Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin tyttöystäväni tavaroista käräjäoikeuden haasteita veloista

Vierailija
06.11.2020 |

Kyseessä oli erilaisia pikavippi- ja joustoluottoja, myös luottokorttiveloista oli lähetetty kirjeet. Ne ovat siis täytyneet mennä ulosottoon. Ilmankos hän on aina niin tarkka rahasta ja ostamisistaan. Hän ei ole maininnut minulle veloistaan sanallakaan. Mielestäni olisi kohtuullista kertoa potentiaaliselle kumppanille pikavippikierteestään. Onneksi emme asu yhdessä. Tuskin koskaan muuttaisinkaan hänen kanssaan yhteen.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kuulostaa mun exältä. Jäi kiinni webcamille joka nauhoittaa päivän aikana tapahtuvat liikehdinnät. Oli oikein urakalla nuuskinut.

Ero tuli. Ilme jäi elävästi mieleen kun paljastui :)

Olitko sinäkin ulosotossa?

Vierailija
62/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kuulostaa mun exältä. Jäi kiinni webcamille joka nauhoittaa päivän aikana tapahtuvat liikehdinnät. Oli oikein urakalla nuuskinut.

Ero tuli. Ilme jäi elävästi mieleen kun paljastui :)

Olitko sinäkin ulosotossa?

En. Mikä syy kellään on mennä penkomaan toisen tavaroita? Webcam oli exän tiedossa jonka takia naurattaa hämmentynyt reaktio. Opin tästä kerrasta jäämään sinkuksi kerta ei kyetä avaamaan suutaan mieltä askarruttavista kysymyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nolo.

Vierailija
64/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia tiedossa. Joo ei jatkoon. Mun ex-mies harrasti samaa. Ei auttanut mitään. 

Seuraavassa parisuhteessa haluan nähdä luottotiedot. Suhdetta en perusta enää ikinä ihmisen kanssa, joka ei hoida vastuutaan. 

sama juttu!

Vierailija
65/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta voi jo päätellä, että ehkä kannattaa unohtaa koko daami. Ulosotossa oleminen on erittäin oleellinen tieto, joka tulee kertoa seurustelukumppanille viimeistään yhteenmuuttaessa. En ymmärrä miksi ulosotossa olevat luulevat, ettei tarvitse kertoa.

Vierailija
66/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi kumppania joka kuvittelee että raha-asiani kuuluvat hänelle.

Vierailija
67/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta voi jo päätellä, että ehkä kannattaa unohtaa koko daami. Ulosotossa oleminen on erittäin oleellinen tieto, joka tulee kertoa seurustelukumppanille viimeistään yhteenmuuttaessa. En ymmärrä miksi ulosotossa olevat luulevat, ettei tarvitse kertoa.

Enpä usko että luullaan. Asiasta voi mainita jo ilmoituksessa ilmaisemalla olevansa halukas ottamaan lainaa ja perustamaan perhettä. Tuon luulisi karkoittavan sitoutumiskyvyttömät

Vierailija
68/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ulosotossa suhteemme alkaessa mutta sain sovittua maksut ja maksoin ne pois miehen tietämättä koko asiasta. Siinä vaiheessa kun muutettiin yhteen koko ulosotto oli historiaa ja maksut maksettu. Olin todellakin hyvin tarkka ostamisistani tuossa vaiheessa kun makselin ulosottoa koska halusin tilanteesta pois mahdollisimman nopeasti enkä uusia tilalle. Siinä vaiheessa kun muutettiin yhteen niin minulla jäi jo paljon rahaa kuukaudessa säästöön ja mies sanoi ettei ole koskaan nähnyt raha-asioissaan noin tarkkaa naista. Siitä on melkein 20 vuotta ja todellakin olen koko tämän ajan ollut erittäin hyvä hoitamaan raha-asioita ja tekemään rahaa mutta tiedän että olen poikkeus. Kaikki eivät maksa ulosottojaan eivätkä opi virheistään eli varmaan itsekin sanoisin että riski homma. Jos itsellä raha-asiat kunnossa niin voi sitä kokeilla miten homma toimii mutta kummallakin oma talous. Sen näkee hyvin pian miten homma lähtee toimimaan jos lähtee.

Vierailija
69/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viimeistään yhteenmuuttaessa"? Eikö yleensä yhteenmuutto ole pitkän seurustelun tulos? Sitä ennen on rakennettu luottamusta, keskusteltu toiveista, haaveista, menneisyydestä jne. On puhuttu siitä ulosotosta ja nähty, miten puolin ja toisin hoidetaan taloutta. Nähty, miten toinen hoitaa kotiaan, vastaa maksuistaan, mitä harrastaa ja mihin käyttää rahojaan jne.

Oma puolisoni ei luultavasti olisi koskaan nähnyt minun olevan uo:ssa mutta kerroin siitä, koska se aiheutti minulle ahdistusta ja halusin hänen ymmärtävän, miksi minulla ei ole luottokorttia. Euroakaan en häneltä lainannut uo:ssa ollessani, tai odottanut hänen maksavan omia kulujani.

Vierailija
70/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ulosotossa suhteemme alkaessa mutta sain sovittua maksut ja maksoin ne pois miehen tietämättä koko asiasta. Siinä vaiheessa kun muutettiin yhteen koko ulosotto oli historiaa ja maksut maksettu. Olin todellakin hyvin tarkka ostamisistani tuossa vaiheessa kun makselin ulosottoa koska halusin tilanteesta pois mahdollisimman nopeasti enkä uusia tilalle. Siinä vaiheessa kun muutettiin yhteen niin minulla jäi jo paljon rahaa kuukaudessa säästöön ja mies sanoi ettei ole koskaan nähnyt raha-asioissaan noin tarkkaa naista. Siitä on melkein 20 vuotta ja todellakin olen koko tämän ajan ollut erittäin hyvä hoitamaan raha-asioita ja tekemään rahaa mutta tiedän että olen poikkeus. Kaikki eivät maksa ulosottojaan eivätkä opi virheistään eli varmaan itsekin sanoisin että riski homma. Jos itsellä raha-asiat kunnossa niin voi sitä kokeilla miten homma toimii mutta kummallakin oma talous. Sen näkee hyvin pian miten homma lähtee toimimaan jos lähtee.

Hankala vaan seurustella täysin toisenlaisessa tilanteessa olevan ihmisen kanssa, kun toinen haluaisi käyttää rahaa matkailuun sun muuhun. Ilmeisesti sinulla ei tuollaista ongelmaa ollut.

M37

Vierailija
71/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia tiedossa. Joo ei jatkoon. Mun ex-mies harrasti samaa. Ei auttanut mitään. 

Seuraavassa parisuhteessa haluan nähdä luottotiedot. Suhdetta en perusta enää ikinä ihmisen kanssa, joka ei hoida vastuutaan. 

Miksi olisi ongelmia tiedossa? Itse ainakin hoidin velkani, vaikka ulosottoon osa menikin. Parisuhteessa en muutenkaan sekoittaisi raha-asioita.

Vierailija
72/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat tutkii surutta miestensä puhelimet, taskut ja tietokoneet, mutta kun ap löytää ulosottokirjeet, alkaa jeesustelu. Huvittaisi, jos ei ärsyttäisi tämä naisten kaksilla rattailla matkaaminen. JOKA asiassa. 

Vierailija
73/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammat tutkii surutta miestensä puhelimet, taskut ja tietokoneet, mutta kun ap löytää ulosottokirjeet, alkaa jeesustelu. Huvittaisi, jos ei ärsyttäisi tämä naisten kaksilla rattailla matkaaminen. JOKA asiassa. 

Mä en tutki. Toisaalta ihmettelen suurta hinkua pysyä onnettomissa parisuhteissa oli UO:ssa tai ei. Seurustelu on kuitenkin vapaaehtoista toimintaa.

Vierailija
74/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä taas viitsi yleistää. Tuomitsen aina tutkimisen, ohjeistan käyttämään salasanoja ja pin-koodeja ja erillisiä käyttäjätilejä, muistutan digitaalisesta väkivallasta jne.

Vierailija
75/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Siis minulle on jo vanhemmat lapsesta asti opettaneet, että omista raha-asiosta ei huudella pitkin kyliä ja ne ovat ihmisen oma asia- oli rahaa paljon tai vähän. Koskaan ei ole ketään miestä kiinnostanut minun rahat eikä mulla ole edes tiedossa, paljon velkaa jollain ex-kumppanilla mahdollisesti on tai ei ole. Aina on pidetty erillään oma talous ja omat rahat. Tämä on ihan uutta informaatiota, että pitäisi oma talous eritellä kumppaniehdokkaalle.

Vierailija
76/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Siis minulle on jo vanhemmat lapsesta asti opettaneet, että omista raha-asiosta ei huudella pitkin kyliä ja ne ovat ihmisen oma asia- oli rahaa paljon tai vähän. Koskaan ei ole ketään miestä kiinnostanut minun rahat eikä mulla ole edes tiedossa, paljon velkaa jollain ex-kumppanilla mahdollisesti on tai ei ole. Aina on pidetty erillään oma talous ja omat rahat. Tämä on ihan uutta informaatiota, että pitäisi oma talous eritellä kumppaniehdokkaalle.

Ja ensimmäisenä haluat tietää miehen ammatin? Eikö? 

Vierailija
77/78 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/78 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on turhaa velkaa jonkin verran. Ja nimenomaan sellaisen holtittoman tuhlailun seurauksena. Hoidin pitkään ahdistustani shoppailulla, se toi sen hetkellisen hyvän olon. Nyt en ole 1,5 vuoteen ostanut enää mitään luotolle tai laskulle. Teen oman työn ohessa keikkaa, jolla lyhentelen lainoja nopeammin ja osan laitan säästöön. Olen paljon tarkempi rahan kanssa ja ostan vain sen minkä tarvitsen. En tosin ole ulosotossa eikä minulla ole maksuhäiriömerkintöjä. Olen muutamalle treffikumppanille asian kertonut ja homma on päättynyt siihen. Ymmärrän toki heidänkin päätöksensä, mutta kuten tästäkin ketjusta huomaa, niin ihmisten ajattelumalli on todella mustavalkoista. Mutta, mulle on oiieastaan aivan sama jos sitten en löydä kumppania tällaisen asian takia, saa mun puolesta olla.

T: N 33v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi