Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb apua vailla

Vierailija
27.02.2014 |

Mulla on kaverilistallani muutama läheisempi kaveri, jotka olen merkinnyt tähtikuviolla läheisemmiksi kavereikseni. Minä näen heidän kommentit muille kavereilleen, ja he yhtälailla kaiketi mun kommenttini muille kavereilleni. Nyt on tullut yhden kaverin kanssa sellainen tilanne, etten halua, että hän näkee mitä kommentoin muille kavereilleni. Kuinka pystyn rajaamaan kommenttini niin, ettei hän niitä näe? Hän saa siis edelleenkin nähdä seinäpostaukseni, toki. Mutta en halua hänen puuttuvan siihen, mitä kommentoin muille kavereilleni. Jos otit selvää mitä ajan takaa, ole kiltti ja neuvo mitä asetusmuutoksia teen, ettei hän niitä kommenttejani enää näe. Kiitos etukäteen avustanne!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että molemmat muuttavat profiilin asetuksista vain kavereille näkyväksi.

Mutta mikäli ihminen on molempien kavereissa niin ei käsittääkseni onnistu tuo piilottaminen, jollei sitten henkilölle tee erikseen omaa ryhmää ja estä häntä näkemästä päivityksiä. 

Vierailija
2/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole yhteisiä kavereita. Eli en pysty rajaamaan mitenkään niin, ettei hän läheisenä kaverinani näe mun kommentteja ja tykkäämisiä muille kavereilleni?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:22"]

Nyt on tullut yhden kaverin kanssa sellainen tilanne, etten halua, että hän näkee mitä kommentoin muille kavereilleni. Kuinka pystyn rajaamaan kommenttini niin, ettei hän niitä näe? 

[/quote]

Läheisille kavereille voi lähtettää yksityisviestejä.

Jos ko. tapaus on sellainen, että et halua hänen osallistuvan elämääsi millään tavoin, poista hänet kavereistasi ja laita estoon - simple as that.

Vierailija
4/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:30"]

meillä ei ole yhteisiä kavereita. Eli en pysty rajaamaan mitenkään niin, ettei hän läheisenä kaverinani näe mun kommentteja ja tykkäämisiä muille kavereilleni?

ap

[/quote]

Kuten sanoin, molempien pitäisi muuttaa profiili vain kavereille näkyväksi, kun aika monella se profiili on julkinen, tai päivitykset näkyy kaverien kavereille.

Monesti olen sanonut asiasta omille kavereilleni, koska tiedän, että jotkut tietyt kyttäilee kommentoimisiani ja tykkäilyjäni. Ei tosin muutosta ole tullut. Mutta jos kaverisi ei muuta profiilinsa näkyvyyttä niin ei asialle pahemmin voi tehdä mitään. 

Vierailija
5/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että kaikille kavereille (ja jopa tuntemattomillekkin =D ) voi lähettää yksityisviestejä, tästä ei ole kyse.

Eikä kyse ole siitäkään, ettenkö haluaisi tämän (uteliaan) kaverini jättää elämästäni, eli haluan hänet pitää elämässäni. Mutta en halua, että hän mulle kommentoi mitä MINÄ kommentoin muille kavereilleni (kun hän ei heitä edes tunne, ja ymmärtää väärin monet kommenttini). Miksi olisin tilivelvollinen kommenteistani muille kavereilleni?

ap, edelleen niitä neuvoja vaille

Vierailija
6/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:44"]

Tiedän, että kaikille kavereille (ja jopa tuntemattomillekkin =D ) voi lähettää yksityisviestejä, tästä ei ole kyse.

Eikä kyse ole siitäkään, ettenkö haluaisi tämän (uteliaan) kaverini jättää elämästäni, eli haluan hänet pitää elämässäni. Mutta en halua, että hän mulle kommentoi mitä MINÄ kommentoin muille kavereilleni (kun hän ei heitä edes tunne, ja ymmärtää väärin monet kommenttini). Miksi olisin tilivelvollinen kommenteistani muille kavereilleni?

[/quote]

Tuollaiseen screenaukseen ei oikesti ole tarvetta. Olet ymmärtänyt FB käyttötarkoituksen väärin. 

Vierailija
7/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:44"]

[/quote]

Tuollaiseen screenaukseen ei oikesti ole tarvetta. Olet ymmärtänyt FB käyttötarkoituksen väärin. 

[/quote]

Tuskin olen ymmärtänyt mitään väärin. En minäkään tivaa kavereiltani kahden kesken, että "miksi sä sille kommentoit niin?". Yksityisyys jokaisella, etenkin kun kavereita ollaan. Pitänee tehdä siis vähän muutoksia asetuksiini niin, että poistan hänet läheisistä kavereistani, mutta pidän silti kaverilistallani. Jospa asia muuttuu sillä tavoin.

ap

Vierailija
8/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:50"]

Pitänee tehdä siis vähän muutoksia asetuksiini niin, että poistan hänet läheisistä kavereistani, mutta pidän silti kaverilistallani. Jospa asia muuttuu sillä tavoin.

ap

[/quote]

Ei tuo auta, kun kommentoit toisen tilaa. Sillä toisella pitää olla ne asetukset kunnossa. 

Vierailija
9/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:50"]

Tuskin olen ymmärtänyt mitään väärin. 

ap

[/quote]

Varmaankin olet, mutta ei sillä väliä:
FB sivupalkista: Kaverit + Luo lista

Vierailija
10/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:57"]

Varmaankin olet, mutta ei sillä väliä:

FB sivupalkista: Kaverit + Luo lista

[/quote]

Ei tuokaan auta mitään tässä tapauksessa, kun ap. kommentoi kaverinsa päivityksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä