Sukupuolileikkaukset menevät valtion piikkiin!!??
Ok vai ei? Rintojenpoisto 5000€. Transleikkaukset ovat kalliita. Yhteen potilaaseen kohdistetut kirurgiset toimenpiteet sekä lääkekustannukset voivat maksaa jopa kymmeniä tuhansia euroja, joskin erilaisten leikkausten lukumäärä vaihtelee potilaskohtaisesti.
Esimerkiksi rintojen poistaminen voi Suomessa maksaa 4000-5000 euroa. Kyseeseen voivat tulla myös sukuelimien ulkonäköä muokkaavat toimet, erilaiset hormonihoidot sekä äänihuulileikkaukset.
Transleikkauksissa on siten kyse yksinomaan henkilön kehon ulkoisesta muokkaamisesta. Leikkauksia ei lain nojalla kuitenkaan pidetä pelkästään kosmeettisina toimenpiteinä, joten ne ovat monelta osin Kela-korvauksen piirissä.
Peukku ylös, jos mielestäsi asia ok, alas, jos ei
Kommentit (61)
Jos rahasta puhutaan, niin halvemmaksi se tulee kustantaa korjaus leikkauksineen kuin maksaa mieleenterveysongelmista, tai menettää veronmaksukykyinen ihminen itsemurhalle.
Jos yhä rahasta puhutaan, niin iso säästö tulisi myös sallimalla transnuorille blokkerihoidot murrosiän viivyttämiseksi.
Inhimillisesti ajatellen tästä ei pitäisi olla epäilystä. Eli totta kai korvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt se lapsellinen kiusaaminen. Kuka heistä päätti syntyä tähän maailmaan ja vielä väärään fyysiseen kehoon? Ei heidän taloutta pitäisi noitten seikkojen takia tuhota. Kela korvaa, hyvä niin.
Näytä mulle se ihminen, joka on itse syntymästään päättänyt?
Kelan ei pitäisi terveen kropan silpomista korvata. Ensin akuutimmat asiat hoitoon, kuten hammaslääkäripalvelut.
Me kaikki valitaan syntyä just siksi miksi synnytään mutta ei vaan muisteta sitä kun täällä ollaan koska meillä on sellainen sopimus ja kaikki on päätetty siinä sopimuksessa mitä sulle ikinä tuleekaan tapahtumaan ja jos siinä lukee että olet trans niin sitten olet trans ja se on sun kohtalo ja sun sukupuoli pitää vaihtaa paremmaksi
Missä tuosta purkauksesta on pisteet? Helpottaisi viestin ymmärtämistä.
Mutta joo, eipä mulle kukaan mitään sopimusta mun syntymästä ole esittänyt allekirjoitettavaksi. Mä olen lopputulos mun vanhempien päätöksestä hankkia lapsi, minulta ei ole kysytty mielipidettä asiaan.
TERAPIALLA se sukupuoli korjataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt se lapsellinen kiusaaminen. Kuka heistä päätti syntyä tähän maailmaan ja vielä väärään fyysiseen kehoon? Ei heidän taloutta pitäisi noitten seikkojen takia tuhota. Kela korvaa, hyvä niin.
Näytä mulle se ihminen, joka on itse syntymästään päättänyt?
Kelan ei pitäisi terveen kropan silpomista korvata. Ensin akuutimmat asiat hoitoon, kuten hammaslääkäripalvelut.
Me kaikki valitaan syntyä just siksi miksi synnytään mutta ei vaan muisteta sitä kun täällä ollaan koska meillä on sellainen sopimus ja kaikki on päätetty siinä sopimuksessa mitä sulle ikinä tuleekaan tapahtumaan ja jos siinä lukee että olet trans niin sitten olet trans ja se on sun kohtalo ja sun sukupuoli pitää vaihtaa paremmaksi
Missä tuosta purkauksesta on pisteet? Helpottaisi viestin ymmärtämistä.
Mutta joo, eipä mulle kukaan mitään sopimusta mun syntymästä ole esittänyt allekirjoitettavaksi. Mä olen lopputulos mun vanhempien päätöksestä hankkia lapsi, minulta ei ole kysytty mielipidettä asiaan.
jokaisella meillä on se sopimus me ollaan tehty ennen tänne syntymistä et sinä siitä mitään voi muistaakaan mutta kaikilla se on ja sinun ehkä ei ole tarkoitus tietää sitä tässä elämässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Mulla on oikeus " -porukalle kaikki on ilmaista........
Ovatko ne itse itselleen sen oikeuden antaneet? Ja miksi heillä on enempi oikeuksia kuin muilla?
Tällä sorretuimmalla ja maailman pahimmasta väkivallasta, eli väärinsukupuolittamisesta, kärsivällä porukalla on suora pääsy vallan kammareihin:
"...Trans ry:n väki on mm. vienyt Kelan oikeuteen, muuttanut sukupuolittavia käytäntöjä useammassa sairaanhoitopiirissä, olleet kehittämässä hoitojärjestelmää. >>"
"Meitä ovat kuunnelleet ihmisiä ministereistä piispaan, yliopistoproffista lääkäreihin, kulttuuri-instituutioiden pääjehuista järjestöihmisiin, ja meillä on iso jäsenistö, sen lisäksi että olemme kaikki hallituksessa itse trans ja toimimme asioiden eteen arjessa joka päivä."
https://twitter.com/panda_eriksson/status/1325167297506418688
Jostain syystä naisten, homoseksuaalien ja lasten oikeuksiin ja turvallisuuteen vaikuttavia asioita kähmyröidään kabineteissa ja kellareissa, eikä julkisesti debatoiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, enpä tiennyt. Laittaisiko ihmiset miettimään enemmän sukupuoli-identiteettiä, jos pitäisi kustantaa kaikki itse? Olen ymmärtänyt, että mielenterveydellisesti kaikki eivät saa rauhaa, vaikka tekisivätkin leikkauksen.
Sukupuolidysforia ei ole itseaiheutettua toisin kuin esimerkiksi osa keuhko- tai paksusuolensyövistä. Pitäisikö niiden hoitamisen kustantaa itse, niin ihmiset miettisivät enemmän elintapojaan?
Paska ajatus.
Sanopa tuo asbestin takia keuhkosyövän saaneelle kirvesmiehelle, että olisitpa miettinyt elintapojasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap, mitä mieltä olet enemmän tai vähemmän tärkeiden kauneusleikkausten kustannuksista. Jos ne tehdään julkisella puolella, niin potilas maksaa vain hoitopäivämaksun. Siis rintojen suurennukset ja pienennykset, nenän muotoilu jne. <ja sieltäsamasta kukkarosta menevät myös sinun umpisuolen poistoleikkauksesi kulut tai ukkosi eturauhasen häyläys tai poisto.
Julkisella puolella ei tehdä muuta kirurgiaa kosmeettisista syistä kuin transeille. Kaikki muu kirurgia on tarkkaan säädeltyä, haitat ja hyödyt mitattavissa.
Mainitsemasi operaatiot eivät ole plastiikkakirurgiaa. Nenää ei muotoilla kosmeettisista syistä. Hengityksen helpottamiseksi, tai onnettomuuden jälkien, tai synnynnäisen epämuodostuman korjaamiseksi kyllä.
Syöpäleikkaukset eivät ole kosmeettista kirurgiaa. Tulehtuneen umpisuolen poisto ei ole kosmeettista kirurgiaa.
Yritäpä uudestaan. Ei ole ihme, että transeja karsastetaan.
Syöpäleikkaukset ei ole kosmeettista kirurgiaa, mutta moni operaatio sen jälkeen on. Rekonstruktiot, nännit, toisen rinnan kohotuksen yms. Ihan vain esimerkkinä.
Kehtaatkin verrata syövän korjausleikkauksia turhiin kosmeettisiin toimenpiteisiin. Empatiakykysi on sitä luokkaa, että toivon, ettei kukaan läheisesi sairastu vakavasti.
Empatiakykyni on kunnossa, kiitos vain. Tiedän mistä kirjoitan ja halusin oikaista väärän tiedon. Olen tähän mennessä keskustelussa tuonut esiin vain sen faktan, että rajan vetäminen näissä ei ole niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahasta puhutaan, niin halvemmaksi se tulee kustantaa korjaus leikkauksineen kuin maksaa mieleenterveysongelmista, tai menettää veronmaksukykyinen ihminen itsemurhalle.
Jos yhä rahasta puhutaan, niin iso säästö tulisi myös sallimalla transnuorille blokkerihoidot murrosiän viivyttämiseksi.
Inhimillisesti ajatellen tästä ei pitäisi olla epäilystä. Eli totta kai korvataan.
Psykoterapia eri muotoineen on terveellisempi ja taloudellisempi ratkaisu. Jos uhkaa itsemurhalla, niin transitio ei ole ensisijainen hoito, vaan lepo ja tarkkailu kontrolloidussa ympäristössä.
Nuori ei ole kypsä tekemään lisääntymiskykyynsä ja terveyteensä traagisesti vaikuttavia päätöksiä. Meillä on ihan aikuisiakin transeja rääkymässä pakkosterilisaatiosta, vaikka ovat itse valinneet hormonit ja leikkaukset. Kai ymmärrät, että steriliteetti on transition seuraus? Jos yhdistät blokkerit ja vastakkaisen sukupuolen hormonit, niin seuraus on steriliteetti.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan transitio ei vähennä itsemurhia eikä mielenterveysongelmia. Kannattaisi keskittyä erilaisten psykoterapiamuotojen kehittämiseen. Niiden kanssa anorektikot ja muutkin kehodysmorfiset porskuttavat. Anorektikoille ei tehdä vatsalaukun pienennyksiä eikä BIID-tyypeille tehdä amputaatioita. Transiuden hoidossa pitäisi hyödyntää heistä saatua tietoa. Transtutkimushan on täysin genderideologian saastuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
MITÄ? Ei missään nimessä tule sallia blokkerihoitoja nuorille ihmisille, joiden aivot eivät ole vielä edes kunnolla kehittyneet! Teini-ikäiset eivät ole kykeneviä tekemään tällaisia täysin mullistavia päätöksiä. Vai sinäkö sitten omasta pussistasi maksat, kun nämä blokkereilla elämänsä ja kroppansa pilanneet alkavat vaatia korvauksi siitä, että joku höyrypääjengi painosti heidät tuohon aikanaan?
Trans/genderideologia on ihan hemmetin vaarallista, oikeasti. Kunnon kulttimeininkiä. Ei ole väliä sillä, että esim. blokkereista ei yksinkertaisesti ole vielä olemassa kunnollista dataa haittojensa jne. puolesta. Lapset vaan uhrialttarille, koska pikku-Tiina tykkää leikkiä autoilla ennemmin kuin nukeilla. Järjettömän arkaaista ja riskipitoista.
Ihmiset syö juo ja vetää huumeilla itsensä paskaksi. Miksi niiden hoidot pitäis kustantaa veronmaksajien selkänahasta?
maassa jossa on eutanasia saa pieleen menneen transleikkauksen jälkeen eutanasian 44v.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-2440086/Belgian-transsexual-Na…
Surullinen tarina.
Ja kohta niihin leikkauksiin puskee voelä enemmän kun itseidentifikaatiota sukupuolen vaihtamiseen irrotetaan juridisesta. Kuka silloin päättää kuka saa mennä leikkausjonoon kun on jo "nainen" juridisesti? Ja dysforiaansa ei tarvitse selittää kenellekkään.
Ilmoittakaa kansanedustajallenne ette hyväksy itseidentifikaatiota translain uudistuksessa.
Itseidentifikaatio ei ole mikään ihmisoikeus.
Minä en enää äänestä vihreitä koska he ajavat tätä, vasemmistokin taitaa olla jo menetetty. SDP on hallituksessa ja tämä on hallitusohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisinkö mielenterveyteen vaikkapa 200te per asiakas vaiko kustantaisinko sulupuolenkorjauksen tuolla hinnalla? Kas siinäpä vasta pulma, jonka vastaus on helppo.
Entä jatko? Mitä kun ongelma ei ratkeakaan sukupuolielinten "muokkauksella"? Näitä operaation katuja on, mutta ei Seta heitä tue, kun nämä katuvat eivät tue Setan agendaa.
Äh, mut ymmärrettiin sitten kuitenkin väärin :) mielenterveyteen mä ne rahat laittaisin ennemmin kuin yksittäisen ihmisen sukupuolen korjaukseen, jos pitäisi jonnekin yhteiskunnan rahoja laittaa jakoon.
Ei missään nimessä ole ok! Aivan älytöntä...
Transien tavoitteena on hävittää biologiset naiset eli naiset
Nainen ei ole ruma sana:
https://4w.pub/woman-is-not-a-dirty-word/
Vihreät ajavat translakia kritiikittömästi, hyvästi naisten, homojen ja lasten oikeudet.
https://radikaalifeministi.wordpress.com/2020/01/15/vihreaa-potaskaa-el…
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ajavat translakia kritiikittömästi, hyvästi naisten, homojen ja lasten oikeudet.
https://radikaalifeministi.wordpress.com/2020/01/15/vihreaa-potaskaa-el…
Vihreillä on muitakin ongelmia perusbiologian hahmottamisessa:
https://www.viite.fi/2020/02/14/sukupuolen-moninaisuuden-hahmottaminen-…
He eivät usko binääriseen sukupuoleen, koska etanoilla ja merihevosilla on erilaiset sukupuolijärjestelmät. Sellainen luonto- ja tiedepuolue meillä!
Entä jatko? Mitä kun ongelma ei ratkeakaan sukupuolielinten "muokkauksella"? Näitä operaation katuja on, mutta ei Seta heitä tue, kun nämä katuvat eivät tue Setan agendaa.