Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolileikkaukset menevät valtion piikkiin!!??

Vierailija
07.11.2020 |

Ok vai ei? Rintojenpoisto 5000€. Transleikkaukset ovat kalliita. Yhteen potilaaseen kohdistetut kirurgiset toimenpiteet sekä lääkekustannukset voivat maksaa jopa kymmeniä tuhansia euroja, joskin erilaisten leikkausten lukumäärä vaihtelee potilaskohtaisesti.

Esimerkiksi rintojen poistaminen voi Suomessa maksaa 4000-5000 euroa. Kyseeseen voivat tulla myös sukuelimien ulkonäköä muokkaavat toimet, erilaiset hormonihoidot sekä äänihuulileikkaukset.

Transleikkauksissa on siten kyse yksinomaan henkilön kehon ulkoisesta muokkaamisesta. Leikkauksia ei lain nojalla kuitenkaan pidetä pelkästään kosmeettisina toimenpiteinä, joten ne ovat monelta osin Kela-korvauksen piirissä.

Peukku ylös, jos mielestäsi asia ok, alas, jos ei

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mene valtion piikkiin.

Vierailija
2/61 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos Kela-korvattava ei ole valtion piikkiin, niin kuka kustantaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee firman piikkiin

Vierailija
4/61 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne ok. 

Vierailija
5/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, enpä tiennyt. Laittaisiko ihmiset miettimään enemmän sukupuoli-identiteettiä, jos pitäisi kustantaa kaikki itse? Olen ymmärtänyt, että mielenterveydellisesti kaikki eivät saa rauhaa, vaikka tekisivätkin leikkauksen.

Vierailija
6/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ei ole varaa hoitaa kansalaisten hampaita kuntoon niin ei tällekin.

Vierailija
7/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muunsukupuolisia" leikellään myös ja syötetään hormoneja. Mikä edes  on muunsukupuolihormoni?

Muunsukupuolisten korjaushoidot keskeytettiin Helsingissä ja Tampereella – Sairaala perustelee päätöstä näytön puutteella, Seta: tilanne on kestämätön

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005846553.html

Vierailija
8/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän leikkaukset kokonaisuudessaan ole lähemmäs puoli miljoonaa euroa kokonaisuudessaan. Tämä jotta voivat masentua sukupuolettomina ja tehdä itsarin 10v myöhemmin.

Vierailija
9/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Itse saisivat leikkauksensa kustantaa niin kuin Maisat ja muut silaritisut.

Vierailija
10/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiköhän leikkaukset kokonaisuudessaan ole lähemmäs puoli miljoonaa euroa kokonaisuudessaan. Tämä jotta voivat masentua sukupuolettomina ja tehdä itsarin 10v myöhemmin.

Tuo nyt kuulostaa absurdilta lukemalta-mistä sen laskit?

Itse mainitsin myös omassa kommentissa tuon mielenterveyden, mutta haluaisin kyllä tietää, auttaisiko joskus muu kuin sukupuolen vaihto. Onko kyse identiteetistä ja siitä, ettei ole hyväksytty? Voisiko sille tehdä jotain?

Vierailija
11/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, enpä tiennyt. Laittaisiko ihmiset miettimään enemmän sukupuoli-identiteettiä, jos pitäisi kustantaa kaikki itse? Olen ymmärtänyt, että mielenterveydellisesti kaikki eivät saa rauhaa, vaikka tekisivätkin leikkauksen.

Sukupuolidysforia ei ole itseaiheutettua toisin kuin esimerkiksi osa keuhko- tai paksusuolensyövistä. Pitäisikö niiden hoitamisen kustantaa itse, niin ihmiset miettisivät enemmän elintapojaan?

Paska ajatus.

Vierailija
12/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä ovat täysin itseaiheutettuja kun kytätään ig kuvia ja verrataan itseään niihin ja runnotaan koko kroppa että näytettäisiin joltain kiiltokuvilta.

Vierailija
13/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se raja sitten vedetään? Samalla tavalla henkisen puolen hoitoon on tarkoitettu korjausleikkaukset esimerkiksi syövän takia poistetun rinnan palauttamiseksi.

Vierailija
14/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolidysforia ei ole itseaiheutettua toisin kuin esimerkiksi osa keuhko- tai paksusuolensyövistä. Pitäisikö niiden hoitamisen kustantaa itse, niin ihmiset miettisivät enemmän elintapojaan?

Paska ajatus.

Tämän hetkinen some ja tv antavat sen kuvan, että sukupuolidysforiaa olisi enemmän. Kuitenkaan näitä ihmisiä ei ole niin paljoa.

Osa porukasta saattaa nähdä tämän oivana keinona päästä somemaailmassa ihailtujen joukkoon. Kun esim.homous on ihan normi juttu.

Vierailija
15/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se raja sitten vedetään? Samalla tavalla henkisen puolen hoitoon on tarkoitettu korjausleikkaukset esimerkiksi syövän takia poistetun rinnan palauttamiseksi.

Täysin eri asia jos syöpä on vienyt rinnan tai tulipalo polttanut naamavärkin, kuin se että haluat omasta tahdostasi näyttää muunlaiselta. Tapaturmat ja tappavat sairaudet ovat omasta tahdosta riippumattomia.

Vierailija
16/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri asia jos syöpä on vienyt rinnan tai tulipalo polttanut naamavärkin, kuin se että haluat omasta tahdostasi näyttää muunlaiselta. Tapaturmat ja tappavat sairaudet ovat omasta tahdosta riippumattomia.

On ja ei. Jos olet syntynyt vääräksi, niin se on omasta tahdosta riippumaton. Vei sen tissin syöpä tai kasvatti hormoonit vastoin tahtoa, se käy mielenterveyden päälle. Eihän ne korjausleikkauksetkaan ole varsinaisen sairauden hoitoa, ei vaan olla tyytyväisiä itseensä sellaisena kuin on.

Vierailija
17/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mihin vedetään. Mulla on nenä täysin vinossa, meni paskaksi jo silloin kun synnyin. Toisesta sieraimesta ei kulje ilma ollenkaan, mutta kun olen yrittänyt hakea siihen apua kunnalliselta puolelta, vastaus on vaan se, ettei voida leikata, koska se olisi MYÖS kosmeettinen leikkaus eli parantanut ulkonäköä. Olen ollut 30 vuotta masentunut tämän asian takia, enkä liiku enää missään kodin ulkopuolella. 

Vierailija
18/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja ei. Jos olet syntynyt vääräksi, niin se on omasta tahdosta riippumaton. Vei sen tissin syöpä tai kasvatti hormoonit vastoin tahtoa, se käy mielenterveyden päälle. Eihän ne korjausleikkauksetkaan ole varsinaisen sairauden hoitoa, ei vaan olla tyytyväisiä itseensä sellaisena kuin on.

Kukaan ei ole syntynyt väärään kehoon eikä sinulla voi olla väärän sukupuolen aivoja. Sukupuolisielu ei voi sujahtaa väärään sukupuoleen. Jos sinusta tuntuu siltä, niin keho ei ole se korjattava asia.

Vierailija
19/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ei muutu miksikään leikkaamalla. Miehestä ei tule synnyttäjää, eikä naisesta tule siittäjää.

Törkeintä on, että näillä valheilla kastroidaan lapsia transkultin mieliksi. Aikuiset transit uikuttavat pakkosterilisaatiosta, mutta lapsi onkin kypsä päättämään terveyteensä ja lisääntymiskykyynsä vaikuttavista asioista.

On vastuutonta tuputtaa eturauhassyövän hoitoon kehitettyä Lupronia lapsille. Sitä käytetään myös seksirikollisten kastroimiseen ja sillä on todella vakavia sivuvaikutuksia.

Vierailija
20/61 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mitä mieltä olet enemmän tai vähemmän tärkeiden kauneusleikkausten kustannuksista. Jos ne tehdään julkisella puolella, niin potilas maksaa vain hoitopäivämaksun. Siis rintojen suurennukset ja pienennykset, nenän muotoilu jne. <ja sieltäsamasta kukkarosta menevät myös sinun umpisuolen poistoleikkauksesi kulut tai ukkosi eturauhasen häyläys tai poisto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan