Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia erityislapsen vanhemmat hankkivat lisää lapsia?

06.11.2020 |

En halua tuomita mutta oikeasti, mulla oli lapsena/nuorena paljon kavereita joilla oli vammais sisarus eikä ollut kivaa katottavaa kun heitä ei yhtään huomioitu :(
Esimerkiksi yhden Kaverini ollessa 9 hänen vanhempansa eivät huomanneet kun hän oli yökylässä ilman että kertoi heille.
Tiedän myös tapauksen jossa toisen kaverini ollessa 14 alkoi käyttää huumeita kun vanhempia ei tämän vammais sisaruksen hoidon ohella ollut aikaa kuunella hänen ongelmiaan ja näitä tuttuja ja tapauksia on lisää.
Loppuen lopuksi kaksi tuttua on myöntänyt, että olisi mielummin halunnut vanhemman tekevän abortin kun saavan niin paskaa elämää.
Joten miksi ihmiset?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta, mutta varmaan ajattelevat, että saisivat tavallisen lapsen ja sitä kautta koettua sen helpon tavallisen lapsen kasvattamisen.

Vierailija
2/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oli jo 1v kun 6v esikoinen alkoi osoittamaan erityislapsen piirteitä. Keskimmäinen ja kuopus ovat ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän "erityislapsi" ei ole vammainen eikä muutenkaan vie resursseja enempää kuin muutkaan lapset.

Vierailija
4/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lasten erityisyydestä johtuu vanhempien elämänhallinnan ongelmista ja kasvatusvirheistä. Elämänhallinnan vaikeudesta johtuen vanhemmat eivät myöskään osaa käyttää ehkäisyä = syntyy liuta erityislapsia.

Vierailija
5/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sanoi myös, että ei voinut kuvitellakaan että minun jälkeen olisi tehnyt enempää. Mä olen ainoa lapsi ja autismin kirjoilla. Kuulemma lievästi, mutta sekin oli mun vanhemmille ja ennen kaikkea itselleni hirveän raskasta. Tuhosin melkein vanhempieni avioliitonkin. 

Ystävälläni on 6 erityislasta, kaikki nepsyjä ja odottaa seitsemättä. En tajua!!! 

Vierailija
6/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopus oli jo 1v kun 6v esikoinen alkoi osoittamaan erityislapsen piirteitä. Keskimmäinen ja kuopus ovat ihan ok.

Mitä ovat erityislapsen piirteet? Onko se sama kuin se mitä ennen vanhaan kutsuttiin kurittomuudeksi?

Vierailija
7/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä ei tiedä heti vauvana. Meille syntyi vielä yksi lapsi erityisen jälkeen, tällöin erityinen oli vielä taapero. Tulin raskaaksi vielä myöhemmin, oli pakko tehdä abortti koska siinä vaiheessa erityislapsi oli jo imenyt kaikki voimamme ja emme olisi selvinneet järjissä tai ehkä edes elossa vielä yhdestä vauvasta. Niin uupuneita jo olimme.

Vierailija
8/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa lasten erityisyydestä johtuu vanhempien elämänhallinnan ongelmista ja kasvatusvirheistä. Elämänhallinnan vaikeudesta johtuen vanhemmat eivät myöskään osaa käyttää ehkäisyä = syntyy liuta erityislapsia.

Eikä johdu.

Vierailija
9/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä mieluummin elossa, kiitos huolenpidostasi. En kadu syntymääni. T. Erityislapsen aikuinen sisarus

Vierailija
10/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä toivottiin tervettä lasta elämäämme sulostuttamaan.

Vierailija
11/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä toivottiin tervettä lasta elämäämme sulostuttamaan.

No onnistuiko?

Vierailija
12/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä johdu.

Mistä se sitten johtuu, että nykyisin erityislapseksi kutsuttava lapsi saatiin ennen vanhaan olemaan täysin ihmisiksi jos sitä kuritettiin?

Vierailija
13/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen normaali lapsi saa viimeistään päiväkodissa kokea miltä tuntuu, kun jää vaille huomiota, erityislasten viedessä kaiken aikuisten ajan.

Vierailija
14/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat erityislapsen piirteet? Onko se sama kuin se mitä ennen vanhaan kutsuttiin kurittomuudeksi?

No ei tämä lapsi ainakaan kuriton ollut. Ehkä vähän liiankin kiltti. Koulutaival oli vaan hankala. Virallinen diagnoosi saatiin vasta monta monta monta vuotta myöhemmin. Onneksi sai opiskella pienryhmässä. Ei vaan oppinut asioita muiden tahdissa. Entisvanhaan olis puhuttu heikkolahjaisesta. Lukihäiriötä ja add ja sen sellaista. Häirikkö ei ollut. Nyt jo aikuinen ja asuu omillaan ja on työpaikka.

Vierailija
15/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä johdu.

No kyllä se vaan johtuu. Ihan jo tupakointi ja muu päihteidenkäyttö lisäävät suuresti erityisyyden riskiä. Se, että odottava äiti noita vetää, indikoi muutakin vahingoittavaa toimintaa lapsen suuntaan. Tällöin erityisyyden riskin on sekä biologinen (päihteet tuhonneet sikiötä) että ympäristötekijöihin liittyvä, usein vanhemmat itsekin diagnooseilla eli lisäriskiä tulee vielä geeneistä.

Vierailija
16/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä johdu.

Mistä se sitten johtuu, että nykyisin erityislapseksi kutsuttava lapsi saatiin ennen vanhaan olemaan täysin ihmisiksi jos sitä kuritettiin?

Saatiin ehkä, mutta olivat varmasti aika rikkinäisiä ihmisiä sen jälkeen, huono itsetunto ja masennusta varmasti ollut ainakin, nekin on sitten vieneet ihmisiltä henkiä, Suomessahan on kautta aikojen ollut korkeat itsemurhaluvut.

Myöskin moni "erityisyys" on ajanut ihmisiä alkoholisteiksi, sekin on Suomessa kansantauti.

Pahoinvointia, pahoinvointia, mutta onpahan perkele käyttäytyneet kunnolla.

Vierailija
17/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sanoi myös, että ei voinut kuvitellakaan että minun jälkeen olisi tehnyt enempää. Mä olen ainoa lapsi ja autismin kirjoilla. Kuulemma lievästi, mutta sekin oli mun vanhemmille ja ennen kaikkea itselleni hirveän raskasta. Tuhosin melkein vanhempieni avioliitonkin. 

Ystävälläni on 6 erityislasta, kaikki nepsyjä ja odottaa seitsemättä. En tajua!!! 

Liekö jotakin nepsy-oireilua tuo hillitön sikiäminenkin. Ollaan kamalan pakkomielteisiä vauvoista. Naisten asperger oireilee eri tavoin kuin miesten, se voi ilmetä pohjattomana kiinnostuksena hoivaamiseen. 

Vierailija
18/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinenkin hyvää elämää elävä erityisen sisarus, onneksi minuakaan ei ohjeesi mukaan abortoitu.

Vierailija
19/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti kuvittelet, että erityislapsi syntyy siksi, että vanhemmat eivät osaa ehkäistä? Jos lapsella on jokin neurologinen häikkä, mikä usein on erityislapsen diagnoosin syynä -sitä taas ei mitenkään paranneta sillä, että vanhempi kasvattaa "virheettömästi" ja sitä paitsi kaikki vanhemmat yleensä jossain vaiheessa huomaavat tehneensä jotain virheitä lastensa kasvatuksen suhteen, elleivät ole sitten täysin itseriittoisia p*skiaisia.

Vierailija
20/32 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä johdu.

Saatiin ehkä, mutta olivat varmasti aika rikkinäisiä ihmisiä sen jälkeen, huono itsetunto ja masennusta varmasti ollut ainakin, nekin on sitten vieneet ihmisiltä henkiä, Suomessahan on kautta aikojen ollut korkeat itsemurhaluvut.

Myöskin moni "erityisyys" on ajanut ihmisiä alkoholisteiksi, sekin on Suomessa kansantauti.

Pahoinvointia, pahoinvointia, mutta onpahan perkele käyttäytyneet kunnolla.

Eivät ne mt-ongelmat olet ainakaan vähentyneet mihinkään nykyisin. Todella yleisiä ovat nimittäin.