Minipillerit ja kuukautiset viikon välein...
Olen syönyt minipillereitä puolisentoista vuotta. Aluksi meni hyvin, ei ollut ollenkaan vuotoja eikä mitään sivuvaikutuksia. Nyt ehkä nelisen kuukautta sitten alkoi vuoto, ensin se oli hiukan niukempaa ja tuli kahden viikon välein, nykyään on sitten viikko ihan reilua vuotoa (menee parissa tunnissa tamponi+yöside-yhdistelmän läpi), viikko ilman ja taas viikko vuotoa.
Tämä ei varmaan ole pidemmän päälle kovin terveellistä? Onkohan mitään toiveita että helpottuisi, vai heivaanko suosiolla nuo minipillerit? Harmi koska on kumin lisäksi ainoa mahdollinen ehkäisykeino, mutta ei sekään ehkä ole sen arvoista että vuodan kuiviin.
Kommentit (2)
Minulle kävi samoin, hieman alle pari vuotta ehdin syödä Cerazettea, aluksi vuodot tulivat normaalisti kerran kuussa, reilun vuoden jälkeen alkoi tulla tiputtelua ja ennen pillerien lopettamista oli vuotoja jatkuvasti. En jaksanut sitä enää, lopetin pillerit, enkä vielä ole halunnut miettiä toisen merkin kokeilemista.
Minulle lääkäri sanoi, että jatkuvat vuodot (itselläni Yasmin-pillerit tuolloin) ovat merkki siitä että hormonimäärä ei ole riittävä, ja ehkäisyteho on alentunut. Vaihdon sitten pillerimerkkiä.
Joten vaikka elämästä (ja varsinkaan seksielämästä) ei kyllä meinaa tulla mitään jos on jatkuvasti vuotoja ja heikko olo, niin bonuksena pillerit ei sitten välttämättä edes ehkäise. Että hirveän näppärää syödä niitä. :D