Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti ärtynyt olo

Vierailija
26.02.2014 |

Mitä tässä nyt pitäis tehdä kun koko ajan väsyttää ja ärsyttää? Olen yrittänyt liikkua, mutta tuntuu että saliltakin tulen vain entistä kiukkuisempana kotiin. Töiden jälkeen kaadun suoraan sänkyyn päiväunille, jos en sinne salille raahaudu. Jos käyn salilla, on pakko viimeistään sen jälkeen mennä päiväunille (30min). Illalla uni kuitenkin maistuu jo 22-23 välillä. Olen jatkuvasti kiukkuinen tai vähintäänkin ärtynyt, tuntuu etten jaksa mitään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö?! Ulkoiletko?!

Vierailija
2/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus? Mä olin jatkuvasti ärtynyt, mut kun aloitin cipralex kuurin niin ärtymys lähti, kuin rasvattu salama :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän syödä hyvin ja terveellisesti. Yleensä päivän ajan onnistuu, illalla sitten tulee jotain paskaa mussutettua. Yritän lenkkeillä ja käydä salilla. Enempi salia tullut tässä talvella tehtyä, mutta pakkopullalta tuntuu. Kauheesti ei oo huvittanut tuolla synkkyydessä ulkoilla.

Vierailija
4/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:14"]

Masennus? Mä olin jatkuvasti ärtynyt, mut kun aloitin cipralex kuurin niin ärtymys lähti, kuin rasvattu salama :-D

[/quote] Miten etenit asian kanssa? Täällä on pitkät jonot kunnalliselle lääkärille. Viimeksikin kun varasin aikaa hengenahdistuksen takia, sain ajan 2kk päähän. Ja jotenkin ahdistaa soittaa sinne ja sanoa sille ajanvarausmuijalle, että masentaa niin perkeleesti.

Vierailija
5/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko siellä salilla on sitten käydä ja syödä sitä moskaa. Terveellinen säännöllinen ruokailu, mielekäs liikunta ja riittävä lepo, jossa liika on aina liikaa.

Vierailija
7/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:27"]

up

[/quote]

Miksi?! Sinulla todettiin jo masennus.

Vierailija
8/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:31"]

Pakkoko siellä salilla on sitten käydä ja syödä sitä moskaa. Terveellinen säännöllinen ruokailu, mielekäs liikunta ja riittävä lepo, jossa liika on aina liikaa.

[/quote]No sitä mielekästä liikuntaa tässä ollaankin etsimässä. Monet harrastukset vaan ovat liian kalliita opiskelijabudjetille. Sali tuntuu välillä hyvältä, usien pakkopullalta. Säännöllisesti onnistun syömään iltaan asti, kunnes monesti alan jotain puputtamaan. No useimmiten se on jotain vaaleaa leipää tms, ei meillä herkkuja ole kaapissa huvin vuoksi.

Vierailija
9/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:32"]

up

[/quote]

[/quote] Koska esitin kysymyksen.

Vierailija
10/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö todella joka helvetin vaivaan ottaa lääke? Itse ajattelin irtisanoa itseni töistä koska se vie kaikki mehut. En jaksa edes kuntoilla. Elämän laatu on nolla tällä hetkellä. Työ ei anna MITÄÄN. Onneksi on ihana perhe. 

Menen tekemään toisenlaista työtä osa-aikaisena että jaksan elää normaalia arkea. Onneksi talous on nykyään siinä kunnossa että voin osa-aikaiseksi ryhtyä. 

En siis ole kukaan aiemmin vastanneista. Oli pakko kommentoida koska mielestäni masennus ja alavireys johtuu aina jostain. Ja siihen aiheuttajaan pitää puuttua, eikä popsia lääkkeitä.

Vierailija
11/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:37"]

up

[/quote]

[/quote]

Meidänkö se pitäisi tietää, mitä sinun tulee tehdä?! Tietämättä elämästäsi yhtään mitään?!

p.s seuraavaksi kun tekee mieli puputtaa lähde ulos se on ilmaista ja huono ilma on vain pirun huono tekosyy. Joo tiedän, että lähteminen on vaikeaa, mutta kun liikkeelle pääsee se voi olla mukavaakin. Asennetta!

Vierailija
12/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Sepram auttoi ärtymykseen mutta muuten en ollut oma itseni joten lopetin. Nykyään koitan aina kun ärsyttää keskittyä vaikka meditoimaan tai vain hengittämään rauhallisesti ja pysymään poissa muiden ihmisten luota. Myös esimerkiksi juostessa saa poistaa agressioita.

Vierailija
13/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilta kymmenen on JO nukkumaan? Mene pari tuntia aikaisemmin nukkumaan.

Vierailija
14/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtymys voi tulla väsymyksestä, vihasta jne.

Oon kans aika usein ärtynyt.

Ja syitäkin on.

Silti en lähde nappeja vetämään.

Vierailija
15/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 12:31"]

up

[/quote]

[/quote]

Meidänkö se pitäisi tietää, mitä sinun tulee tehdä?! Tietämättä elämästäsi yhtään mitään?!

p.s seuraavaksi kun tekee mieli puputtaa lähde ulos se on ilmaista ja huono ilma on vain pirun huono tekosyy. Joo tiedän, että lähteminen on vaikeaa, mutta kun liikkeelle pääsee se voi olla mukavaakin. Asennetta!

[/quote]Luepas kuule uudestaan! Kysyin, että MITEN asiassa kannattaa edetä, jos vaikka lääkärille haluaa!

Vierailija
16/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 12:34"]

Miten ilta kymmenen on JO nukkumaan? Mene pari tuntia aikaisemmin nukkumaan.

[/quote] No siten jo, että jos nukun päiväunet, niin on se aika lailla JO. Ennen jos erehdyin nukkumaan päikkärit ei uni tullut ennen puolta yötä.

Vierailija
17/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 12:34"]

Ärtymys voi tulla väsymyksestä, vihasta jne.

Oon kans aika usein ärtynyt.

Ja syitäkin on.

Silti en lähde nappeja vetämään.

[/quote] Mäkään en haluaisi nappeja. Haluaisin mieluummin jutella. Ehkä syy tälle on se, että monet kaverit on jääneet opiskelujen, vuorotyön ja perhe-elämän pyörteissä. Yritän kyllä järjestää tapaamisia ym, mutta se on niin vaikeaa saada sovittua aika, joka sopisi kaikille, tai edes jolle kulle. Olen mm. lähestynyt vanhoja työkavereita uudestaan, miehen kaverin vaimon kanssa ollaan hyvää pataa ym. Mutta tuntuu aina, että se olen minä, joka ottaa yhteyttä. No nyt olen parin viikon päästä lähdössä kaverin synttäreille toiseen kaupunkiin. En haluais, ahdistaa, mutta menen silti. Yritän kyllä KOKO AJAN. En mä tätä oloa toivo. Mä yritän olla sosiaalinen, hymyilen ja yritän olla kiinnostunut töissä(harjottelussa), yritän käydä salilla (onnistuu yleensä 1-3x/vko), yritän käydä lenkillä(no nyt vasta alotin taas tän vuoden puolella), yritän syödä terveellisesti(onnistuu yleensä, paitsi illalla monesti sorrun miehen vaaleisiin leipiin ym). Opiskelen, vaikken jaksais ym. Kyllä mä saatana yritän. En mä himassa vaan oleile. Tuntuu vaan niin perkeleen raskaalta koko aikainen yrittäminen, tuntuu ettei siitä ole mitään hyötyä. Kaikki yrittämisen tuoma väsymys purkautuu mieheen, joka on ihan kyllästynyt tähän mun ärtymykseen.

Vierailija
18/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 12:32"]

Mulla Sepram auttoi ärtymykseen mutta muuten en ollut oma itseni joten lopetin. Nykyään koitan aina kun ärsyttää keskittyä vaikka meditoimaan tai vain hengittämään rauhallisesti ja pysymään poissa muiden ihmisten luota. Myös esimerkiksi juostessa saa poistaa agressioita.

[/quote] Millä tavalla et ollut oma itsesi?

Vierailija
19/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 12:31"]

up

[/quote]

[/quote]

[/quote]Luepas kuule uudestaan! Kysyin, että MITEN asiassa kannattaa edetä, jos vaikka lääkärille haluaa!

[/quote]

Siis täh?! Kysytkö sinä nyt ihan tosissasi, miten kannattaa edetä, jos haluaa lääkärille?! Seuraavaksi kysyt lupaa hengittämiseen?!

Joko jonotat kunnalliseen tai varaat ajan yksityiseltä. Netti on oikein oivallinen apua välisen siihenkin.

Saat luvan hengittää.

Vierailija
20/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Äh, älä  jaksa nyt lässyttää siinä. Kirjotin aiemmin näin:"Täällä on pitkät jonot kunnalliselle lääkärille. Viimeksikin kun varasin aikaa hengenahdistuksen takia, sain ajan 2kk päähän. Ja jotenkin ahdistaa soittaa sinne ja sanoa sille ajanvarausmuijalle, että masentaa niin perkeleesti."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi