YLE: INFLUENSSAROKOTE ON NYT LOPPUNUT!
https://yle.fi/uutiset/3-11635577
Vain 1,8 miljoonaa suomalaista sai suojan influenssan ja koronan yhtäaikaista sairastamista vastaan. Yhdistelmä on tautina erittäin vaikea.
Kuulutko suojan saaneeseen joukkoon? Voit ottaa influenssakauden rennosti.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ajat varattuina. Pitäisi olla ainetta.
Huomenna menossa työn puolesta ottamaan ennakkoon ilmoitettuna aikana.
Alapeukku?
En siis mene vai?
Lauantaina kiertelin apteekista toiseen reseptin kanssa, eikä rokotteita tällä paikkakunnalla (keskikokoinen kaupunki) ole enää lainkaan saatavilla, eikä lisää tule. En ole yleensä lasteni kanssa rokotetta ottanut, muutaman kerran on influenssa sairastettu. Nyt pelottaa vaihtoehto, että se tulee samaan aikaan koronan kanssa. Samanaikaisesti riskiryhmäläisten rokotteita jää luultavasti taas yli ja ne hävitetään keväällä (?)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työterveydessä alkaa vasta nyt rokotukset, eihän ne voi vielä loppu olla kuin tukusta, vai mikähän lieneekään paikka josta ne tilataan.
Sama homma. Huomenna aika.
Alapeukuttaja? Peruit sitten mun ajan?
https://www.statista.com/statistics/265102/revenues-in-the-global-vacci…
" The global vaccine market is showing some escalating growth and it is expected that it will reach total revenues of nearly 60 billion U.S. dollars by 2020. That would be almost double the size the market had back in 2014."
Mutta muistakaa! Se on se rokoteVASTAISUUS se miljoonabisnes!
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä influenssarokotehan on aika uusi versio. Oliko viimevuonna ekaa kertaa käytössä jos oikein muistan... Ihmiset käsi ojossa mulle mulle mulle!
Pitääkö maa päällään näinkin typeriä ihmisiä?
Joka vuosihan se influenssarokote on uusi.
Ehe ehe. Jospa muistat sen kohun muutaman vuoden takaa kun influenssarokote ei suojannut kunnolla kun julkisella puolella annettiin "vanhaa rokotetta"... Yksityiseltä oli saanut rahalla uutta paremmin suojaavaa rokotetta.
Joten seuraavana vuonna THL julisti että nyt kaikki halukkaat saa sitä "uutta rokotetta"!
Onko ihmisten muisti näin lyhyt?!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka on rahaa niin en ole koskaan ottanut sikafunssa ja influenssa rokotteita enkä ota jatkossakaan. Flunssasta olen joskus kärsinyt kun on ollut kamala stressi, siis vastustuskyky aleni mutta kuume ei noussut kuin kerran nuorena olin jouluna niin kamalassa kunnossa että piti pari päivää hikoilla kuumeessa sängyssä. Olin vielä yksin niin että onneksi oli einestä ja hernekeittoa pakastimessa etten nälkään kuollut.
kun sitten sairastat ensimmäisen influenssasi ja saat sellaisia jälkitauteja, että sinusta pitää ottaa keuhkokuvat ja näet ne kuvat, näet samalla millaisia jälkiä influenssa jätti keuhkoihisi ja tajuat, että keuhkosi eivät enää koskaan toimi niin kuin ennen influenssaa. Sen jälkeen voit ajatella toisin rokotteen suhteen.
En ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä tule ottamaan. En sairasta muutenkaan koskaan ja jos sitten saan influenssan ja kuolen siihen niin sitten niin on tarkoitettu. Sikainfluenssarokotetta en myöskään ottanut, enkä sairastanut tautia.
Vierailija kirjoitti:
Lauantaina kiertelin apteekista toiseen reseptin kanssa, eikä rokotteita tällä paikkakunnalla (keskikokoinen kaupunki) ole enää lainkaan saatavilla, eikä lisää tule. En ole yleensä lasteni kanssa rokotetta ottanut, muutaman kerran on influenssa sairastettu. Nyt pelottaa vaihtoehto, että se tulee samaan aikaan koronan kanssa. Samanaikaisesti riskiryhmäläisten rokotteita jää luultavasti taas yli ja ne hävitetään keväällä (?)...
Ainakin täällä oli jo lehdissä, että jo etukäteen tutkitaan vaihtoehtoa, jossa perusterveydenhuollon käyttämättä jääneet rokotteet palautetaan apteekkeihin tai muulla tavalla saatetaan saataville.
En jaksa uskoa, että niitä nyt heitetään pois, kun kysyntää on.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä tule ottamaan. En sairasta muutenkaan koskaan ja jos sitten saan influenssan ja kuolen siihen niin sitten niin on tarkoitettu. Sikainfluenssarokotetta en myöskään ottanut, enkä sairastanut tautia.
Mulle on aina tapahtunut se, mistä sanon ei koskaan.
onhan niitä vaikka kuinka paljon, joku vaan pelottelee. julkisella on vasta alkamassa rokotukset.
Tässä sanotaan päinvastoin, että rokotteet riittää
Joistain apteekeista se on kai loppunut, mutta kunnalliset hyvinvointi- ja terveyskeskukset aloittavat pian sen pistämisen riskiryhmille ja heitä lähellä oleville!
Älkää turhaan trolleillane aiheuttako hämmennystä !
Olipas onni, että kävin Terveystalossa ottamassa rokotteen heti kun ne tulivat.
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomi on voinut olla näin huonosti varautunut? Miten käy Koronarokotteen kanssa?
Kyse on yksityisiltä ostettavista rokotteista. Ja yhteiskunta arvioi kuinka paljon rokotetta menee noin niin kuin edellisten vuosien mukaan. Aina on heitetty ylimäöräisisä rokotteita roskiin. Mikäs ihmiset nyt sai ryntäämään rokotuksen? Yleensä rokotuksen ottaa vakiomäärä ihmisiä.
Oikeasti influenssan sairastaneet hakevat rokotteen. Nöin kuulin rokottajalta.
Thl tekee tutkimusta rokotevastaisuudesta. Todennäköisesti kaikkia näitä keskusteluja käytetään tuohon tutkimukseen.
YLEn uutisjuttua oli kommentoinut joku riskiryhmäläinen. Valitti että Helsingissä.on julkisella influenssapuhelimeen kahden viikon takaisinsoittojono.
Vierailija kirjoitti:
Olipas onni, että kävin Terveystalossa ottamassa rokotteen heti kun ne tulivat.
Onneksi olkoon. Saat kuulua siihen kolmannekseen joka on suojassa koronan ja influenssan samanaikaiselta tartunnalta. THL tiedotti syksyllä, että keväällä nähtiin että samanaikaisesti sairastettuna taudit johtavat erittäin vaikeaan taudinkuvaan.
Ilman jääneet joutuvat elämään pelossa. Se on harmi.
YLE uutisoi juuri rokotteiden loppumisesta ja priorisointiin siirtymisestä:
https://yle.fi/uutiset/3-11638171
Kun aikaisempina vuosina THL:n marginaali on ollut reilut 10 %:a, ilmeisesti nyt kysyntä kasvoi enemmän.
Kaverini täysin perusterve äiti kuoli viiskymppisenä sikainfluenssaan. Kyllä se influenssa vaan tappaa nuoria ja hyväkuntoisiakin, saati sitten keski-ikäisiä ja siitä ylöspäin.