Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väistetäänkö teitä, kun kävelette kadulla?

Vierailija
28.05.2025 |

Mua väistetään lähes poikkeuksetta enkä tiedä mistä se johtuu. Ainoastaan teinitytöt on sellaisia, jotka joskus kävelee tarpeettoman läheltä ja meinaavat törmätä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Osa väistää ja osa ei. Olen nainen ja mietin miten saisin jotkut väistämään. ;)

Vierailija
2/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Kummallista sillä miestäni ei väistetä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin, minä joudun aina väistämään. Kerran en väistänyt ja tyyppi meinas törmätä.

Vierailija
4/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Osa väistää ja osa ei. Olen nainen ja mietin miten saisin jotkut väistämään. ;)

Mä kävelen suoraan eteenpäin rivakasti, en ota katsekontaktia, vilkuile sivuilleni tai haparoi askelissani. Todennäköisesti olen sen näköinen, että kävelen vaan päälle, jos he eivät itse mene pois alta. Sinänsä erikoista, koska en ole mitenkään isokokoinen vaan hoikka ja vain vähän keskimääräistä pitempi.

Ap

Vierailija
5/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ulkkikset ei väistä.

Vierailija
6/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut väistävät, jotkut eivät. Itse väistän vain selvästi vahvempiani ja niitä ei ole montaa.

Vierailija
7/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse väistää kun kävelen oikeassa reunassa kuten kuuluukin.

Vierailija
8/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina. Olen ärsyyntynyt juurikin siitä ja nyt olen huomannnut, ettei nämä uk****laiset eikä ve*****set naiset väistä ainakaan, kauppojen hyllyjen välissäkään eivät väistä vaan käyttäytyvät, kuin omistaisivat kadut ja kaupat.

Sitten ovat nämä ma mu jä*k*t, jotka eivät naisia arvosta , eivät väistä ja kun minäkään en väistä niin kyllä siinä vähän hihat hipasee toisiaan.

Vierailija
9/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kyllä olla 190 senttinen 120 kiloinen mies. Nuoret naiset yrittää kadulla kävellä päin.

Toki väistän, jos ehdin, mutta jos yhteentörmäys tulisi, niin se en olisi minä, johon sattuisi.

Vierailija
10/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaikki minua väistävät. Minäkin väistän kaikkia.  Miksi ajattelette, että nimenomaan teitä pitää väistää? Miksi kaikkien ei pidä tehdä tilaa kaikille?

Pääsääntöisesti tömä johtuu siitå, että a)kävelen kadulla niin ettö siitä näkee, mihin suuntaan olen menossa. En siis harhaile sinne tönne, en jäö seisoskelemaan, en ota yllättäviä askeleita yllättäviin suuntiin. Minut on siis helppo kiertää ioman mitåän äkkinöisiä väistöliikkeitä. B) katselen kadulla eteeni ja havainnoin ympäristöäni. Voin siis tehdä tilaa vastaantulijoille jo kauempaa, ilman niitä äkkinöisiå väistöliikkeitä ja c) kun vastaantulija tulee vastaan, vilkaisen silmiin kun olen päättänyt, kumpaan suuntaan yritän tehdä tilaa. Näin toinen näkee, mitä aion ja mihin hänen pitäisi tehdä tilaa.

Vierailija
11/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väistetään. Mutta jonottaa en osaa. Mielestäni jonotan normaalisti, mutta usein joku yliaktiivinen puuhelmiaskartelija kiilaa eteen kovasti lapsilleen kailottaen. 

Vierailija
12/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän väistää jota pelottaa.

Vierailija
13/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse väistää kun kävelen oikeassa reunassa kuten kuuluukin.

Niin minäkin mutta silti kävelee muita mua vastaan. He kävelevät väärällä puolella eivätkä väistä mua.

Vierailija
14/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Kauniit teinitytöt suorastaan melkein juoksevat syliini. Eivät selvästikään pelkää charmikkaan hopeaketun kosketusta. M57

Vierailija
15/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kaikki minua väistävät. Minäkin väistän kaikkia.  Miksi ajattelette, että nimenomaan teitä pitää väistää? Miksi kaikkien ei pidä tehdä tilaa kaikille?

Pääsääntöisesti tömä johtuu siitå, että a)kävelen kadulla niin ettö siitä näkee, mihin suuntaan olen menossa. En siis harhaile sinne tönne, en jäö seisoskelemaan, en ota yllättäviä askeleita yllättäviin suuntiin. Minut on siis helppo kiertää ioman mitåän äkkinöisiä väistöliikkeitä. B) katselen kadulla eteeni ja havainnoin ympäristöäni. Voin siis tehdä tilaa vastaantulijoille jo kauempaa, ilman niitä äkkinöisiå väistöliikkeitä ja c) kun vastaantulija tulee vastaan, vilkaisen silmiin kun olen päättänyt, kumpaan suuntaan yritän tehdä tilaa. Näin toinen näkee, mitä aion ja mihin hänen pitäisi tehdä tilaa.

Minuakin on yleensä helppo väistää, sillä katson jo valmiiksi missä on tilaa mennä ja pyrin huolehtimaan siitä kuuluisasta suomalaisesta turvavälistä kaikkiin myös ruuhkissa.

Miten kaikki katuhäiriköt eli feissarit jotka röyhkeästi menee kaikkien muiden eteen estäen heidän kulkunsa eivät tee tuota minulle, he korkeintaan ottavat yhden askeleen lähemmäs ja tuntuvat haluavat olla mahdollisimman kaukana minusta on arvoitus jota en ole vielä ymmärtänyt. Sillä ei ole väliä kuljenko siitä ihan vierestä vai en, ihan vierestä kahden askeleen päästä jos kuljen he eivät ota yhtään askelta, parhaimmillaan ottavat askeleen taakse kuten eilen kävi. Ihan sama ovatko kantasuomalaisia vai paremmin englannilla pärjääviä, minun kohdalla on tuntunut pätevän eri säännöt kuin muiden. Olen normaalipainoinen, nykyään keski-ikäinen, 165cm pitkä nainen, ihan tavallinen vaalea, persjalkainen suomalainen pottunokka.

Vierailija
16/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ennen törmäystä pyyhkäisen nenääni ja sen seurauksena päällerynnivä saa kyynärpäästä päähänsä.

Vierailija
17/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä väistän vaan itseäni heikompia eli vanhuksia ja jonkun apuvälineen (potkupyörä, rollaattori, lastenvaunut) kanssa kulkevia.

Ap

Vierailija
18/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä väistän vaan itseäni heikompia eli vanhuksia ja jonkun apuvälineen (potkupyörä, rollaattori, lastenvaunut) kanssa kulkevia.

Ap

Miksi? Näitä heikompia hyysätään yhteiskunnan toimesta niin paljon, että kuuluisi heidän ainakin väistää.

Vierailija
19/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta mä väistän kaikkia sillä mua inhottaisi koskea muihin ihmisiin.

Vierailija
20/29 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin ulkkikset ei väistä.

Sama havainto: tuostakaan syystä heitä ei kaivata tähän maahan yhtään lisää.