Mua ärsyttää tällä palstalla tämä asia...
Ärsyttää, kun jos täällä palstalla joku vaikka sanoo että aikaa mennä mäkkäriin, niin heti tullaan kommentoimaan että "MIKSI? Ostaisit mieluummin kaupasta ne hamppariaineet ja tekisit itse ne hampurilaisesi,tulee paljon parempiakin itsetehtyinä!", mutta mistä te voitte tietää tuleeko itsetehdyistä parempia? Joku voi olla ihan surkea kokki, eikä todellakaan tule itsetehdyistä parempia. Tai joku voi tykätä juuri niistä mäkkärin hamppareista, tai saarioisten makaronilaatikosta, tai pakastepizzasta tai valmis kääretortusta tai mistä vaan. Ei aina itsetehty ole parempaa. Ja miksi tämä "itsetehty on parempaa"- pätee vain ruokaan? Seuraavan kerran kun joku kertoo menevänsä vaikka h&m:ään ostamaan uudet farkut, niin minä kommentoin sitten siihen että "MIKSI?! Menisit mieluummin kangaskauppaan ja tekisit ne farkut itse! Tulee paljon hienommatkin itsetehtynä!" Viis siitä onko aloittaja hyvä vai paska käsitöissä....... ÄRSYTTÄVÄÄ :D!
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:59"]
" joku kertoo menevänsä vaikka h&m:ään ostamaan uudet farkut,"
Ap. kaista on vapaa vastaa tähän nyt sitten niin, että tähän voi vielä vasta niin, että se tuo keskusteluun jotakin uutta. Ole hyvä!
[/quote]
siis mitä? Siihen voi vastata vaikka että "kiva, millaiset meinasit ostaa? Pillit vai leveät? Tummat vai vaaleat?", TAI "Mulla on h&m:n slim-fit farkut, ne on olleet tosi hyvät!" TAI "älä osta ainaakan niitä X farkkuja, mulla on ollut ne mutta ne menetti heti muotonsa!"
[/quote]
Pillit ajattelin ostaa. Kiitos, vinkistä. :) Miten keskustelu tästä sitten etenee. Opeta nyt kun kerran aloitit...
[/quote]
Jos sä et oikeasti osaa keskustella ilman arvostelemista ja omien "erinomaisten" mielipiteiden jalustalle nostamista ja niiden ainoina oikeina vaihtoehtoina pitämistä, etkä ymmärrä sitä ettei kaikkiin keskusteluihin tarvitse väkisin osallistua, niin sitten peli on varmaan jo menetetty. Ei se minun tehtäväni ole opettaa sinua keskustelemaan :D Pyydä siihen apua:
a.äidiltäsi
b.isältäsi
c.vaikka iltalukion opettajalta
Toisilla on oikeasti niin huono elämä, että heidän pitää päteä tuomalla omaa erinomaisuutta joka käänteessä esiin. Vaikka se muiden mielestä olisi huono luonteenpiirre, niin kyseinen ihminen nostaa sen asian avulla itsensä jonnekin korkeuksiin ja kritisoi sieltä ylhäätä kaikki muita ihmisiä.
Tälläiset ihmiset ovat "parhaimmillaan" juuri keskustelun aikana. Ei kuunnella toista ollenkaan, korostetaan vain itseään ja omia tekemisiään ja sivuutetaan toisen kertoma asia kommentoimalla siihen negatiivisesti. Näiden aikuisten vanhemmat eivät ole keskittyneet lastensa kasvatukseen. He eivät ole opettaneet lapsilleen hyvia tapoja, jotka yleensä opetetaan jo varhaislapsuudessa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:59"]
" joku kertoo menevänsä vaikka h&m:ään ostamaan uudet farkut,"
Ap. kaista on vapaa vastaa tähän nyt sitten niin, että tähän voi vielä vasta niin, että se tuo keskusteluun jotakin uutta. Ole hyvä!
[/quote]
siis mitä? Siihen voi vastata vaikka että "kiva, millaiset meinasit ostaa? Pillit vai leveät? Tummat vai vaaleat?", TAI "Mulla on h&m:n slim-fit farkut, ne on olleet tosi hyvät!" TAI "älä osta ainaakan niitä X farkkuja, mulla on ollut ne mutta ne menetti heti muotonsa!"
[/quote]
Pillit ajattelin ostaa. Kiitos, vinkistä. :) Miten keskustelu tästä sitten etenee. Opeta nyt kun kerran aloitit...
[/quote]
Jos sä et oikeasti osaa keskustella ilman arvostelemista ja omien "erinomaisten" mielipiteiden jalustalle nostamista ja niiden ainoina oikeina vaihtoehtoina pitämistä, etkä ymmärrä sitä ettei kaikkiin keskusteluihin tarvitse väkisin osallistua, niin sitten peli on varmaan jo menetetty. Ei se minun tehtäväni ole opettaa sinua keskustelemaan :D Pyydä siihen apua:
a.äidiltäsi
b.isältäsi
c.vaikka iltalukion opettajalta
[/quote]
Sinuahan minun tapani keskutella ärsyyttää, eikä vanhempiani. Jos sinä koet erilaisen mielipiteen uhaksi...onko se minun vikani. Keskustelu on aina kahden kauppa.
Tiedätkö mitä tämä on minulta...ihan itse tarkoituksellista provokaatiota!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:59"]
" joku kertoo menevänsä vaikka h&m:ään ostamaan uudet farkut,"
Ap. kaista on vapaa vastaa tähän nyt sitten niin, että tähän voi vielä vasta niin, että se tuo keskusteluun jotakin uutta. Ole hyvä!
[/quote]
siis mitä? Siihen voi vastata vaikka että "kiva, millaiset meinasit ostaa? Pillit vai leveät? Tummat vai vaaleat?", TAI "Mulla on h&m:n slim-fit farkut, ne on olleet tosi hyvät!" TAI "älä osta ainaakan niitä X farkkuja, mulla on ollut ne mutta ne menetti heti muotonsa!"
[/quote]
Pillit ajattelin ostaa. Kiitos, vinkistä. :) Miten keskustelu tästä sitten etenee. Opeta nyt kun kerran aloitit...
[/quote]
Jos sä et oikeasti osaa keskustella ilman arvostelemista ja omien "erinomaisten" mielipiteiden jalustalle nostamista ja niiden ainoina oikeina vaihtoehtoina pitämistä, etkä ymmärrä sitä ettei kaikkiin keskusteluihin tarvitse väkisin osallistua, niin sitten peli on varmaan jo menetetty. Ei se minun tehtäväni ole opettaa sinua keskustelemaan :D Pyydä siihen apua:
a.äidiltäsi
b.isältäsi
c.vaikka iltalukion opettajalta
[/quote]
Sinuahan minun tapani keskutella ärsyyttää, eikä vanhempiani. Jos sinä koet erilaisen mielipiteen uhaksi...onko se minun vikani. Keskustelu on aina kahden kauppa.
Tiedätkö mitä tämä on minulta...ihan itse tarkoituksellista provokaatiota!
[/quote]
Minua ei ärsytä sinun tapasi keskustella, vaan se ettet ilmiselvästi osaa keskustella. Eikä sekään kyllä minua ärsytä, itsepähän pyysit kertomaan miten keskustellaan oikein! ;)
Keskustelu kahden kauppa, nimenomaan, mutta se ei ole keskustelua, tai ainakaan hyvää keskustelua, että toisen mielipide lytätään ja omia vaihtoehtoja pidetään ainoina oikeina. Tai se, että toisen keskusteluun tullaan paasaamaan omista mielipiteistä, vaikka aloittaja ei sellaista selvästikään ole pyytänyt. Jos keskustelu alkaisi näin:
"Onko teistä ok syödä määkärissä? Mitä mieltä olette?" niin silloin tottakai voisi tulla kertomaan että minä teen aina hampparit kotona eikä koskaan käydä mäkkärissä, eli ei ole ok!
Mutta jos aloitus kuuluu "Jee, tänään syödään mäkkäriruokaa!" Niin silloin aloittaja ei selvästikään kaipaa sinun mielipdettäsi siitä miten mäkkäri sucks ja hampparit ei kelpaa ruoaksi edes koiralle. Aloittaja ei tällaisessa keskustelussa kaipaa sinun mielipidettäsi mäkkäristä, vaan tällaiseen aloitukseen voi kommentoida vaikka: "Oi, munkin tekisi mieli!" TAI "meilläkin syödään tänään mäkkärissä! Aion ottaa kana-aterian!". Tällainen keskustelu ei välttämättä edes kaipaa mitään mielipiteitä suuntaan tai toiseen, vaan vain yleistä jorinaa. Jos sinä tiedät, ettet voi sietää mäkkäriä ja teet ne hampparisi aina itse, niin ole hyvä ja jätä tällainen keskustelu avaamatta kokonaan. KUKAAN tässä keskustelussa ei hyödy sinun mielipiteestäsi, piatsi ehkä sinä itse saat jonkin perverssin hyvänolontunteen hetkeksi, kun oletat valintasi olevan jotenkin oikeutetumpi kuin muiden.
Olen sinkku ja vaikka rakastan itsetehtyjä ruokiani, niin on todella ylellistä saada jonkun toisen tekemää ruokaa! Olipa se yksinkertaista kotiruokaa kylässä, luxusherkkuja firman juhlissa kalliissa ravintolassa tai lähipizzeriani tutun (ulkomaalaisen, hui) miehen tekemää pizzaa. Minulle tulee pitkään kestävä hyvä mieli, kun joku laittaa ruokaa minua varten. Ja mäkkärin sapuskat ovat mainioita varsinkin hyvällä porukalla syötyinä.
Trolli puri aloittajaa ja pilkka osui hänen omaan nilkkaan. :D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:59"]
" joku kertoo menevänsä vaikka h&m:ään ostamaan uudet farkut,"
Ap. kaista on vapaa vastaa tähän nyt sitten niin, että tähän voi vielä vasta niin, että se tuo keskusteluun jotakin uutta. Ole hyvä!
[/quote]
siis mitä? Siihen voi vastata vaikka että "kiva, millaiset meinasit ostaa? Pillit vai leveät? Tummat vai vaaleat?", TAI "Mulla on h&m:n slim-fit farkut, ne on olleet tosi hyvät!" TAI "älä osta ainaakan niitä X farkkuja, mulla on ollut ne mutta ne menetti heti muotonsa!"
[/quote]
Pillit ajattelin ostaa. Kiitos, vinkistä. :) Miten keskustelu tästä sitten etenee. Opeta nyt kun kerran aloitit...