Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antihistamiini dopingia?

Vierailija
23.02.2014 |

Jos zyrtec on dopingia, niin mites benadryl?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Seppälähän on aina antamassa dopingiin liittyviä lausuntoja, vaikkei tunnu edes tietävän mistä puhuu. Nyt on selittänyt jotain Zyrtecistä, joka sisältää setiritsiiniä, vaikka käry oli pseudoefedriinistä. Nämä eivät minun tietääkseni liity mitenkään toisiinsa. Olen juuri yrittänyt googletella ja selvittää, mistä on kyse, mutta en ole löytänyt muuta selitystä kuin että Seppälä puhuu puuta heinää. 

Pseudoefedriiniä on flunssalääkkeissä, jotka Suomessa ovat reseptin alla mutta Yhdysvalloissa niitä saa ruokakaupoissakin. Se avaa hengitysteitä vähän samaan tapaan kuin allergialääkkeet.

Vierailija
2/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos räkätautia pukkaa, niin millä paremmin saa röörit auki ja päänsäryn pois kuin antihistamiinilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Mutta eikös zyrtec ole pikemmin siitepölyallergiaan kuin flunssalääkkeeksi? Mistä lääkkeestä on siis kyse?

Vierailija
4/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on allergia- JA flunnsalääke nimeltä duact ja siinnä ainakin on pseudoefedriiniä. Myös ventolinessä taitaa olla. Pakkausselosteessa varoitetaan,että "lääke saattaa antaa positiivisen tuloksen huume- tai dopingtestissä).

Vierailija
6/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:52"]

2. Mutta eikös zyrtec ole pikemmin siitepölyallergiaan kuin flunssalääkkeeksi? Mistä lääkkeestä on siis kyse?

[/quote]

Esim. Duact koska se laimentaa allergian oireita ja avaa röörejä. Itse käytän Duactia yhdessä Heinixin kanssa. Duactia käyttävällä on hyvä olla resepti mukana autolla ajaessa koska se antaa positiivisen tuloksen myös huumeseulasta.

Vierailija
7/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Joo, mun käsittääkseni duact on reseptilääke ja kun taasen benadryl ns käsikauppalääke, zyrtec vapaasti myynnissä myös?

Vierailija
8/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:57"]

5. Joo, mun käsittääkseni duact on reseptilääke ja kun taasen benadryl ns käsikauppalääke, zyrtec vapaasti myynnissä myös?

[/quote]

Noista vain Duactissa on pseudoefedriiniä. Kuten sanoin, kyse ei ole mistään tavallisesta allergialääkkeestä.

Vierailija
9/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:52"]

[/quote]

Sitä juuri yritin sanoa, eli Zyrtec on allergialääke, joka sisältää setiritsiiniä. Se ei liity mitenkään pseudoefedriiniin, joka oli se aine, josta tuo kiekkoilija kärysi. Pseudoefedriiniä on juurikin Duactissa, jota saa Suomessa reseptillä.

-2-

Vierailija
10/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaajalla flunssan oireet ja lääkitään antihistamiinilla. So?

Vierailija
12/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:49"]

Jos räkätautia pukkaa, niin millä paremmin saa röörit auki ja päänsäryn pois kuin antihistamiinilla?

[/quote]

Röörit saa auki pseudoefedriinillä tai xylometazoliinilla. Päänsärkyyn auttaa esim. ibuprofeeni. Antihistamiini ei auta räkätautiin eikä päänsärkyyn, vaan allergiaan.

Vierailija
13/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:01"]

Pelaajalla flunssan oireet ja lääkitään antihistamiinilla. So?

[/quote]Nähtävästi duactin sijaan ois kantsinut käyttää benadryliä

Vierailija
14/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Seppälähän on aina antamassa dopingiin liittyviä lausuntoja, vaikkei tunnu edes tietävän mistä puhuu. Nyt on selittänyt jotain Zyrtecistä, joka sisältää setiritsiiniä, vaikka käry oli pseudoefedriinistä. Nämä eivät minun tietääkseni liity mitenkään toisiinsa. Olen juuri yrittänyt googletella ja selvittää, mistä on kyse, mutta en ole löytänyt muuta selitystä kuin että Seppälä puhuu puuta heinää. 

Pseudoefedriiniä on flunssalääkkeissä, jotka Suomessa ovat reseptin alla mutta Yhdysvalloissa niitä saa ruokakaupoissakin. Se avaa hengitysteitä vähän samaan tapaan kuin allergialääkkeet.

[/quote]

Sinun täytyy soittaa Seppälälle ja neuvoa häntä näissä dopingasioissa.

Vierailija
15/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joskus tuntuu siltä, että te mammat kilpailisitte siitä kuka tekee itsestään typerimmän...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Timo_Sepp%C3%A4l%C3%A4_(tutkija)

Vierailija
16/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo antidoping-toimikuntasakki on kyllä pitkälti ihan pellejä... Dopingin käyttäjät tuntevat nämä aineet ja asiat sata kertaa paremmin, ja Wada vaan yrittää epätoivoisesti pysyä perässä.

Vierailija
17/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:40"]

Tuo antidoping-toimikuntasakki on kyllä pitkälti ihan pellejä... Dopingin käyttäjät tuntevat nämä aineet ja asiat sata kertaa paremmin, ja Wada vaan yrittää epätoivoisesti pysyä perässä.

[/quote]

Luotan kuitenkin farmakologian dosenttiin enemmän lausunnonantajana, liittyen lääkeaineisiin, kuin johonkin googlettavaan palstamammaan.

Vierailija
18/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon tossa Zyrtec-D lääkkessä pseudoefedriiniä, alle vrk-annoksesta on saanut ton testauksessa näkyneen määrän. Tietty on mahdollisesti voinut ottaa enemmän kun kaipa sitä poistuukin  eikä imeydy 100%. En oo ennen tollasesta D napista kuullutkaan. Mutta ainemäärien valossa  periaattessa voisi olla vahinko? Tai siis ole välttämättä ottanut liikaa nappeja oiretta ajatellen mutta tietysti liikaa dopingrajaa ajatellen.

Vierailija
19/32 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:40"]

[/quote]

Luotan kuitenkin farmakologian dosenttiin enemmän lausunnonantajana, liittyen lääkeaineisiin, kuin johonkin googlettavaan palstamammaan.

[/quote]

Sepä siinä onkin, että nämä lausunnot ovat tyypillisesti yleistyksiä farmakologiasta ja lääketieteestä suoraan dopingiin, vaikka samojen aineiden käyttö on niissä aivan tyystin erilaista. Dopingin käyttäjät pyrkivät aivan erilaisiin tuloksiin välittämättä niin paljoa haittavaikutuksista. Seppälän kaltaiset tutkijat heittävät hatusta arvioita, ja dopingin käyttäjät tietävät miten asiat oikeasti menevät. Silti esimerkiksi oikeudessa saatetaan antaa tuomioita näiden "asiantuntijalausuntojen" perusteella.

Vierailija
20/32 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tosin ruotsalaisen lätkänpelaajan elimistössä ainetta oli luokkaa 10 pillerin verran.