Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko väärässä (uusperheasiaa)

Vierailija
24.02.2014 |

Tilanne on tämä: miehellä 2 lasta edellisestä liitosta. Näillä kahdella siskopuoli äitin puolelta. Nyt meille syntymässä vauva. Kaikki on mennyt erinomaisesti MUTTA. Miehen lasten äiti ei tahdo et hänen nuorimmainen tutustuu meidän lapseen. Ei edes tahtoisi tätä meidän lasta omien lastensa elämään, ettei lapset katkeroidu.

Minusta ja miehestä olisi kiva jos kaikki lapset voisivat tuntea sisaruutta keskenään.

Olenko siis "päästäni sekaisin" ehdotettuani tätä, kuten miehen lasten äiti asian ilmaisi?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen eksä kertoi varsin selvästi odotusaikana, että meille syntyvä lapsi ei kiinnosta miehen ja eksän lasta millään tavoin. Myös lapsi laittoi tekstareita, että syntyvä lapsi ei ole hänelle edes sukua jne.

Kun lapsi syntyi muuttui myös sisaruksen mielipide ja on käynyt katsomassa sisarustaan ihan omasta aloitteestaan. 

Vierailija
2/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaali-ihminen. Kaikki muut ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, vaan reilu ja lasten kannalta ajatteleva. Miehesi exä taitaa ainoa katkeroituva olla.

Vierailija
4/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:07"]Meillä miehen eksä kertoi varsin selvästi odotusaikana, että meille syntyvä lapsi ei kiinnosta miehen ja eksän lasta millään tavoin. Myös lapsi laittoi tekstareita, että syntyvä lapsi ei ole hänelle edes sukua jne.

Kun lapsi syntyi muuttui myös sisaruksen mielipide ja on käynyt katsomassa sisarustaan ihan omasta aloitteestaan. 

[/quote]

Meillähän tuo yksi lapsi ei tosiaan ole edes varsinaisesti sukua, mutta tuntuu et hän ja meidän syntyvä lapsi saattavat jäädä kuviosta hieman ulkopuoliseksi. Minusta olisi kiva tutustua tähänkin lapseen, voisin hyvin ottaa hänetkin hoitoon mutta eeei.

Ap

Vierailija
5/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuo miehesi ex nyt oikein hyötyy tästä? Kammottavaa asennekasvatusta antaa lapsilleen. Antaisi vaikka lastensa päättää, haluaako olla "yhden ison perheen" jäseniä. Suppeaa ajattelua ja tietenkin oman navan mukaan. Katkera, katkera ex, tyypillinen vänkääjä. Ja sinä nyt et ainakaan ole "päästäsi sekaisin", ellet ole rikkonut heidän liittoaan, tai jotain muuta vastaavaa, sitten ymmärtäisin...

Vierailija
6/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein: haluaisit hoitaa miehen exän lasta? Siis lasta, joka ei ole miehesi?

Jos näin on, niin olet omituinen, että haluat big happy familyn....

Vierailija
7/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teille syntyy vauva, jonka isällä on ennestään kaksi lasta, jotka käy teillä viikonloppuisin tai vuoroviikoin? Näiden kahden äidillä on lapsi, joka siis jonkun muun miehen kanssa? Eli tämän neljännen lapsen kanssa syntyvällä vauvalla ei ole mitään sukulaisuussuhdetta? Ymmärsinkö oikein?

En ymmärrä, miksi äiti ninemomaan vastustaisi vauvan ja tämän neljännen tuttavuutta, mutta luonnollisesti se varmaan jää vähäiselle tasolle, koska tuskin tämä neljäs alkaisi teillä käydä säännöllisesti, kun kumpikaan teistä ei ole hänen vanhempi. Ja vauva nyt ei luonnollisesti vanhempiensa luota lähde mihinkään toiseen kotiin. Eli nämä miehen ja exän kaksi lasta ovat ainoat, jotka asuvat kahdessa kodissa.

Miten te ajattelitte luoda tämän "sisaruussuhteen"?

Vierailija
8/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei, en ole ollut hajottamassa liittoa, ja tätä ennen on tultu kohtalaisesti juttuun. Hän oli jo naimisissa ja uusi lapsikin oli tulossa kun mieheni kanssa tapasimme.

Liekkö sitten ei ollut realisoitunut se että nyt on tämä mun mieskin jatkanut eteenpäin.

Ap

Vierailija
9/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä vielä paha olo tapahtumasta, anna hänelle aikaa, uskon että hänkin ajan myötä myöntyy ajatukseen. Esim mä olen mun uuden kanssa saamassa vauvan, mutta silti ajatus siitä että exä tekisi nykyisensä kanssa lapsen ahdistaa mua aivan älyttömästi, ja pelkään että jos se päivä koittaa, osaanko käyttäytyä asiallisesti.

Esim mun tapauksessa exästä ei ollut isäksi, kiinnosti enemmän baarireissut kuin oma lapsi. Siitä jäi sellainen katkeruus, tuntuisi väärältä että hän tekisi toisen lapsen kun ei ensimmäisestäkään ollut kuvioissa mukana. Paitsi nyt enemmän kun lapsi on jo isompi, mutta silti liian vähän.

Vierailija
10/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tuli kirjoitettua esim sanaa, mutta tajusitte varmaan pointin ;)

-10

Vierailija
11/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsit oikein 8. Ja kyllä, haluaisin hoitaa (jos vaikka vanhemmatkin haluais käydä jossain?), eihän sitä yöksikään tarvitse jäädä jos ei halua? Ei heillä olisi mitään velvoitetta hoitaa meidän lasta. Ajattelin että lapsi voisi käydä kylässä, lähteä lomallekkin jopa matkaan, mökkeilemään..?

Ap

Vierailija
12/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuon ex:n uuden ja teidän vauvan suhde syntyisi? En tajua.

Vierailija
13/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:21"]Ymmärsit oikein 8. Ja kyllä, haluaisin hoitaa (jos vaikka vanhemmatkin haluais käydä jossain?), eihän sitä yöksikään tarvitse jäädä jos ei halua? Ei heillä olisi mitään velvoitetta hoitaa meidän lasta. Ajattelin että lapsi voisi käydä kylässä, lähteä lomallekkin jopa matkaan, mökkeilemään..?

Ap

[/quote]

Jos ei nytkään käy, niin miksi kävisi myöhemmin? Kuulostaa oudolta.

Vierailija
14/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aina isäpuolen lapsi ollut sisarus vaikka ei asunut meillä, oli vaan lomalla. Minä sanon häntä sisaruksekseni vaikka emme ole biologista sukua, hän on minun sisaruspuolien sisaruspuoli, mutta meillä ei kukaan ole puolikas, vaan kaikki kokonaisia ihmisiä.

Vierailija
15/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munexxällä on kolme lasta uuden vaimon kanssa ja olen iloinen että näin on koska poikani on ainoa lapseni.

Vierailija
16/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:18"]Exällä vielä paha olo tapahtumasta, anna hänelle aikaa, uskon että hänkin ajan myötä myöntyy ajatukseen. Esim mä olen mun uuden kanssa saamassa vauvan, mutta silti ajatus siitä että exä tekisi nykyisensä kanssa lapsen ahdistaa mua aivan älyttömästi, ja pelkään että jos se päivä koittaa, osaanko käyttäytyä asiallisesti.

Esim mun tapauksessa exästä ei ollut isäksi, kiinnosti enemmän baarireissut kuin oma lapsi. Siitä jäi sellainen katkeruus, tuntuisi väärältä että hän tekisi toisen lapsen kun ei ensimmäisestäkään ollut kuvioissa mukana. Paitsi nyt enemmän kun lapsi on jo isompi, mutta silti liian vähän.

[/quote]

Munkin mies on ollut ihan liian nuori tullessaan isäksi. Ei hän ole osannut olla lapsilleen se isä mikä nyt on. Kuitenkin lasten äiti oli se, joka häbelle päätti toisenkin lapsen tehdä, vaikka näki ja tiesi miehen tilanteen heti alussa. Nyt mies ei enää käy baareissa, lapset ja minä olemme etusijalla. Nyt hän oli se, joka lapsen alun perin halusikin. Tämä voi herättää katkeruutta, ja saakin, mutta ei sitä minusta lapsiin kannata kääntää.

Ap

Vierailija
17/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ymmärrän sitä sun miehen exää. On varmasti aika vaikea paikka jo se, että kaksi lasta käy isän ja sen uuden perheen luona ja siellä on "toinen äiti" jne. Ei varmasti tee mieli lähettää sinne "toiselle äidille" vielä sellainenkin lapsi, jolla ei siihen perheeseen mitään sidettä ole.

Sinänsä sulla on ihan jalo ja kaunis ajatus. Varmasti joskus, jos vanhemmilla on jotain menoa, olisi kiva, että on hoitopaikka sisarusten luona. Mutta kyllä minä exän asemassa haluaisin, että se meidän perheen oma lapsi on lomat ja viikonloput ja reissut meidän kanssa eikä jonkun toisen perheen kanssa.

Lapsella itselläänkin voi olla siasta mielipide.

Vierailija
18/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä kysyessäsi tältä palstalta neuvoja.

Vierailija
19/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:25"]Munexxällä on kolme lasta uuden vaimon kanssa ja olen iloinen että näin on koska poikani on ainoa lapseni.

[/quote]

Juuri näinkin mä ajattelen mieheni lapsista. Ehdottomasti plussa sillä tämä nähtävästi jää meidän ainoaksi lapseksi.

Ap

Vierailija
20/91 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsella voi olla asiasta mielipide,,, ei siasta :)