Olenko PASKA AHNE IHMINEN???? Hain influenssarokotteen, moni vanhus jää ilman. :(
Varasin alkusyksystä ajan yksityiselle lääkäriasemalle heti ensimmäiselle rokotuspäivälle ja onnistuin saamaan tuon halutun rokotteen. Olen nuori perusterve.
Nyt YLE uutisoi että influenssarokote on loppunut ja lisää ei tule. Moni vanhus ja riskiryhmäläinen jää ilman.
Voidaanko joku tulevan talven influenssakuolema katsoa olevan minun syytä?
Ps. Ei haittaa, olenpahan turvassa
Kommentit (22)
Ainakaan itse et ole tartuttamassa ketään, joten ei.
Vanhukset ja sairaat on aikaa sitten rokotettu. Ilman rokotetta jäi työikäiset.
Ei ne kuitenkaan olisi muistaneet mennä varaamalleen ajalle.
Et ole paha, ap. Ehkä olet ammatissa, jossa muuten tartuttaisit niitä heikommin tautia kestäviä. Itsekään en ehtinyt saada rokotetta, mutta käytän maskia, enkä liiku paljon siellä, mistä tartunnan voisi saada.
Et tietenkään ole paha. Tärkentä on, että tänä vuonna ne rokotteet tuli käytettyä ja auttavat sen, minkä pystyvät sen sijaan, että niitä olisi heitetty roskiin niin kuin monena vuonna on tapahtunut.
Kyllä vanhukset ja muut riskiryhmäläiset rokotteen saavat. Nuo rokotteet ovat loppuneet yksityiseltä puolelta. Mun mieskin sai terveyskeskukseen rokotusajan vasta joulukuun puoliväliin. Itse sain sen jo kolme viikkoa sitten.
Käytin kyynärpäätaktiikkaa ja sain rokotteen. Muiden olo tai elo ei kiinnosta. Olen oppinut tämän käytösmallin boomervanhemmiltani.
On yksityisillä sitä rokotetta vielä
Nyyh nyyh.
https://www.dailymail.co.uk/health/article-8875201/Has-Covid-killed-flu…
"Has Covid killed off the flu? Experts pose the intriguing question as influenza cases nosedive by 98% across the globe"
Toki saa ottaa rokotteen jos haluaa. Pitäskö ottaa varulta isorokkorokotekkin?
Julkisella puolella on rokotteita riskiryhmäläisille. Omalla paikkakunnalla rokotukset eivät ole vielä edes alkaneet.
Hyvä että säästit jonkun vanhuksen autoimmuunisairaudelta.
Kiittäkäämme RISIKKOA kun saamme aina rokotteeet ajoillaan
Ei nyt kovin moni, yksi ehkä, jos ne todella loppuu kesken.
Voithan toki muuten olla paska ahne ihminen, mutta me riskiryhmäläiset ollaan saatu piikkimme jo lokakuun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ja sairaat on aikaa sitten rokotettu. Ilman rokotetta jäi työikäiset.
Ehei, naapurikunta aloittaa riskiryhmien rokotukset vasta marraskuun lopussa. Luultavasti kunnat ovat varanneet riskiryhmilleen riittävästi rokotteita, joten nou hätä.
Olet osa laumasuojaa ja siten suojaat myös muita.
no ei sinun takiasi MONI vanhus jää ilman. vai laittettiinko sinuun piikkejä ihan urakalla.
Eiköhän kohta ole joku STM:n ylijumala kertomassa, että elämme historiallisia hetkiä ja huoltovarmuusvarastot avataan. Rokotetta varmasti riittää kaikille. Harmi vaan kun päiväykset vanhentuneet jo 1900-luvulla.
Vai haluttu rokote...sitten heräsit ja päästit kissan ulos.
Voi kuule niitä mätetään roskiin vuosittain 300000 kappaletta. Ei jää kukaan haluava ilman.
Kuka tuon kaiken maksaa...