Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä näitä VELA-aloituksia

Vierailija
27.02.2014 |

täällä vauvalehden keskustelupalstalla?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]

Joo, vapaa palsta on, mutta mikä ihmeen tarve joillain on julistaa sitä velauttaan joka käänteessä? En mäkään toitota työttömyyttäni tai opiskelijuuttani pakkomielteisesti joka ketjussa. "Onpa ihanaa, että olenkin opiskelija! Loistovalinta." 

Minusta vaikuttaa katkeran ihmisen coping-keinolta koko velan jauhaminen.

[/quote]

No enpä ole huomannut mitään toitotusta asiasta, eikös erityisesti tietyt pienten lasten vanhemmat ole niitä jotka eivät osaa puhua mistään muusta kuin omasta lapsestaan (kakkavaipat, puklut jne). Niistä jauhetaan vähintään yhtä paljon. Ja edelleenkin täällä on aihe vapaa, joten enemmän voisi ärsyttää nämä vauva jutut aihe vapaalla, menisivät sinne vauva osioon keskustelemaan. 

Vierailija
22/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täällä koska ystävilläni on lapsia, minulla on itsellä kaksi kummilasta ja teen joskus keikkoja mannerheimin lastensuojeluliitolle.

Vela- ketjuihin vastaan rehellisesti, yleensä se menee kyllä niin että mammat hehkuttaa miten velan elämä on tyhjää ja sitten kun joku vela vähän kärkkäästi puolustautuu niin heti ollaan huutamassa että mitä täällä teet:)

Juu tämä on tosiaan aihe vapaa, ja vaikka itsellä ei ole lapsia niin ei se tarkoita sitä ettei elämään kuuluisi muita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu, ei kaikkien tarvitse ymmärtää sunkaan mieltymyksiäsi. Siis aivan hirveän hyvä, että erilaisia näkemyksiä tulee täällä laput silmillä oleville. Mä en  aukaise anaaliin tai karvotukseen liittyviä aloituksia ("eihän ne kuulu vauva-palstalle"), mutta näköjään niistäkin jotkut tykkää.

Vierailija
24/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]en minäkään, olkoon vaan aihe vapaa mutta sivusto on silti vauva-lehden, joten kyl mäkin miellän tämän äippien palstaksi, ihan en isiäkään tänne kaipaa vaikka tasa-arvon aikaa eletäänkin. miesten näkökulmat on sen verran erilaiset.

[/quote]

Öh, jaa niin että keskustelupalstalle eivät erilaiset mielipiteet ole tervetulleita? Ja että kaikilla "äipillä" olisi samat näkökulmat? Ei oikein toimi tämä sinun näkökulmasi.

Vierailija
25/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu vela-ketjuihin vaikka olenkin lapseton. Hengailen täällä satunnaisesti siksi, että tämä on vilkas ja huonosti moderoitu (=viihdyttävän asiattomia keskusteluita) palsta.

Vierailija
26/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]

en minäkään, olkoon vaan aihe vapaa mutta sivusto on silti vauva-lehden, joten kyl mäkin miellän tämän äippien palstaksi, ihan en isiäkään tänne kaipaa vaikka tasa-arvon aikaa eletäänkin. miesten näkökulmat on sen verran erilaiset.

[/quote]

Niin,se on kyllä ihan hirveää jos keskustelussa tulee erilaisia näkökulmia esiin!

Mutta siis vakavissaan,minulla ei ole lapsia,enkä ole varma haluanko niitä hankkiakaan. Käyn palstalla,koska tämä on hyväää viihdettä ja joskus harvoin täällä käydän jopa ihan järjellisiä,mielenkiintoisia keskusteluja. Vela-vouhotusta en kyllä itsekään ymmärrä,koko sana on jotenkin teennäinen. Ehkä aloitusten tehtailijoilla on vain niin sisältököyhä elämä että on pakko provoilla täällä?

Vierailija
27/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:36"]en minäkään, olkoon vaan aihe vapaa mutta sivusto on silti vauva-lehden, joten kyl mäkin miellän tämän äippien palstaksi, ihan en isiäkään tänne kaipaa vaikka tasa-arvon aikaa eletäänkin. miesten näkökulmat on sen verran erilaiset.

[/quote]

Öh, jaa niin että keskustelupalstalle eivät erilaiset mielipiteet ole tervetulleita? Ja että kaikilla "äipillä" olisi samat näkökulmat? Ei oikein toimi tämä sinun näkökulmasi.

[/quote]

en mä tarkoita, että naiset olisivat kaikesta samaa mieltä eikä pidäkään olla mutta se on silti naisnäkökulma ja sitä tulen täältä hakemaan

Vierailija
28/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle tuntuu olevan epäselvää, mitä katkeruus tarkoittaa. Se ei ole sitä, että avoimesti iloitaan omista valinnoista. Päinvastoin katkeruutta olisi suuttumus ja suru epäonnistuneiksi koetuista valinnoista. Outoa, etteivät tätä kaikki ymmärrä.

Vierailija
29/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:26"]

Tai menen AA-kerhon sivulle julistamaan, että viina on niin hyvää ja itse ainakin osaan juoda kohtuudella, sääli ettei muut. Voi teitä surkimuksia juoppoja, minä olen kohtuukäyttäjä ja viina maistuu.

[/quote]

Hauskaa, että vertaat vanhemmuutta rampauttavaan sairauteen. Lapsettomana olen taipuvainen ajattelemaan vanhemmuudesta samoin. Ei tosiaan pitäisi lyödä lyötyä.

Vierailija
30/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta ihmettelen alottajan kanssa samaa asiaa. Olen LANA viela toistaiseksi..

Vierailija
31/44 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 14:18"]

Vela-sanan lanseeraajat ovat varmaan lukeneet Harry Potteria ja ajattelevat olevansa ihanan lumoavia kuten veelat.

[/quote]

Edustavatko vapaa-ajattelijat kaikkia ateisteja?

[/quote]Oletko vela joka ei lue Harry Potteria vai mistä kommenttisi kumpuaa?

[/quote]

Oletko provo, joka on lukenut av - palstaa liian pitkään vai mistä kommenttisi kumpuaa?

vela, provo, wt, VL, lassukka, ...

Vierailija
32/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:37"]

En lukenut ketjua, mutta ihmettelen alottajan kanssa samaa asiaa. Olen LANA viela toistaiseksi..

[/quote]

OT mutta mikä on LANA? Siis muuta ku sellanne tientasoituskone?

Vierailija
33/44 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
34/44 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LANA = LihavA NAinen eli katujyrä - ja niitähän täällä riittää :D

Vierailija
35/44 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten itsekin teit vela-aloituksen, ap?

Vierailija
36/44 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:48"]

[/quote]

[/quote]

en mä tarkoita, että naiset olisivat kaikesta samaa mieltä eikä pidäkään olla mutta se on silti naisnäkökulma ja sitä tulen täältä hakemaan

[/quote]

Miten niin vauvapalsta olisi nimenomaan äitien palsta? Miksi isät eivät saisi osallistua, ovathan hekin yhtä lailla vauvan vanhempia?

Vierailija
37/44 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera poikimiskone hyökkää jälleen veloja vastaan... :D

Vierailija
38/44 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kaikille helpompaa, jos myöntäisitte kateutenne veloja kohtaan (joissain kommenteissa katkeruus nostaa päätään, vaikkei tietysti kaikilla. Ja en väitä että kaikki on kateellisia - ne lienee niitä fiksuja kommentoijia).

Varmasti suurimmalle osalle äideistä lapsi/lapset on tärkeintä maailmassa, ja niin kuuluu ollakin. Mutta jos joskus koette väsymystä, turhautumista tai katumusta, niin ei se ole vapaaehtoisesti lapsettomien ihmisten syy.

Elä ja anna elää :)

Vierailija
39/44 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä velat yrittävät pelastaa muita lapsettomia naisia astumasta miinaan ja tuohoamalla loppuelämänsä hankkimalla lapsia. Heillä on siis puhtaasti hyvät tarkoitusperät aiheenaloituksillaan. Kertomalla kuinka paljon ihanampaa, itsenäisempää, nautinnollisempaa ja kaikin puolin täydellisempää lapsettoman elämä on verrattavissa äippäliineihin, joku saattaa tulla järkiinsä, ja olla hankkimatta niitä niin "ihania" sinappi-räkä- ja metelikoneita! 

P.S Minä olen VELA, ja minun elämäni on IHANAA!!!! :D

Vierailija
40/44 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille ei vielä ole asia selvinnyt niin ehkäpä tämä auttaa:

VELA - aloitukset ovat monasti pelkkää provoilua eli lukijoiden tarkoituksellista ärsyttämistä. Samalla lailla täällä tehdään säännöllisin välein aloituksia miesten yleisestä paskuudesta, jotka nekin ovat provoilua. Molemmat aiheet tuntuvat tehoavan edelleen, joten niistä provoillaan myös jatkossa.

Jos provoiluun vastailu ei teitä kiinnosta niin älkää klikatko vela-aloituksia tai miestenhaukkumisketjuja. Ei niitä ole pakko lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi