Mitä mieltä olette nimestä Nea?
Kommentit (90)
Toiset lausuu nea toiset neea.
Nea on minusta sellainen tavallinen, mauton ja hajuton perusnimi. Aika suosittu. Vähän wt, kuten Ada.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:46"]
En voi sille mitään, että tulee aina mieleen kehitysvammainen. Enkä tiedä mistä tämä mielleyhtymä johtuu.
[/quote]
Oletko joskus tuntenut kehitysvammaisen, jonka nimi on Nea tai vastaava? Itselleni nimittäin tulee kehitysvammainen mieleen kaksiosaisista nimistä, enemmän vielä sellaisista kaksiosaisista, joka jotenkin eroaa "perinteisestä" suomalaisesta kirjoitusasusta: Sofie, Marie, Ann, Rosa... Luulen, että tämä johtuu siitä, että silloin, kun olen ollut kv-töissä, tällaisiin kaksiosaisiin törmäsi paljon. Muu sisarussarja saattoi olla Pekkaa, Mattia ja Liisaa, mutta sitten tämä yksi kaksiosainen, ehkä hieman vieraammasta kulttuurista napattu.
Miten kävisi nenna? Samansuuntainen nimi, mutta harvinaisempi ja pehmeämpi.. Neakin kyllä hyvä..
Minun vanhin tyttäreni on Nea ja nyt 17. Silloin nimi oli vielä aika harvinainen, tunsin vain yhden sen nimisen tytön. Ikävä kyllä muutamassa vuodessa nimi leistyi hurjaa kyytiä ja on nykyään tosiaan tusinanimi. Tyttäreni luokalla ei tosin ole ollut koskaan samannimisiä, eikä myöskään hänen laveripiirissään ole Nea nimisiä, joten siinä mielessä nimi oli hyvä valinta ja edelleen tykkään luonnollisesti nimestä kovasti :)
24, en tietääkseni ole tuntenut ketään Nea nimistä "erilaista ystävää". Voi olla, että olen joskus kuullut sellaista kutsuttavan Neaksi vaikka kaupassa tms.
Tyttöni nimi on Nea. Mielestäni nimi on kaunis. Ainut todella ärsyttävä asia että monet venyttää sen muotoon Neea! En minäkään mene toisen nimeä venytteleen esim Julia >Juulia.
AINA kun joku kysyy täällä jostain nimestä mielipidettä, niin alkaa kukkahattutätien marmotus ja haukkuminen. Ei piru vie mene kaaliin, kun mielipiteet kaikkiin/, ,kaikkeen on jatkuvasti negatiivisia. No kuten todettu helppohan se täällä on hiekkapillujen avautua. Kertokaapas arvon Yrjö-annikit, mikä nimi teidän korvia miellyttääpi?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 13:16"]
Päätin jo lapsena, että jos joskus saan tyttären, hänen nimekseen tulee Nea.
[/quote]
Miksi Nea-nimi ei kelpaa pojallesi? Suomessa on myös Nea-nimisiä miehiä.
Tuntemani Nea on alle kolmekymppisenä eläkkeelle jäänyt mielenterveysongelmainen.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 13:16"]
Päätin jo lapsena, että jos joskus saan tyttären, hänen nimekseen tulee Nea.
[/quote]
Miksi Nea-nimi ei kelpaa pojallesi? Suomessa on myös Nea-nimisiä miehiä.
[/quote]
Oletko oikeasti noin v*tun tyhmä vai esitätkö vaan?
Neea se lausutaan. Nea kuulostaa vielä pöljemmältä. Ihan kuin nej! Ruma nimi anyway.
Mjää. Njaa. Yhtä ruma kuin tuollaiset äänteet. Maskuliinisen kuuloinen. Nooa pojalla sen sijaan on kiva.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:53"]
Liian yleinen nimi.
[/quote]
Ei kai Nea enää niin kovin yleinen nimi ole? Itse ainakin miellän Nean 90-luvulla syntyneiden nimeksi.
Kerää koko sarja: Nea, Lea, Tea, Neo, Leo, Theo. Ja iltatähti Rea.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 19:20"]
Tuntemani Nea on alle kolmekymppisenä eläkkeelle jäänyt mielenterveysongelmainen.
[/quote]
Kuvitteletko mielenterveysongelmien johtuvan nimestä?
Mun tuntema Nea on parikymppinen fitnessvartaloinen kaunotar! Sen vuoksi nimi tuo mieleeni kaunottaren:) Kaunis nimi, harmittavan yleinen lapsilla.
Onko täällä aikuisia vai teinejä keskustelemassa? Pitäisi laittaa tänne K18 ikäraja, ettei jutut mene lapsia kiusaaviksi (kuten haukkua nimeä, ulkonäköä yms).
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:28"]Nealle sopivia nimikokonaisuuksia ovat esim.
Nea Akiliina Ingalill
Nea Altea Aleksandra
Nea Amanda Carita
Nea Apollonia Linnea
Nea Elina Atsalea
Nea Elviira Maria
Nea Ilona Denise
Nea Jasmine Maria
Nea Johanna Alisa
Nea Johanna Emilia
Nea Josefiina Severiina
Nea Julia Emilia
Nea Katariina Jasmiina
Nea Linnea Elina
Nea Lumia Kleopatra
Nea Maria Aleksandra
Nea Mirjaana Josefiina
Nea Neilikka Linnea
Nea Neilikka Verona
Nea Saranda Aurora
Nea Titania Susanna
[/quote]
Suorastaan aika erikoisia nimiä oot kaivanu :D titania,apollonia yms...
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:39"]
En ole narsisti. Kerroin vain oman mielipiteeni. pidän monista muistakin nimistä. Nyt vain satuin kertomaan etten pidä tusinanimistä paitsi tuo nea kuulostaa mun korvaan hyvältä. Ja tottakai saan kehua omaa makuani jos haluan. Oletko vain kateellinen että täällä on ihminen joka osaa kehua itseään eikä ryve itsesäälissä.
[/quote]
Ei, en ole kateellinen, lähinnä huvittunut. Miksi joku vaivautuu kertomaan, että omasta mielestään itsellään on hyvä maku, kun kukaan ei tietenkään voi ilmoittaa, että oma maku on yleismaailmallisesti hyvä? Minusta tuon asian ilmoittaminen mielipiteensä yhteydessä kertoo kyllä jostain päinvasaisesta kuin hyvästä itsetunnosta. Jos itsetunto on hyvä, voi ihminen aivan luonnollisesti ilmoittaa mielipiteensä yrittämättä korostaa sitä, että "tämä on sitten hyvä mielipide". Enemmän selkärankaa on siinä, että sanoo mielipiteensä, yrittämättä itse kehua omaa ajatteluaan. Mutta kukapa kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse. Ja toiset kissat ovat niin reppanoita, että kokevat tarvetta nostaa häntäänsä usein.