Mä en ymmärrä näitä VELA-aloituksia
Kommentit (44)
Vela=vapaaehtoinen lapseton. Tämä on aihe vapaa, jos et sitä sattunut huomaamaan.
En mäkään.
Miksi yksikään VELA hengailisi Vauva-lehden aihe vapaa palstalla?
Silti nytkin täällä on heille suunnattuja kysymyksiä.
Mikset? Ymmärrätkö sitten miksi täällä kirjoitellaan autoilusta, matkailusta, ruuasta tai koirista? Eihän nekään aihepiirit lapsiin liity mitenkään. 90 prosenttia tän palstan jutuista on ihan yleismaailmallisia eikä mitään äitijuttuja.
Kai suurin osa nettipaltoilla pyörivistä jo tietää, ettei tämä av todellakaan ole pelkästään (jos ollenkaan) vauva-aiheinen palsta, vaan yksi Suomen vilkkaimmista, jolla pyörii kaikenikäistä porukkaa. Kyllä sana on kiertänyt jo vuosia sitten.
Sehän tässä hämää, että näitä vela-aloituksia on täällä suhteettoman paljon. Eiväthän ihmiset irl niin välitä julistaa elämänvalintojaan sen enempää tässä kuin muissakaan asioissa. Tulee mieleen että joillekin se lapsettomuus on vain sellainen itsetehostuksen muoto, täällä netissä siis, jolla halutaan huomiota, ja kuvitellaan että sillä saadaan ihmsiet provosoitumaan.
Joo ja vielä kun ne kommentit on niin katkeria ja lapsia haukkuvia. Mua ei ennen omia lapsia olisi kiinnostanut viiden pennin vertaa olla tällaisella ällöpalstalla, missä puheenaiheet on tietysti lapsista. Siksi en tajua, mitä velat tästä saa? Olisiko kuitenkin vastentahtoisesti lapsettomia?
Niinpä. Jotenkin tuntuisi, että sinkkujen keskustelupalsta voisi olla otollisempi näille aiheille :)
Eihän täällä juurikaan ole esim. yksin eläville eläkeläisillekään suunnattuja kysymyksiä...
Mutta av nyt elää omaa elämäänsä ilman mitään logiikkaa :)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:17"]
Mua ei ennen omia lapsia olisi kiinnostanut viiden pennin vertaa olla tällaisella ällöpalstalla, missä puheenaiheet on tietysti lapsista.
[/quote]
Vilkaisepa esim. tämä av:n eka sivu. Puheenaiheet lapsista? No, todella vähemmistönä on ne puheenaiheet täällä! Kaikesta maan ja taivaan välillä pikemminkin.
Menen tästä kennelliiton aihe vapaa-palstalle julistamaan, että koiranomistajat on säälittäviä idiootteja ja kaikkien pitäisi hankkia kissa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:22"]
Vilkaisepa esim. tämä av:n eka sivu. Puheenaiheet lapsista? No, todella vähemmistönä on ne puheenaiheet täällä! Kaikesta maan ja taivaan välillä pikemminkin.
[/quote]
Enemmistö aiheista täällä tuntuu olevan seksistä eri muodoissaan, ja sellaisesta seksistä, jonka tuloksena ei ainakaan lapsia synny. Näin minä olen näitä otsikkoja ja aloituksia lukenut.
Tai menen AA-kerhon sivulle julistamaan, että viina on niin hyvää ja itse ainakin osaan juoda kohtuudella, sääli ettei muut. Voi teitä surkimuksia juoppoja, minä olen kohtuukäyttäjä ja viina maistuu.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:23"]
että koiranomistajat on säälittäviä idiootteja ja kaikkien pitäisi hankkia kissa.
[/quote]
Mutta tuohan on aivan totta. :D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:26"]
Tai menen AA-kerhon sivulle julistamaan, että viina on niin hyvää ja itse ainakin osaan juoda kohtuudella, sääli ettei muut. Voi teitä surkimuksia juoppoja, minä olen kohtuukäyttäjä ja viina maistuu.
[/quote]
Ollopas hyvä, tee se!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:18"]
Niinpä. Jotenkin tuntuisi, että sinkkujen keskustelupalsta voisi olla otollisempi näille aiheille :)
Eihän täällä juurikaan ole esim. yksin eläville eläkeläisillekään suunnattuja kysymyksiä...
Mutta av nyt elää omaa elämäänsä ilman mitään logiikkaa :)
[/quote]
Miksi sinkkujen palsta? En ole sinkku, tosin en ole eläkeläinenkään =) Olen avioliitossa elävä 42-vuotias nainen. Täällä en lue tai kommentoi niitä harvojan lapsiin liittyviä aloituksia, niitä vartenhan vauva-lehdellä on aivan erit palstat. Täällä nimenomaan on aihe vapaa.
Ei täällä ainakaan vielä ole tarvis rekisteröityä henkilötunnuksen ja lasten syntymätodistusten kanssa. Siitä päätellen tämä palsta on apposen avoin aivan kaikille, niin lapsellisille kuin lapsettomille, naisille kuin miehille.
Eihän se kuulu kenellekään, kuinka monta lasta jollakin on tai ei ole.
Eiköhän iso osa noist a ole provoja, eikä kaikki välttämättä edes velojen kirjoittamia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:14"]
Sehän tässä hämää, että näitä vela-aloituksia on täällä suhteettoman paljon. Eiväthän ihmiset irl niin välitä julistaa elämänvalintojaan sen enempää tässä kuin muissakaan asioissa. Tulee mieleen että joillekin se lapsettomuus on vain sellainen itsetehostuksen muoto, täällä netissä siis, jolla halutaan huomiota, ja kuvitellaan että sillä saadaan ihmsiet provosoitumaan.
[/quote]
Joo, vapaa palsta on, mutta mikä ihmeen tarve joillain on julistaa sitä velauttaan joka käänteessä? En mäkään toitota työttömyyttäni tai opiskelijuuttani pakkomielteisesti joka ketjussa. "Onpa ihanaa, että olenkin opiskelija! Loistovalinta."
Minusta vaikuttaa katkeran ihmisen coping-keinolta koko velan jauhaminen.
en minäkään, olkoon vaan aihe vapaa mutta sivusto on silti vauva-lehden, joten kyl mäkin miellän tämän äippien palstaksi, ihan en isiäkään tänne kaipaa vaikka tasa-arvon aikaa eletäänkin. miesten näkökulmat on sen verran erilaiset.
Siis mitä se tarkoittaa?