Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit antaa vain yhden neuvon synnyttämiseen liittyen, mikä se olisi?

Vierailija
07.11.2020 |

Otsikossa aihe. Mikä siis olisi sun 50 senttiä synnytykseen liittyen?

Kommentit (692)

Vierailija
601/692 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu unohtuu heti kun vauva on sylissä. T. Kaksi isoa lasta ilman kipulääkkeitä synnyttänyt

Pyh. Muistat silti kivun kun kerran muistat semmoisen olevan olemassa?

Vierailija
602/692 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/692 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vissiin ponnistaa kovasti. t. M46

Vierailija
604/692 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lisäänny ja älä synnytä.

Vierailija
605/692 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ylläty että sulle tehdään suolihuuhtelu ennen synnytystä.

Vierailija
606/692 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu unohtuu heti kun vauva on sylissä. T. Kaksi isoa lasta ilman kipulääkkeitä synnyttänyt

Mikähän siinä on, että nainen pakotetaan synnyttämään hirveissä tuskissa, kun kivuton synnytys on täysin mahdollista toteuttaa. Sektion saaminen on kovan työn takana, kun esim Ruotsissa sen voi halutessaan valita. Suomessa luullaan edelleen, että kipu jotenkin jalostaa ihmisen. Ei jalosta. Luulen , että jos miehet synnyttäisivät, niin heille asennettaisiin vetoketju, josta on helppo ottaa vaiva ulos. No, leikki sikseen. Onhan sitä joskus aikojen alussa luultu esim , etteivät vauvat tunne kipua. Onneksi nykyään tiedetään, että tottakai tuntevat.

Vierailija
607/692 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kipu on sellaista voimakasta lihaskipua, kun kohtu supistaa eikä sitä itse kykene rentouttamaan.

Onneksi supistuskipu alkaa heti helpottaa, kun se tuntuu sietämättömältä. Vauvan pää, kun syntyy niin keho tekee itse sen duunin ja hyvä, kun on kätilö neuvomassa.

Kivunlievityksestä en tiedä, kun en ehtinyt sitä saada.

Synnytyksen käynnistämisestä meni ensimmäisellä kerralla kolmisen tuntia ja toisella puolitoista.

Ne istukan synnyttämiskivut jäivät kyllä lähes huomaamatta, kun se vauva oli siinä.

P.s.

Aina on muuten riittänyt niitä kauhutarinoitten kertojia.

608/692 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulppaanitar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vältä sektiota. Kivut ja rajoitteet leikkauksen jälkeen voi kestää monta viikkoa kuten minulla. Lisäksi sektio on vauvallekin 'epäluonnollinen' joten vauvalle tulee todennäköisemmin esim koliikkia ja vatsavaivoja

Lisäksi sektiossa suuremmat riskit äidille. Mutta jos oma kuolema synnytyksessä ei haittaa niin valitse sektio.

Saisiko jotain lähdettä tuolle väitteelle että vauvalle tulee todennäköisemmin vatsavaivoja ja koliikkia sektiosta? Olisiko neuvosi sama toisinpäin eli jos vauvan vammautuminen/kuolema synnytyksessä ei haittaa niin valitse alatie?

Sektio altistaa suoliston bakteerikannan epänormaalille kehitykselle ja on tosiaan nostanut allergioiden ja mahavaivojen riskiä. Mutta Suomessa on juuri opittu syöttämään vastasyntyneelle äidin ulostetta, mikä uuden tutkimuksen mukaan kokonaan kumoaa tämän kohonneen riskin.

Trolihan sinä olet, mutta juurihan jenkeissä todettiin että vaginan (kukaan ei ole edes äidin suolistusta puhunut) mikrobiflooran siirrolle vastasyntyneeseen ei ole minkäänlaista syytä.

Kappas, minulle olikin vastattu.

Tässä lähdettä väitteelleni:

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/terveempi-maailma/keisarileikkaukses…

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

Vierailija
609/692 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lisäänny ja älä synnytä.

Olisin antanut tämän neuvon äidillesi, mutta taidan olla myöhässä. Keskity sinä kissaasi ja jätä äidit rauhaan. 

Vierailija
610/692 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AatunKrokotiili kirjoitti:

Älkää synnyttäkö. Ihmisiä on jo liikaa.

Aatu voi omalta osaltaan tehdä asialle jotain. 

Vierailija
611/692 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuiji se pentu takaisin sinne!

Itse olet tässä nuijimisen tarpeessa. Kerroin asiasta Börjelle ja Svenille. 

Vierailija
612/692 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vihje on, että kuunnellessasi perseen ritisevää repeytymistä voit mielessäsi palata ajassa 9 kuukautta taaksepäin, ja miettiä, että kannattiko se todella?

Vierailija
613/692 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä hyvissä aoin ja ota kunnon kivunlievitys vastaan. Näin synnytyksestä jää hyvä kokemus, kun voit keskittyä itse asiaan ja selviät mahdollisesti pienemmillä vaurioilla niin henkisesti kuin fyysisestikin. Sen jälkeen toivut nopeampaa hoitamaan vauvaa ja nauttimaan vauva-ajasta.

Vierailija
614/692 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vissiin ponnistaa kovasti. t. M46

Itseasiassa ponnistusta joutuu joskus pidättämään ja hidastamaan, jos meinaa tulla liian nopeasti.

Vierailija
615/692 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen , että jos miehet synnyttäisivät, niin heille asennettaisiin vetoketju, josta on helppo ottaa vaiva ulos.

Tämänhän on tarkoitus korostaa, miten miehet ei kestä kipua ja jos heidän pitäisi se kestää, niin he tekisivät siitä about noin helppoa. Mutta mikä estää meitä naisia tekemästä siitä noin helppoa? Alennat nyt hiukan naisia; jos se olisi  mahdollista, niin usko pois, kyllä myös naisilla riittäisi motivaatio, tieto-taito ja osaaminen tehdä niin. Ei vain miehillä.

Vierailija
616/692 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mennä liian pitkälle yliajalle. Vaadi käynnistystä ajoissa.

Vierailija
617/692 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole pystyasennossa ja liiku niin kauan kuin pystyt. Se auttaa vauvaa laskeutumaan ja menemään oikeaan asentoon, ja kipukin on siedettävämpää kuin vain maatessa.

Vierailija
618/692 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Ei ainakaan minulla.

Hengittämistä kannattaa harjoitella. Itse kivuissani pidätin hengitystä ja siitä seurasi hapenpuutetta vauvallekin. Minulla on pahoja suonenvetoja ja olen nyt huomannut, että parhaiten ne saa loppumaan, kun hengittää mahdollisimman syvään ja yrittää "kiivetä" kivun yläpuolelle. Olisinpa hoksannut tuon synnyttäessäkin.

Ala syömään magnesiumia.

Vierailija
619/692 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu tulemaan mukaan niin ero.

Vierailija
620/692 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avautumisvaihe jumittaa, lopeta syöminen.

Voi nimittäin tulla tarve keisarinleikkaukseen, mutta silloin vatsan pitäisi olla tyhjänä. Jos ei ole, pitää odottaa.

Toisaalta jos synnytys lähteekin etenemään, niin verensokeriasi nostetaan tiputuksella ja se auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi