Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko väärässä (uusperheasiaa)

Vierailija
24.02.2014 |

Tilanne on tämä: miehellä 2 lasta edellisestä liitosta. Näillä kahdella siskopuoli äitin puolelta. Nyt meille syntymässä vauva. Kaikki on mennyt erinomaisesti MUTTA. Miehen lasten äiti ei tahdo et hänen nuorimmainen tutustuu meidän lapseen. Ei edes tahtoisi tätä meidän lasta omien lastensa elämään, ettei lapset katkeroidu.

Minusta ja miehestä olisi kiva jos kaikki lapset voisivat tuntea sisaruutta keskenään.

Olenko siis "päästäni sekaisin" ehdotettuani tätä, kuten miehen lasten äiti asian ilmaisi?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:42"]Minusta tämä ap:n ehdotus on käsittämätön! Vaikka kuinka luen puolestapuhujien argumentteja, niin tämä on ensimmäinen asia historiassa, jota en kykene ymmärtämään. Ei sillä katkeruuden ja erojen kanssa ole mitään tekemistä, vaan en vain ymmärrä koko logiikkaa:

miksi pitää tutustuttaa kaksi lasta toisiinsa vain sillä perusteella, vaikkei heillä ole mitään verisukulaisuutta? Miksei lapsi saa valita kavereitaan itse? Valita vapaaehtoisesti eikä pakolla? Minulla oli kaveri, joka on kuin sisko minulle. Kulki mökeillä jne, mutta hän oli minun valitsemani.

Ymmärrän, että joskus vanhempien pitää valita näitä kavereita itse, ja ehdottaa olisko tämä maija kiva jne. Ok - yksi ehdoteltava kaveri voisi olla tämä exän lapsi. Ts. Exän lapsi on täysin samalla viivalla koko maailmankaikkeuden muiden lasten kanssa. Ei mitenkään Erilaisempi. Täysin yhtä tuntematon. 

tämä aloitus on av-historian hulluimpia.

[/quote]

Olis jännä nähdä millainen ihminen suoltaa tällaista tekstiä.

[/quote]

mitä haluat tietää?  Ihan olen keski-ikäinen kasvatustieteen maisteri, joka aina yrittää löytää vastauksen miksi-kysymykseen. tällä kertaa prosessori ei siihen riitä.

Vierailija
82/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 - jos puhut totta niin olen hyvin huolissani siitä millaiset ihmiset ovat lasteni kanssa tekemisissä esim. koulussa. Sinulla ei tunnu olevan minkäänlaista kykyä asettua toisen ihmisen asemaan. Olet pelottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 09:02"]

75 - jos puhut totta niin olen hyvin huolissani siitä millaiset ihmiset ovat lasteni kanssa tekemisissä esim. koulussa. Sinulla ei tunnu olevan minkäänlaista kykyä asettua toisen ihmisen asemaan. Olet pelottava.

[/quote]

Juuri tätähän minäkin tässä ihmettelen. Olen perin empaattinen ihminen,  osaan todellakin asettua toisen ihmisen asemaan. Täällä av:lla olen se, joka tuo ketjuissa esiin molempien osapuolten näkemykset, enkä pysty lynkkaamaan kumpaakaan, koska minä yksinkertaisesti ymmärrän, miksi toinen ihminen toimii niin kuin toimii. Myös muut ihmiset kuvaavat minua empaattiseksi.

Ja siksi ihmettelen, että tässä ketjussa en kykene ymmärtämään ap:n  näkökulmaa. En yksinkertaisesti ymmärrä sitä LOGIIKKAA, mikä tämän väitteen takana on. Voisitko sinä selittää, MITEN tämä exän uusi lapsi on eri asemassa suhteessa esim. veljeni nyxän lapsiin tai parhaan kaverini lapsiin?

Jos ymmärrän, niin sitten löydän kyvyn asettua ap:n asemaan. Ja tämä ymmärrys on minulla hakusessa.

Vierailija
84/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on lapsen sisarien sisarus. Lapsen sisarten tärkeä henkilö, joka asuu heidän kanssaan. Samalla tavalla sukua kuin mitä ap:n lapsi on näille sisarilleen.

Miten et tätä käsitä?

Vierailija
85/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 09:49"]

Kyseessä on lapsen sisarien sisarus. Lapsen sisarten tärkeä henkilö, joka asuu heidän kanssaan. Samalla tavalla sukua kuin mitä ap:n lapsi on näille sisarilleen.

Miten et tätä käsitä?

[/quote]

Eihän nämä lapset törmää edes toisiinsa. Heidän välillään ei ole edes sitä sidettä, että he näkisivät toisiaan silloin tällöin. Fyysisesti heitä ei siis ole edes olemassa toisilleen. Kumpikaan ei edes tiedä toisen olemassaolosta, ellei joku heille sitä kerro.

Ymmärtäisin tilanteen, jos näillä lapsilla olisi edes jonkinlainen näköyhteys toisiinsa.

Itse en ole sukurakas, enkä pidä sukulaisiin paljoa yhteyttä. Kykenen kyllä ymmärtämään niitä, jotka haluavat pitää sukulaisiin yhteyttä. Mutta nämä lapset eivät edes millään tavalla ole sukua keskenään.

Minusta se, että "joku tuntee jonkun" ei  ole peruste.

Vierailija
86/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten jatkossa? Miehen ekan avioliiton lapsilla on synttärit, rippijuhlat tai jopa menevät naimisiin. Mutta eivät voi sitten kutsua joko isän nuorinta lasta, tai äitinsä nuorinta lasta juhliin? Jos lapset eivät saa tavata. Kyllä mun lapseni sisarpuolten velipuoli tuntee mun lapsen hyvin, ja olen iloinen että heille on tyullut läheinen suhde. Olen antanut isoveljen (ei siis biloogista sidettä) viedä lastani autoajeluille, pelaamaan tai elokuviin. Ja rakkaana muistona lapsella on isoveljen kirjoittama runo, jonka sai ekana syntymäpäivänään.  Vaikka se onkin enemmän huumoripläjäys, niin kertoo kuiteskin välittämisestä:-)

Vierailija
87/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:19"]

Miten sitten jatkossa? Miehen ekan avioliiton lapsilla on synttärit, rippijuhlat tai jopa menevät naimisiin. Mutta eivät voi sitten kutsua joko isän nuorinta lasta, tai äitinsä nuorinta lasta juhliin? Jos lapset eivät saa tavata. Kyllä mun lapseni sisarpuolten velipuoli tuntee mun lapsen hyvin, ja olen iloinen että heille on tyullut läheinen suhde. Olen antanut isoveljen (ei siis biloogista sidettä) viedä lastani autoajeluille, pelaamaan tai elokuviin. Ja rakkaana muistona lapsella on isoveljen kirjoittama runo, jonka sai ekana syntymäpäivänään.  Vaikka se onkin enemmän huumoripläjäys, niin kertoo kuiteskin välittämisestä:-)

[/quote]

Mutta edellyttääkö se mökkilomia ja muita reissuja yhdessä ?

Minusta biologisella isällä on jokin päätäntävalta asiaan ja jos hän ei halua lastaan vaimonsa ex-perheeseen kylään, niin siinä ei auta vinkua.

Ja kun asiaa mietin omalta kohdalta, niin en ole kyllä surrut (tai ei ole edes tullut mieleen, että minut olisi pitänyt kutsua) velipuoleni siskopuolen häihin. Enhän minä edes tunne häntä. 

Toki joku haluaa kutsua serkkuen kummien kaimatkin, mutta kun tämä ap.n lapsi menee naimisiin, niin tuskin hänen maailmansa kaatuu, jos ei saa sisaruspuoliensa sisarusta häihinsä. He ovat aikuisia silloin ja heillä on varmaan jo ihan oma elämänsä.

Lisäksi vielä omaa kokemusta. Mieheni ei ole ikinä tavannut siskopuoliaan ja eipä ole hänen elämää heivannut mihinkään, vaikka ei ole kutsua heidän häihin saanut.

Vain ihmenillittäjät itkee, jos ei saa kutsua kaikkien häihin. Ihan oikeasti, en sellaista ymmärrä.

Vierailija
88/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:42"]Minusta tämä ap:n ehdotus on käsittämätön! Vaikka kuinka luen puolestapuhujien argumentteja, niin tämä on ensimmäinen asia historiassa, jota en kykene ymmärtämään. Ei sillä katkeruuden ja erojen kanssa ole mitään tekemistä, vaan en vain ymmärrä koko logiikkaa:

miksi pitää tutustuttaa kaksi lasta toisiinsa vain sillä perusteella, vaikkei heillä ole mitään verisukulaisuutta? Miksei lapsi saa valita kavereitaan itse? Valita vapaaehtoisesti eikä pakolla? Minulla oli kaveri, joka on kuin sisko minulle. Kulki mökeillä jne, mutta hän oli minun valitsemani.

Ymmärrän, että joskus vanhempien pitää valita näitä kavereita itse, ja ehdottaa olisko tämä maija kiva jne. Ok - yksi ehdoteltava kaveri voisi olla tämä exän lapsi. Ts. Exän lapsi on täysin samalla viivalla koko maailmankaikkeuden muiden lasten kanssa. Ei mitenkään Erilaisempi. Täysin yhtä tuntematon. 

tämä aloitus on av-historian hulluimpia.

[/quote]

Olis jännä nähdä millainen ihminen suoltaa tällaista tekstiä.

[/quote]

mitä haluat tietää?  Ihan olen keski-ikäinen kasvatustieteen maisteri, joka aina yrittää löytää vastauksen miksi-kysymykseen. tällä kertaa prosessori ei siihen riitä.

[/quote]

Jos ex-mies on pettänyt ja hakannut, niin miksi pitäisi uuden suhteen lapsi antaa hänelle hoitoon. Riittää, kun laki velvoittaa antamaan miehen lapset sinne kaksi kertaa kuussa. 

Vierailija
89/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mammat vain ovat tyytyväisiä, kunhan saavat edes jonkun katsomaan koko revohkaansa ja pääsevät niistä eroon. Mieskin tykkää, kun saa viikon naintilomaa rauhassa, kun vaimon entisen miehen nykyinen tyttöystävä hoitaa lapsia.

Vierailija
90/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 75 ei ole kasvatustieteen maisteria nähnytkään. Jep jep Ktm.. :D

Vierailija
91/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:15"]

Numero 75 ei ole kasvatustieteen maisteria nähnytkään. Jep jep Ktm.. :D

[/quote]

Ihan vapaasti usko mitä uskot.Tosin en ihan ymmärrä sitäkään, miten koulutuksella voisi olla mitään tekemistä näiden mielipiteiden kanssa.

Ja muuten -  minä en vieläkään ymmärrä tätä logiikkaa. Vieläkin asetan nämä lapset samaan asemaan kavereiden lasten kanssa.