Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektiosta jäi pussi alavatsalle?

Vierailija
06.11.2020 |

Synnytin sektiolla noin puoli vuotta sitten. Olen toipunut muuten hyvin ja leikkaushaava itsessään on siisti. Vatsa kuitenkin näyttää siltä kuin iho oltaisiin jotenkin ommeltu "liian kireälle" ja vatsa pullottaa leikkausarven päältä. Taustatietona, että ennen raskautta vatsani on ollut litteä, ei ole ollut ylimääräistä. Painoindeksini on tälläkin hetkellä 18, joten laihduttaminenkaan ei ole ratkaisu.

Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Onko jokin auttanut, esimerkiksi vatsalihasten treenaaminen? Olen yrittänyt nyt vatsalihaksia treenata aina minkä vain lapsen- ja kodinhoidolta ehdin/jaksan.

Ja ennen kuin saan kuulla moitteita siitä kuinka turhamainen olen, niin ei, asia ei ole minulle suuren suuri ongelma, mutta olisihan se kiva jos tuon pussin joskus saisi pois vatsalta :)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolla jää nahkaröllykkä.

Vaiettu totuus.

Saa kirurginveitsellä pois, mutta itse pitää lysti maksaa.

Aina kun jotain pitää katkaista ihan kunnolla, se ei palaa ennalleen.

Sanotaan repeämisestä, että jos se tapahtuu luonnollisesti, ei katkee hermoja ja paranee nopeasti entiselleen, mutta veistä käyttämällä esim.välilihaleikkaus katkaisee hermoja ja kohta ei ole koskaan entisellään.

Vierailija
22/26 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on normaalia kaikilla sektiossa olleilla.

Häh? Ei minulla ole mitään pussia. Sileässä ihossa sormelle täysin sileä haalea viiva vain. Lääkäri tosin ommellessaan totesi, että tehdäänpä oikein nätti tästä, eli ehkä eivät aina ompele samalla tekniikalla.

T. vuosi sitten synnyttänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hätäsektiosta johtuen pystyarpi ja siitä jäi muistoksi mursun posket sen arven yläpuolelle. Itse arpi on siisti ja väri vaalentunut huomaamattomaksi. Joskus mietin, että korjauttaisin nuo mursun posket, mutta en tiedä, uskallanko kuitenkaan. Onko se merkki, että yksi hätäsektiosynnytys olisi kahta alatiesynnytystä huonompi? En tiedä, sekavat ajatukset.

Vierailija
24/26 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihminen erkaantunut elämästä, kun tuollaisia kyselee.

Vierailija
25/26 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarit joskus tekee sen arven jotain venytyshoitoa, auttaisiko se? En tiedä, ehkä vain kiristykseen.

Minulla ei ole arpea mutta alavatsan iho silti vähän löysempi raskauksien jälkeen. Ajattelin että on rasvaa, mutta yhdessä kohtaa rasvaprosenttini oli 17 ja silti se siinä vähän roikkui. Jos sen alla olisi arpi, varmaan korostuisi entisestään.

Vierailija
26/26 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pussiin voi kätevästi laittaa vaikka vauvan.