Väsynyt yh
Ihan paskaa taas koko päivä.
Mistään ei saa apua, ketään ei kiinnosta. Olen niin väsynyt ja yksinäinen. Olen vain itkenyt kun ahdistaa niin paljon tää tilanne. Tarvisin niin paljon omaa rauhaa ja aikaa, viimeksi kuukausi sitten sitä ollut..
Mistä tällaisina päivinä yh:t ammennatte sitä jaksamista?
Kommentit (27)
Ehkä voisit saada lapselle/ lapsille hoitopaikan sosiaalisin perustein?
Mä en edes uskaltaisi kohdata, kun sosiaalisen tilanteiden pelkoa ja rakennan aina hirveän muurin ympärilleni kun astun ovesta ulos, kukaan ei näe että mulla olisi paha olla enkä ikimaailmassa uskaltaisi siitä avautua tuntemattomalle..
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:04"]
Mä en edes uskaltaisi kohdata, kun sosiaalisen tilanteiden pelkoa ja rakennan aina hirveän muurin ympärilleni kun astun ovesta ulos, kukaan ei näe että mulla olisi paha olla enkä ikimaailmassa uskaltaisi siitä avautua tuntemattomalle..
[/quote]
No ei sun tarttis tehdä oikeastaan mitään, kun vaan kuuluisit mun elämään.
Kyllä varmaan saankin sitten kun lapsi täyttää kesällä kolme, mutta ei tunnu lohduttavalta tähän hetkeen.
Me oltaisiin varmaan todella hyvät ystävät. Mä olen huono sosiaalisissa tilanteissa, mutta oikeasti hyvä ystävä. Mä voisin mielellään auttaa sua katsomalla sun lapsia, että sä saat kasattua itseäsi. Tai voisin kuunnella sun murheita ja ehkä kertoa vastapainoksi omiakin, pääasia olisi se hyvä olo ja se tunne, että joku kuuntelee ja välittää.
Toivottavasti löydät apua sun tilanteeseen jostain!
Voi pientä lasta. :-( Millaista on lapsen arki väsyneen yh kanssa, huoh! Kuka on hänen lapsen puolella. Voi, kun joku naapuri, ystävä, sukulainen yms. huolestuisi tästä lapsesta.
Missä asut?
Minä olen tarjoutunut auttamaan kahta kaveriani vauvojensa hoidossa (molemmat yh), mutta eivät sitten kuitenkaan ole ikinä pyytäneet. Vaikka koko ajan valittavat, ettei ole omaa aikaa.
Itselläni kaksi lasta, toinen 14 ja toinen 17 v, minulla olisi töiden ohella aikaa avittaa.
Mistä voimaa?! Lapsista. Heille on oikeus edes siihen yhteen kyllin hyvään vanhempaan. Katson lapsiani ja saan heistä sitä tarvittavaa voimaa. Heillä ei ole kuin minut en voi jäädä tuleen makaamaan.
Ei olla kun en jaksa lähteä.. Tuntuu pahalta lapsenkin puolesta tämä. Eikä näillä itkusilmillä halua näyttäytyä.. odotan että tulee pimeää, katson sitten uudestaan.. Ulkoilma ei ole kyllä koskaan auttanut tällaiseen oloon, en ymmärrä miksi aina sanotaan että se auttaa kun minulla ei auta. Taitelet väsymystä vastaan jossain puiston kylmässä viimassa ja vilkuilet kelloa 5 minuutin välein koska saa lähteä ja lapsi vaatii koko ajan ulkona leikkimään ja auttamaan kaikessa jne.. Ainut positiivinen on että lapsi on sen jälkeen helpompi kotona.
Jos pystyt puhelimella soittamaan...tee teistä lastensuojeluilmoitus.
Mäkään en ole koskaan ymmärtänyt miten ulkoilma tuo joillekin energiaa. Mua se lähinnä vain vituttaa ja väsyttää vielä enemmän. Eri asia, jos on lämmintä vähintään +20 astetta ja aurinko porottaa täydeltä taivaalta, sellaisesta mäkin saan voimaa.
Nukutko sä tarpeeksi? Sinuna mä nukkuisin aina kun voin. Väsyneenä maailma näyttää aika paljon mustemmalta kuin pirteänä. Aivan sama vaikka keittiöstä loppuu kohta asiat ja villakoirat valtaisivat olohuoneenne, jos sä saat vain tarpeeksi unta.
Ei tässä nyt ole kyse mistään lapsiparasta, kiitos vaan tästäkin. Olen ehkä vanhempana vähän ylisuorittaja, siksi väsyn. Lapsella on kaikki hyvin, välillä äiti vaan väsyy liikaa. En ole jäänyt mihinkään tuleen makaamaan, olen hoitanut lapseni yksin raskausajasta asti tähän päivään ja hoidan vastedes. Voisin olla parempi vanhempi jos joskus saisin levätä. Minulla on kyllä yksi ihminen joka auttaa joskus mutta hän on nyt sairaslomalla ainakin kuukauden eteenpäin..
No juuri sen vuoksi se on hyvä, että lapset saavat ulkona ihan eritavalla purettua energiaa kuin sisällä. Ja säännölliset päivärutiinit helpottavat nekin elämää.
Mutta olen itsekin ollut väsynyt yh, ja muistan kuinka hankalalta ajatuskin uloslähdöstä ja rutiineista silloin tuntui. Sain apua neuvolasta, johon pystyi soittamaan ja purkamaan ajatuksia, ja sitä kautta pääsin myös perheneuvolaan juttelemaan ja lapselle järjestyi hoitopaikka (tosin ehkä olisi ollut hyvä saada apua siihen meidän kotiarkeen).
Jos vaan on yhtään voimia niin myös erilaisissa perhekerhoissa käymisestä saattaisi saada vertaistukea.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:00"]
Mistään ei saa apua, ketään ei kiinnosta. Olen niin väsynyt ja yksinäinen. Olen vain itkenyt kun ahdistaa niin paljon tää tilanne. Tarvisin niin paljon omaa rauhaa ja aikaa, viimeksi kuukausi sitten sitä ollut..
[/quote]
Ota nyt yhteyttä tuonne perheneuvolaan. En tiedä onko oikea paikka, mutta sieltä takuulla osaavat neuvoa sulle vähän apua. Helsingissä toinen paikka voisi olla esim. ensikoti. Siellä oli ainakin ennen sellaista äiti-vauva ryhmää, josta sai vertaistukea esim. jos äiti on uupunut ymv. Varmaan muillakin paikkakunnilla on jotain vastaavaa toimintaa esim. MLL lapsikahvilat tmv.
Yksi asia on varma. Sun lapsen kehityksen turvaamiseksi sun pitäisi nyt uskaltaa lähteä muiden ihmisten pariin sieltä neljän seinän sisältä. Ymmärrän että voi tuntua ensi alkuun pelottavalta, mutta ajatuksena olisi, että hakisit ensin itsellesi apua, eli pienin askelin. Tulet näkemään, että on hurjan paljon ihan samankaltaisessa tilanteessa olevia etkä tosiaankaan ole yksin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:00"]
[/quote] En tiedä onko neuvoni sinulle oikea ja sopiva, mutta oletko harkinnut liikuntasalilla käymistä? / vilivallaton
En halua lastensuojelun asiakkaaksi kun lapsella ei ole mitään hätää. Vähän sama mentaliteetti kuin kaverillani; älä valita jos et hae apua, eli joko ei saa olla väsynyt ja siitä sanoa ellei mene lastensuojelun asiakkaaksi. Eiköhän nämä ole jokaisen yh vanhemman tunteita toisinaan.
Olen nukkunut lapsen päikkäriajat jne. tämä väsymys on vaan myös henkistä, stressaan niin kovasti aina että tulee fyysisiäkin oireita, tarvisin vain omaa rauhaa..
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:24"]
Ok. Tämä oli taas näitä facebook päivityksiä. Voimahali!
[/quote]
Niinpä... Tehdään aloitus ja sitten ei tarvitsekaan "auttaa" . Hyviä "neuvoja" ja positiivistä palautetta tulee...mutta ne pitää oman pään totuudella kumota tai osoittaa vääriksi. Yhdyn edelliseen hymiö jakxuhali hymiö.
On se niin väärin, kun emme kohtaa. Kuuntelisin sinua mielelläni ja hoitaisin käytännn asioita.