Ehdoton yläikäraja minkä jälkeen et enää tekisi lapsia?
Naiset, mielenkiinnosta kysyn mielipiteitänne mikä olisi omakohtainen yläikärajanne minkä jälkeen et enää tekisi lasta?
Kommentit (145)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:51"]
42, niillä paikkein alkaa jo varmaan vaihdevuodetkin.
[/quote]
No ei kyllä yleensä ala. Joskus harvoin, mutta ei yleensä..
[/quote]
Kommentoinkin omakohtaista rajaa, ja perustelin. Harvoin ei koske kaikkia.
[/quote]
Vastauksesi: "42, ja niillä paikkein alkaa jo varmaan vaihdevuodetkin" antaa ymmärtää että
1: 42v on yläikärajasi raskaaksitulemiseen
2: Oletat että 42v paikkeilla alkavat vaihdevuodet
Väittämä 1 on oma mielipiteesi ja otaksuttaen oikein
Väittämä 2 on oma mielipiteesi mutta faktoiltaan väärä
[/quote]
Kommentoin omakohtaista rajaa, ja perustelin sen olettamalla, että kohdallani alkaa jo noin 42v. kuten monilla suvun naisilla. Missään en kommentoinut, että kaikilla alkaa silloin, vaan tekstin voi ymmärtää eri tavoin.
[/quote]
Joo, taisin ymmärtää tekstin tuolla "eri tavalla". Sori =))
aiemmin ajattelin rajan olevan 35v. siihen mennessä olisi haaveiden mukaan ollut 4-6 lasta. tuohon rajaan nyt vuosi jäljellä, että taidanpa nostaa 40 vuoteen sen. pitäisi mies löytää.
40 esikoiselle. Alle 35-vee en tee, jos ei vahinko käy. En jokatapauksessa usko yrittäväni kuin yhtä, korkeintaan kahta.
40v. Optimaalinen ikä lastenhankintaan on mielestäni 27-33v
28v
(olen tehnyt kaksi lasta ja olin silloin 23v ja 25v)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 00:17"]Täällä 43-v. esikoisvauvan äiti ja toinen tulossa. Ihan klisee, ettei muka "jaksa". Miksei jaksais? Mäkin luulin nuorena, et tän ikäsenä jo kaipais haudan lepoo. höpöhöpö
[/quote]
Helppoahan se on kun on vaan se esikoisvauva, mut katotaampa 5v päästä kun olet lähemmäs 50v ja sulla on kaksi alle kouluikäistä... saati sitten 60 vuotiaana kun kasvatat kahta teiniä...
[/quote]
Minä olen 57-vuotias teinin äiti ja voin kertoa, että nyt se on paaaaljon helpompaa, kun on varmuutta, psykologista tietämystä, pitkää pinnaa, loputtomasti myötäelämisen halua ja taitoa. Me vanhemmat kasvatamme niin mielellämme juuri teini-ikäistä, koska siinä pystyy todella auttamaan ja tukemaan nuorta hänen kasvussaan kohti aikuisuutta. Tämä on parhautta!
40v. Jos siihen mennessä ei lapsia tule niin kannattaa jättää tekemättä. Näin olen sen ajatellut omalle kohdalleni.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 00:17"]Täällä 43-v. esikoisvauvan äiti ja toinen tulossa. Ihan klisee, ettei muka "jaksa". Miksei jaksais? Mäkin luulin nuorena, et tän ikäsenä jo kaipais haudan lepoo. höpöhöpö
[/quote]
Helppoahan se on kun on vaan se esikoisvauva, mut katotaampa 5v päästä kun olet lähemmäs 50v ja sulla on kaksi alle kouluikäistä... saati sitten 60 vuotiaana kun kasvatat kahta teiniä...
[/quote]
So? En ajatellut lopettaa elämistä ja jaksamista vielä viisi- kuusi tai seitsemänkymppisenäkään! Itsekin olisin toki halunnut lapset nuorempana, mutta kun kaikki ei vaan saa. Olisiko pitänyt sitten jättää nämä tekemättä, kun hoidot vihdoin onnistui. Ei toki. Ja teen kyllä kaikkeni pysyäkseni kunnossa, että jaksan muksujen kanssa. Elämä ei katsos lopu 40-vuotiaana. :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 01:04"]
aiemmin ajattelin rajan olevan 35v. siihen mennessä olisi haaveiden mukaan ollut 4-6 lasta. tuohon rajaan nyt vuosi jäljellä, että taidanpa nostaa 40 vuoteen sen. pitäisi mies löytää.
Saattaapi olla että joudut nostaan rajaa kun ei ihan niin vaan onnistukaan tuossa iässä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 01:50"]
[/quote]
[/quote]
Minä olen 57-vuotias teinin äiti ja voin kertoa, että nyt se on paaaaljon helpompaa, kun on varmuutta, psykologista tietämystä, pitkää pinnaa, loputtomasti myötäelämisen halua ja taitoa. Me vanhemmat kasvatamme niin mielellämme juuri teini-ikäistä, koska siinä pystyy todella auttamaan ja tukemaan nuorta hänen kasvussaan kohti aikuisuutta. Tämä on parhautta!
[/quote]
Ihanaa! :)
29v. En haluaisi olla ikäloppu, kun lapseni ovat menossa kouluun. Nyt ikää on 25v ja ensimmäisen olen jo tehnyt, seuraava ja viimeinen toivottavasti parin vuoden sisään!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 02:57"]29v. En haluaisi olla ikäloppu, kun lapseni ovat menossa kouluun. Nyt ikää on 25v ja ensimmäisen olen jo tehnyt, seuraava ja viimeinen toivottavasti parin vuoden sisään!
[/quote]
Nih. Kunnes erotaan ja rupeet uusperhees uutta pykäämään.
50v, mutta mä olenkin mies enkä nainen, vaikuttaakohan se mitä asiaan, ja miksei muut kerro kumpaa sukupuolta ovat?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 03:12"]50v, mutta mä olenkin mies enkä nainen, vaikuttaakohan se mitä asiaan, ja miksei muut kerro kumpaa sukupuolta ovat?
[/quote]
Kuka mies tänne kirjoittaa?
Helppo vastuas 21 vuotta. En halua oll vanha kun lapset aikuistu Nyt mulla 3 ja mä 20 eli just yhen ehtii tehdä vielä
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 02:57"]
29v. En haluaisi olla ikäloppu, kun lapseni ovat menossa kouluun. Nyt ikää on 25v ja ensimmäisen olen jo tehnyt, seuraava ja viimeinen toivottavasti parin vuoden sisään!
[/quote]
Ei tässä muu pistä silmään, kuin tuo nuorten naisten mielikuva siitä, miten 40-50 vuotiaat (puhumattakaan vanhemmista) on jo ihan ikäloppuja :D. Ok, olen itsekin suht nuori (28) mutta olen elämäni aikana tutustunut moniin eri-ikäisiin, nuorekkaisiin ja mielenkiintoisiin naisiin (eräs ystäväni on jopa 60-vuotias). Ei se ikä vaan oma asenne, kenenkään ei ole pakko olla "ikäloppu" edes 70-vuotiaana. 10 vuotta sitten ajattelin, että olen jo ihan mummo tämän ikäisenä, voi sitä nuoruuden ja epävarmuuden hurmaa ;)!
40 vuotta voisi olla yläikäraja. Perusteet: Pyöreitä lukuja.