Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpostit Facebookilta?

Vierailija
25.02.2014 |

Olen kysynyt tätä ennenkin täältä, mutten silloin saanut kattavaa vastausta, olisiko nyt ketään joka osaisi selittää?

En ole facebookissa. En ole koskaan ollutkaan. Kuitenkin facebookilta saan sähköpostiini viestejä "Tunnetko henkilöt xxx, xxx ja xxx sekä 8 muuta?"

Nämä henkiöt ovat tyyliin yksi Brasiliasta, yksi lapsuudenkylästäni, yksi Saksasta, yksi on siskoni, yksi isäni työpaikalta, yksi on pikkuveljeni paras kaveri, yksi pikkuserkkuni...

Brasiliaan minulla ei ole mitään yhteyksiä, vanhempani ovat lomailleet siellä joskus, lapsuudenkylän ihmisen tiedän nimeltä, olen nähnyt viimeksi vilaukselta yli 20v sitten, saksalainen on täysin random, sisko on oikeasti sisko, isän työpaikan ihmisestä en ole koskaan kuullutkaan mutta viestissä oli nimi ja työpaikka, pikkuveljeni parhaan kaverin olen nähnyt kerran yli kymmenen vuotta sitten veljeni häissä ja vain kerran.

Pikkuserkun tiedän vain nimeltä, enkä ole tavannut henkilöä koskaan.

Miten facebook yhdistää nämä ihmiset minuun, kun en todellakaan ole itse facebookissa enkä ole näitä ihmisiä googlehaullakaan koskaan hakenut, miten olisin voinutkaan kun en tunne?

Facen viestissä on siis tämän henkilön nimi ja sijainti, eli työpaikka tai kunta missä asuu.

Selittäkää joku!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, suurin osahan facessa on, joten kertokaa nyt tuo systeemi.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi