Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, mikä mulla on?! Vieroitusoireitako? Lyricasta

Vierailija
25.02.2014 |

Syön säännöllisesti joka ilta hermokipuun ja nukahtamisvaikeuksiin Lyricaa 75mg (sic) ja paria mieliala/kipulääkettä (jotka eivät aiheuta minulle minkäänlaisia vieroitusoireita). Olen unohtanut pari kertaa elämäni aikana ottaa lääkkeet, joten tiedän, miltä vieroitusoireet tuntuvat. Ja tänä iltana oli täsmälleen sama tunne kuin niinä iltoina! Sydän hakkaa, hikoiluttaa, kääntyilen sängyssä, en siis saa vaan millään unta, eikä minua tietyllä tapaa edes väsytä- tämä on siis tietynlainen tunnetila, joka on mulle tullut vain siitä, kun on unohtanut ottaa lääkkeet.

Olen varmasti kuitenkin ottanut ne, sillä tarkistin kahteen otteeseen tämän vielä dosetistakin. Katsoin myös lattiat ja kaikki tasot, että josko olisi joku pilleri pudonnut matkasta. Menin ihan tavallisesti nukkumaan, eikä tässä päivässä ole ollut mitään outoa tai uutta muutenkaan. En siis vaan saa päähäni, mistä tällainen voisi johtua.

Mitä mieltä siis olette? Pitäisikö soittaa päivystykseen ja kysyä neuvoa? Vähän ärsyttää tällainen kun huomenna olisi tärkeä koe koulussa (joka on jo tosin jo vähän pilalla, enää noin kuusi tuntia aikaa nukkua). Vai uskaltaisinko ottaa "kaksinkertaisen annoksen" Lyricaa, eli siis kun mielestäni en ole saanut tuota tämäniltaista annosta, niin jos ottaisin yhden nyt varmuuden vuoksi? En ole siis mitenkään päihtymistarkoitukseen vetämässä tuota lääkettä. Pelottaa vaan, että voiko siitä tulla jotain ongelmia. Vai yrittäisinkö kikka kolmosia eli pieni iltalenkki, kirjan lukeminen, tuulettaminen, kamomillatee yms?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumankauta että te osaatte tarttua epäolennaisuuksiin... Mutta juuh, olen 18-vuotias ja mulle tuli CRPS- kipuoireyhtymä leikkauksesta (verisuonen tukoksen poistaminen), joten mulla on jatkuvaa ja invalidisoivaa hermokipua jalassa- tai oli ennen Lyricaa. Tällä lääkityksellä olen ollut lähes oireettomana jo vuoden päivät. Ja toi Lyrica-annostus on ihan minimaalisen pieni, yleensä lääkärit ei tuollaisia määriä edes määrää. Normiannostus on 200-600 mg/vrk. Olen vähentänyt 225mg:sta tuohon 75 mg:hen. Minuun kokeiltiin ennen Lyricaa kaikkia mahdollisia lääkkeitä, mutta eivät vain tepsineet. Eihän lääkärit huvikseen kellekään määrää Lyricaa, varsinkaan lapselle. Ja vielä vähemmän minä huvikseni söisin jotain noin vahvaa myrkkyä...

En siis tosiaankaan ole jättämässä pois lääkettä, joka antaa minulle mahdollisuuden nauttia elämästä, käydä koulua ja tehdä kaikkea, mitä muutkin ikäiseni tekevät; vielä vuosi sitten makasin masentuneena sairaalassa ja olin ihan toivoton. Ja jos joskus lopetan tuon lääkkeen kokonaan, niin en todellakaan tee sitä siksi, että jonkun anonyymin av-mamman kaiman kummi on sairastunut syöpään samalla kun on syönyt Lyricaa. Minulle ei ole tullut muita haittavaikutuksia kuin nuo vierotusoireet sillon jos jätän lääkkeet ottamatta- joten miksi helvetissä mun pitäisi lopettaa ton syönti koska joillekin tulee haittavaikutuksia? Nyt vähän logiikkaa, arvon naiset.

Mutta asiaan: itsekin epäilen tuota lievää paniikkikohtausta, tai jotain epämääräistä ahdistusta, joka on tullut muuten vaan tai syystä x. Sain unta viiden aikaan aamulla ja heräsin kouluun, ja aika pirteä olen ollut. En usko että ainakaan vieroitusoireita nuo siis olivat (koska silloin ei pysty nukkumaan yhtään ja on sellainen jatkuva paniikki ja paha olo päällä siihen asti kun saa seuraavan lääke-annoksen). Mutta no, jospa ensi yönä sitten taas nukuttaisi. :)

T. Ap

Vierailija
2/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuntemani ihminen sanoo, että tulee kipeäksi, jos ei ota lyricaa. Siis pelkästään siitä, jos ei ota kys lääkettä. Olo on kauttaaltaan hirveä. Yksi kummallisimmista oireista on sisäinen kylmyyden tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:58"]

Jumankauta että te osaatte tarttua epäolennaisuuksiin... Mutta juuh, olen 18-vuotias ja mulle tuli CRPS- kipuoireyhtymä leikkauksesta (verisuonen tukoksen poistaminen), joten mulla on jatkuvaa ja invalidisoivaa hermokipua jalassa- tai oli ennen Lyricaa. Tällä lääkityksellä olen ollut lähes oireettomana jo vuoden päivät. Ja toi Lyrica-annostus on ihan minimaalisen pieni, yleensä lääkärit ei tuollaisia määriä edes määrää. Normiannostus on 200-600 mg/vrk. Olen vähentänyt 225mg:sta tuohon 75 mg:hen. Minuun kokeiltiin ennen Lyricaa kaikkia mahdollisia lääkkeitä, mutta eivät vain tepsineet. Eihän lääkärit huvikseen kellekään määrää Lyricaa, varsinkaan lapselle. Ja vielä vähemmän minä huvikseni söisin jotain noin vahvaa myrkkyä...

En siis tosiaankaan ole jättämässä pois lääkettä, joka antaa minulle mahdollisuuden nauttia elämästä, käydä koulua ja tehdä kaikkea, mitä muutkin ikäiseni tekevät; vielä vuosi sitten makasin masentuneena sairaalassa ja olin ihan toivoton. Ja jos joskus lopetan tuon lääkkeen kokonaan, niin en todellakaan tee sitä siksi, että jonkun anonyymin av-mamman kaiman kummi on sairastunut syöpään samalla kun on syönyt Lyricaa. Minulle ei ole tullut muita haittavaikutuksia kuin nuo vierotusoireet sillon jos jätän lääkkeet ottamatta- joten miksi helvetissä mun pitäisi lopettaa ton syönti koska joillekin tulee haittavaikutuksia? Nyt vähän logiikkaa, arvon naiset.

Mutta asiaan: itsekin epäilen tuota lievää paniikkikohtausta, tai jotain epämääräistä ahdistusta, joka on tullut muuten vaan tai syystä x. Sain unta viiden aikaan aamulla ja heräsin kouluun, ja aika pirteä olen ollut. En usko että ainakaan vieroitusoireita nuo siis olivat (koska silloin ei pysty nukkumaan yhtään ja on sellainen jatkuva paniikki ja paha olo päällä siihen asti kun saa seuraavan lääke-annoksen). Mutta no, jospa ensi yönä sitten taas nukuttaisi. :)

T. Ap

[/quote] 

Epäolennaista juupa juu. Kaikki eivät halua koukkuhelvettiin tai menettää terveytensä täysin tarpeettoman ja huonon lääkkeen takia. Onhan niitä muitakin vähemmän vaarallisia mömmöjä samaan hommaan. Hyvä on se että ihmiset varoittaa jos tvtä ei ole tullut katottua. 

Vierailija
4/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan en usko että tuo koe minua stressaa, koska olen kyllä valmistautunut hyvin enkä ole muutenkaan stressaavaa tyyppiä. Se vaan ottaa päähän, kun tiedän miten jähmeiltä aivot tuntuvat, jos ei ole nukkunut hyvin. T. Ap

Vierailija
5/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö Lyricaa. Olen saanut neuvoja numerosta 0910023

Vierailija
6/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Öh, ok? Eli siis äänestät päivystykseen soittamista. Niin taidan kohta tehdäkin, vaikka luulenpa tietäväni jo vastauksen. "Mene vaan rauhassa petiin köllöttelemään ja anna unen tulla, äläkä missään nimessä ota mitään lääkettä nyt, lue vaikka jotain hyvää kirjaa ja koita rauhoittua..."

Vierailija
7/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynarkkari olet! 

Vierailija
8/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ SYÖ LYRICAA! siitä tuli vastikään dokkari kakkoselta, miten se kyseinen lääke ei ole suomessa edes tutkittu! kaksi tuttuani on sairastunut kyseisen lääkkeen vuoksi syöpään, toinen jo kuollut.

Vierailija
9/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt ihme ja kumma kun nykynaiset ei selviä ihan normaaleista arjen askareista ilman monenlaista mömmöä.

Vierailija
10/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica on kauhea lääke. Kaksi läheistäni on joutunut sitä käyttämään ja molemmat pitävät sitä painajaismaisena lääkkeenä, jossa haitat on suurempia kuin hyödyt. Vieroitusoireet ovat kamalia, toinen oikeasti luuli tulleensa hulluksi ennenkuin tajusi, että kyse on vieroitusoireista.

Tämä nyt ei kysymykseesi vastannut yhtään, mutta noin varoituksena...

Jospa olet jo "turtunut" normaaliin annokseen ja siksi tulee vieroitusoireita?

Vierailija
11/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla oli joku lievä paniikkikohtaus?

Vierailija
12/12 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:18"]

ÄLÄ SYÖ LYRICAA! siitä tuli vastikään dokkari kakkoselta, miten se kyseinen lääke ei ole suomessa edes tutkittu! kaksi tuttuani on sairastunut kyseisen lääkkeen vuoksi syöpään, toinen jo kuollut.

[/quote] 

Kannattaa kyllä pyytää lääkkeen vaihtamista johonkin tutkittuun ja hyvään lääkkeeseen,vaikka tunnetusti hermokipua on vaikea saada talttumaan.Minäkin täällä yritän samanoloisen kivun kanssa tulla toimeen.