Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt yh

Vierailija
24.02.2014 |

Ihan paskaa taas koko päivä.
Mistään ei saa apua, ketään ei kiinnosta. Olen niin väsynyt ja yksinäinen. Olen vain itkenyt kun ahdistaa niin paljon tää tilanne. Tarvisin niin paljon omaa rauhaa ja aikaa, viimeksi kuukausi sitten sitä ollut..
Mistä tällaisina päivinä yh:t ammennatte sitä jaksamista?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:21"]

En halua lastensuojelun asiakkaaksi kun lapsella ei ole mitään hätää. Vähän sama mentaliteetti kuin kaverillani; älä valita jos et hae apua, eli joko ei saa olla väsynyt ja siitä sanoa ellei mene lastensuojelun asiakkaaksi. Eiköhän nämä ole jokaisen yh vanhemman tunteita toisinaan.

Olen nukkunut lapsen päikkäriajat jne. tämä väsymys on vaan myös henkistä, stressaan niin kovasti aina että tulee fyysisiäkin oireita, tarvisin vain omaa rauhaa..

[/quote]

Asiat saattavat mennä vielä huonommalle tolalle, jos et ala itse purkamaan tuota vyyhteä. Vaikka olisit millainen perfektionisti-äiti, se ei valitettavasti riitä, jos lapsesi altistetaan 24/7 sinun "lasittuneeseen" seuraasi. Työntämällä pään pensaaseen lapsesi perii sinun henkisen väsymyksesi, masennuksesi. Tapasi kohdata tämä maailma pelokkaana ja estyneenä. Sinä olet tällä hetkellä suurin vaikuttaja lapsesi elämässä ja voit olla varma, että hän jatkuvasti imee itseensä ja oppii sinulta sinun tapasi olla.

Vierailija
22/27 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ei tarvitse olla lastensuojelun asiakas, jotta saisi apua! Itse olen saanut ihan tuohon väsymykseen/haluun olla hetki rauhassa kunnalta perhetyöntekijän olemaan ja ulkoilemaan lapseni kanssa kerran viikossa. Tämä siis Helsingissä, mutta jokaisella kunnalla tulisi olla jokin vastaava palvelu. Sitä pitää vaan osata kysyä. Eivät mainosta paljoa neuvolassa ellei kerro suoraan kaipaavansa sellaista apua. Periaatteessa se on maksullinen palvelu tulojen mukaan, mutta katsovat tapauskohteisesti, että pyytävätkö mitään korvausta siitä. Eli kysy neuvolasta tai alueesi varhaisesta tuesta tms. suoraan.

Tuo perhetyöntekijän käynti on sellainen joka on auttanut minua. MLL kouluttaa perhekummeja, joita voi saada myös aika nopeastikin, jos alueella sattuu sellainen olemaan. He eivät ole yksin lapsen kanssa, mutta leikkivät niin, että saa itse tehtyä jotain rauhassa tai vaikka istahdettua hetken. Perhekummit ovat vapaaehtoistyöntekijäitä, jotka ovat saaneet koulutuksen. He eivät maksa mitään. Tällaisen tuleminen on myös helpottanut minua, kun tiedän, että silloin saan rauhassa laitettua ruokaa. 

Kun lapseni oli pieni, minua auttoi sosiaaliohjaaja, joka tuli juttelemaan minun kanssani ja leikkimään vauvan kanssa. Samalla sain hyviä leikki- ja lauluohjeita, kun en oikein tiennyt mitä kaikkea vauvan kanssa voi tehdä. Se auttoi minua löytämään iloa arjesta lapsen kanssa.

Nyt kun lapsi on vanhempi, niin rutiinit kyllä auttavat myös. On tietyt raamit, joiden sisällä toimitaan. Ja 2-vuotiaan kanssa voi jo eri tavalla tehdä kivoja retkiä kaupunkiin ja lähiympäristöön. Toisen ilosta saa voimia lähteä uudestaan seinien ulkopuolelle. Toki on silti vaikeita hetkiä ja joskus voi viettää sisäpäivän. Mennä vaikka vaan illalla retkelle roskikselle ja samalla kalastaa kepeillä kaloja lätäköistä. Nekin päivät tuntuvat lapsesta kivoilta.

Voimaa ja rauhaa sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikin lakkasi toimimasta aiemmin.. Kiitos hyvistä neuvoista, otan asiaa puheeksi kun meillä on kohta neuvolakäynti. On siellä kyllä ennen kysytty tukiverkosta eivätkä ole todenneet mitään kun olen sanonut ettei sellaista ole..
Olen käynyt kerhossa ja avoimessa päiväkodissa mutta lopetettiin ne kun muutettiin eikä sieltä mitään ystävyyksiä kehkeytynyt eikä niistä mitään hyötyä jaksamisen kannalta ollutkaan.. Liikuntasali ei jaksa kiinnostaa.

Ei tämä mikään facebook päivitys ollut, ihme skitsoamista, pelkästään jo se auttaa kun purkaa tänne nettiin tuntojaan, kysyin neuvoja miten kerätä juuri sillä hetkellä voimia kun on vaikeaa.. ehkä tarvin apua muutenkin mutta sitä nyt ei niin vain saa ellei halua lastensuojeluasiakkuutta, tästähän ollut uutisjuttujakin, yh:lle ei tukea tule ennenkuin asiat on jo huonosti.

Vierailija
24/27 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, ei se lastensuojelu ole mikään peikko...

Minä tein meistä ilmon ja sen jälkeen on todella alkanut tapahtua, eli sitä kautta nopeampaa kuin itsekseen yrittäminen...

Vierailija
25/27 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3,5 tyttö ja yh myöskin. Mulla ainoa oma aika on kun olen töissä asiakaspalvelualalla. Mihinkään ei pääse ilman lasta hetkeksikään. Tsemppiä!

Vierailija
26/27 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti paikkakunnallasi on kotipalvelu. Itse sain sieltä lapsenhoitoapua lääkäri- ja tutkimuskäyntien ajaksi. En olisi muuten pystynyt hoitamaan itseäni.  Jos haluat omaa aikaa, lapsenvahti on ainoa tapa sitä saada. Kotipalvelu suhtautuu ihan suopeasti äidin "omaan aikaan". Ei tarvitse olla sen suurempi syy. Aina pienikin akkujen lataus kantaa yllätävän pitkälle. Ja usko, kun lapsi kasvaa niin asiat muuttuvat sen myötä varmasti. 

Vierailija
27/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimeksi sitä ihan omaa aikaa oli viime kesänä😂😂Mitä inisiäitä te olette. Olisitte miettineet lapsia tehdessä. Itse tiesin kyllä,että tulen jäämään yksin. Ja helpompaa onkin. Enkä valita.