas, kääks!!!

Ei turvotusta.

RR 113/69

Pissa puhdas.

Hb oli noussut 125, jee!

Sf-mitta 35. (yläkäyrän yläpuolella!!!)

Tarjonta RT

Syke D140

En käsitä, miten tota painoa voi tulla niin hirveesti, vaikka nyt en oikeesti ole edes herkutellut yhtään! Mulla on tullut yhteensä painoa jo 14 kiloa!!! Mihinköhän lukemiin tässä vielä päädytään?! Lääkärin mukaan kohdunkaula ei ole vielä yhtään lyhentynyt, eli edelleen 3cm, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pöh! Eli se niistä mun kuvittelemista yöllisistä menkkatuntemuksista! Taitaa vaan vauvan pää painaa ja hieroutua noita luita vasten.

Pikkuquu ei selvästikään vielä halua tulla masun toiselle puolelle vaan viihtyy mainiosti omassa yksiössään. Ihme juttu, luulis, että sillä on jo niin ahdasta, että se ponkaisis kohta vapaaehtoisesti ulos. Vauvan liikehdintä on viimepäivinä alkanut tuntua melko epämiellyttävältä ajoittain... Ihan sattuu, kun pojalla on niin hirveät voimat, että tuntuu, että hän tulee kylkiluista läpi! Mieskin sitä yksi ilta tossa ihmetteli, että mitä ihmettä vauva oikein puuhaa, kun mun masunahka ei meinannut riittää siinä jumpsuttelussa. :D

Mutta mutta... Lääkärin mukaan kova kallo tuntui selkeästi jo ihan oikeassa paikassa eli oli lähtökuopissaan, jee! Pää oli kuulemma hämmästyttävän alhaalla, enkä yhtään ihmettele, koska mullahan on jo pari viikkoa painanut ihan kauheesti tonne alakertaan, ja esim. vessassa käydessä välillä tuntuu, että nyt se pää sieltä humpsahtaa ulos omia aikojaan. Kaikki on siis muuten hienosti alatiesynnytystä ajatellen, mutta sitten se vauvan koko!

Lääkäri tutki tarkasti mun ultrapapereita ja tunnusteli vauvaa masun päältä käsin, ja hetken siinä sitten tuumattuaan totesi, että " kyllä tää on iso vauva, täytyy myöntää" . Huuuuh! Sain nyt sitten sen lähetteen äippäpolille synnytystapa- ja kokoarvioon, pitää odotella kutsua postissa. Onneksi neuvolalääkäri oli käsituntuman perusteella sitä mieltä, että ei mun lantio ainakaan kapea ole! Juteltiin vielä siitä, onko mulla jotain synnytyspelkoja, ja sanoin lääkärille, että ei muuten, mutta pelkään vain sitä, että vauva ei sitten mahdukaan syntymään alakautta ja juuttuu jotenkin synnytyskanavaan ja happi loppuu tms. Kun tätä voi kerran tutkia etukäteen, haluan käydä siinä kokoarviossa. Sanoin kyllä, että mieluiten haluaisin synnyttää alateitse, ja lääkäri oli hyvin ymmärtäväinen.

No niin, romaani seis ja ulos aurinkoon. Mukavaa päivää Enskat!

-Q- ja -q- 36+2

Vierailija
16/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas oli neuvola:pissi puhas,paineet 143/98....ne nousee aina jännityksestä jonku verran neukkarissa,kotona ollu alapaineet 90 pintaan,pikkasen noususuunnassa siis,joten ei passaaa paljoo rehkiä.Sf-mitta vaan 29cm,nyt se o himpun alle keskikäyrän,se oli vaa alkuspurttia ne isot mitat ja polillakin vauvan kasvukäyrä menee himpun alle sen keskikäyrän.Tää villipylly on parkkeerannu itteesä tonne oikeen kylen alle viikon pvt.....uuuu...välillä silmät soikeena ihmettelen mitä se oikee yrittää.Edelleen tajuton rytkyttäjä diskopallo veivaaja.....uuuh,jos se kertoo jotain sen luonteesta niin saattaa vilskettä riittäää ;)

Menkkamaista jomotusta ja sika inhottavaa sykkivää selkäkipua ollu nyt monta pv,mitä lie?Juu ja Fio,täällä toinen hiivaviikari,nyt taas hiiva ja tää o 3krt 4 viikon sisällä...ja pari kolme kuukautta sitten mulla oli samanlailla että 4krt oli hiiva noin 5 viikon sisällä.Nyt en oo viel puikkoo hakenu,viimeks viime viikon maanantaina yehn ostin ja käytin,vaivaset 18 e maksaa se yks puikko ja 20g tuubi rasvaa:mulla ei oikeesti oo varaa enää ostella noita.....En tajuu miten pääsen eroon tästä,varmaa jääny asumaan elimistöön!

Mitäs Ull-maij`lle kuuluu?Ja muut?

Mitäköhä piti kommentoia..........3 viikon päästä mullakin synnytystapa-arvio,täällä se kuuluu kaikille ensisynnyttäjille.Pääsee taas massuun kurkkaamaan.

-Pepsi ja Villipylly rv33+3

Vierailija
17/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Upeeta - mahtavaa! Hienoa, että miehes sai töitä!! =) Toivottavasti meilläkin pian tärppää sen asian suhteen... :)

Siru: Kiva kuulla, että saat pitää lomia syksyllä ja huilata aina välillä. Sitä jaksaa paljon paremmin töissäkin sitten, kun tietää, että saa pitää lomaa ja tietysti sitten lomailun jälkeen...

Niin ja mukavaa shoppailureissua tänne Tampereelle! =)

Viivi: Hyvä, että ultrassa oli kaikki hyvin!!!

Ruoka asiaan sen verran, että mä en oo ollu mitenkään tarkka syömisieni suhteen... melko tavallisesti oon syöny, enkä välttämättä kaikkia oo tajunnu " varoa" . Mut maksalaatikkoo en oo syöny ku max.1krt/vko, ei raakoja katkarapuja (mun herkkua), ei ulkomaisia vadelmia, jne.

Fio: voi kurjuus, kun sait hiivan... =( onneks se menee usein nopeesti ohi. toivotaan, että sullakin alkaa voiteet pian helpottaa..

Mörötin: tervetuloa meijän sairaslomalaisten kastiin... ite hain sairaslomaa eilen ja olin ihan huonona, kun piti töihin siitä ilmottaa. mut parempi näin. Tosi kurjaa, että eivät meinanneet heti sua auttaa!! =( Luulis, että vähemmästäkin ymmärtäisivät.

Essi: tsemppiä viimeisiin työpäiviin ennen lomaa... ja oikeen hyvää ja rentouttavaa lomaa tietty. =)

Queiro: Vai meinas se lääkäri, että on pikku-Q onkin vähän isompi-Q?! =) Noh.. hyvä, että sait lähetteen polille, ni ei tartte sitten miettiä että mahtuuko vai eikö mahdu tulee...

Mulle oli tullu kans painoo +775g/vko =( ...vaikka en mäkään oo mielestäni mitään herkkuja sen kummemmin syöny... turvotusta on ihan hitusen tullu -> jouduin sormuksetkin repii irti, etteivät jää nakkeihin jumiin. =)

ON: Oon aikas väsyny, vaikka nukuin pitkään... tosin mä heräilen yöllä -> joka yö klo 4 + sit yöstä riippuen muutenkin. Sänky (120cm) on ollu jo pidempään meille pieni... menee jo kohta hermot, kun en mahdu nukkumaan... tekis mieli mennä vinguttaa jotain luottokorttia, että sais isomman sängyn... se kummiskin on tarkotus ostaa (mielellään) ennen pennarin syntymää, että sekin mahtuu samaan punkkaan. =)

Eip muut. Voikaa hyvin!

Burde ja Pennari 30+3

Vierailija
18/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]No nyt on PAPLAREITA! Sori, mä en pääse tosta yli =D

Fio: ällö toi hiiva..Mulla oli joskus krooninen sellainen, käytin kaikki apteekin puikot ja rasvat läpi ja söin niitä superkapseleitakin joita saa vaan repsulla ja EI! Aina vaan se jylläs. Joku jo mainitsi sen karpalomehun, se on älyhyvä samoin ku muut happamat esim. greippimehu, mutta tosiaan ilman sokrua kun hiiva diggaa sokrusta. Samoin on kuule sellanen konsti, että jos et halua niitä apteekin juttuja (ne on oikeesti sikakalliita ainakin jos joutuu monet kuurit ottaan) niin levitä luonnonjuggea (bulgarian jogurtti ym.) alapäähän muutaman kerran päivässä tai iltaisin ennen nukkumaanmenoa (ei viitsi kaupungille kuitenkaan jugget pöksyissä) =D Vähän sottaista ehkä, mutta mulla meni sillä ja mehulla kolmessa päivässä ohi, eikä oo vielä tullut takas! (aikaa 3 vuotta). Odotan kyllä jos kohta taas tulis kun vähän tuntuu siltä välillä..Katsoo nyt. =)

Hyvä, että mörötin haki saikkua! Ota rauhallisesti!

Onko kukaan muuten ajatellut ostaa vaunuja netin kautta ulkomailta? Ainakin kun alustavasti katseltiin miehulin kanssa niin Ruotsin puolelta saa jo aika halvalla ja jotkut juttelee, että Saksasta tulee pilkkahintaan..?

Loistavaa, että MiaMikin mies sai töitä! Onnea =)

Ähh, nyt en muista taas mitä muuta piti jutskata..Sisko tulee huomenna Turkuun lomaileen! Se on kyllä mukavaa =)

t. poppis

Vierailija
19/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon täällä vähän kireänä, kun mies on taas kerran vetänyt tilinsä melkein miinukselle! Kiva istua pankissa neuvottelemassa sadan tonnin asuntolainasta, kun yhtäkkiä virkailija toteaa, että " valitettavasti täällä tilillä ei ole nyt katetta tähän nostoon" - nosto oli 70 euroa!!!

Onneksi meillä on omat tilit, olisi ihan katastrofi, jos mies tyhjentäisi yhteisen tilin. Kun ei se äijä voi yhtään seurata paljonko kuluttaa! Töissä sen pitää juoda limsaa janojuomana ja käydä " ulkona" lounaalla, vaikka perheen yhteiset nettotulot jää alle kahden tonnin.. Mies elää ihan eri tulotasokuvitelmissa kuin todellisuudessa on. Sitten mun kontille jää siirtää sen tilille rahaa, jonka se taas tuhlaa. Joka viikko se esittelee uutta dvd:tä tai cd:tä minkä on ostanut, vaikka tietää, että säästökuurilla ollaan. Voi että suoraan sanoen vituttaa niin paljon. Mitenköhän saisin sen ymmärtämään, että tuon tuhlailun on loputtava? Pitäisikö siirtyä Viivi&Wagner -malliin, eli antamaan sille viikkorahaa?!

Onneksi vaavi potkiskelee iloisesti vatsassa. Se sentään vähän piristää tunnelmaa, vaikka aika mustanpuhuva nyt olenkin. Oloa ei paranna viimeöisen suonenvedon jäljiltä arka sääri, eikä ihan älytön nakkisormiturvotus. Tätäkö se nyt on seuraavat viisi kuukautta? :)

Aurora, mä olen kyllä syönyt aika rennolla otteella ruokia. Vakuumipakatut kalat olen jättänyt väliin, ja maksaahan en muutenkaan syö (enkä muuta punaista lihaa), mutta mozzarellaa olen syönyt kylmänäkin, samoin ravintolan salaatissa fetaa, minkä alkuperästä ei mitään tietoa. Töissä joudun syömään eineksiä, eikä niitä aina kerkiä kuumentaa niin kuumaksi, koska 10min tauolla ei ehdi odottaa, että ne jäähtyvät syömäkelpoisiksi... Hyvin voidaan silti.

MiaMik, ihanaa että miehesi sai töitä! Se on kyllä aina niin huojentava tieto.

Petrakin on löytänyt äitiysvaatteet :) Ne on kyllä tosi mukavia varsinkin iltaisin, kun turvottaa.

Vai että pikku-quulla on kokoa? Toivottavasti alatiesynnytys on kuitenkin mahdollinen. Eihän sitä etukäteen oikein tiedä, miten synnytys luistaa. Toiset pönkii ulos nelikiloisia vauvoja ilman pahempia repeämisiä, joten se on niin tapauskohtaista.

Amy, onnea saikun johdosta, jos noin nyt voi sanoa. Saat kyllä varmaan ajan kulumaan, ja vauvan parhaaksihan se on. Jos tosissaan supistelee, niin parempi olla kotona.

Mulla on vähän sellainen kutina, että itse tulen joutumaan saikulle jossain vaiheessa syksyä. Verenpaine on helposti nousevaa sorttia, ja stressaannun niin helposti, että eiköhän ne supistuksetkin ala vaivata jossain vaiheessa. Kassatyökään ei ihan kevyttä ole, kun työasennot on niin monotonisia ja huonoja.

Fiolle tsemppiä tulehduksen kanssa. Asidofilus-jogurtin syöminen auttoi ainakin mulla, kun uhkaava tulehdus hyytyikin siihen. Pari purkkia ab-jugurttia päivässä vähintäänkin lievittää oireita.

Ja AinoAuroralle tsemppiä huomiseen rakenneultraan! On se vaan ihanaa, vaikka kestääkin niin valitettavan vähän aikaa. Sitä pikkuistahan katselisi vaikka koko päivän! Missä muuten käyt ultrassa, Helsingissäkö? Jos menet kättärille, kerro sitten kertoivatko sukupuolen. Mulla tasan kahden viikon päästä rakenneultra...

Nyt keskustelemaan rahankäytöstä sohvalla makaavan nahjuksen kanssa...

Kandi & potkumuhku 18+1

Vierailija
20/47 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta hiivasta: Mulla oli ennen raskautta tosi inha hiivakierre, aina sai olla ostamassa noita kertapuikkoja ja kohta se tuli kuitenki takasin, yks gyne sitten neuvo mulle että osta sen yhden vahvan puikon sijasta pakkaus missä on useamman päivän kuuri miedompia puikkoja, ostin semmosen missä oli 6päivän kuuri puikkoja ja sillä se kierre loppu:) Saman ostin kun raskauden aikana tuli hiiva, eikä tullu takasin..vaikka vähän ärsyttää monta päivää työnnellä niitä puikkoja tonne alakertaan:/

Tulipa tosta mieleen että on ihan helkutin ällö se telkka mainos missä eukko puhuu naisen alapäästä..(lactal?) eikö ne oo fiksumpaa nimeä siihen keksiny:D ..ja toinen inhokki on jugurttimainokset, se missä äitiä turvottaa ja tyttö toteaa:Voi äiti niin käy joskus!Arg! ..ja toinen on se missä ne eukot syö jugurttia jääkaapissa ja niillä on 21%hedelmäisempi olo..mur! Onkohan terveellistä kerätä noin paljon agressioita mainoksista;)

Queen ja Pulla rv 38+0