Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan jätettyä tuttipullon pois?

Vierailija
25.07.2006 |

Lapsi 1v7kk. Ruoan kanssa juo nokkamukista, aamututtipullon on nut itse jättänyt pois. Päiväunille ja iltapullon vielä juo. Miten näistä eroon?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuna voisi olla filtterillinen nokkamuki josta saisi maitonsa juoda niin ettei sitä roiskuisi joka paikkaan.

Vierailija
2/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet ettet pysy päätöksessä, vie pullot roskiin. Sitten vain kuuntelet illan pari protestointia ja siinä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä siihen oppii :) Oot vaan sitkeä etkä anna enää sitä pulloa, ollenkaan.

Vierailija
4/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 1v2kk. Leikkasin tuttien päät saksilla pois, ja annoin lapsen kokeilla että pullot on menneet rikki. Heitettiin ne yhdessä roskiin. Ei ole huutanut kertaakaan pullojen perään, vaikka luulin että tiedossa on paljon itkua.. On saanut " retki-juomapullon" käyttöön ja juo siitä innoissaan :) Nukahti vielä eiliseen asti tuttipullolle, nukahtamiset on myös menneet nyt hyvin, olen paijaillut ja laulanut lapsen uneen =)

Vierailija
5/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ruukattu päiväunille antaa tutipullon sänkyyn ja nukahtaa sitten sinne itsekseen. Iltaisin on pidetty sylissä ja annettu tuttipullo, sit hampaiden pesulle ja nukkumaan.

Miten mä nyt teen? Raakasti vain lapsi ilman tuttipulloa päiväunille? Suoraan iltapalalta hampaiden pesuun? Miten saan juotettua tarvittavan määrän maitoa?

Vierailija
6/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laske että nokkamukista juotuna + muut maitotuotteet yhteensä tekee sen 5dl. Helposti se tulee kahdesta maitoon keitetystä puurosta ja vaikka jugurtista välipalana, ei siihen enää tarvitsisi edes juotuna maitoa...

Meillä tyttö oli nokkamukikieltäytyjä, tai siis vettä joi nokkiksesta mutta maidon halusi pullosta. Jätin asteittain pullot pois, ensin aloin antaa ruokailun yhteydessä maidon nokkiksesta ja kun alkoi mennä maitoa sen verran että maitomäärä täyttyi jätin ensin iltamaidon pois ja viimeisenä aloin antaa aamumaidon nokkiksesta (tai toisin päin, en muista).

Se onkin sitten eri juttu miten tuo nukahtaminen menee sitten kun pullosta luovutaan, siihen ei ole antaa apuja kun meillä tyttö nukahti pullolle vain vauvana.

Vierailija
7/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeampaa kun pullosta juominen, mutta siihen tottuu kyllä. Miten olisi uusi rutiini, esim. hampaidenpesun jälkeen kirjan lukemista tms. sängyssä ja sitten nukkumaan. Äläkä säikähdä mahdollista muutaman päivän kestävää huutoa, pidä pintasi :)

4

Vierailija
8/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 4

Vierailija
9/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en luopuisi kokonaan. Maidon voi antaa pöydässä tai vaikka sohvalla, jonka jälken pestään hampaat ja mennään nukkumaan. Tuttipullosta imeminen pari kertaa päivässä ei tee hallaa hampaille, mutta hampaat on tärkeä pestä ennen yöunia. Monesti vain halutaan tavan vuoksi eroon tuttipullosta kun lapsi on isompi. Meillä joi yli 2-vuotiaanakin pullosta. Mutta ei saanut enää unipulloa sänkyyn vaan opetteli nukahtamaan ilman sitä (mikä on minusta hyvä opetella 1-2-vuotiaana).

Vierailija
10/10 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Mä kyllä luulen että lapsi kieltäytyy juomasta iltamaitoa nokkamukista ja sitten homma menee siihen että lapsi itkee ja työntää nokkista pois ja mä (tai mies) istuu avuttomana sohvalla huutava lapsi sylissä. :D

Mutta pitänee jotain keksiä. Ihan vain tavan vuoksi haluaisin luopua tuttipullosta. Lapsi on vain niin tarkka rutiineista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi