Voivatko nainen ja mies olla pelkkiä ystäviä?
Ongelmani on vastaava; haluan jätkäkavereita, mutta aina hyvinkin lyhyessä ajassa vastakkainen sukupuoli haluaakin jotain enemmän.
Olen parikymppinen, isoveljien keskellä elänyt, hyvin miesvaltaisessa työssä käyvä nuori nainen ja olen aina viihtynyt hyvin poikaporukoissa. Ongelmani on se, että kun löydän kivan mahdollisen jätkäkaverin ja heittäydyn hänen seurassaan hyvinkin tuttavalliseksi (hengaillaan toisen luona ja jauhetaan paskaa useita tunteja putkeen kuin oltaisiin tunnettu iät ja ajat), ei mene kauaakaan ennenkuin olen taas sydäntenmurskaajaroolissa.
Vaikka olenkin ulkonäötäni varsin huoliteltu usein, pitävät isossa porukassa muut jätkät minua kuin melkein yhtenä heistä. Huumorintajulla on siinä myös merkittävä rooli, sillä en ole mikään perinteinen, kaivo neiti vaan heittäydyn tunteella mukaan siihen mitä teenkin enkä pelkää heittää itseäni likoon myöskään huumorin suhteen. Käyn monien kanssa erikseen baarissa kahdestaankin silloin kun muut eivät kynnelle kykene. Tunnelma on rento kuten porukassakin eikä ilmapiirissä ole mitään epätavallisen flirttiä. Inhottaa vaan miten kaverisuhde alkaa jäätyä, kun loppujen lopuksi aina paljastuu, että he ovat olettaneet minun olleen kiinnostunut heistä iloisen ja tuttavallisen luonteeni takia; tästä on siis seurannut se, että he ovat kiintyneet minuun enemmän kuin olisin toivonutkaan. Monesti olen myös sanonut, etten hae muuta kuin kaveruutta, mutta aina se jotenkin menee ohi ja taas sitä ollaan niin sydäntensärkijää. Vituttaa, koska oikeasti haluaisin myös miespuolisia kavereita, mutta ovatko haaveeni pelkkää unelmaa?
Ja ei, kyse ei ole mistään luxusongelmasta eikä bmi:ni ole 17,5; nyt siskot auttakaa!
Kommentit (87)
Minäkin ihmettelen tuota, että miten voi mennä ohi! Sanon sen yleensä hyvin selvästi ja suorasti enkä jätä tulkinnan varaa ollenkaan! Ehkä he sitten ajattelevat, että okei, kun käyttäydyn kuten käyttäydyn (olen siis oma rento itseni), niin se onkin merkki syvemmästä kiinnostuksesta, vaikka olen jo heti alkuun sanonut, että en etsi muuta kuin kaveruutta! Tämän allekirjoitetuksen saatuani olen antanut itselleni luvan olla oma itseni olettaen, että jätkät ovat hyväksyneet pelin ehdot ja nyt voidaan olla normaalisti. Ja ei, olen kyllä aika tasavertainen jätkien seurassa enkä mikään kihittävä typerä bimbo. ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 20:40"]
Miksi sulle on tärkeää saada kaveri poikia?
[/quote]
No miksi tytön pitäisi nimenomaa valita tyttökavereita. Tyttö- ja poikaporukat ovat loppupeleissä melko erilaisia ja olisi rikkaus kun olisi sekä tyttö- että poikakavereita.
[/quote]
Joo, olis varmaan rikkaus joo. Mutta en mä tuotakaan ymmärrä, että aivan väkisellä hankittava poikakavereita.
Mulla on muutama miespuolinen kaveri. Yhden kanssa olen pannut kerran ja yksi on vongannut, mutta en suostu. Näistä huolimatta ollaan kavereita edelleen. Teet asioista liian vaikeita! Yrität päästä porukoihin, tehdä vaikutuksen.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 20:55"]
Tulee mieleen että kaipaat miesten huomiota ja haluat olla sellainen poikaporukan prinsessa jota ihastellaan ja suojellaan. Mutta koskea ei saa.
[/quote]
Niin. Epäselvä viestintä kaverina olemisesta pitää takaportin auki, että pojat odottaisivat kenet hän sitten valitsee. Veljet ovat siitä erilaisia, että heille ei tarvitse näitä asioita selvittää.
19, kiitos avuliaasta vastauksestasi! ap
Mulla on kaveripoikia. :)
Se on tosi kivaa. Tosin pitää myöntää että nämä kaveripojat ovat tulleet elämääni ensin mahdollisen kiinnostuksen myötä. Mutta kun olen alkanut seurustella jonkun muun kanssa niin olemmekin jo ehtineet ystävystyä ja asia on pudonnut käsiteltynä päiväjärjestyksestä. Ja usein huomaamme että ne kaverisuhteet olivatkin tärkeämpiä ja kestävämpiä kuin ne seurustelusuhteet. Eli ei kannata hypätä sänkyyn jokaisen miehen kanssa, jotkut todella kannattaa pitää ystävinä. Toki jos tunteita kehittyy ja ne ei lähde, yleensä yhstävyys pitää lopettaa ainakin siihen asti kun tyyppi alkaa seurustella jonkun muun kanssa.
Se on tosi kivaa. Tosin pitää myöntää että nämä kaveripojat ovat tulleet elämääni ensin mahdollisen kiinnostuksen myötä. Mutta kun olen alkanut seurustella jonkun muun kanssa niin olemmekin jo ehtineet ystävystyä ja asia on pudonnut käsiteltynä päiväjärjestyksestä. Ja usein huomaamme että ne kaverisuhteet olivatkin tärkeämpiä ja kestävämpiä kuin ne seurustelusuhteet. Eli ei kannata hypätä sänkyyn jokaisen miehen kanssa, jotkut todella kannattaa pitää ystävinä. Toki jos tunteita kehittyy ja ne ei lähde, yleensä ystävyys pitää lopettaa ainakin siihen asti kun tyyppi alkaa seurustella jonkun muun kanssa.
Miksi ap:n pitää koko ajan solvata omaa sukupuoltaan, siis sitä jota itsekin joka hetki edustaa! Hän nostaa itsensä ryhmän "muut naiset" yläpuolelle ja anelee miehiltä hyväksyntää, vieläpä sellaiseen tyyliin että "olkaa mun ystäviä ja antakaa anteeksi että olen niin seksikäs että teitä kaikkia alkaa panettaa."
Se on tosi kivaa. Tosin pitää myöntää että nämä kaveripojat ovat tulleet elämääni ensin mahdollisen kiinnostuksen myötä. Mutta kun olen alkanut seurustella jonkun muun kanssa niin olemmekin jo ehtineet ystävystyä ja asia on pudonnut käsiteltynä päiväjärjestyksestä. Ja usein huomaamme että ne kaverisuhteet olivatkin tärkeämpiä ja kestävämpiä kuin ne seurustelusuhteet. Eli ei kannata hypätä sänkyyn jokaisen miehen kanssa, jotkut todella kannattaa pitää ystävinä. Toki jos tunteita kehittyy ja ne ei lähde, yleensä ystävyys pitää lopettaa ainakin siihen asti kun tyyppi alkaa seurustella jonkun muun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:08"]
[/quote]
Onko se aina niin, että poika on ollut kiinnostunut, vai sinä, vai milloin mitenkin? Kiinnostaa :) Mulla kehittymässä just yksi kaveruus mieheen, joten siksi kyselen.
Olen samanlainen kuin sinä ap, isoveljen kanssa kasvanut ja hänen ystäviensä "lähiö" kasvatuksen saanut. Muutama hyvä tyttökaveri, loput ystävistä poikia. Yläasteella poikaporukassa, helposti ja minut miellettiin yhdeksi pojista. Siitä porukasta taisi tulla tunteet mukaan kahdella pojalla porukasta. Heidän kanssaan ystävyys tyssäsi siihen.
Lukiossa sattumalta päädyin taas ystäväporukkaa joka koostui 5 pojasta ja minusta. Meistä tuli keskenään läheisiä ja aiheesta ollaan myös puhuttu. Pojat näkevät minut tärkeänä ystävänä, porukkaan yhtälailla kuuluvana, kuin muutkin.
Tässä porukassa vietetään edellee "poikien iltoja".
Olen seurustellut lukioajoista mieheni kanssa, hän ei tähän kyseiseen porukkaan kuulu, mutta on viettänyt kanssamme aikaa, ja oppi hyväksymään eikä ole mustasukkainen.
Olen naisellinen, kauniiksi kehuttu nainen. Ja usein sain paheksuntaa ja epämääräisen maineen muiden naisten silmissä varsinkin niinä lukioaikoina. (Kun esimerkiksi vietin lukioristeilyt poikien kanssa samassa hytissä yms. Ja vietin muiden miesten kanssa aikaa juhlien ja muuten vaikka seurustelen) En ole ikinä tietoisesti hakeutunut ja etsinyt miespuolisia ystäviä. Olen vain tutustunut ihmisiin, joiden kanssa on sitten klikannut hyvin. Joskus naisten, useimmiten miesten kanssa.
Ap, lopeta "mieskavereiden" metsästys ja keskity etsimään vain hyviä ihmisiä elämääsi :)
Intensiivisissä ihmissuhteissa syntyy herkästi ihastumisia, mutta sinänsä en näe mitään estettä sille, etteivätkö mies ja nainen voisivat olla vain ystäviä. Itse olen vähän vanhempi mies, ja olen oppinut jo jonkin verran tulkitsemaan naisen käytöstä niin, että pystyn huomaamaan, milloin ollaan menossa epätoivottuun suuntaan. Tai sitten yliarvioin kykyjäni. :)
27: missä vaiheessa olen korostanut omaa seksikkyyttäni? Nimenomaa mainitsin ettei bmi:ni ole mikään 17,5 ja yleisestä tyylistäni mainitsib huomauttaakseni etten siis näytä miltään perinteiseltä poikatytöltä vaan päinvastoin rakastan laittautumista ja on kiva näyttää huolitellulta. Ja enkä minä jätkäporukoihin mitenkään epätoivoisesti änge vaan minut otetaan usein luonnolliseksi osaksi sitä, nään paljon miespuolisia henkilöitä mm työni puolesta kuten mainitsinkin aloituksessa. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 20:31"]
On siinä taas ongelma! Hanki kuule kaveriksi vaikka kaltaisiasi poikatyttöjä? Tai miehisiä homokavereita? Mut lakkaa miesten kiusaaminen, mieti vähän mitä mielipahaa aiheutat!
[/quote]
Olihan toi vitsi? Mikä "miesten kiusaaminen"? Miesten kiusaamista olisi esim. se, että lupaa pillua, muttei annakaan. Se, että haluaa olla kaveri, on vain mukavaa, tai ainakin pitäisi olla.
Mulla on sama ongelma kuin sulla, ap. Tätä on kyllä sattunut silloinkin, kun olen seurustellut ja tyypit ovat hyvin tienneet sen, tai vaikka he itse olisivat seurustelleet. Olen kuullut, että muhun on helppo ihastua, mikä ainakaan tässä asiassa ei ole ollenkaan hyvä. En käyttäydy miesten seurassa eri lailla kuin naistenkaan seurassa.
Vaikee tälle varmaan on mitään tehdä. Ärsyttää, kun välille saattaa tulla jotain jännitteitä. Mä en muuta käytöstäni muhun ihastuneita kohtaan, mutta se saattaa etäännyttää heidät musta joka tapauksessa. Kaikki tietävät kyllä heti alusta, että pelkkä kaveruus on mielessä, mutta silti aletaan kaihota jotain muuta.
Enkä siis hae nimenomaan mieskavereita, vaan ihan esim. koulun kautta on sattunut kivanoloisia tyyppejä vastaan, miehiä sekä naisia. Itse asiassa tunnen paljon lesbojakin ja sama juttu monesti heidänkin kanssaan tässä ihastumisjutussa.
Mutta me ei taas haluta naispuolisia kavereita porukkaansa, sillä vaikka olis kuinka hauska nainen niin sen kanssa ei koskaan haluta eikä voida heittää härskiä läppää jota miehet heittää jatkuvasti keskenään. Kun nainen on porukassa, niin jutut ovat aina erilaisia. Ainoa poikkeus voi olla, joku huorahtava kapakkaruusu jolla jutut on kuin miehellä. Sellaiset naiset jotka yrittää olla niin äijää, on tosi rasittavia yleensä. Varsinkin, kun ne vielä suuttuu jossain yökerhossa jos miesporukka juttelee naisten kanssa, mutta kuitenkaan eivät halua olla itse näiden miesten kanssa kuin kavereita? Mä en oikein ymmärrä?
Poikkeuksiakin on, mutta ne coolit on yleensä lesboja tai muuten poikamaisia.
Joo lainaus eikä viestin lähetys toimi ... :)
Mutta joskus minä olen kiinnostunut, joskus he, joskus molemmat alunperin. Siinä alussa vietetään aikaa yhdessä ja katsotaan mitä siitä ehkä tulee. Mutta jos samalla hengailee muidenkin kanssa niin siinä voi seurustelusuhde kehittyä jonkun muun kanssa ja hengailu toisen kanssa jatkuu kaverina, ja minä ainakin luokittelen pojan kaveriksi ainakin heti kun rupean siitä toisesta suhteesta hänelle puhumaan. :)
26
Miten sä ap olet huomannut sitten näiden poikakavereiden kiinnostuksen? Vai oletko kuvitellut sen? Jos tätä on tapahtunut usein, niin kuinka monen hengen porukka se oikein on tai kuinka usein vaihdat sitä porukkaa, että on ehtinyt tapahtua niin usein?
Kyllä, nainen ja mies voi olla ystäviä. Mulla on niitä monia ja aina olleet ihan vaan ystäviä ilman mitään ihastuksia puoleen tai toiseen.
Jotkut sanovat suoraan ja jotkut suhteet jäätyvät senkin takia, että alkaa ahdistaa, kun kaverit huomauttelevat, että haloo, toi jätkä haluu nähä sua 3:na viikonloppuna peräkkäin ja nyt tänä viikonloppuna kumpanaki viikonlopun päivänä, kyllä se haluaa muutakin!, ja sitten oon yrittänyt pitää vähän etäisyyttä, ettei menis ihan täysin jäihin... tosi inhottavaa :/ ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 20:31"]
On siinä taas ongelma! Hanki kuule kaveriksi vaikka kaltaisiasi poikatyttöjä? Tai miehisiä homokavereita? Mut lakkaa miesten kiusaaminen, mieti vähän mitä mielipahaa aiheutat!
[/quote]
Olihan toi vitsi? Mikä "miesten kiusaaminen"? Miesten kiusaamista olisi esim. se, että lupaa pillua, muttei annakaan. Se, että haluaa olla kaveri, on vain mukavaa, tai ainakin pitäisi olla.
[/quote]
Ei sen lupaamisen tarvitse aina sanallista olla... Toiset ei vain tajua, että siitä ei ole nyt kyse, jos he esim. ajattelevat, että nainen on kaino tai jotain. Esittää vain kaveria... Vaikka oikeasti haluaa tulla isketyksi. Tietty viba jättää sen mahdollisuuden ilmaan, sano minun sanoneen. Vaikka olen nainen. Voin esittää vaikka miten kaveria mutta jos teen sen tietyllä tavalla, niin miehiltä tulee kyllä ehdotuksia. Tiedän tämän, koska aseksuaalina olen tosiaankin aina ollut tavallaan kaveripohjalla liikkeellä.
Sä olet ap kamalan naiivi tai sitten vain tyhmä, kun stereotypisoit tuolla tavalla miehet ja naiset. Pidät naisia kanoina ja miehiä rentoina ja hauskoina, naisia tyhmempinä kuin miehiä, naisten keskusteluja ja harrastuksia typerämpinä kuin miesten. Kunhan kasvat oikeasti aikuiseksi, toivottavasti opit huomaamaan että kummastakin sukupuolesta löytyy tasapuolisesti niitä "hyviä jätkiä". Todella raivostuttavaa tuollainen toisen sukupuolen aliarviointi.