Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

katkaisin välit vanhempiini :(

Vierailija
26.02.2014 |

Niin kauan olen yrittänyt sietää. Nyt riitti. Tämän päiväisen käytöksen perusteella en  tunnista heistä kumpaakaan samoiksi ihmisiksi jotka minut kasvattivat... Tänään he ovat muun muassa sanoneet minua huonoksi äidiksi, haukkuneet ystäväni ja tämän poikaystävän pystyyn ja niin monta muuta asiaa... ja arvatkaapa miksi??? koska ystäväni asuu meillä väliaikaisesti muutaman kuukauden ajan :( On kuulemma vastuutonta tuoda lapsen elämään ihminen joka lähtee pian pois. (siis muuttaa muualle, on edelleen lapsen kummi ja näkee usein).

Nyt harmittaa että tämä meni tähän mutta suhteemme on ollut pelkkää riitaa lapsen syntymästä asti ja se vaikuttaa kuten minuun, myös lapseeni :( 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että meillä Suomessa on ylpeydenaihe katkaista välit vanhempiinsa ja olla näin itsenäinen. Olette varmaan tosi ylpeitä kun omat lapsenne tekevät teille saman tempun.

Vierailija
2/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa miksi sua sanottiin huonoksi äidiksi.

Me arvioidaan sitten onko perätön väite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:20"]Kerropa miksi sua sanottiin huonoksi äidiksi.

[/quote]

Syynä juurikin tuo että "pidän ystävyyttäni tärkeämpänä kuin lapseni hyvinvointia koska annan hänen asua asunnon puutteesaa meillä ylimääräiaessä huoneesa". Pelkästään se riittää tekemään minusta huonon äidin :( näin siis äitini mielestä.

Ja tosiaan välirikko on ollut "vireillä" jo kauan. Kuten sanoin meillä on ollut monta pahaa riitaa ja aina olen antanut anteeksi. Tuo äitinä arvosteleminen ja ystäväni haukkuminen oli nyt vihoviimeinen pisara joka riitti rikkomaan padon. Tämän päivän tapahtumat eivät siis ole ainoa syy välirikkoon.

Vierailija
4/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:20"]Kerropa miksi sua sanottiin huonoksi äidiksi.

[/quote]

Syynä juurikin tuo että "pidän ystävyyttäni tärkeämpänä kuin lapseni hyvinvointia koska annan hänen asua asunnon puutteesaa meillä ylimääräiaessä huoneesa". Pelkästään se riittää tekemään minusta huonon äidin :( näin siis äitini mielestä.

Ja tosiaan välirikko on ollut "vireillä" jo kauan. Kuten sanoin meillä on ollut monta pahaa riitaa ja aina olen antanut anteeksi. Tuo äitinä arvosteleminen ja ystäväni haukkuminen oli nyt vihoviimeinen pisara joka riitti rikkomaan padon. Tämän päivän tapahtumat eivät siis ole ainoa syy välirikkoon.

[/quote]

Et voi olla tosissasi, kyse on ainoista äidistäsi ja isästäsi. Et liene yli 20-vuotias. Eikö olisi parempi pitää vähän taukoa yhteydenpidossa. Käytöksesi on väärin omaa lastasikin kohtaan, hän varmasti ansaitsee isovanhemmat.

Vierailija
5/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:31"]

[/quote]

[/quote]

Et voi olla tosissasi, kyse on ainoista äidistäsi ja isästäsi. Et liene yli 20-vuotias. Eikö olisi parempi pitää vähän taukoa yhteydenpidossa. Käytöksesi on väärin omaa lastasikin kohtaan, hän varmasti ansaitsee isovanhemmat.

[/quote]

Lapsi ansaitsee isovanhemmat. Siitä olen samaa mieltä ja pohdinkin juuri mielessäni miten se onnistuisi. Uskon ettei äitini ole lastani kohtaan samanlainen kun on ollut minua kohtaan mutta jos kuitenkin on, on se lapsellekkin paras pysyä erossa hänestä. Mutta kuten sanoin uskon hänen olevan parempi mummi kuin mitä on ollut äitinä. Myönnän kyllä olleeni myös kauhea teini ja moni riita on ollut minun syytäni mutta kyllä ne useimmiten äidistäni johtuivat. Isänikin oli usein puolellani.

Olen 24 vuotias jos se nyt niin kovasti aiheeseen liittyy mutta mielesyäni ei pitäisi muuttaa mitään vaikka olisin 18... -ap

Vierailija
6/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit. Kusipäistä käytöstä ei tarvitse sietää edes sillä verukkeella, että kusipäät on sukulaisia.

Vierailija
7/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kärsit siitä itsekin hyvin paljon. Hän on ainoa äitisi ja rakas. Suosittelisin tekemään sovinnon sillä molemmat kärsitte kamalasti.

[/quote]

Se, että se joka mut synnytti on ainoa joka niin teki, ei tee siitä ihmisestä rakasta. En ole tuo jolle vastasit, mutta ei kaikki rakasta äitejään. En siis ota kantaa ap:n ja muiden vastanneiden rakastamisiin.

Vierailija
8/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 18:56"]

Et tule kuitenkaan toimeen ilman vanhempiasi ja etenkään äitiäsi. Kiukuttaa pari päivää ja sitten huomaat sen aivan turhaksi taas kerran. 

[/quote]

Hohhoh. Itse pistin äitiini välit poikki jokunen vuosi sitten ja aivan erinomaisesti olen tullut toimeen ilman hänen läsnäoloaan. Kertaakaan sen jälkeen ei ole tullut tilannetta eteen jossa olisi pitänyt ottaa häneen yhteyttä.

[/quote]

Kärsit siitä itsekin hyvin paljon. Hän on ainoa äitisi ja rakas. Suosittelisin tekemään sovinnon sillä molemmat kärsitte kamalasti.

[/quote]

Hahah :D Koitas nyt vähän paremmin provota.

Vierailija
9/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä. Joskus on vain pakko toimia ja olla rohkea. Kumpa mieheni tekisi saman oman äitinsä kanssa.

Vierailija
10/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 18:56"]

Et tule kuitenkaan toimeen ilman vanhempiasi ja etenkään äitiäsi. Kiukuttaa pari päivää ja sitten huomaat sen aivan turhaksi taas kerran. 

[/quote]

Hohhoh. Itse pistin äitiini välit poikki jokunen vuosi sitten ja aivan erinomaisesti olen tullut toimeen ilman hänen läsnäoloaan. Kertaakaan sen jälkeen ei ole tullut tilannetta eteen jossa olisi pitänyt ottaa häneen yhteyttä.

[/quote]

[/quote]

Kyllä, hän on minut synnyttänyt mutta en koskaan halunnut sitä, ilmeisesti ei hänkään. (Hän on muistanut kertoa kuinka syntymäni pilasi koko hänen elämänsä). Mutta vastuuta minun syntymästäni ei voi sälyttää minulle vaan hänelle. Hänellä olisi ollut muitakin vaihtoehtoja kuin alkaa äidikseni.

Hän ei ole minulle rakas, en ole koskaan rakastanut häntä vaan pelännyt häntä. Hän ei ole koskaan pitänyt minusta ja on sen erittäin selvästi tuonut sanoillaan ja teoillaan selväksi.

Itse en "ole tekemässä sovintoa" koska mitään soviteltavaa tässä ei ole minun puoleltani, en ole tehnyt mitään väärää. Enkä todellakaan kärsi siitä ettemme ole tekemissä vaan lähinnä nautin siitä, ei enää ahdistusta ja huonoa psyykkistä oloa hänen aiheuttamanaan. Kärsin aiemmin vain siitä ettei minulla koskaan ollut rakastavaa ja huolehtivaa äitiä. Mutta minulla on takana pitkä terapiaprosessi jossa tämä asia on käyty läpi.

En voi äitini puolesta puhua koska en ole hänen kanssaan keskustellut miten asia vaikuttaa häneen. Ilmeisesti hän haluaisi olla tekemissä kanssani. Ja kärsii varmasti siitä, että en ole enää hänen henkkoht kaatopaikkansa ja ettei hän enää kontrolloi eikä saa alistettua minua. Too bad. Hänen täytyy vaan elää asian kanssa, se ei kosketa minua eikä ole minun vastuullani.

Vierailija
11/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos rohkaisuista. Toivon todella että vanhempani tulisivat järkiinsä ja voisimme olla sovussa mutta niin olen äitini kohdalla toivonut koko nuoruuteni ja varhais aikuisuuteni. Isäni kanssa välit on aina ollut hyvät mutta tänään katkesi välit häneenkin. Tiedän että tulee olemaan vaikeaa ja surullista mutta ei se ole sen arvoista kärsiä kontrolloivista ja pahaa mieltä aiheuttavista vanhemmista vain jotta oltaisiin väleissä :(

Olen samaa mieltä että sen takia ei saa pitää pahaa mieltä tuottavia ihmisiä elämässään että ollaan sukua

Vierailija
12/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

......#14 oli ap

Vierailija
13/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, oletko kovinkin nuori? Aistin kirjoituksestasi myöhäisteini-iän uhmaa tyyliin kukaan ei saa puuttua minun asioihini eikä sanoa mitään kaveristani jne. Taidat olla turhan herkkähipiäinen. Välillä voi olla ihan hyvä pitää vähän välimatkaa vanhempiin, mutta on turhan radikaalia katkaista välit  kokonaan kiukunpuuskassa, sillä siitähän oli kysymys, eikö totta?

Vierailija
14/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 19:50"]

AP, oletko kovinkin nuori? Aistin kirjoituksestasi myöhäisteini-iän uhmaa tyyliin kukaan ei saa puuttua minun asioihini eikä sanoa mitään kaveristani jne. Taidat olla turhan herkkähipiäinen. Välillä voi olla ihan hyvä pitää vähän välimatkaa vanhempiin, mutta on turhan radikaalia katkaista välit  kokonaan kiukunpuuskassa, sillä siitähän oli kysymys, eikö totta?

[/quote]

Kannattaa opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa. Aloituksen lisäksi luo ajatuksella myös ap:n toinen teksti, viesti 14.

Vierailija
15/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi kenenkään täytyisi saada puuttua täysi-ikäisen asioihin?

Vierailija
16/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Turhaa noille mitään on selittää. Joku kapinavaihe päällä ja pääasia ettei se ole tarttuvaa. 

Vierailija
17/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En katkaissut välejä lopullisesti. Ilmoitin vain että jos aikovat käyttäytyä noin jatkossakin, en halua olla heidän kanssaan tekemisissä. Asiallisen anteeksipyynnön ja asenteen muuttamisen jälkeen voimme olla taas sovussa. Toki sekin on tapahtunut niin monen monta kertaa että alkaa usko mennä siihenkin vaihtoehtoon. Monesti on sovittu ja viikon päästä taas sama tilanne..

Vierailija
18/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 19:55"]

[/quote]

Miksi kenenkään täytyisi saada puuttua täysi-ikäisen asioihin?

[/quote]

Nimenomaan ja tämä koskee myös meitä lapsia ja sisarruksia, anoppeja ja miniöitä. Mikä SINÄ olet sanomaan ketjussa että muiden kuuluu toimia kuten sinä päätät? Sinä päätät ettei jotain saisi puhua muiden kuullen tai ei saa arvostella kasvatustasi yms.

HÖPÖNLÖPÖ! Varmaan tarvitaan oman rakkaan lapsen kanssa sopiva kusipää kuten sinä olet ja määräilemään kumppanin tai äitinsä toimintoja. Narsistista sanon minä.

Eikä ole pakko peukuttaa tätä, ei voisi vähempää kiinnostaa, koska ette te jokkut vaan tajua. Paskassa parisuhteessa ja elämässäkin kaikki syy ja pahuus kun on muissa kuin omassa toiminnassa..

Vierailija
19/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on aina ollut vahva persoona kuten minäkin. Jossain kohtaa tilanne pääsi pahaksi: hänen mielestään en tehnyt mitään oikein, kaikki valinnat elämässäni olivat väärin. Alituista riitelyä asioista, jotka ovat täysin oma asiani, kolmekymppisen ihmisen! Lopulta vihelsin pelin poikki ja ilmoitin, etteivät asiat voi jatkua näin. Kerroin, että pidän itse huolta itsestäni ja teen omat valintani. Mikäli hän ei ole tyytyväinen tähän, voimme lopettaa yhteydenpidon. Haluan kuitenkin pitää isäni, joten toivon muutosta. Uskomatonta kyllä tämä ilmeisesti herätti hänet ja olemme siitä asti rakentanut parempaa isä-tytär sudetta. Pointti oli siis se, että istukaa alas ja keskustelkaa! Tsemppiä!

Vierailija
20/39 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin hyvin karismaattisen ja välillä liikaakin minua arvostelevan äitini hyvin yllättäin kesällä. Rakkaudesta hän minua arvosteli ja antaisin kyllä vaikka mitä edes yhdestä sanaharkasta hänen kanssaan. Rakkaus lapsiin ja vanhempiin voidaan osoittaa välillä vähän väärällä tavalla,    mutta loppujen lopuksi kannattaa muistaa, että huominen voi tuoda mitä vain. Minä luulen, että sain ja annoin paljon anteeksi äitini viimeisillä tunneilla.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän