Olenko väärässä (uusperheasiaa)
Tilanne on tämä: miehellä 2 lasta edellisestä liitosta. Näillä kahdella siskopuoli äitin puolelta. Nyt meille syntymässä vauva. Kaikki on mennyt erinomaisesti MUTTA. Miehen lasten äiti ei tahdo et hänen nuorimmainen tutustuu meidän lapseen. Ei edes tahtoisi tätä meidän lasta omien lastensa elämään, ettei lapset katkeroidu.
Minusta ja miehestä olisi kiva jos kaikki lapset voisivat tuntea sisaruutta keskenään.
Olenko siis "päästäni sekaisin" ehdotettuani tätä, kuten miehen lasten äiti asian ilmaisi?
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 07:01"]
Siis se ap:han tuolla ekalla sivulla avautui aloitusviestinsä jälkeen vielä lisää: "Ajattelin että lapsi voisi käydä kylässä, lähteä lomallekkin jopa matkaan, mökkeilemään..?"
Ihan selkeästi jotain tällaista se on ehdotellut tuolle lapsen äidille. Ja ei. Varmasti olisi ihan tooosi rikkaus, jos vaikka kaikki av-mammatkin koko ajan pakkaisivat lapsiaan kylään ja lomalle ja mökkeilemään naapureille, sukulaisille, exän uusille jne. Mutta kun se ei vaan normaalisti kellään mene niin vaan ensisijassa vietetään aikaa oman perheen kanssa.
Ap:llä ei oikeasti ole siihen mitään nokan koputtamista, koska nyt kyse on oikeasti vieraasta lapsesta sekä hänelle että miehelleen. Mitään tapaamisoikeuksia ei ole. Jos lapsen äiti, lapsi itse tai lapsen isä ovat yksikin sitä mieltä, että ap:lle ja tämän miehelle ei anneta lasta mökkeilemään, niin sitten se vain ei käy.
Laillisesta näkökannasta yhtä hyvin ap voisi olla täällä naama nutturassa ihmettelemässä, mikseivät naapurin lapset lähde hänen kanssaan mökkeilemään. Jos lapsen vanhemmat eivät suostu, niin se on sitten pulinat pois.
[/quote]
Eli te ette koskaan ota lastenne kavereita mökkeilemään, lomille?
Meillä otetaan. Nämäkin lapset ovat tavallaan osa meidän perhettä. Kaikki tuntevat heidät ja tulevat toimeen oikein hyvin. Ja nämä lapset eivät ole mitään sukua meille! Haluamme vain vahvistaa lastemme ystävyyssuhteita. Myös näiden kavereiden perheet ottaa meidän lapsia lomamatkoille, esim. Meidän esikoinen kävi ystävänsä äitin ja tämän ystävän kanssa pariisissa, ja heillä oli kolmisin oikein kivaa.
Minusta olisi luonnollista että tällainen yhtälö kävisi myös ap:n lapsen sisaruksille - vaikkei yksi niistä biologista sukua olisikaan.
Kovasti vilisee näitä sanoja: velvollisuus, oikeus, laillisesti jne.
Surullinen suku- ja perhekäsitys suomalaisilla, perhe on vain vanhemmat ja lapset ja se siitä. Jos jotain kohtaan ei ole tätä verisidettä niin voit painua vittuun ja hoitaa itse omat asiasi.
Ai että olen kiitollinen ydinperheestäni. Pyrkikää kaikki pitämään perheenne kasassa, jos vain se on vielä ehjä. Kyllä nää uusperhekuviot on kamalia jo sivustaseurattuna.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 06:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:56"]
Noiden miehen lasten elämään ja perheisiin siis kuuluu sisaruksia, jotka eivät ole sukua toisilleen. Varmasti nämä ei-sukulaisetkin tapaavat aikanaan ja toisinaan toisiaan, eikös vaan, kuten lasten syntymäpäivillä, rippijuhlissa yms. tilaisuuksissa, joihin on tarkoituksena kutsua lasten läheiset? On luonnollista, että nämä ei-sukulaiset sisaruksetkin tutustuvat jollakin tasolla toisiinsa. Kuinka paljon, riippuu varmasti siitäkin, mitä lapset itse ovat mieltä.
[/quote]
Totta kai tutustuvat, mutta moni ei tässä ketjussa ymmärrä, että kyse ei ole sisaruspuolista vaan ex-vaimon uuden avioliiton lapsesta, joka ei ole mitään sukua ap.lle ja hänen miehelleen.
Mutta ap haluaa oudon lapsen mökilleen ja lomille matkaan. Miltä lapsestakin tuntuisi joutua yhtäkkiä ihan outojen aikuisten matkaan, jotka ei ole hänelle mitään sukua. Sanottaisiin vain, että menepä nyt mökille minun entisen mieheni ja hänen uuden vaimonsa kanssa, jotka ovat sinulle aivan outoja.
[/quote]
miten se lapsi ois outo tai vanhemmat kun sen perheen lapsia ja isää näkee joka viikko tai joka toinen? ei se menis ventovieraiden kanssa mihinkään, vaikka sinä oletkin yh
[/quote]
Miten niin näkee joka viikko. Ei meillä ex-mieheni ja hänen vaimonsa pyöri joka viikko. Lapsi haetaan koulusta ja tuodaan pihalle. Ei minun lapseni uudesta liitosta näe ex-miestäni ja hänen vaimoaan ei ole nähnyt ikinä.
Ja toisaalta olemme mieheni kanssa sitä mieltä muutenkin, että ex-puolisoilla ja heidän uusilla puolisoillaan ei ole meidän kotonamme mitään tekemistä. En kutsu meidän kummankaan exiä kylään meille. Miksi pitäisi. Hoidamme lapsia koskevat asiat puhelimessa.
Olemme eronneet ja se meinaa sitä, että kummatkin elää omaa elämää. En minäkään vieraile viikottain exäni ja hänen vaimonsa kotona.
Annatko oman vauvasi exän perheen osaksi? Tai haluavatko he uuden perheenjäsenen? Sisarusparvi saattaa äkkiä haluta tehdä kaiken yhdessä. Esim. Kun mennään jätskille, otetaan aina kaikki 4 mukaan.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 06:43"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 06:31"]
Onhan näillä lapsilla sukulaisuus, mitäs nämä miehen aiemman liiton lapset on? heillä on kaksi sisaruspuolta, toinen äidin ja toinen isän kautta. Miksei nämä lapset voisi kanssa tuntea toisiaan? ja mitä haittaa, vaikkei olis sukua? kai Sitä vois viettää aikaa muidenkin kun verisukulaisten kanssa.
ystäväni lapset tapaavat isänsä ex- anoppia, sillä anoppi halusi tutustua lastenlastensa sisaruksiin, ja se on sopinut hyvin kaikille. Lapset ovat siellä yöpyneetkin. Vaikka ero on tullut, niin anopin ja vävyn välillä säilyi ystävyys.
[/quote]
Ymmärrä nyt, että se lapsi ei ole mitään sukua ap:lle, tämän miehelle tai ap:n ja tämän miehen lapselle. Lisäksi ei ole myöskään kummankaan kanssa koskaan asunut.
Tuntea voi kaikenlaisia ihmisiä, mutta ap:n kaavailut kuulostivat lähinnä siltä, että haluaisi tuon lapsen osaksi omaa perhettään, viettämään heidän kanssaan öitä ja lomareissuja.
Hänellä ei ole mitään oikeutta tuollaisiin vaatimuksiin ja edelleenkään ei edes tiedetä, mikä olisi sen lapsen oman isän ja lapsen itsensä kanta koko asiaan.
[/quote]
Ei aaveen nyxien tarvitse ottaa ex-vaimon uuden miehen mielipidettä huomioon.Kun nyxä haluaa leikkiä suuruusperhettä, niin exän pitää uusine miehine hypätä pillin mukaan.
Vaikka exän uusi mies ei olisi ikinä nähnyt ap.ta tai hänen miestään.
Lapsi vain matkaan. Onhan näitä Eerikan äitipuolia ollut, jotka haluaa kaikki lapset hoitaakseen.
Kuka on niin hullu, että nykyajan pedojuttujen jälkeen antaa lapsensa ihan oudolle parille viikoksi mökille.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:00"]Annatko oman vauvasi exän perheen osaksi? Tai haluavatko he uuden perheenjäsenen? Sisarusparvi saattaa äkkiä haluta tehdä kaiken yhdessä. Esim. Kun mennään jätskille, otetaan aina kaikki 4 mukaan.
[/quote] ja tarkoitan, että molemmissa perheissä. Lapsesi haluaa lähteä heidän kanssaan lomalle, ei jäädä ainoana kotiin. Asia eri kuin kavereiden kanssa, jolloin ei olla yhtä perhettä.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:01"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 06:43"]
Onhan näillä lapsilla sukulaisuus, mitäs nämä miehen aiemman liiton lapset on? heillä on kaksi sisaruspuolta, toinen äidin ja toinen isän kautta. Miksei nämä lapset voisi kanssa tuntea toisiaan? ja mitä haittaa, vaikkei olis sukua? kai Sitä vois viettää aikaa muidenkin kun verisukulaisten kanssa.
ystäväni lapset tapaavat isänsä ex- anoppia, sillä anoppi halusi tutustua lastenlastensa sisaruksiin, ja se on sopinut hyvin kaikille. Lapset ovat siellä yöpyneetkin. Vaikka ero on tullut, niin anopin ja vävyn välillä säilyi ystävyys.
[/quote]
Ymmärrä nyt, että se lapsi ei ole mitään sukua ap:lle, tämän miehelle tai ap:n ja tämän miehen lapselle. Lisäksi ei ole myöskään kummankaan kanssa koskaan asunut.
Tuntea voi kaikenlaisia ihmisiä, mutta ap:n kaavailut kuulostivat lähinnä siltä, että haluaisi tuon lapsen osaksi omaa perhettään, viettämään heidän kanssaan öitä ja lomareissuja.
Hänellä ei ole mitään oikeutta tuollaisiin vaatimuksiin ja edelleenkään ei edes tiedetä, mikä olisi sen lapsen oman isän ja lapsen itsensä kanta koko asiaan.
[/quote]
Ei aaveen nyxien tarvitse ottaa ex-vaimon uuden miehen mielipidettä huomioon.Kun nyxä haluaa leikkiä suuruusperhettä, niin exän pitää uusine miehine hypätä pillin mukaan.
Lapsi vain matkaan. Onhan näitä Eerikan äitipuolia ollut, jotka haluaa kaikki lapset hoitaakseen.
Kuka on niin hullu, että nykyajan pedojuttujen jälkeen antaa lapsensa ihan oudolle parille viikoksi mökille.
[/quote]
Olet sairas päästäsi.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:01"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 06:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olet sairas päästäsi.
[/quote]
No sieltä täältä putkahtelee näitä äitipuolia, jotka pahoinpitelee miehensä lapsia. Siihen päälle pitäisi vielä saada miehen exän uuden liiton lapset.
Ihmettelen, mikä on motiivi saada miehen exän pieni lapsi itselle matkoille ja mökille.
Kaikkea sitä keksitään, että saadaan haukkua miehen ex-vaimoa.
-tukkii ne miehen kakarat meille
-ei anna kakaroitaan meille
Nyt kyllä tuli huippu
-ei anna lastaan, jonka on synnyttänyt uuden miehen kanssa meille
Kyllä on nyxien elämä vaikeaa, kun päivät menee miettien, miten voisi ex-vaimoa haukkua.
Kuulehan, eiköhän se apn motiivi käynyt selväksi. Hän haluaa etteivät nämä sisarpuolet tunne ulkopuolisuutta. Että voivat olla sisaria sisarpuoliensa kautta. Tiedän, että kaltaisesi yksinkertaisen ihmispolon on vaikea ymmärtää agendaa, joka ei tuo itselle mitään suoraa hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:15"]
Kuulehan, eiköhän se apn motiivi käynyt selväksi. Hän haluaa etteivät nämä sisarpuolet tunne ulkopuolisuutta. Että voivat olla sisaria sisarpuoliensa kautta. Tiedän, että kaltaisesi yksinkertaisen ihmispolon on vaikea ymmärtää agendaa, joka ei tuo itselle mitään suoraa hyötyä.
[/quote]
Tuskin tuntevat. Exän lapsella on OMA ISÄ ja oma äiti. Lisäksi OMAT ISOVANHEMMAT ja
SERKUT.
En usko, että hän tarvitsee ap.n mammautta siihen lisäksi ja erityistä liittoa ap.n lapsen kanssa. Hänellä on varmaan ihan tarpeeksi oikeita sukulaisia isänsä puolelta ja isänsä sisarusten lapsia serkkuina.
Ja vieläkään ei ole ap vastannut, mitä lapsen isä siihen sanoo. Eikö isä saa viettää lomiaan ja vapaitaan lapsen kanssa, vaan se pitää viedä ap,n suureen ja ihanaan perheeseen. Eiköhän sillä lapsen isälläkin ole asiaan jotain sanomista.
Meillä on usein hoidossa mieheni entisten tyttöystävien lapset, etteivät ne lapset tunne itseään yksinäisiksi.
Huono on se äiti, jonka sydämeen ei mahdu kuin omat lapset. Minun sydämeeni mahtuu kaikki mieheni entisten tyttöystävien lapset myös.
Vittu täällä on sairasta porukkaa.
En ymmärrä ihmisiä, jotka lähtevät uusperhekuvioihin ja ajattelevat, että ydinperheen ulkopuolella olevat lapset ovat jotenkin toissijaisia. Ei sitä suoraan sanota, mutta siltä se kuulostaa. Kannattaa muistaa, että lapset ovat syyttömiä vanhempiensa kuvioihin eikä heitä saisi niistä rangaista. Itsekin kuuluun uusperhekuvioihin, on siskopuolen puolisiskoa jne. Kaikki lapset tietevät, ketkä heidän biologiset vanhemmat on. en ymmärrä miksi ei nähdä sitä, että ns. bonusaikuiset lapsen elämässä voi olla myös rikkaus. Nykyajan ongelmanahan on se, että lapsista välitetään liikaa. Ei se ole niiltä biovanhemmilta ole pois.
Ap:n lapsi ja miehen eksän lapsi eivät ole biologista sukua, toki sen tietää kaikki. Mutta heillä on yhteiset sisaruspuolet. Itse kutsun siskoikseni isäni naisystävän lapsia, joille en ole mitään sukua siis. Ja tästä syystä, ymmärrän täysin, että ap haluaisi, että hänen ja tämä miehen eksän lapsi olisivat edes tuttuja. Tässä pelissä on nyt neljä lasta miksikäs ei he voisivat vaikka kaikki neljä jossain vaiheessa tehdä jotain yhdessä. Ja ei ole vanhempien päätettäviessä, mikäli he haluavat olla ystäviä aikuisinakin. Se sukulaisuus voi olla enemmänkin kuin biologista sukulaisuutta. Toki tässä täytyy ottaa huomioon lasten ikä. Kukaan ei ole vauvaa viemässä vanhempiensa luota. Toki tästä asiasta kannattaa saivarrella, niin ei tarvitse itse asiasta puhua. Ymmärrän, että tällainen järjestely voi olla jollelkin liikaa. Mutta sitten pitää olla kypsä aikuinen ja olla menemättä uusperhekuvioon. Rankaisette laspia asiasta, johon ovat täysin syyttömiä.
Minusta tämä ap:n ehdotus on käsittämätön! Vaikka kuinka luen puolestapuhujien argumentteja, niin tämä on ensimmäinen asia historiassa, jota en kykene ymmärtämään. Ei sillä katkeruuden ja erojen kanssa ole mitään tekemistä, vaan en vain ymmärrä koko logiikkaa:
miksi pitää tutustuttaa kaksi lasta toisiinsa vain sillä perusteella, vaikkei heillä ole mitään verisukulaisuutta? Miksei lapsi saa valita kavereitaan itse? Valita vapaaehtoisesti eikä pakolla? Minulla oli kaveri, joka on kuin sisko minulle. Kulki mökeillä jne, mutta hän oli minun valitsemani.
Ymmärrän, että joskus vanhempien pitää valita näitä kavereita itse, ja ehdottaa olisko tämä maija kiva jne. Ok - yksi ehdoteltava kaveri voisi olla tämä exän lapsi. Ts. Exän lapsi on täysin samalla viivalla koko maailmankaikkeuden muiden lasten kanssa. Ei mitenkään Erilaisempi. Täysin yhtä tuntematon.
tämä aloitus on av-historian hulluimpia.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:22"]
Meillä on usein hoidossa mieheni entisten tyttöystävien lapset, etteivät ne lapset tunne itseään yksinäisiksi.
Huono on se äiti, jonka sydämeen ei mahdu kuin omat lapset. Minun sydämeeni mahtuu kaikki mieheni entisten tyttöystävien lapset myös.
[/quote]
reps!
lisäksi kaikki minun vanhojen poikaystävieni lapset!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:42"]Minusta tämä ap:n ehdotus on käsittämätön! Vaikka kuinka luen puolestapuhujien argumentteja, niin tämä on ensimmäinen asia historiassa, jota en kykene ymmärtämään. Ei sillä katkeruuden ja erojen kanssa ole mitään tekemistä, vaan en vain ymmärrä koko logiikkaa:
miksi pitää tutustuttaa kaksi lasta toisiinsa vain sillä perusteella, vaikkei heillä ole mitään verisukulaisuutta? Miksei lapsi saa valita kavereitaan itse? Valita vapaaehtoisesti eikä pakolla? Minulla oli kaveri, joka on kuin sisko minulle. Kulki mökeillä jne, mutta hän oli minun valitsemani.
Ymmärrän, että joskus vanhempien pitää valita näitä kavereita itse, ja ehdottaa olisko tämä maija kiva jne. Ok - yksi ehdoteltava kaveri voisi olla tämä exän lapsi. Ts. Exän lapsi on täysin samalla viivalla koko maailmankaikkeuden muiden lasten kanssa. Ei mitenkään Erilaisempi. Täysin yhtä tuntematon.
tämä aloitus on av-historian hulluimpia.
[/quote]
Olis jännä nähdä millainen ihminen suoltaa tällaista tekstiä.
No miten jos se lapsi haluaa itse lähteä sisarpuoltensa kanssa viettämään sisarpuolten isän luokse viikonloppua/lomaa ja se käy tälle isälle ja uudelle vaimolle (eli ap:lle). Kieltäisittekö? Olisiko se niin kummallista? Voihan se olla siitä lapsesta kurjaa, että sisarukset lähtevät kotoa ja hän jää yksin pois.
Siis se ap:han tuolla ekalla sivulla avautui aloitusviestinsä jälkeen vielä lisää: "Ajattelin että lapsi voisi käydä kylässä, lähteä lomallekkin jopa matkaan, mökkeilemään..?"
Ihan selkeästi jotain tällaista se on ehdotellut tuolle lapsen äidille. Ja ei. Varmasti olisi ihan tooosi rikkaus, jos vaikka kaikki av-mammatkin koko ajan pakkaisivat lapsiaan kylään ja lomalle ja mökkeilemään naapureille, sukulaisille, exän uusille jne. Mutta kun se ei vaan normaalisti kellään mene niin vaan ensisijassa vietetään aikaa oman perheen kanssa.
Ap:llä ei oikeasti ole siihen mitään nokan koputtamista, koska nyt kyse on oikeasti vieraasta lapsesta sekä hänelle että miehelleen. Mitään tapaamisoikeuksia ei ole. Jos lapsen äiti, lapsi itse tai lapsen isä ovat yksikin sitä mieltä, että ap:lle ja tämän miehelle ei anneta lasta mökkeilemään, niin sitten se vain ei käy.
Laillisesta näkökannasta yhtä hyvin ap voisi olla täällä naama nutturassa ihmettelemässä, mikseivät naapurin lapset lähde hänen kanssaan mökkeilemään. Jos lapsen vanhemmat eivät suostu, niin se on sitten pulinat pois.