Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~ENSIKOIDEN KESKIVIIKKO~~~

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmin sitten koko Jaffa-keksipaketin, että ainakin on paha olo niin ei tartte kuvitella ;) Muuten tässä koitellaan kituuttaa vielä vajaa viikko ennen mahdollista tädin tuloa, meneillään siis 23/29. Enää ei uskalla edes kuvitella mitään oireita, vaikkakin lämpöä ollut kaks päivää 37,5-6.

MaryRose: Anteeksi tahdittomuuteni, ajatus oli että puhuminen auttaa. Pitää vaan löytää joku kenelle on helppo puhua. Voimia sinne ja positiivisia ajatuksia!

Peipposka80: Testi odottelee, mutta ei kai kannata vielä tuhlata.. Vaikka monta kertaa on jo kädessä ollut ;) Viikonloppuun odottelen. Tosiyritystä takana vasta parin kierron ajan, pillereitä en ole syönyt 4 vuoteen. Voihan se olla että menee kuukausi jos toinenkin ennenkuin edes heikkoa plussatuulta tännepäin tuulahtelee. Mutta toivo elää!

Killa: ihan normaaliliikuntaa harrastelen nykyään, eikä pelkoa ole liiasta rasituksesta ;) mieleen vaan tuli eilen lenkkeillessä kun ylämäessä alavatsaa juili, että näinköhän olisi kohtalokasta kiinnittymiselle. Uskon kyllä itsekin ettei näin ole, onneksi :)

Serenity: Tahtoo mukaan siihen junaan, plussavaunuun!! Ja onnea toivottelen, bd bd.

Sara-Maria: Kiitos plussatuulista, täällä kituillaan jo hieman liikaakin. Odottavan aika on pitkä!

En saanut vielä mattoja pestyä, jääköön huomiselle jotain tehtävää (kun yksin lomalaisena aikaa on).

Pupuiluiloa kaikille ovislaisille ja tottakai muillekin ja tehkäämme " kaikkemme" tädin karkoittamiseksi ;)

toivottelee kindness

Vierailija
42/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että monet oli vilkutelleet, vaikka vähän hiljaiseloa olen nyt viettänyt. Löhöiltiin pari päivää vanhempien mökillä ja sieltä oli niin tuskaisen hidas nettiyhteys että pelkästään teidän maanantain pinon lukemiseen olis mennyt ikä ja terveys! Nyt ollaan taas kotosalla hetki ja ah että tää kotinetti on ihana!

Uusia enskoja on ilmestynyt niin että ihan vilinä käy! Tervetuloa minunkin puolesta vaan kaikille! Yhdessä on kivampi piinailla ja sitten täällä voi myös piinailla toisten puolesta silloin kun itsellä on tylsät ajat. Niin kuin nyt vaikka mulla.

Nyt voi varmaan piinailla ainakin Brooken, Peipposkan, Apilan ja Kindnessin puolesta. Peukut pystyssä teidän puolesta, että plussaa olisi tulossa! Bdbd

Ja onneksi olkoon SERE!!! Kyllähän se plussa on!!! Nyt vaan vaaviliima ja sukkia tarroilla varustettuna tosi isot kassit matkaan! Se apteekin testi ei taida kovin herkkä olla, eli negasta ei kannata vielä säikähtää.

MaryRoselle kovasti tsemppihaleja ja jaksamista! Sä olet aina yleensä niin ilopilleri ollut ja meitä muita piristämässä että toivon tosiaan että löydät taas niitä iloisia ajatuksia! Ja tosiaan, tämähän on hyvä paikka purkaa tuntojaan, kyllä me enskat kuunnellaan niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä!

Huomenna meillä suuntana anoppila, eli nettipimentoa luvassa. On tää kyllä hassua kun ihan vieroitusoireita meinaa teidän jutuista tulla :)

Kivaa loppuviikkoa kaikille, ja vilkutuksia vielä ainakin Kesämorsiamelle, Desejolle, Titille, Sara-Marialle, Killalle, Naksulle ja kaikille muillekin!

T: Meriheppa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti onnittelen Serenityä! Toivottavasti plussa vahvistuu!

Nyt ei kerkiä muuta, palailen myöhemmin!

Oon@

Vierailija
44/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekanakin toivon suuresti serenitylle plussaa! Koeta malttaa pari päivää (ite en kyllä malttas ;), mut helppo neuvoo toisia) ja testaa sitten uudestaan, ehkä se ekan testin plussa sit vahvistuu.

Uusia enskojakin oli taas päivän aikana tupsahdellu mukaan. Teille kaikille tervetuloa!

Piinailijoille (ainakin peipposka ja ?) toivotaan kovasti plussatuulia puhaltavan!

Livelle onnea kihlautumisesta! Tsemppiä häiden valmisteluun! Meillä " valmistelu" tyssännyt kirkon varausvaiheeseen... Voiko joku olla näin saamaton? :) No hääpaikka on kuitenkin valittu, mutta ei varattu!

Maryroselle toivotan tsemppiä ja jaksamista. Usein on niin, että on parempi puhua ammattilaisille ja ottaa apu vastaan ja lääkitys käyttöön, kun miettii ja yrittää skarpata yksinään! Olipa taas sekava ilmaisu, mutta jaksuja sulle pdpdpd

Vilkutuksia kaikille muillekin!

ON: Ei mitään ihmeitä. Mahassa juilii, kiertää ja turvottaa. Välillä kuvottaa. Taitaa olaa mahataudia oireita, kun sitä on täällä liikkeellä. Ei siis minkäänlaisia oireita raskautumisesta. Odotan jo tätiä saapuvaksi... ÖÖÖ oon vähän malttamaton...

T:Remukka kp 18/28-33

Vierailija
45/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serenity: toivotaan parasta, tee testi vaan vielä myöhemmin uudestaan! Tsemppiä!

Sara-Maria: Kiva kun päivität sitä enskojen esittelylistaa, meitähän on paljon.

Kuinka kauan te muut olette yrittäneet raskautua? Itse olen vasta niin alussa, vasta toinen kiero menossa, mutta silti toiveet on korkealla. Yritin kyllä itselleni jankuttaa, että kunhan vuoden ajan yritetään, niin sitten jos ei kuulu, voin alkaa enemmän pohtimaan mistä kiikastaa, mutta taisin innostua aivan valtavasti jo heti alussa! Minulla on oli vauvakuume jo kauan ennen kuin mieheni oli sitä mietä, että nyt lapsi saa tulla.

Vierailija
46/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkät pinot on ja paljon enskoja ettei millään voi kommentoida kaikkien juttuja, joten olen tylsä ja tervehdin kaikkia näin yhdellä kertaa. Hankalaa pysyä kaikkien kuulumisissa mukana, vaikka joka päivän pinot luen, mutta kun vain muutaman kerran viikossa kerkeän itse kirjoitella. No, silti täälä ollaan taustailla ainaski!

Titiuun haavegalluppiin: Haave omasta talosta, autosta ja kesämökkitontista ovat jo toteutuneet. Toivoisin silti uutta autoa, kesämökin tuonne tontille ja tietysti se mitä me kaikki toivotaan...Eli aikas tavalliset toiveet ovat.

Serenitylle peukutuksia! Olen samaa mieltä, että noilla kp:llä ei apteekin oma vielä välttämättä näytä plussaa! Ja heti tuut sitten kertomaan mitä seuraava testi näyttää!!

ON: kp 22 menossa ja ei täälä kyllä mitään piinailla. Teroilla kierrot 27 pvää ja sellanen tunne on, että tää kierto tulee olemaan piiiitkä ilman Teroja. Eli voipi olla taas gyne käynti edessä. Nyt siis menossa ensimmäinen kierto ilman Teroja ja missään ei tunnu miltään ei siis oireen oiretta. Ja ei tää kyllä mitenkään päin voi olla merkki tärpistä! Tunne ovuloimattomuudesta on aika vahva, kun mitään ovulaatioon viittaavaa oiretta ei taaskaan tässä kierrossa ole ollut. Tikkuja en ole käyttänyt, tuntuu turhalta, kun kierrot voi olla ihan mitä vaan. Joo, tätä tyttöä tympäsee taas kovin... Että Kathylle Vilkutuksia vaan!! Täälä kohtalotoveri!! Ainakin osittain taitaa meillä olla samat ongelmat käsillä.

Plussatuulia ja pölytyksiä muille kanssasisarille!!

Hoyt kp22/27?

Vierailija
47/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusille Ensikoihin liittyneille tervetulotoivotukset! Teitä olikin paljon! Mukava lukea uusienkin kuumeiluja ja tarinoita! :)

Nennaliina: Tuolla esittelypinossa taitaa ainakin osalla olla tiedot milloin on aloittanut yrittämisen. Itsellä menossa viides yrityskierto, tosin kierrot olleet pitkiä ja lääkkeitäkin on jo otettu avuksi, kun menkatkaan eivät tulleet itsestään. Ja PCO-tyyppiset munasarjatkin riesana. Mutta periksi ei annetta ikinä!! Vasta kuitenkin itsekin ollaan aika alussa tässä yrityksessä ja taitaa kroppakin olla vielä sekaisin pillereiden lopettamisesta ja kaikesta muusta.

Itse oli myös alussa ihan hirveän innoissani ekassa kierrossa ja sitten, kun asiat eivät sujuneet niin kuin olin kuvitellut, innostus on laantunut ja aika realistisella mielellä nyt olen. Mutta silti tämä on toive/haave nro 1 ja sen eteen olen valmis tekemään töitä. Toivottavasti teille tulee tärppi ihan pian! Tämä kuumeilu, kun voi olla niin ihanaa, mutta myös niin raastavaa.

Vierailija
48/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiin aikoihin en ole ollut täällä jutskailemassa... johtuneet varmaan siitä että koko pupuilu touhu on menettänyt tehonsa, minussa täytyy olla jotain " vikaa" minkä takia täällä oleville kunnollisille äideille tai äideiksi haluaville EI ANNETA lasta/vauvaa?? sitte ku kattoo ni joku juoppo/narkkari tuleee ensimmäisestä kerrasta ILMAN EHKÄISYÄ tai muuten raskaaksi!!!

ehkä olen vain niin todella väsynyt yrittämään...

kumminkin olen nuori ja sillätavalla mutta kumminki, on todella masentunut ja innostumaton fiilis..

kp:10/28-32

Anteeksi, en jaksanut kommentoida teidän muitten juttuja, monet varmasti minut muistavat/tietävät!! MUTTA halauksia kaikille!!!!!<3<3<3<3

Vierailija
49/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yritystä 6 kiertoa... kertokaa viisammat, kannattaako heittää rukkaset naulaan???????

Vierailija
50/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Ihan pikainen pyörähdys täällä, mutta piti kysymäni...

Hoyt: Kerroit nuista kiertopulmistasi. Lunttasin tuolta esittelypinosta, että lopetit pillerit 01/06. Kauanko kesti, että ekat menkat ilmesty vai ilmestykö ollenkaan luomusti? Mulla meinaan näyttää näin pillereiden jälkeen venähtävän kierto pitkäksi ja terkkarissa kehottivat odottelemaan rauhassa vielä pari kuukautta (!!!) (soittaessa oli kp 44). Ei mitään enteitä tädistä edelleenkään ja on sietämätöntä vaan odottaa kropan heräämistä. Eli milloin kävit tutkituttamassa/sait lääkitystä? Kiitti jo etukäteen :)

Sikuri

Vierailija
51/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Sere[/b]: voihan hitsi noita testejä! :S Vaan jotenkin kyllä luottaisin siihen, että jos yhteenkin tikkuun viivat saa, ne ei tule siihen vahingossa! Täällä on ihan peukut kohti kattoa, että uudet testit kertoo positiivisen totuuden! *bd*

[b]Ninnu[/b]: sanopa muuta! Mutta älä silti vielä heitä rukkasia naulaan! Tiedän kyllä noi tunteet, joita täälläkin on vuoden aikana ehtinyt eteen tulla. Tällä hetkellä olo ei ole kovin toiveikas, mutta luotan kyllä että jollain konstilla se vauva meidänkin perheeseen saadaan. Jos ei muuten niin hoidoilla. Oliko se kuitenkin 80% pareista saavat raskauden alkamaan vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta!

[b]Nenna[/b]:Tervetuloa joukkoon! Alkuun tosiaan oli täälläkin tämän yrittämisen suhteen innostunut olo! Nyt on jo vähän rauhoittunut, kun meillä siis yritystä takana melkein vuosi. Toivotaan, ettei teidän tarvii haikaraa kauan odotttaa! :)

[b]Emma[/b]: mitäs jos toi tuhryttamattomuus ois sitä itteensä... *bd*

[b]Naksu[/b]: *moi*

[b]Apila[/b]: OIreet kuulostaa oikein hyviltä! *bd*

Jotenkin nyt on pää ihan tyhjä... Paras poistua kattomaan tota tylsää leffaa...

Vierailija
52/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nimitäin on ollut noita kiertopulmia, muutenkin kun pillereitä lopettaessa kylläkin. Pillerit olen lopettanut kaksi eri kertaa: ekalla kerralla meni melkein puoli vuotta ennen kuin menkat alkoivat! En edes mennyt lääkäriin, kun se ei silloin haitannut. Kierto-ongelmia oli koko ajan ja kerran menkkoja ei kuulunut pariin kuukauteen. Kävin terveyskeskuksessa omalääkärillä, joka sanoi että odotellaan se 3kk ennen kuin lähdetään niitä käynnistelemään.

Viimeksi pillerit lopetettuani menin sattumalta gynelle vuositarkastukseen, kun pillereiden lopettamisesta n oli jotain 4-5 viikkoa ja silloin tätiä ei kuulunut. Kirjoitti heti keltarauhashormonireseptin ja sanoi, että voi aloittaa heti. En sitten ehtinyt apteekkiin kuin viikon kuluttua ja samana iltana menkat alkoivatkin ihan luomusti.

Eli terveyskeskuksessa varmasti kehoitetaan odottelemaan, mutta ykstyiseltä saa avun helpommin.

Onko sulla, Sikuri, ollut aiemmin kiertopulmia? Ainakin jos on, kannattaa varmaan jossain vaiheessa käydä gynellä, joka voi ultrata munasarjat ja katsoa, onko siellä kaikki ok.

Vierailija
53/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt, näin tädin aikaisissa tunnelmissa, mutta kävin o-puolen Ensikoita kurkkimassa ja ahdistuin... Miksi mä olen vielä täällä ja kaikki muut saa siirtyä sinne?! :( Moni, joiden kanssa olen kuumeillut on jo ihan tosi pitkällä mahan kasvatuksessal! Anteeksi tämä purkaus, mutta näköjään tämä ahdistus iskee vähintään kerran kiertoa kohden! :( Ja tiedän toki etten ole ainoa joka jää junasta joka h***tin kuukausi, joten pahoitteluni myös teille muille pitkään yrittäneille!

Vierailija
54/54 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata heittää hanskoja minnekään! Tiedän, että välillä ketuttaa aivan mielettömästi, mutta panikoinnilla ei mitään saa aikaan. Tekisi mieli sanoa, että 6 kiertoa on vielä kuitenkin suht lyhyt aika ja kai keskimäärin vasta silloin alkaa tärppiprosentit nousta (jossain oli ihan jotain tilastojakin, en muista missä...). Itselläni siis pilleritöntä aikaa 12/04 alkaen, eikä haamuakaan näkynyt. Tosin välissä jaksoja jolloin yrittäminenkin ollut pannassa..

Hoitoihin kuitenkin pääsee ja kuten Killakin sanoi, että on uskottava - jos ei luomuna, niin apua käyttäen!

Eli ei muuta kun iloista mieltä ja tärppionnea!

Oon@