Olen 25-vuotias nainen ja olen päättänyt, että
en halua lapsia.
Uskon geeniperimäni olevan huono suvun mielenterveysongelmien takia ja olen jo huomannut itsessäni samoja negatiivisia aggressiivisia taipuvaisuuksia, kuin äidissäni.
Kommentit (24)
Mä taas aina tiesin että haluan lapsia.
Mutta asiaan. Teen työtä sellaisella alalla jossa näen paljon äitejä ja isiä, jotka eivät syystä tai toisesta, pysty huolehtimaan edes lastensa perustarpeista. Tämä aiheuttaa erilaisia kehitysviivästymiä ja vaikka mitä kauheaa..
Jos olette päättäneet, että ette halua lapsia, pysykää päätöksessänne. Toivon ettette tee sitä sen takia, että luulette lapsienne saavan teidän sairautenne, koska usein näin ei käy. Melkein jokaisella meistä on jokin sairaus tai diagnoosi, oli se sitten diabetes, kilpirauhasen vajaatoiminta tai masennus yms.
Jos koette ettette olisi hyviä vanhempia lapselle, ei tietenkään lapsia kannata tehdä ja todella arvostan ihmisiä jotka ovat kykeneviä tällaisen ratkaisun tekemään.
Ap, mulla on täsmälleen sama tilanne, mutta mulla on noi hulluuden pelot isän puolelta. Mä oon nyt kolmekymppinen ja juuri viime vkolla kävin pyytämässä lähetettä lääkärille ja sitä kautta steriloitavaksi. Kyllä niitä miehiä löytyy hyvinkin, jotka eivät lapsia halua, niitä on todella paljon. Itselläni on jo 7vuoden suhde saman henkisen miehen kanssa. Olen iloinen että löytyy ihmisiä, jotka osaavat ajatella järjellä, eikä mennä ryhmäpaineen mukana :)
Hyvä päätös. Elämällä on todella paljon annettavaa ihmiselle, jonka aikaa, rahaa ja jaksamista ei syö lapsen hoitaminen.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 04:06"]
Tein itse saman päätöksen kun sinäkin Ap.
Olen nyt 29-vuotias sinkku nainen. Olen äärimmäisen agressiivinen, ollut ikäni. Minulla on myös pahoinpitelyjä taustalla. En kertakaikkiaan halua traumatisoida omalla mielenvikaisuudellani yhtään lasta. Olen ajatellut näin, että rakastan syntymättömiä lapsiani niin paljon, että en tee niitä. Lahjani heille.
En myöskään aijo mennä kenenkään kanssa avo/avioliittoon, tunnen itseni, en vain kykenisi siihen.
[/quote]
Olet fiksu ihminen. Onnittelut siitä!
Ap