Olen odottanut kosintaa viisi vuotta. haluatko kysyä jotain?
Kommentit (29)
Kuinka kauan olette olleet yhdesä?
Oletteko keskustelleet koskaan naimisiinmenosta ja avioliitosta?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:51"]
Mikset kosi itse?
[/quote]Olen kosinut neljä vuotta sitten jolloin mies kieltäytyi ja sanoi että palaa asiaan kun on valmis. Olen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi mutta mies tyrmää aiheen. Ei ole hänestä ajankohtainen keskustelun aihe.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:55"]
[/quote]vähän yli 7 vuotta
Mies odottaa jotain parempaa joka ei vielä osunut tielleen? Kyllä minä lähtisin tuollaisesta parisuhteesta, jos haluaisin avioitua. Eriasia jos et pidä asiaa tärkeänä?
Huonolta vzaikuttaa. Ota puheeksi naimisiinmeno ja jos jarruttelee että katotaan niin ala ajatteleen pikkuhiljaa eroa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:01"]
[/quote]Mä haluaisin keskustella häistä ja unelmoida yhdessä yhteisestä tulevaisuudesta mutta mies ei halua :( Häntä ahdistaa aihe. Hän on joskus myös tiuskaissut suutuspäissään että miten vois haluta naimisiin mun kanssa. Tuntuu pahalta. Hän on sanonut selkeästi että rakastaa mua ja siksi seurustelee kanssani mutta se kuulostaa vaan korulauseilta jos ei kuitenkaan halua naimisiin. Mies haluaa lapsia mutta niitäkin "sitten joskus". Mä oon kohta kolmekymppinen nainen. En voi odotella maailman ääriin enää lapsia ja liittoa.
Tuhlaanko aikaani tän miehen kanssa?
Kosii sitten kun sairastuu vakavasti ja tarvitsee uhrautuvaa 24/7 hoitajaa.
Tuollaiset miehet joutais jäädä jätetyksi. Mutta ne taitaa tietää ettei niitä jätetä, joten miksi mennä naimisiin? Menee paljon monimutkaisemmaksi sitten jos löytyykin parempi, eikä pettäminenkään ole niin paha juttu ollenkaan, kun ei kuitenkaan olla naimisissa...
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:02"]
[/quote]
Heh. Mä ja mieheni 7,5 vuotta, enkä ole odotellut kosintaa tai ajatellut kosia itse. Sukulaiset vihjailee kyllä.
- kysyjä
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:02"]
[/quote]
Heh. Mä ja mieheni 7,5 vuotta, enkä ole odotellut kosintaa tai ajatellut kosia itse. Sukulaiset vihjailee kyllä.
- kysyjä
[/quote]Me ollaan niin erilaisia kaikki.. Mä haluaisin kyllä tän miehen kanssa naimisiin ja oon halunnut pitkään. Luuletteko oikeesti että haluaa pitää takaporttia auki? AP
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:10"]
Onko teillä lapsia?
[/quote]Ei ole.
Kyllä taitaa mies olla epävarma, mä en kestäis tuollasta..
Luultavasti ajattelee, että mahdollisuuksia olisi parempaan jos uskaltaisi vain lähteä yrittämään.
Tilanteessasi avautuisin kyllä aiheesta. Sanoisin ihan suoraan että olen kolmekymppinen nainen, enkä voi tai aio loppuelämääni arpoa, koska herraa kiinnostaa puhua aikuisten oikeesti suhteen tulevaisuudesta. Että jos rakastaa todella, niin on sitten rehellinen myös siinä, jos tosissaan mitään naimisiinmenohaluja ei ole.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:21"]
Kyllä taitaa mies olla epävarma, mä en kestäis tuollasta..
[/quote]En mäkään oikein kestä :( mutta kun toista ei voi naimisiinkaan pakottaa niin oon vaan kärvistelly ja ajatellut että kai se siitä.. mutta nyt oon odottanu muutosta viis vuotta eikä kosintaa näy. Ja haluun siis painottaa että meijän suhde ei muuten oo ees mikään katastrofi. Mun mielestä kaikki on ainaki hyvin. Nää erilaiset toiveet tulevaisuuden suhteen vaan hiertää aika pahasti.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:01"]
[/quote]Mä haluaisin keskustella häistä ja unelmoida yhdessä yhteisestä tulevaisuudesta mutta mies ei halua :( Häntä ahdistaa aihe. Hän on joskus myös tiuskaissut suutuspäissään että miten vois haluta naimisiin mun kanssa. Tuntuu pahalta. Hän on sanonut selkeästi että rakastaa mua ja siksi seurustelee kanssani mutta se kuulostaa vaan korulauseilta jos ei kuitenkaan halua naimisiin. Mies haluaa lapsia mutta niitäkin "sitten joskus". Mä oon kohta kolmekymppinen nainen. En voi odotella maailman ääriin enää lapsia ja liittoa.
Tuhlaanko aikaani tän miehen kanssa?
[/quote]
Kyllä tuhlaat, jos mies ei ole valmis edes keskustelemaan asioista vakavasti. Noin monen vuoden jälkeen ja tuonikäisinä on luonnollista puhua naimisiinmenosta ja lapsista. Kysy häneltä millaisena hän näkee elämänsä viiden ja kymmenen vuoden kuluttua. Missä on töissä, missä asuu, onko matkustanut jne. Toivon mukaan saat rehellisen vastauksen ja toivon mukaan se vastaus paljastaa sinulle oletko sinä mukana hänen haaveissaan.
Jokaisella on oikeus olla menemättä naimisiin ja hankimatta lapsia tai mennä naimisiin ja hankkia lapsia kun on valmis.
Kysy mieheltäsi minkälaisella aikataululla hän tuntee olevansa valmis, jos koskaan, noihin ja näkeekö että avioliitto ja lapset olisivat sinun kanssasi vai ei.
Jos vastaukset eivät miellytä, sitten sun pitää päättää oletko tämän miehen kanssa siitä huolimatta vai lähdetkö etsimään viheriämpiä niittyjä.
Vai muutatko yksiksesi ja hankit lapsen ilman miestä.
Nämä ovat ne vaihtoehdot tässä tilanteessa.
Mikset kosi itse?