Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies luuli, että meinaan tehdä hänelle eväät

Vierailija
07.11.2020 |

Kun lähtee töihin. No en meinaa.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, minä olen tehnyt iät kaikat miehelle eväät töihin.  Aina on kelvannut.

Minähän se käyn kaupassakin, joten tiedän aina mitä jääkaapissa on,  ja yritän tehdä eväät siten, että ne pitävät nälkää. 

Ei jonkun eväiden laittaminen ole homma eikä mikään, siinähän se sivussa, muiden hommine ohessa.

Sinun kommentista saa sen kuvan, että sinä teet teidän huushollissa ihan kaiken. Ei niin pientä asiaa ettetkö sinä sitä muiden hommien ohella ehtisi tehdä. Mitä miehesi tee sinun puolestasi? Onko teillä puulämmitteinen kerrostaloasunto?

Vierailija
62/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Naisten pitää lopettaa miesten palvominen ja passaaminen, enää ei eletä 50-luvulla.

Entäs sitten kun pitäisi kesämökillä tyhjentää huussi tai vaikka rengasrikko kauppareissulla, onko tasa-arvo tässäkin eli mies voi vaikka vain katsella vieressä kun nainen vaihtaa rengasta yksin räntäsateessa? Eipä ole, kyllä nuo miehen kontolle jää, ei löydy montaa naista joista on esim. paskoo lapioimaan.

N47

Jos nainen tekee miehelle eväät joka arkipäivä ja mies tyhjentää huussin kerran vuodessa ja renkaan, kun se hajoaa kauppareissulla, niin kumpaan luulet vuodessa menevän enemmän aikaa? Mulla ei ole tosin huussia eli jos sen joutuu tyhjentämään joka viikko ja siinä menee aina pari tuntia, niin sori. Hajoaako teillä auton renkaat joka kauppareissulla?

Miten ne naisten hommat on aina hommia, joita joutuu tekemään päivittäin/viikoittain ja miesten hommat aina sellaisia, että ne tehdään kerran vuodessa tai jos sattuu tapahtumaan?

Ortodoksisessa uskossa sanotaan avioparista, "kilvoitelkaa toistenne palvelemisessa". Missä meni vikaan kun pitää miettiä, viitsisikö tehdä toiselle jotain, mikä häntä ilahduttaisi. Onneksi kasvoin aikuiseksi aikana jolloin telaketjufeministit eivät vielä olleet määrittelemässä, että nainen voi aina loputtomasti vaatia mieheltä, mutta ei tarvitse koskaan miettiä, mitä voisi itse antaa. Ei ihme, että minua nuorempien avioliitoista purkautuu niin suuri osa, taidatte olla juuri sen tyypin naisia suuri osa kuin se ensi treffit alttarilla tämän kauden kauhea joensuulaisnainen.

N47

Olisi kyllä ihana jos mies joskus kilvoittelisi siinä palvelemisessa, kun saa ruuan eteen valmiina, koti on aina siisti ja puhdas, laskut maksaa vaimo, seksiä saa aina kun haluaa ja suihinoton, pettämiset ja muut naiset katsotaan sormien välistä, vaatteet ilmestyy puhtaina ja viikattuina vaatekaappiin, ei ikinä vaadita mitään. Saa sitä kakkostakin jos rakastajatar ei anna ja vaimo korjaa tietokoneesi, autosi ja taikoo sulle vaikka paratiisin ja mitä mies tekee. Makaa sohvalla ja pieree. Istuu tietokoneella eikä puhu. Ei tee mitään. Ei yhtikäs mitään. Missä on ne palvelevat miehet, koska kun tuollaista palvelee vuosia niin alkaa odottaa jossain vaiheessa jotain palautusta. Sitä ei ikinä tule.

Olisit valinnut paremmin. Sinulle selvästikin on tärkeämpää, että sinulla on ylipäänsä mies, olipa tämä sitten millainen hyvänsä. Eikö tuossa tilanteessa olisi parempi elää itsekseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies osaa itse tehdä ? Mikä ihmeen oletus siitä heti tulee, jos nainen joskus tekee niitä eväitä, niin se ei todellakaan tarkoita, että se olisi joku velvollisuus. Tottakai parisuhteessa voi toiselle tehdä kaikkea pientä arkea auttavaa, mutta varsinkin miehille niistä  pienistä asioista mitä nainen tekee, tulee todella äkkiä itsestäänselvyys.

Ei itsestäänselvyys, mutta tietyllä tapaa oletusarvo, jos ei muuta sovita.

Ajattele tilannetta, jossa mies tuo aina postin töistä tullessaan ja jos hän ei yhtenä päivänä ei olekaan tuonut. Vaimo kysyy: "eikö postissa ollut mitään?" Mies vastaa: "aina olen perheelle postin tuonut ja sinä pidät sitä itsestäänselvyytenä" Eli vielä ratakiskosta, olisi se vaimo voinut sen posti itse hakea (ja vastaavasti mies tehdä eväät) kunhan siitä on etukäteen puhetta, että poikkeuksellisesti tänään puoliso ei tee sitä, mitä päivittäin viimeiset N vuotta on tehnyt.

Vierailija
64/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies osaa itse tehdä ? Mikä ihmeen oletus siitä heti tulee, jos nainen joskus tekee niitä eväitä, niin se ei todellakaan tarkoita, että se olisi joku velvollisuus. Tottakai parisuhteessa voi toiselle tehdä kaikkea pientä arkea auttavaa, mutta varsinkin miehille niistä  pienistä asioista mitä nainen tekee, tulee todella äkkiä itsestäänselvyys.

Ajattele tilannetta, jossa mies tuo aina postin töistä tullessaan ja jos hän ei yhtenä päivänä ei olekaan tuonut. Vaimo kysyy: "eikö postissa ollut mitään?" Mies vastaa: "aina olen perheelle postin tuonut ja sinä pidät sitä itsestäänselvyytenä" Eli vielä ratakiskosta, olisi se vaimo voinut sen posti itse hakea (ja vastaavasti mies tehdä eväät) kunhan siitä on etukäteen puhetta, että poikkeuksellisesti tänään puoliso ei tee sitä, mitä päivittäin viimeiset N vuotta on tehnyt.

Jos se postilaatikko on miehen kulkureitin varrella, niin on pelkkää kiusantekoa, jos ei postilaatikkoon kurkkaa. Ihan samoin on silloin, jos mies kulkee joka päivä roskakatoksen ohi eikä suostu viemään roskapusseja mennessään. Turha vertailla asioita, joista toinen menee ohimennen ja toinen pitää tehdä varta vasten. Ettei nämä eväistä vinkuvat miehet ole niitä, joiden mielestä naiselle kuuluu kaikki kotityöt? Kun nainen muutenkin tekee kaikkea paljon, ei yksi pikkuhomma tunnu siinä mitään.

Vierailija
65/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet paapotaan lapsuudenkodissa pilalle, niin sitä oppii helposti, että kyllä joku aina tekee minun puolestani ne ikävät, tylsät asiat.

Vierailija
66/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt taas Exel taulukot kipinöi kun merkataan tarkasti ajat, rahat, hajut ja kärsimykset että menee hommat TASAN PUOLIKSI!

Vierailija
67/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt taas Exel taulukot kipinöi kun merkataan tarkasti ajat, rahat, hajut ja kärsimykset että menee hommat TASAN PUOLIKSI!

Omien eväiden tekeminen on jokaisen ihan oma asia, niiden tekemättä jättäminen ei vaikuta muihin millään tavalla.

Vierailija
68/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien eväiden tekeminen on jokaisen ihan oma asia, niiden tekemättä jättäminen ei vaikuta muihin millään tavalla.

Niin! Merkkasitko taulukkoon? Paljon kului siihen aikaa niin mies sitten kompensoi sen sekunnilleen. Tässä nyt orjaksi aleta, pthyi.

Vierailija
69/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Naisten pitää lopettaa miesten palvominen ja passaaminen, enää ei eletä 50-luvulla.

Entäs sitten kun pitäisi kesämökillä tyhjentää huussi tai vaikka rengasrikko kauppareissulla, onko tasa-arvo tässäkin eli mies voi vaikka vain katsella vieressä kun nainen vaihtaa rengasta yksin räntäsateessa? Eipä ole, kyllä nuo miehen kontolle jää, ei löydy montaa naista joista on esim. paskoo lapioimaan.

N47

Jos nainen tekee miehelle eväät joka arkipäivä ja mies tyhjentää huussin kerran vuodessa ja renkaan, kun se hajoaa kauppareissulla, niin kumpaan luulet vuodessa menevän enemmän aikaa? Mulla ei ole tosin huussia eli jos sen joutuu tyhjentämään joka viikko ja siinä menee aina pari tuntia, niin sori. Hajoaako teillä auton renkaat joka kauppareissulla?

Miten ne naisten hommat on aina hommia, joita joutuu tekemään päivittäin/viikoittain ja miesten hommat aina sellaisia, että ne tehdään kerran vuodessa tai jos sattuu tapahtumaan?

Ortodoksisessa uskossa sanotaan avioparista, "kilvoitelkaa toistenne palvelemisessa". Missä meni vikaan kun pitää miettiä, viitsisikö tehdä toiselle jotain, mikä häntä ilahduttaisi. Onneksi kasvoin aikuiseksi aikana jolloin telaketjufeministit eivät vielä olleet määrittelemässä, että nainen voi aina loputtomasti vaatia mieheltä, mutta ei tarvitse koskaan miettiä, mitä voisi itse antaa. Ei ihme, että minua nuorempien avioliitoista purkautuu niin suuri osa, taidatte olla juuri sen tyypin naisia suuri osa kuin se ensi treffit alttarilla tämän kauden kauhea joensuulaisnainen.

N47

Olisi kyllä ihana jos mies joskus kilvoittelisi siinä palvelemisessa, kun saa ruuan eteen valmiina, koti on aina siisti ja puhdas, laskut maksaa vaimo, seksiä saa aina kun haluaa ja suihinoton, pettämiset ja muut naiset katsotaan sormien välistä, vaatteet ilmestyy puhtaina ja viikattuina vaatekaappiin, ei ikinä vaadita mitään. Saa sitä kakkostakin jos rakastajatar ei anna ja vaimo korjaa tietokoneesi, autosi ja taikoo sulle vaikka paratiisin ja mitä mies tekee. Makaa sohvalla ja pieree. Istuu tietokoneella eikä puhu. Ei tee mitään. Ei yhtikäs mitään. Missä on ne palvelevat miehet, koska kun tuollaista palvelee vuosia niin alkaa odottaa jossain vaiheessa jotain palautusta. Sitä ei ikinä tule.

Niin, et selvästikään ole parisuhteessa, jossa *molemmat* toteuttavat tuota kehotusta. Varmaan itsekin ymmärrät, että jos olisit, ei olisi mikään ongelma tehdä esim. niitä eväitä, kun tiedät, että mies käy kaupassa, laittaa ruuan ja pesee pyykit.

Vierailija
70/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen joka aamu miehelle eväät ja kahvi termariin.

Miksi alapeukut?

Vierailija
71/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Millä tavalla miehesi on vammainen kun ei itse kykene?

Vierailija
72/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin! Merkkasitko taulukkoon? Paljon kului siihen aikaa niin mies sitten kompensoi sen sekunnilleen. Tässä nyt orjaksi aleta, pthyi.

En minä tee miehelle eväitä. Hän saa päättää ihan itse, mitä ja miten paljon hän haluaa syödä päivän aikana. Vuosien myötä kotityöt on valuneet pikku hiljaa minun hoidettaviksi, joten jossain menee raja, jolloin en ota mitään uutta hommaa hoidettavakseni. Minulla se on miehen eväät. Aikuista ei pidä passata täysin avuttomaksi. Jos vaimo on viikon pois kotoa, niin mieshän kuolee nälkään.

Vierailija
73/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Tekeekö mies päivittäin perheelle ruuat vai mitä hän tekee perheen ja sinun hyväksi?

Vierailija
74/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en saa osoittaa rakkautta pienellä teolla?

Vierailija
75/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, mun mies tekee mulle aamiaisen valmiiksi. Oikein hyvin toimii meillä näin.

Sama. Mies herää aikaisemmin ja keittää kahvit ja puurot valmiiksi. Arvostan kyllä ,että saan nukkua pitempään.

Vierailija
76/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies näin oletti?

Kun teen eväät ma-pe. ap

No siinä tapauksessa en yhtään ihmettele, jos mies odotti ne tänäänkin saavansa.

No lohdutukseksi teille huolehtijoille on sanottava, että se söi aamupalan ja tekee vaan 3 tunnin työpäivän eikä halunnut eväitä. ap 😂

Ei sillä oo oikeasti tänään töitä. Se käy brunssilla jonkun luona...

Vierailija
77/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en saa osoittaa rakkautta pienellä teolla?

Muuten et osaa sitä osoittaa? Oletko joku piika?

Vierailija
78/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kumma jos en saa omasta tahdosta tehdä miehelle eväitä. Kyllä on taas katkeria mammoja liikenteessä.

Vierailija
79/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se postilaatikko on miehen kulkureitin varrella, niin on pelkkää kiusantekoa, jos ei postilaatikkoon kurkkaa. Ihan samoin on silloin, jos mies kulkee joka päivä roskakatoksen ohi eikä suostu viemään roskapusseja mennessään. Turha vertailla asioita, joista toinen menee ohimennen ja toinen pitää tehdä varta vasten. Ettei nämä eväistä vinkuvat miehet ole niitä, joiden mielestä naiselle kuuluu kaikki kotityöt? Kun nainen muutenkin tekee kaikkea paljon, ei yksi pikkuhomma tunnu siinä mitään.

Aargh... Ratakisko ei näytä riittävän. Ap sanoi tehneensä miehelleen eväät maanantaista perjantaihin, mutta ei lauantaiksi. Tunnustan, että vastaavassa tilanteessa saattaisin olettaa, että vaimoni tekisi minulle eväät myös lauantaiksi. Jos hän ei kuitenkaan poikkeuksellisesti niin tekisi, todennäköisesti kysyisin häneltä sunnuntaina, onko eväiden tekeminen ollut hänelle jotenkin rasittavaa ja jos näin on, miksi hän ei ole sanonut asiaa aiemmin.

Tosin, en voi kuvitella, että tuollainen tulisi meille eteen, en ole onneksi naimisissa passiivis-aggressiivisen mököttäjän kanssa.

Vierailija
80/88 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin hoitovapaalla, niin siivoaminen ja muu jäi aikalailla minulle, ja oli siis ihan ok kun kotona olin.

Mutta kun palasin töihin, niin edelleen oli siivoaminen jäämässä yksin minulle. Kun tästä sanoin, niin mies valitteli "missä välissä mä muka ehdin siivota?".

Kysyin, että missähän välissä meinasi, että MINÄ siivoan, kun yhtälailla tein täyspäiväisesti töitä. Jäi hiljaiseksi, ja alkoi osallistua enemmän kotitöihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan