Ehdottakaa hyvä kannettava tietokone
Vaatimus 1: Pitää olla oikeasti hiljainen tavallisessa netti-, kirjoitus- ja DVD-käytössä.
Vaatimus 2: Näyttö 15 tuuman luokkaa. 17 tuumaa on jo liian iso.
Vaatimus 3: Optinen asema pitää olla mukana, ei mitään erillisiä härveleitä.
Vaatimus 4: Akun kesto vähintään 5 tuntia
Vaatimus 5: Vähintään kolme usb-porttia
Vaatimus 6: Paino enintään 2,5 kg.
Nykyään näitten huippukeveitten ja pienten läppäreiden aikana on osoittautunut todella tuskaiseksi saada enää mistään tällaista normikonetta, jota voi kuitenkin tarvittaessa siirtääkin jonnekin.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 07:06"]
http://hintavertailu.muropaketti.com/tietotekniikka/tietokoneet/20
[/quote]
Kiitos, tuolla vaan ei rajauksen lisäehdotkaan tuo niitä minun krioteereitäni kovin hyvin esiin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 07:14"]
Lenovon kannettavat ovat laadukkaita.
[/quote]
Kiitos. Ei ole vaan tähän mennessä löytynyt niistäkään sopivaa.
Asus läppäreistä oon tykännyt :) Sun kannattaa vaan jatkaa etsintöjä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 07:24"]
Apple on paras valinta.
[/quote]
Olen harkinnut, mutta edes MacProssa ei näyttäisi olevan kovin hyvin liitäntöjä. Ja Retina ja Air ei käy, kun puuttuu se optinen asema.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 07:26"]
[/quote]
Asusta tosiaan aluksi ajattelinkin, mutta ei ole niistäkään vieläkään löytynyt. Nuo muut kriteerit melkein saakin aina, mutta hiljaisuus/optinen asema/akun kesto on sitten se vaikea yhdistelmä.
Joudun tästä nyt lähtemään töihin, mutta palaan tähän illalla, jos jollain olisi vielä jotain hyviä ideoita.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 07:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 07:26"]
[/quote]
Asusta tosiaan aluksi ajattelinkin, mutta ei ole niistäkään vieläkään löytynyt. Nuo muut kriteerit melkein saakin aina, mutta hiljaisuus/optinen asema/akun kesto on sitten se vaikea yhdistelmä.
Joudun tästä nyt lähtemään töihin, mutta palaan tähän illalla, jos jollain olisi vielä jotain hyviä ideoita.
[/quote]
Miksi ulkoinen optinen asema ei kelpaa? Siis sellainen jonka liität USB:llä koneeseen.
http://hintavertailu.muropaketti.com/tietotekniikka/tietokoneet/20