Pitkät naiset - löydättekö sopivan pituisia vaatteita?
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/4c3b5fd0-71b4-4036-8774-1e3e3c67a103
Farkkuja vaikea löytää, hameet liian lyhyitä jne jne. Uutisen henkilöllä on 184cm pituutta
Kommentit (39)
Löydän. Huomasin lukiolaisena 80-luvulla, että mieleisiä vaatteita oli luvassa vain, jos opettelisin itse ompelemaan. Kannatti opetella.
Ei sitten mitään ongelmaa sen suhteen! Terveisin 167,5 cm
Vierailija kirjoitti:
Pätkä.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet keskipituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen suomalaiseksi keskipituinen nainen (168 cm) ja mun on todella vaikea löytää tarpeeksi pitkiä farkkuja Suomesta. Sen sijaan löydän niitä helposti esimerkiksi Italiasta, jossa naiset ovat lyhyempiä. Suomessa tehdään vaatteita vain yhdelle vartalotyypille: lyhyt ja punkero.
Mikä sun lahkeenmitta on?
34 tuumaa
Se on kyllä pitkä pituuteesi nähden. Mulla on sama, vaikka olen sua 10 cm pidempi.
Zalando taitaa olla varmin ostopaikka. Joskus Lidlin farkuissakin on tarpeeksi pitkiä.
Näköjään Zalandolla yli 3000 tuotetta pitkien mallistossa.
Etenkin takkien löytäminen on todella hankalaa, kun miltei kaikkien vaatekauppojen vaatteet jäävät hihoista aivan liian lyhyiksi, vaikka sovittaisin jopa itselleni jopa muutamaa kokoa liian suuria vaatteita.
Nytkin pitäisi löytää jostakin uusi talvitakki, mutta ei huvita maksaa sellaisesta, jossa ranne ja osa käsivartta jää heti paljaaksi, kun käsivarsia vähänkään nostaa ylöspäin.
Jos jollakin teistä on vinkata nettikauppaa, joka sopisi pitkäraajaiselle, otan ehdotuksia mielelläni vastaan.
Monissa mallistoissa on nykyään TALL osasto, missä koot on 175cm mitoituksella. Nämä laahaa perässä koska 175cm nainen nyt ei ole mikään "tall" vaan aivan keskiverto. Ihme että on edes olemassa normaalimittaisille naisille vaatteita kun naisten pituuskäsitykset on jostain viime vuosisadan alusta.
Pitkien naisten yllä normaalien hameet ovat juuri sopivan pituisia, valitettavasti aika usein sääret reidet eivät ole kovin viehkoja
Vierailija kirjoitti:
Opettele ompelemaan.
En ole se sama henkilö, jolle alunperin vastasit, mutta olen tosissani harkinnut omien vaatteiden ompelemista. Osaan juuri ja juuri käyttää ompelukonetta, joten opettelu varmasti veisi alussa aikaa ja rahaa, ennen kuin saisin valmiiksi mitään sellaista, jota viitsisin oikeasti pitää päälläni. Mutta siitä tulikin mieleen, että kuinka kalliiksi omien vaatteiden tekeminen lopulta tulee? Onko se keskimäärin kalliimpaa vai halvempaa, kuin jos ostaisin vaatteet valmiina kaupasta? Mistä opetteleminen kannattaa aloittaa?
Vierailija kirjoitti:
Monissa mallistoissa on nykyään TALL osasto, missä koot on 175cm mitoituksella. Nämä laahaa perässä koska 175cm nainen nyt ei ole mikään "tall" vaan aivan keskiverto. Ihme että on edes olemassa normaalimittaisille naisille vaatteita kun naisten pituuskäsitykset on jostain viime vuosisadan alusta.
Tämä. 175 on keskimittainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään Zalandolla yli 3000 tuotetta pitkien mallistossa.
Viime joulukuussa tilasin just Zalandon pitkien naisten mallistosta kolme eri pitkähihaista kimaltavaa minimekkoa kokeiltavaksi, josko löytäisin niistä asun uuden vuoden juhliin. Jokainen oli niin lyhyt, että juuri ja juuri sain perskannikat peitettyä, jos seisoin täysin suorassa ja käsivarret alhaalla. Muuten oli molemmat posket ja pimppi ulkona :D eli se niistä pitkien mallistoista!
T: 177cm
Minäkin olen vain 171, mutta olen kokoa xs, joka on sit yleensä mitoitettu kaikin puolin pienille ihmisille. mekoissa vyötärö on liian ylhäällä, vaatteissa hihat liian lyhyet, huput osuvat päälakeen jne.
Vierailija kirjoitti:
Pitkien naisten yllä normaalien hameet ovat juuri sopivan pituisia, valitettavasti aika usein sääret reidet eivät ole kovin viehkoja
Mitä? Sukkahousumallithan ovat juuri 180-senttisiä.
Ketjuliikkeistä löytää tarpeeksi pitkiä farkkuja, kun osaa etsiä. Mutta paidat ovat naurettavan lyhyitä - pitää ostaa tunika. On vaikea löytää yksiväristä, kapeaa tunikaa - ne ovat yleensä kirkuvan kirjavia ja rumankukertavia ja lisäksi mallia teltta.
Just mietin tässä eräs päivä, kaikki farkkuni ovat sellaisia nilkkapituisia, se ei varmaan olisi tarkoitus.
Olen 173cm ja kokoa S tai XS
H&M koko 36, liian lyhyt. Lindexissäkin on parempia farkkuja.
..niin ja "mekot" - pylly näkyy jos kumartuu. T. se sama 173cm
Muoti.
En sanoisi tuota pituutta mitenkään erityisen pitkäksi.