YLE: INFLUENSSAROKOTE ON NYT LOPPUNUT!
https://yle.fi/uutiset/3-11635577
Vain 1,8 miljoonaa suomalaista sai suojan influenssan ja koronan yhtäaikaista sairastamista vastaan. Yhdistelmä on tautina erittäin vaikea.
Kuulutko suojan saaneeseen joukkoon? Voit ottaa influenssakauden rennosti.
Kommentit (146)
Meillä työterveydessä alkaa vasta nyt rokotukset, eihän ne voi vielä loppu olla kuin tukusta, vai mikähän lieneekään paikka josta ne tilataan.
Ehdin saada onneksi kuten joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ottanut kyseistä rokotetta enkä ota. En ole ollut korkeassa kuumeessa kahteenkymmeneen vuoteen ja flunssatkin ovat aina lieviä.
Eli todennäköisesti sinulla ei ole immuniteettia influenssaa vastaan. Et myöskään tiedä miten elimistösi reagoi sille täysin uuteen virukseen. Paska homma, kun saat tartunnan. Todennäköisesti tarvitset sairaalahoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut rokotteen. On muuten kumma, että tänä vuonna tuosta rokotepulasta valittavat nekin työkaverit, jotka ovat viimeiset vuodet kiukutelleet, koska työnantajamme suosittelee influenssarokotusta joka vuosi. Työssämme olemme niin lapsien kuin vanhustenkin kanssa tekemisissä.
Aivopesu on siis uponnut työkavereihisikin.
Lääkeyhtiöt panostavat nyt valtavasti influenssarokotteisiin koska pandemiavuonna tuli takkiin normirokotuksista kun lapsia jäi rokottamatta... Tulosta yritetään parantaa ennen vuoden loppua.
Osakkeiden arvo nääs...
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä tämä on edes mahdollista taas Suomi? Häpeä paskamaa!
Sehän ei ole mikään pakollinen rokote kellekään.
Ja annetaan ilmaiseksi vain riskiryhmille.
Tilaukset tämän kauden influenssarokotteisiin on pitänyt tehdä jo vuoden alussa.
Verrattu entisiin määriin ja sama määrä tilattu.
Kuka sen tiesi, että ihmiset haluavat itse ostaa ja piikittää rokotteen niin laajasti kuin nyt on käynyt.
Riskiryhmillie tilatut rokotteet kyllä riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ajat varattuina. Pitäisi olla ainetta.
Huomenna menossa työn puolesta ottamaan ennakkoon ilmoitettuna aikana.
Vierailija kirjoitti:
yleensä julkisella puolella jää joitain satoja tuhansia rokotteita käyttämättä. olisihan se kiva että kaikki rokotteet menisivät etteivät hukkaan mene.
300000 rokotetta menee vuosittain roskiin. Me veronmaksajat maksetaan rokotteiden hinta ja niiden ongelmajätteenä hävitys.
Vierailija kirjoitti:
Meillä työterveydessä alkaa vasta nyt rokotukset, eihän ne voi vielä loppu olla kuin tukusta, vai mikähän lieneekään paikka josta ne tilataan.
Sama homma. Huomenna aika.
Vierailija kirjoitti:
Joku trollaa tätä, esimerkiksi Helsingissä rokotukset alkaa vasta ensi viikolla ja aikojakin näytti olevan vielä jäljellä.
Trollaaja on todennäköisesti lääkeyhtiön "someagentti".
Ja tämä influenssarokotehan on aika uusi versio. Oliko viimevuonna ekaa kertaa käytössä jos oikein muistan... Ihmiset käsi ojossa mulle mulle mulle!
Paras suoja on O-veriryhmä ja se, että on sairastanut jonkun influenssan 5 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä hankitaan lisää, on mielenkiintoista, että rokotteiden tuputtamisessa käytetään samaa taktiikkaa kuin joidenkin tuotteiden markkinoinnissa. Eli myydään ensimmäinen erä loppuun, jolla saadaan lisää mainosta, sitten vasta laitetaan myyntiin lisää.
;D Kas, joku hoksasi jekun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ottanut kyseistä rokotetta enkä ota. En ole ollut korkeassa kuumeessa kahteenkymmeneen vuoteen ja flunssatkin ovat aina lieviä.
Eli todennäköisesti sinulla ei ole immuniteettia influenssaa vastaan. Et myöskään tiedä miten elimistösi reagoi sille täysin uuteen virukseen. Paska homma, kun saat tartunnan. Todennäköisesti tarvitset sairaalahoitoa.
Influenssa voi olla oireeton tai erittäin lieväoireinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut rokotteen. On muuten kumma, että tänä vuonna tuosta rokotepulasta valittavat nekin työkaverit, jotka ovat viimeiset vuodet kiukutelleet, koska työnantajamme suosittelee influenssarokotusta joka vuosi. Työssämme olemme niin lapsien kuin vanhustenkin kanssa tekemisissä.
Aivopesu on siis uponnut työkavereihisikin.
Lääkeyhtiöt panostavat nyt valtavasti influenssarokotteisiin koska pandemiavuonna tuli takkiin normirokotuksista kun lapsia jäi rokottamatta... Tulosta yritetään parantaa ennen vuoden loppua.
Osakkeiden arvo nääs...
Tämän kauden inluenssarokotetta ei saa enää mistään ostettua. Rokotteet on myyty niitä ostaviin maihin jo tämän vuoden alussa.
Jokaiselle kaudelle on valmistettava rokote erikseen, koska virus muuttuu vuosittain.
Joten hukkaan meni ivallinen kommenttisi.
Kuinka moni oikeasti luki tuon jutun?
Joissain apteekeissa, Terveystalossa ja Mehiläisessä on rokotteet loppu.
esim HUS aloitti tänään kuukauden kestävät matalan kynnyksen rokotukset, ilman ajanvarausta. Kyllähän näillä paikoilla on tarpeeksi varattuna rokotteita.
Ei oo loppunut! kävin ottamassa toisen rokotteen ja kysyttiin haluanko samalla influenssarokotteen, olisin saanut vaikken kuulu mihinkään riskiryhmään. Hoitaja totesi vaan et tarjoavat nyt kaikille kun "näitä sattuu nyt olemaan eikä jäisi käyttämättä". Tämä julkisella puolella... Pari tuttava perhettä kävi ottamassa, ja sairastuivat parin viikon sisällä rokotteesta johonkin flunssaan, mutta eivät päässeet koronatestiin. Oli sanottu et johtuu ehkä rokotteesta,tuskin koronaa..testiin jos kestää yli 5päivää..
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä influenssarokotehan on aika uusi versio. Oliko viimevuonna ekaa kertaa käytössä jos oikein muistan... Ihmiset käsi ojossa mulle mulle mulle!
Pitääkö maa päällään näinkin typeriä ihmisiä?
Joka vuosihan se influenssarokote on uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä hankitaan lisää, on mielenkiintoista, että rokotteiden tuputtamisessa käytetään samaa taktiikkaa kuin joidenkin tuotteiden markkinoinnissa. Eli myydään ensimmäinen erä loppuun, jolla saadaan lisää mainosta, sitten vasta laitetaan myyntiin lisää.
;D Kas, joku hoksasi jekun!
Niitä ei hankinta lisää, koska niitä ei saada enempää.
Maahantuoja on tilannut tietyn määrän rokotteita Suomeen, ja enempää se ei enää saa.
Miten tyhmiä ihmiset voivatkin olla, tunnen myötähäpeää.
Enää ei tilata varalta määriä, koska suuri määrä rokotteita on pitänyt heittää roskiin, koska edes kaikki riskiryhmään kuuluvat eivät ole rokotetta ottaneet.
Se on samaa kuin heittää rahaa kaatopaikalle.
Tänä vuonna koronan takia ihmiset ovat itse ostaneet apteekista rokotteen resepitillä.
Ja käyneet sen pistättämässä terveydenhoitajalla.
Ilmaiseksi rokotteen saa vain riskiryhmään kuuluvat, ja heille on kunnissa varattu tietty määrä rokotteita.