Parhaat Lily-blogit?
Huomasin että aika moni hyvä blogi on nykyään Lily-portaalissa. Ainakin Laura Loves, Elämäni Kunnossa, Coco, ym. Mitkä on teistä parhaat Lily-blogit?
Kommentit (65)
Aika pitkään ollut iso osa niistä suositelluista, monet alusta asti. Puutalobaby ja Isyyspakkaus uusia, ja ne mitkä tuli trendistä, mutta muut. Taitavat viihtyä kun ei ole vaihtuvuutta. Miksei silti uusiakin voisi tulla, tietääkö kukaan millä perusteella nuo tuolla ovat, lukijamäärä se ei minukaan mielestä ole?
Enpä taida lukea muita Lilyn blogeja kuin Rönsyä.
Päivittyykö se vielä? Luin itsekin joskus mutta postauksia tuli niin harvoin. Onneksi lilyssä on muitakin fiksuja, jotenkin samanhenkistä blogia myös.[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 19:12"]
Enpä taida lukea muita Lilyn blogeja kuin Rönsyä.
[/quote]
Joulukuussa on tullut viimeksi Rönsy-päivitys.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 11:13"]
Fitness Führer on muuten todella hyvä. No bullshit treeniblogi ilman superfood-länkytystä.
[/quote]
Joo, Fitness Führer on todella hyvä. Ja bloggaaja vaikuttaa muutenkin fiksulta, esim. muihin blogeihin jättämänsä kommentit ovat yleensä hyvin perusteltuja.
Tuo ylempänä mainittu Onnenpäivä on myös ihan ok treeniblogina, mutta eikö ketään muuta haittaa kun bloggaaja on niin, miten sen ilmaisisi..., överisti WT?
Mä luen kans Saara Sarvaksen blogeja. Ja sit mulle uus tuttavuus on Visual Diary, josta tykkään tosi paljon. Jotenkin positiivinen ja erilainen, ei korosta itseään liikaa, mutta jakaa elämäänsä =)
Selkeesti sä et oo lukenu tota blogii.
Laura loves on suosikkini ja ainoa, jota vakituisesti tuolta luen, olen seurannut Lauran blogia jo livejournalissa, varmaan siis jo yli kymmenen vuotta...
No sex and the city, ite puin ja Kaikki mitä rakastin!
Edelleen tökkii Lilyssä blogialustana se, että palkattomat kirjoittajat ajavat mainostuloja Lilylle ja sen palkallisille kirjoittajille. Todella "reilua".
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 16:22"]
Edelleen tökkii Lilyssä blogialustana se, että palkattomat kirjoittajat ajavat mainostuloja Lilylle ja sen palkallisille kirjoittajille. Todella "reilua".
[/quote]
Eikös ne palkattomat ole ihan itse avanneet bloginsa Lilyyn. Miksi ylipäätään alkaa bloggaamaan alustalla, jos pitää sitä epäreiluna.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 16:28"]
[/quote]
Eikös ne palkattomat ole ihan itse avanneet bloginsa Lilyyn. Miksi ylipäätään alkaa bloggaamaan alustalla, jos pitää sitä epäreiluna.
[/quote]
En minä siellä bloggaakaan :) Mutta tökkii siis ajatuksena, ja vaikuttaa suhtautumiseeni Lilyyn.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 16:28"]
[/quote]
[/quote]
En minä siellä bloggaakaan :) Mutta tökkii siis ajatuksena, ja vaikuttaa suhtautumiseeni Lilyyn.
[/quote]
Varmasti keksisivät halutessaan jonkin porrastetun tavan maksaa edes pikkuruista korvausta näille tällä hetkellä palkattomille blogeille. Sillä tavallahan Google Ads:kin toimii; pennituloilla useimmat pikkublogit pelaavat. Mutta eivät tietysti halua, koska ovat saaneet aikaiseksi sellaisen ilmapiirin, että on "etuoikeus" blogata ilmaiseksi Lilylle, kun on yhteisöä ja (vähän) valmista yleisöäkin ja Trendi-lehden glamouria mukana ja kaikkea muuta kivaa. Sitten Indiedays seurasi perässä Inspirationinsa kanssa...
Sori vaan, mutta minusta se on vastenmielistä. Tiedän, että bloggaajat kirjoittavat ilmaiseksi ihan tietoisena siitä, eivätkä edes pyydä osuuttaan mainostuloista, mutta tämä Lily on vain yksi ilmentymä laajemmasta vastenmielisestä ilmiöstä - sisällöntuottajien aliarvioimisesta ja hyväksikäytöstä. Luovilla aloilla pitäisi nykyään ammattilaistenkin tehdä enimmäkseen ilmaiseksi töitä, ihan vain siitä ilosta, että ylipäätään saa tehdä töitä ja työnsä näkyviin. Kun tarpeeksi paljon rehkii näkyvyyden eteen, ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa joku saattaa maksaa palkkaakin... joku... jossain... ehkä.
Miten tuol pystyy seuraamaan jotain tiettyä blogia/bloggaajaa??!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:42"]Miten tuol pystyy seuraamaan jotain tiettyä blogia/bloggaajaa??!
[/quote]
Rekisteröidy käyttäjäksi, kirjaudu sisään, klikkaa tykkäämääsi blogiin, paina "Seuraa blogia". Uudet postaukset näet, kun kirjaudut sisään ja menet valikostasi (vasen yläkulma) Seuratut-osioon. Käyttäjätunnustasi et pysty myöhemmin muuttamaan, joten mieti tarkkaan sitä valitessasi. Samalla tunnuksella voit myös itse aloittaa blogeja Lilyssä.
Joitainblogeja voit seurata nyös esimerkiksi Bloglovinin avulla.
Ne on palkallisia jotka ovat siinä palloissa etusivulla. Alareunan suositellut eivät saa palkkaa. Osa mielestäni ansaitsisi. Joukossa on sellaisia joilla on enemmän lukijoita kuin palkatuilla, mikä vähän ihmetyttää.