Missä maissa olosi tuntui tervetulleemmalta?
Kommentit (28)
Tervetullut, tervetulleempi, tervetullein.
Eipä kestä.
Yli 40 maata ja yli 80 reissua.
Ranskassa vähiten tervetullut olo. Belgiassakaan ei alkuasukkaisiin saanut mitään kontaktia.
Sensijaan mm Italia, Dominikaaninen tasavalta, Etelä-Korea, Romania, Israel aivan ihania johtaamisia ihmisten kanssa.
Ranskassa Nizzassa teki vaikutuksen kun esimerkiksi nuoret "pimutkin" huomioivat turistisedän, jos vähänkin jouduttiin jossain kadun, kaupan tai ravintolan kapeikossa toisiaan väistämään tai jos vaikka mitenkin pienellä tilannetta korostomattomalla eleellä teki tilaa tai väisti itse tms. Hymy, pieni nyökkäys ja katse silmiin. Näin toimivat pääsääntöisesti kaikki, siis ei vain kaupan tai ravintolan henkilökunta. Mutta kyllähän nuoret ja vanhemmatkin osaavat Helsingissäkin käyttäytyä. Oli jokin ennakkoasenne ranskalaisten ylimielisyydestä tms.
Sivistyneempi kaveri aikanaan opetti: Maailmalla aina katse silmiin ja hymy, sitten vasta omaa agendaa esittämään. Toimii aina. Ei tule suomalaiselta selkäytimestä.
Pohjois-Makedonia. 16 maassa käynyt
Olen matkustanut paljon työkseni.
Takana yli 80 maata, esim Amerikassa käynyt yli 20 krt.
Ystävällisimmät
Puola ( kirkas ykkönen, innostuin opiskelemaan kieltä myöhemmin )
Japani
Ruotsi
Ikävimmät
Belgia, etenkin Bryssel , Antwerben tulee lähes rinnalla
Viro, Tallinna ja Narva, jälkimmäinen superikävä
Ranska
Puhun koht hyvin 5 kieltä, olen lähes absolutisti, markkinointialalla osaan käyttäytyä.
Vain 3 kerran kokemus Etelä-Afrikasta. Rotusorto on niin uskomaton, ettei sitä uskoisi, jos ei näkisi.
Korona lopetti työmatkat. Pomo tietää minua ei helpolla saa työmatkalle inhokkimaihin.
Ihmettelin kans tätä, mulle jäi aika hyvä kuva maasta.