Olen odottanut kosintaa viisi vuotta. haluatko kysyä jotain?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:31"]
Jokaisella on oikeus olla menemättä naimisiin ja hankimatta lapsia tai mennä naimisiin ja hankkia lapsia kun on valmis.
Kysy mieheltäsi minkälaisella aikataululla hän tuntee olevansa valmis, jos koskaan, noihin ja näkeekö että avioliitto ja lapset olisivat sinun kanssasi vai ei.
Jos vastaukset eivät miellytä, sitten sun pitää päättää oletko tämän miehen kanssa siitä huolimatta vai lähdetkö etsimään viheriämpiä niittyjä.
Vai muutatko yksiksesi ja hankit lapsen ilman miestä.
Nämä ovat ne vaihtoehdot tässä tilanteessa.
[/quote]Sehän tämä ongelma onkin että tuntuu että hän odotuttaa minua loputtomiin. Hän haluaa naimisiin "joskus tulevaisuudessa". Kun puhuimme aiheesta ekan kerran, hän sanoi että "parin vuoden päästä vois olla hyvä". Se oli vuonna 2009... Ei näkynyt häitä parin eikä nyt viidenkään vuoden päästä. Puhuin asiasta miehelleni taas vuoden vaiheessa ja hän ehdotti taas että ei nyt ihan vielä mutta ehkä sitten vuoden päästä. Suutuin koska oon nähny jo tollasen lupailun. Sanoja on paljon mutta käytännössä ei tapahdu mitään.
Jos kysyn miten hän näkee tulevaisuutensa kanssani, hän maalailee romanttisen kuvan meistä, lapsista ja talosta. Halua ja puheita siis on mutta kun alan tuoda näitä asioita käytäntöön, miehellä iskee jarru päälle ja kieltäytyy taas.
[/quote]
Älä kysy hänen tulevaisuudestaan sinun kanssasi vaan ylipäätään hänen tulevaisuudesta. Millaisena hän sen näkee. Muistaako mainita sinut vaiko ei. Kysy joskus ohimennen, kun hän ei ole varautunut. Kun kysyt millaisena hän näkee tulevaisuutensa sinun kanssasi, hän vastaa sen mitä haluat kuulla.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:18"]
Luuletteko oikeesti että haluaa pitää takaporttia auki? AP
[/quote]
Kyllä se siltä pahasti vaikuttaa. Ei pysty sitoutua, mutta ei kuitenkaan lähdekään...
Jos kysyn miten hän näkee tulevaisuutensa kanssani, hän maalailee romanttisen kuvan meistä, lapsista ja talosta. Halua ja puheita siis on mutta kun alan tuoda näitä asioita käytäntöön, miehellä iskee jarru päälle ja kieltäytyy taas.
En tieda miksi, mutta tuosta tuli mieleen IS:n uho ennen Olympialaisia. "Mitalisade Suomeen" mutta kun ei tullutkaan :(.
Tosipaikan tullen ei tule nayttoa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 00:12"]
[/quote]
En halua olla pessimisti, mutta oletkohan oikeasti osana noita romanttisia kuvitelmia? Kuulostaa kyllä miehen unelmalta, mutta hän ei usko teihin niin, että lähtisi toteuttamaan unelmaa kanssasi.
Toinen vaihtoehto voi olla se, että mies kuvittelee yhteiskunnan/lähipiirin painostuksessa nuo unelmikseen, muttei pohjimliltaan niitä halua ja laittaa siksi jarrut päälle...
Mitä luulet, ap?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:55"]
Kuinka kauan olette olleet yhdesä?
[/quote]vähän yli 7 vuotta
[/quote]
Heh. Mä ja mieheni 7,5 vuotta, enkä ole odotellut kosintaa tai ajatellut kosia itse. Sukulaiset vihjailee kyllä.
- kysyjä
[/quote]Me ollaan niin erilaisia kaikki.. Mä haluaisin kyllä tän miehen kanssa naimisiin ja oon halunnut pitkään. Luuletteko oikeesti että haluaa pitää takaporttia auki? AP
[/quote]
Kannattaa ehkä puhua sen miehen kanssa siitä, miksi ei halua naimisiin. Osa ihmisistä ei esim. kerya kaikkiaan usko avioliittoon tai näe siinä järkeä, mutta ovat silti täysin sitoutuneita suhteisiin. Sanoit myös, että haaveilet häistä. Jos puolisolle vain häät olisi se tärkeä pointti naimisiin menossa, niin en mäkään haluaisi naimisiin. Miestä voi myös ahdistaa häät. Ehkö voit sanoa, ettet tarvitse häitä, mutta haluat naimisiin. Voit myös sanoa, että haluat lapsia, muttet hanki niitä kuin avioliitossa, mikä on ihan järkevää.
Kerro järkisyitä sille, mitä hyötyä naimisissa olosta on. Käytännölliset asiat vetoaa yleensä miehiin.
Kerro tosiasiat: halluat lapsia, vain avioliitossa, ja jos tämä mies ei halua samaa, sinun on jätettävä hänet, myös siksi koska naisen hedelmällisyys laskee aikaisemmin kuin miehen. Sano, että et halua painostaa, vaan tietää tosiasiat. Toteutuuko perhe tämän miehen kanssa vai ei?
Siis sinä haluat naimisiin ja lapsia, mies ei halua ainakaan vielä, ehkä joskus, ehkä ei. ymmärsin tämän tilanteen näin.
Sulla on kaksi vaihtoehtoa:
a) Ketään ei voi pakottaa naimisiin tai lasten hankkimiseen. Hyväksyt, että mies ei näitä asioita halua ja päätät, että rakastat miestäsi kaikesta huolimatta ja haluat pysyä yhdessä, vaikka avioliittoa ja lapsia et saisi. Tässä vaihtoehdossa on ihan aidosti hyväksyttävä tilanne eikä siitä voi sitten nalkuttaa ja valittaa joka käänteessä.
b) Päätät, että avioliitto ja lapset ovat sinulle tärkeämpi asia kuin juuri tämä mies ja et ole valmis elämään epätietoisuudessa siitä, haluaako mies ehkä koskaan avioliittoa ja lapsia. Et jää odottelemaan vaan aloitat oman elämäsi ja toivot, että löydät kumppanin, jolla on samat haaveet kuin sinulla.
Sinulla on valittavanasi tulevaisuus lapsettomana vanhanapiikana, mutta suhteessa miehen kanssa joka lemppaa sinut sitten kun itse haluaa lapsia ja sinä olet liian vanha tai sitten avioliitto ja lapsia miehen kanssa jota saatat rakastaa tai sitten ei. Itse valitsisin avioliiton ja lapset sillä jos mies on hyvä ja kunnollinen niin rakkaus tulee avioliiton myötä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:31"]
Jokaisella on oikeus olla menemättä naimisiin ja hankimatta lapsia tai mennä naimisiin ja hankkia lapsia kun on valmis.
Kysy mieheltäsi minkälaisella aikataululla hän tuntee olevansa valmis, jos koskaan, noihin ja näkeekö että avioliitto ja lapset olisivat sinun kanssasi vai ei.
Jos vastaukset eivät miellytä, sitten sun pitää päättää oletko tämän miehen kanssa siitä huolimatta vai lähdetkö etsimään viheriämpiä niittyjä.
Vai muutatko yksiksesi ja hankit lapsen ilman miestä.
Nämä ovat ne vaihtoehdot tässä tilanteessa.
[/quote]Sehän tämä ongelma onkin että tuntuu että hän odotuttaa minua loputtomiin. Hän haluaa naimisiin "joskus tulevaisuudessa". Kun puhuimme aiheesta ekan kerran, hän sanoi että "parin vuoden päästä vois olla hyvä". Se oli vuonna 2009... Ei näkynyt häitä parin eikä nyt viidenkään vuoden päästä. Puhuin asiasta miehelleni taas vuoden vaiheessa ja hän ehdotti taas että ei nyt ihan vielä mutta ehkä sitten vuoden päästä. Suutuin koska oon nähny jo tollasen lupailun. Sanoja on paljon mutta käytännössä ei tapahdu mitään.