Oletko oppinut AV-palstan kautta jotain Suomen kansasta?
Itse olen oppinut ettei kansa olekaan niin fiksua kuin kuvittelin.
Kommentit (48)
Kauhean suuri osa porukasta ihan älyvapaata sakkia, mutta elättelen vielä toiveita, että vain pieni osa kirjoittajista kirjoittaa valtaosan jutuista, eivätkä he edusta keskimääräistä suomalaista. Muuten ahdistun ja masennun.
Ihmiset pitää totena luulemiaan asioita.
Ymmärrän nyt hyvin miksi syntyy väärinkäsityksiä ja sitä kautta riitoja.
Palstalla piipahtelen nykyisin vain noin pari kertaa kuukaudessa.
Ei näitä jaksa.
Saman olen minäkin oppinut. Tosin olen jo työpaikoillakin saanut katsauksen siitä vaihtelevasta älykkyyden kirjosta. Onneksi oma perhe ja läheiset on suurimmalta osin koulutettua ja älykästä porukkaa. En kestäisi jos ympärillä olisi vain av palstan kaltaista keskustelutarjontaa.
Olen oppinut että on olemassa pieni väestönosa joka on niin kipeä että sitä on vaikea edes kuvitella mitä sellaisen henkilön päässä liikkuu. Senkin olen oppinut, että nämä luonnollisesti hakeutuvat netin anonyymeille palstoille räyhäämään, koska kukaan ei ole heistä kiinnostunut irl ja syystä.
Olemme sisukas ja jääräpäinen kansa. Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, eikä jeppastella ja vatuloida siellä! Niin!
Että täällä on viljalti oppimattomia ihmisiä, jotka eivät osaa sen paremmin yhdyssanoja kuin kielioppiakaan. Ja että nuoret, no he hädin tuskin erottelevat tekstiään välimerkein.
Olen myös huomannut, että jos sanoo olevansa akateeminen, saa siitä haukut.
Lisäksi olen huomannut, että ap:tä haukutaan aina.
Erityislapsia ja heidän vanhempiaan haukutaan myös, ja yleensä haukkujina ovat ihmiset, joilla ei ole harmainta aavistusta erityislapsista.
Ihmiset myös syövät todella epäterveellisesti ja heillä on ongelmia syömisen kanssa.
Joo, sen ettei tää edusta Suomen kansaa.
Mutta saahan täältä näkökulmaa tiettyjen ryhmien ongelmiin.
Kun katselin Matkaoppaitten Detur-lomalaisia, niin luulin jo että sitä tyhmempää porukkaa ei kyllä Suomesta enää löydy. Sitten löysin AV-palstan, ja nyt en enää ole yhtä varma siitä. Olen elänyt harhakuvitelmassa siitä, että Suomi on sivistysmaa, jossa asuu ihan fiksua porukkaa.
Aika surulliseksihan tää palsta tekee. Käyn täällä harvoin, koska täällä kuva ihmisyydestä vääristyy rumaksi. Joskus tekee toki hyvää muistuttaa itseään, että niin, tollasiakin tuolla ilmeisesti vapaana liikkuu ja saavat äänestääkin.
Tämä palsta EI edusta Suomen kansaa. Tämä on persujen palsta. Palstalta voi oppia persuista, ei Suomen kansasta. Siitä olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että persut ovat tyhmiä.
Itselleni on tullut yllätyksenä joidenkin ihmisten ilkeys ja kateus. Laumasieluisuuden näkee täällä myös hyvin; ihmiset, jotka kommentoivat jotain peesaavat muita kommentoijia.
Äärimmäisen yllättävää on myös ollut joidenkin täällä kirjoittelevien miesten viha ja katkeruus.
Tänään täällä oli avaus siitä miten äiti ja lapsi voi tulla toimeen pienillä avustuksilla ja tämä kysyi onko muilla kokemusta asiasta. Oli kamalaa huomata miten jotkut hyökkäsivät kirjoittajaa vastaan. Ihmistä, jolla muutenkin eivät asiat olleet niin hyvin. Taas alkaa itkettää, kun sitä mietin. Se on sitä ilkeyttä täällä, mikä on ollut järkyttävä yllätys.
Suomalainen "kansa". Tarkoitit varmaan suomalainen yhteisö. Alanuolitushullut tulee nyt asialle. Siis miten voit sanoa kansa? Eurooppa on ryhtynyt kommunistisella demokratialla vaikuttamaan amerikkaan kaikin jopa kuningas monarkian voimin josta media ei hiiskahdakkaan. Euroopan olisi pitänyt ryhtyä vahvistamaan eurooppalaista identiteettiä niin me voisimme olla SCANDINAAVINEN KANSA ķáméľíńpášķáń sijaan. Alanuolitushullut ovat lampaita jotka pelleilevät ķàmèĺèideń kanssa ja kiusaavat hevosia sekä he ilmeisesti haluavat tuhota scandinaavisen identiteetin toivon.
Olen oppinut että tosikkoja on enemmän kuin olen kuvitellut. Ap on siitä hyvä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen oppinut ettei kansa olekaan niin fiksua kuin kuvittelin.
Olet hyvä esimerkki jos pidät av:ta hyvänä otoksena suomen kansasta.
Että on pieni alaryhmä katkeria, miehettömiä naisia, naisia, joilta puuttuu kaikkinainen kyky itsereflektointiin. Asuvat täällä vauvalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen "kansa". Tarkoitit varmaan suomalainen yhteisö. Alanuolitushullut tulee nyt asialle. Siis miten voit sanoa kansa? Eurooppa on ryhtynyt kommunistisella demokratialla vaikuttamaan amerikkaan kaikin jopa kuningas monarkian voimin josta media ei hiiskahdakkaan. Euroopan olisi pitänyt ryhtyä vahvistamaan eurooppalaista identiteettiä niin me voisimme olla SCANDINAAVINEN KANSA ķáméľíńpášķáń sijaan. Alanuolitushullut ovat lampaita jotka pelleilevät ķàmèĺèideń kanssa ja kiusaavat hevosia sekä he ilmeisesti haluavat tuhota scandinaavisen identiteetin toivon.
Palstalaiset ovat otos Suomen kansasta. Siitä voidaan sitten olla montaa mieltä, että millainen otos on kyseessä.
Ap
Olen oppinut täällä, etten osaa englannin kieltä. Sinänsä hassua, koska ulkomaisissa somepalveluissa juttelin vuosikaudet englannin kielellä ihan natiivina sitä puhuvien kanssa ja jotkut sanoivat, että osaan englantia hyvin. Eli siis ilmeisesti osaan englantia hyvin sitä äidinkielellään puhuvien kanssa, mutta AV-palstalaisten seurassa se kielitaito ilmeisesti katoaa johonkin.
Mahdollisuus anonyymiin öyhöttämiseen on ollut kaikkein heikkolahjaisimman ja häijyimmän kansanosan digiloikan motiivi. Nyt ennen vuosikymmeniä pelkästäään kissalleen puhuneet peräkammarinpojat yrittävät tavailla kulttuurimarxsmismia palstalle äpyllä.
Sen, että tyhjät tynnyrit kolisee eniten ( ja tässä sitä kolisen mukana näköjään).