YLE: INFLUENSSAROKOTE ON NYT LOPPUNUT!
https://yle.fi/uutiset/3-11635577
Vain 1,8 miljoonaa suomalaista sai suojan influenssan ja koronan yhtäaikaista sairastamista vastaan. Yhdistelmä on tautina erittäin vaikea.
Kuulutko suojan saaneeseen joukkoon? Voit ottaa influenssakauden rennosti.
Kommentit (146)
Tai siis koko Norjassa.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgggXw/fhi-snart-tomt-for-influen…
Turhaan haukutte suomea siis
Ei ole kyllä loppunut yhtään mistään muualta, paitsi joistain apteekeista keinotekoisesti luodun kysynnän takia.
Jaa. En ole itse ottanut eikä moni tuttukaan, olen hoitoalalla joten luulisi niitä jossain meille vielä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. En ole itse ottanut eikä moni tuttukaan, olen hoitoalalla joten luulisi niitä jossain meille vielä olevan.
Tämän hetkisessä työpaikassa sitä tosin ei vaadita. Juuri mietin ottaako sen vai ei.
Tsekissä oli loppunut jo viikkoja sitten, meidän kaupungissa on joissain apteekeissa on loppunut, ei ole ilmoitettu että julkisella olisi loppunut, rokotuksia tehdään vielä kahtena seuraavana viikonloppuna, kouluilla rokotetaan lapsia, sinne on rokotteet tilattu, ei ole ilmoitettu että olisi loppunut kesken.
Viime vuonna jäi 200 000 rokotetta käyttämättä ja ne meni roskiin, hyvä niin jos nyt tulee kaikki käyttöön. Kaipa niitä on tilattu enemmän tänä vuonna kuin viime vuonna koska tämä korona nyt on...
Niitä on tehty koronan takia liikaa ja nyt paniikissa yritetään myydä. EI olle loppumassa missään, vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut rokotteen. On muuten kumma, että tänä vuonna tuosta rokotepulasta valittavat nekin työkaverit, jotka ovat viimeiset vuodet kiukutelleet, koska työnantajamme suosittelee influenssarokotusta joka vuosi. Työssämme olemme niin lapsien kuin vanhustenkin kanssa tekemisissä.
Aivopesu on siis uponnut työkavereihisikin.
Lääkeyhtiöt panostavat nyt valtavasti influenssarokotteisiin koska pandemiavuonna tuli takkiin normirokotuksista kun lapsia jäi rokottamatta... Tulosta yritetään parantaa ennen vuoden loppua.
Osakkeiden arvo nääs...
Tämän kauden inluenssarokotetta ei saa enää mistään ostettua. Rokotteet on myyty niitä ostaviin maihin jo tämän vuoden alussa.
Jokaiselle kaudelle on valmistettava rokote erikseen, koska virus muuttuu vuosittain.
Joten hukkaan meni ivallinen kommenttisi.
Radiossa ja kaikkialla rummutetaan nyt influenssaa ja rokotetta. Tulee jotenkin dejavu sikainfluensvuodelta 2008-2009 (jompikumpi) kun keltainen lehdistö ei muusta uutisoinutkaan kun tulevasta sikainfluenssasta johon kaikki kuolee ellei ota rokotetta. Peloteltiin espanjantaudilla ym..
THL sanoo, että rokotetta riittää kaikille halukkaille. Ainoastaan hysteriamammat, joiden apteekissa on ollut hamstrauksen takia pulaa, tekevät julkisesta jakelusta jonkin ongelman.
Julkisen puolen rokotteista suurin osa menee riskiryhmäläisille ja hoitohenkilökunnalle. En saanut enää aikaa ja yksityiseltä oli loppunut jo viime kuussa.
Influenssarokote on merkittävä etu nyt korona-aikana. THL on varoittanut siitä, että ei pidä ottaa sitä riskiä, että sairastaa molempia yhtä aikaa.
Koronaan ei vielä ole rokotetta saatavilla, mutta influenssaan onneksi oli. Sillä saadaan taudeista usein se pahempi eli influenssa blokattua pois.
Onnittelut kaikille influenssarokotetuille.
Vierailija kirjoitti:
He, jotka valittavat rokotteen loppumisesta, vaikka eivät ole aiemmin rokotetta säännöllisesti ottaneet, voivat ihan katsoa peiliin tässä kohtaa. Kukaan ei ole voinut ennustaa, kuinka moni sen rokotuksen nyt haluaa. Niitä rokotteita oli tilattu Suomeen huomattavasti enemmän kuin normaalina vuotena ja normaalisti niitä jää vielä ylikin. Eli tämä piikki johtuu niistä, jotka eivät sitä normaalisti ota.
Itse sain ja toivon, että saadaan vielä julkiselta miehellekin. Hänen pitäisi se sieltä saada, jos vaan saadaan aika varattua.
Miten niin pitäisi katsoa peiliin? En haluaisi influenssarokotetta, jollei samaan aikaan sairastettu korona aiheuttaisi niin isoa riskiä terveydelle. Ymmärrän ihan hyvin, että apteekit eivät olleet varautuneet, kun tilaukset on tehty ilmeisesti keväällä. Mutta silti mikä meedio minun sitten olisi pitänyt olla? En syytä ja hauku tilanteesta ketään, mutta harmittaa ja pelottaa, että minä ja lapseni emme rokotetta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He, jotka valittavat rokotteen loppumisesta, vaikka eivät ole aiemmin rokotetta säännöllisesti ottaneet, voivat ihan katsoa peiliin tässä kohtaa. Kukaan ei ole voinut ennustaa, kuinka moni sen rokotuksen nyt haluaa. Niitä rokotteita oli tilattu Suomeen huomattavasti enemmän kuin normaalina vuotena ja normaalisti niitä jää vielä ylikin. Eli tämä piikki johtuu niistä, jotka eivät sitä normaalisti ota.
Itse sain ja toivon, että saadaan vielä julkiselta miehellekin. Hänen pitäisi se sieltä saada, jos vaan saadaan aika varattua.
Miten niin pitäisi katsoa peiliin? En haluaisi influenssarokotetta, jollei samaan aikaan sairastettu korona aiheuttaisi niin isoa riskiä terveydelle. Ymmärrän ihan hyvin, että apteekit eivät olleet varautuneet, kun tilaukset on tehty ilmeisesti keväällä. Mutta silti mikä meedio minun sitten olisi pitänyt olla? En syytä ja hauku tilanteesta ketään, mutta harmittaa ja pelottaa, että minä ja lapseni emme rokotetta saa.
Olen eri kuin se jolle vastasit, mutta tuossa oli kyse siitä, että ainakin täällä jotkut ovat syytelleet viranomaisia yms. tästä tilanteesta, ja se on turhauttavaa luettavaa. En itsekään tiennyt rokotteiden loppuvan yksityiseltä puolelta ennen kuin yritin varata aikaa työterveyspalvelun tarjoajalle ja niitä ei enää ollutkaan, vaikka oli vasta lokakuu. Parikymmentä vuotta olen aina ottanut piikin aikaisintaan marraskuussa.
Sain sen sitten kyllä kaupungilta ja ilmeisesti työterveyshoitajallakin on joku kiintiö vielä. Toivottavasti teilläkin onnistuu ja jos ei, niin ainakin laumasuojan on nyt aikaisempaa parempi, kun moni rokotuttaa itsensä.
Perusterve tuttava kuoli keväällä koronaan. Kuoli tosi nopeasti. Myöhemmin selvisi että hänellä oli myös influenssa ja se oli aiheuttanut nopean poismenon.
Ei kuitenkaan hoitovirhettä tapahtunut, influenssan saaneille koronapotilaille ei ole mitään tehtävissä.
Myöhemmin moni muukin koronaan kuollut todettiin influenssapositiiviseksi, mutta kuolema merkattiin koronakuolemaksi.
Onko kukaan enää viime päivinä onnistunut saamaan tätä himoittua ja haluttua rokotetta? Julkisella vain yksityisellä?
Yksityiseltä haettu rahalla ekana päivänä. Nyt verkkopalvelussaan sanovat kun loggaan että eioo.
Toinen yksityinen jossa käyty joskus sama virsi.
Töistä olisi saanut ilmaiseksi mutta turhan hankalaa ja jäykkää hakea se määrättyyn aikaan.
Näemmä julkiselta saa jos kuuluu ryhmään, ei kuka vain.
Eli pieleen meni kampanja, sanoisin
Vierailija kirjoitti:
Yksityiseltä haettu rahalla ekana päivänä. Nyt verkkopalvelussaan sanovat kun loggaan että eioo.
Toinen yksityinen jossa käyty joskus sama virsi.
Töistä olisi saanut ilmaiseksi mutta turhan hankalaa ja jäykkää hakea se määrättyyn aikaan.
Näemmä julkiselta saa jos kuuluu ryhmään, ei kuka vain.
Eli pieleen meni kampanja, sanoisin
Miten paljon pyydettiin viimeisistä influenssarokotteista?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan enää viime päivinä onnistunut saamaan tätä himoittua ja haluttua rokotetta? Julkisella vain yksityisellä?
Kuten sanoin vähän ylempänä, niin sain julkiselta, aika oli tällä viikolla. Iäkäs äiti on riskiryhmää ja kaupunki suosittelee rokotetta lähipiirille. Aika netistä ja rokotuspisteessä vilautettiin vain Kela-korttia lukijalle, syitä ei kyselty.
Työnantaja olisi maksanut rokotuksen Pihlajalinnassa, mutta aikoja ei ollut enää pari viikkoa sitten. Myöhemmin sanottiin, että työterveyshoitajalta sen voisi vielä saada, mutta oli jo aika kaupungille ja rokotuspistekin lähellä. Hoitajan vastaanotto on yli 10 kilometrin päässä ja varmaan olisi joutunut ottamaan vapaata kesken työpäivän, kun yhden ihmisen vastaanottoajoista kyse.
On se pohjois-norjassaki loppunu. Just tänää luin heidän paikallisuutisista