Ehdoton yläikäraja minkä jälkeen et enää tekisi lapsia?
Naiset, mielenkiinnosta kysyn mielipiteitänne mikä olisi omakohtainen yläikärajanne minkä jälkeen et enää tekisi lasta?
Kommentit (145)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 09:19"]
Vähän asian vierestä kysyn. Te, jotka ette kertomanne mukaan jaksa enää aloittaa alusta, mitä tekisitte, jos lapsenlapsenne tarvitsisi sijaiskodin? Ottaisitteko vauvan tai isomman lapsen hoiviinne tuollaisessa tilanteessa? Vai sanoisitteko, että en enää aloita alusta?
[/quote]
No pakkohan se silloin olisi. Mutta kun ei itse halua enää aloittaa vauva-aikaa uudelleen, kun lapset on jo isoja, niin minkä ihmeen takia kaikkien pitäisi vääntää nykyisen ehkäisyn mahdollistettua lapsia sinne vaihdevuosiin asti.
Elämä on valintoja ja kaikki nyt eivät halua enää vapaaehtoisesti alkaa imetystä ja vaipanvaihtoa päälle nelikymppisenä. Elämässä voi tehdä muutakin. Mutta pakkotilanteessa sitä alkaa vaikka miehensä omaishoitajaksi, jos se vammautuu. Sekään ei ole omasta halusta kiinni.
Miksi vanhoja vauvojen äitejä häiritsee noin kovasti, jos joku toinen haluaa tehdä vanhempana elämässään muuta kuin vauvoja. Se kai varmaan on pariskunnan yhteinen päätös, että jossain vaiheessa se vauvojen tulo on lopetettava. Heillä on varmaan elämässä muita intressejä niille vuosille.
30 v. Nyt olen 25-vuotias. Esikoinen syntyi vuosi sitten. Lapsiluku jää joko tähän yhteen tai maksimissaan kahteen. :)
No joku 35v yleisesti mutta
itse sain kuopukseni 31 vuotiaana eikä tullut mieleenkään enää haikailla lisää lapsia.
Itse olen ajatellut että piuhat menee kiinni kun täytän 40.
Aikaisemmin olin ajatellut et 35 on hyvä ikä saada vika lapsi ja sit riittää, mut asiat ei menneet ihan nappiin vaan ihan mönkääm raskauden loppumetreillä, joten vielä yksi asukas on masussa ja ikää 37. Toivon että nyt kaikki menee hyvin...
Minun on vaikea mieltää itseni liian vanhaksi lapsentekoon. Olen 38, eikä ikä tunnu vielä missään. Fyysinen ja psyykkinen puoli on erinomaisessa kunnossa eikä jaksamisongelmia ole.