Mieleenpainuneimmat tori.fi-kokemukset?
Kaikilla on näitä säätäjiä, ohareiden tekijöitä ja katoajia tullut vastaan, mutta mikä on se sinun mieleenpainunein kokemuksesi? Saa kertoa toki myös muista kauppapaikoista mieleen jääneet kokemukset.
Itselläni on tällä hetkellä tällainen tilanne juuri käynnissä. Myin viikonloppuna muutaman pelin PS3:lle eräälle miehelle. Hän tuli ajoissa paikalle, tarkisti pelit, maksoi tasarahalla ja meni menojaan. Itse lähdin kaupanteon jälkeen työmatkalle yllättyneenä siitä, miten helposti kauppa sujui, mutta mitä vielä. Kun palasin sunnuntaina kotiin, huomasin mieheltä tulleen monta viestiä viikonlopun aikana. Mies syytti minua huijariksi ja valehtelijaksi, olin kuulemma myynyt valheellisella ilmoituksella pelit. Mies luuli siis ostaneensa pelit PS4:lle, ei PS3:lle.
Onneksi olin lähtenyt työmatkalle, enkä ollut ehtinyt poistaa ilmoitusta. Olin ennen kauppaa vain muokannut ilmoitukseen pelien olevan varattu, mutta ilmoitus oli vielä torissa. Laitoin miehelle linkin ilmoitukseeni, jonka otsikossa, sekä tekstissä lukee "x-pelit PS3:lle". Mies on silti sitä mieltä, että minun tulisi palauttaa rahat hänelle, mutta hän saisi pitää pelit. Väännän vieläkin asiasta hänen kanssaan, enkä uskalla poistaa ilmoitusta vieläkään. Toki olen ottanut kuvat ja screenshotit ilmoituksesta ja keskusteluistamme. Ei auta sekään, että sanoin hänen tarkistaneen pelit ennen maksua, ostajan mielestä olen huijari ja hän aikoo tehdä minusta rikosilmoituksen ja vaatia kauheat korvaukset huijauksesta. Ja hän maksoi siis kolmesta pelistä 10e. Nyt olen antanut hänen eilisestä asti vauhkota yksikseen tuolla viesteissä.
Kommentit (12)
Ei noissa voi erehtyä, jos pleikkarilla pelaa, koska kotelot on ihan erinäköisiä ja eri logolla varustettuja ps3:lle ja ps4:lle, joten jätkä yrittää kusettaa. Sokeakin näkee mitä ostaa, joten älä anna periksi vaan sano, että tavara on tarkistettu moneen kertaan ja että jos vielä häiritset, niin poliisille menee ilmoitus häirinnästä. Todistusaineistoa sinulla on ihan riittämiin, että voit todistaa tämän idiootin tienneen mitä osti.
Voit blokata hänet, myyjällä ei ole velvollisuutta palauttaa rahoja. Ostajan virhe täysin. Jätä ilmoitus ja viestit joksikin aikaa jos yrittää muuta. Jos hän menisi poliisille he nauraisivat hänet ulos, älä ole huolissaan!
Ja siis tuo ostajan tässä yrittää huijata sua.
Ei ehkä mieleenpainuvin, mutta viimeisin. Kyselin minkälainen pohja on vuokrakaksiossa - ei osannut/halunnut kertoa, "mitenhän nyt edes kuvailis kun noita huoneitakin on noin vähän". Ei sitten, mutta en jaksanut pitempää keskustella tai mennä katsomaan vaikka sijainti oli hyvä, koska etsin vain tietynlaista kaksiota, enkä jaksa vuokraisäntää jolla on joku ihme ongelma jo tuossa kohtaa. Siis eikö muista ja ei kehtaa sanoa, että itse asiassa en olekaan nyt varma? Vai onko jotenkin vaikea ymmärtää, että asukkaalle voi olla nimenomaan hyvinkin tärkeää päätöksen kannalta, miten se vähäinen tila on jaettu? Vai hakeeko tietynlaista vuokralaista, esim. eläkemummoa ja siksi vastaa epämääräisesti muille? Ilmoittajan nimi oli kuitenkin nuorelta ihmiseltä kuulostava, niin aika outoa oli. Ihan kuin olisi pilkannut minua siitä, että haluaisin vakavissani niin pienen kämpän :D
Kun menin hakemaan yhtä tavaraa ja sovittiin siis hausta, niin paikan päällä tyyppi sanoikin että ei se olekaan myynnissä tai siitä päisi saada enemmän rahaa mitä oli ilmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kun menin hakemaan yhtä tavaraa ja sovittiin siis hausta, niin paikan päällä tyyppi sanoikin että ei se olekaan myynnissä tai siitä päisi saada enemmän rahaa mitä oli ilmoituksessa.
päisi = pitäisi
Yksi vinkuiita kävi hakemassa Ticketin lastenhaalarin ja tutki sen ja maksoi 10 e.
Soitti sitten, että haalari oli huono eikä pääse sitä palauttamaan.
Minun olisi pitänyt se noutaa takaisin.
Annoin rouvan pitää haalarin ja laitoin sen kympin takaisin, sillä oli niiiiin säälittävä eukko.
Toinen tapaus: mies möi priimaa huonekalua, mutta tuote oli kaatiskunnossa ja ajettiin sen talia 200km.
Huoh!
En olekaan vastannut enää ostajalle mitään, annan hänen raivota yksikseen ja estän viikonloppuna, jos ei lopeta. Tiedän ettei minulla ole mitään hätää, olen ottanut ilmoituksestani myös kuvat ylös ja poistin sen tänään. Ostaja tosin väittää, että olen muokannut ilmoitusta jälkikäteen, että alunperin siinä olisi lukenut PS4. Ehkä hän on sitten arempia myyjiä saanut näin pompoteltua aiemmin. Mutta itsekin lapsesta asti pelanneena tiedän, että kaikkien PS-pelien kotelot poikkeavat toisistaan paljon ja jos yhtää pelaa, kyllä sen eron heti huomaa. Ainakin viimeistään paikan päällä.
Ap
up