Köyhä perhe palannut Kanarialta ja ei kaduta yhtään
vaikka rahat meni viimeistä myöten. Koko perheellä oli tosi mahtava reissu ja tällä jaksaa taas tiukkaakin arkea jonkun aikaa. Nautin niin paljon lasten riemusta ja omasta rentoutumisesta, että ei yhtään haittaa sumplata laskujen kanssa jonkun aikaa:)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 19:10"]Jaa, no onnea teille. Tapoja on monia, mä en olisi nauttinut sekunttiakaan moisesta, jos olisi sellainen tilanne että rahaa on niin vähän ettei riitä kuin yhteen matkaan, ja nekin rahat on tullut käytettyä siihen yhteen matkaan.
[/quote]Niin. Pitääkö ensin olla rahaa kymmeneen matkaan jotta voi tehdä yhden? Minä olen Yh ja säästän aina yhden matkan kerrallaan ja sitten se matka tehdään. Mitä järkeä säästää ensin 30 000 ja sitten käyttää siitä kolme tonnia yhteen matkaan?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 19:15"]
Joo, tiedän tunteen. Meilläkin on vikat eurossa menossa ja ostetaan niillä huonekaluja. Kun koko ajan kituuttaa, säästää, pihistelee ja kyttää tarjouksia, alkaa mielenterveys menemään...joten kyllä, minä tuhlasin neljäkymppiä mieluisaan mattoon ja toiset neljäkymppiä lipastoon!
[/quote]
Sinne vaan Ikeaan muiden wt:eiden sekaan. Saat varmasti jotain minkä olet ansainnut.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:32"]Etelän matka on kuitenkin vain muutaman päivän hurmaa enkä itse ainakaan kuluttaisi vähiä säästöjäni sellaiseen. Kaipaan kyllä itsekin joskus vaihtelua mutta aina voi tehdä pienen retken lähiympäristössään tai päiväristeilyn Tallinnaan. Itse olen ajatellut että tosiasioiden tunnustaminen on viisautta eli minulla ei ole ylimääräistä rahaa eikä sitä ole myöskään tulossa. Viimeksi olen käynyt etelässä lapsena joskus 25 vuotta sitten:D Sen jälkeen en ole käynyt Mikkeliä pohjoisempana enkä Tukholmaa kauempana:D
[/quote]Minä tunnen myös pihejä ihmisiä. Se voittaa jolla on eniten rahaa kuollessaan. En aio olla tuossa kisassa mukana vaan annan välillä lapsille kokemuksia jotka ovat ihan turhia.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:27"]
Ihan jees muuten, mut miksette säästä ensin ja mene sillä rahalla matkalle? Mä en osaisi heittäytyä tuolla tavalla tyhjän päälle. Mites jos joku sairastuu tai kodinkone hajoaa?
[/quote]
Minä kanssa en ikimaailmassa uskaltaisi enkä haluaisi ottaa lainaa lomaa varten! Meidänkin perhe oli äskettäin Kanarialla, ja kaikki säästetty etukäteen! Ja onneksi samana aikaan ylitöitä paiskottu, joten aika helposti sai sen matkarahan ja käyttörahan perheelle kasaan, eikä menty minnekään ökykalliille matkalle, vaikka oli hyvä hotelli ja ruuat maksettu (tuli halvemmaksi kuin mennä paikallisiin ravintolaan syömään).
Ja vielä joku Svea tmv. rahoituslaitos on ihan SIKA kallis! Miksi ei sitten säästä etukäteen? Ei mekään matkustettu vuosiin, kun ei ollut rahaa hoitovapaalla, ei olisi tullut mieleenkään lähteä velkarahalla reissuun.
Ja meillä oli lämmintä, auringossa helmikuussa + 25-28, varjossa päivällä +22-23... Pilvistä oli yksi päivä, jolloin aamusta sitten vuokrattiin auto, ja käytiin samalla shoppailemassa isossa X:n kaupungissa. Harmitti, että pakkasin myös kylmän varalle vaatetta (kun netissä niin väitettiin että Kanarialla on kylmää tähän vuodenaikaan), koska yhtäkään fleecetakkia, collegehousuja, takkia, hattua ei tarvittu. Olisi nimittäin päässyt paaaljon pienemmällä vaatemäärällä.
SVEA meilläkin ja koroton luotto, laskutuslisä 8.90/kk, joten ei paha. Tuohon sairastumiseen, meillä lapsilla on vakuutukset ja julkinen sairaanhoito Suomessa aika kattava. Ei musta ihan kamala katastrofi ole jos joku kodinkone hajoaa, nekin yleensä menee kotivakuutukseen ja en kyllä keksi mitään elintärkeää konetta jota ilman en voisi olla. ap
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 19:15"]
Joo, tiedän tunteen. Meilläkin on vikat eurossa menossa ja ostetaan niillä huonekaluja. Kun koko ajan kituuttaa, säästää, pihistelee ja kyttää tarjouksia, alkaa mielenterveys menemään...joten kyllä, minä tuhlasin neljäkymppiä mieluisaan mattoon ja toiset neljäkymppiä lipastoon!
[/quote]
Sinne vaan Ikeaan muiden wt:eiden sekaan. Saat varmasti jotain minkä olet ansainnut.
[/quote]Et taida olla ihan viisas kommentteinesi.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:32"]Etelän matka on kuitenkin vain muutaman päivän hurmaa enkä itse ainakaan kuluttaisi vähiä säästöjäni sellaiseen. Kaipaan kyllä itsekin joskus vaihtelua mutta aina voi tehdä pienen retken lähiympäristössään tai päiväristeilyn Tallinnaan. Itse olen ajatellut että tosiasioiden tunnustaminen on viisautta eli minulla ei ole ylimääräistä rahaa eikä sitä ole myöskään tulossa. Viimeksi olen käynyt etelässä lapsena joskus 25 vuotta sitten:D Sen jälkeen en ole käynyt Mikkeliä pohjoisempana enkä Tukholmaa kauempana:D
[/quote]Minä tunnen myös pihejä ihmisiä. Se voittaa jolla on eniten rahaa kuollessaan. En aio olla tuossa kisassa mukana vaan annan välillä lapsille kokemuksia jotka ovat ihan turhia.
[/quote]
Valitettavasti perikunta tulee pettymään sillä pienistä tuloista ei kerry suuria vaikka menot olisivat kuinka pienet:D Minulla on juuri sen verran säästöjä että pystyn ostamaan uuden pesukoneen tms.
Minä pystyn myös ostamaan pesukoneen ja säästämään matkoja mutta perintöä ei paljon jää.
Paljonko joku Kanarian reissu maksaa viidelle hengelle?
Mitä järkeä olla köyhä kun suomen maassa voi kouluttautua ilmaisiksi hyvätuloiseen ammattiin? Jos olet päätynyt siivoojaksi yms. Tiedät jo etukäteen että sitten ei vaan matkustella! Eri asia sitten nämä rikkaan perheen lapset ja muut...
32, sehän onkin järkikysymys, hohhoijaa...
t. ketjua seuraillut työkyvyttömyyseläkeläinen, joka on ihan piruuttaan köyhä
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:15"]
Mitä järkeä olla köyhä kun suomen maassa voi kouluttautua ilmaisiksi hyvätuloiseen ammattiin? Jos olet päätynyt siivoojaksi yms. Tiedät jo etukäteen että sitten ei vaan matkustella! Eri asia sitten nämä rikkaan perheen lapset ja muut...
[/quote]
Katsos kun ihmiset on niin erilaisia, jotkut ovat älykkäitä, toiset tyhmempiä, yhdet lahjakkaita kaikessa mihin ryhtyvät, toiset saavat tahkota, hakata päätään seinään ja epäonnistuvat kaikessa. Vaikka onkin periaatteessa samat mahdollisuudet kaikilla, niin se ei käytännössä mene niin. Vaikka ei mukamaste ole luokkaeroja suomessa, niin kyllä ne silti on. Heikompi aines ei vaan kykene kapuamaan korkealle ja saavuttamaan sitä mitä älykkäät, lahjakkaat, rikkaat jne.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 22:43"]
Paljonko joku Kanarian reissu maksaa viidelle hengelle?
[/quote]600 x 2 + 500 x 3= 2700. Käyttiksiä ruokaan 150 euroa päivä, huvituksiin toinen mokoma. Eli yhteensä vajaa 5000 euroa. Äkkilähdöillä pääsee vähän halvemmalla mutta niitä harvoin saa viidelle hengelle.
Se on elämää...Kyllä mun mielestä matkailu kannattaa ja lapsetkin saavat siitä yllättävän paljon, kun näkevät muutakin kuin ladon nurkkaa...Ei tule tynnyrissä kasvaneita(: Että hyvä kun olitte!
Vaan entäs jos et sitten myöhemmin ole enää elossa tai olet niin sairas, ettet voikaan lähteä? Sori, mutta näin se on. Onneksi oivalsin tämän asian nyt 35 vuotiaana.
Etelän matka on kuitenkin vain muutaman päivän hurmaa enkä itse ainakaan kuluttaisi vähiä säästöjäni sellaiseen. Kaipaan kyllä itsekin joskus vaihtelua mutta aina voi tehdä pienen retken lähiympäristössään tai päiväristeilyn Tallinnaan. Itse olen ajatellut että tosiasioiden tunnustaminen on viisautta eli minulla ei ole ylimääräistä rahaa eikä sitä ole myöskään tulossa. Viimeksi olen käynyt etelässä lapsena joskus 25 vuotta sitten:D Sen jälkeen en ole käynyt Mikkeliä pohjoisempana enkä Tukholmaa kauempana:D