Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoaako kukaan muu nykyistä valokuvien tekoa?

Vierailija
23.02.2014 |

Otat ne digikameralla, liität tietokoneen tiedostoihin ja tilaat paperiset kuvat. Ennen oli paljon helpompaa kun filmirulla vietiin valokuvaamoon ja kuvat sai hakea muutaman päivän kuluttua. Meillä valokuvaus vähentynyt huomattavasti tuon takia. Ja miten nyt ne joilla ei ole tietokonetta saa kuvansa tehtyä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä nytkin räpsiä digikameraalla kuvia ja viedä muistikortin kaikki kuvat valokuviksi teetettäväksi. Ei poikkeaisi mitenkään filmin käytöstä, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Vähintäänkin kannattaa poistaa jo kameralla epäonnistuneet tai muuten turhat kuvat.

Tietokone tai sen käyttötaidot eivät todellakaan ole mikään välttämättömyys jos haluaa kuvia paperille.

Vierailija
22/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 09:52"]

Mikä sua estää kuvaamasta filmille?

[/quote]

Hyviä filmikameroita on vaikea löytää. Ja filmejäkään ei enää myydä marketeissa.

[/quote]Hyviä käytettyjä on varmaan melkein joka kodin nurkissa. Meilläkin on yksi järkkäri jota ei ole käytetty enää 15 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:14"]

Mikä ihmeen fetissi teillä on mainostaa jotain paperikuvien tekoa? En ole tehnyt kuin muutaman paperikuvan digikameroiden hankkimisen jälkeen, ja nekin passikuviksi ja ihan printterillä kokeilun vuoksi. Ja näin on lähes kaikilla, joita tunnen.

[/quote]Olen teettänyt yhden kerran digikuvia paperille, kun tehtiin anopille synttärilahjaksi kuvakoostetaulu.

On kyllä mietitty että voisi tehdä muutaman valokuvakansion, kivempi sellainen on kaivaa kirjahyllystä kun alkaa näyttämään kuvia tietokoneen näytöltä.

Vierailija
24/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö teitä pelota että tietokone menee rikki ja tiedostoihin talletetut kuvat häviävät?

Vierailija
25/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:20"]

No eikö teitä pelota että tietokone menee rikki ja tiedostoihin talletetut kuvat häviävät?

[/quote]

Tämän takia on varmuuskopiot.

Vierailija
26/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai paperikuvat on fetissi. Olen joskus todennut, että jos päädyn vanhainkotiin, otan mukaan vain albumit ja kaikki muu saa jäädä :)

Vierailija
27/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:22"]

Ai paperikuvat on fetissi. Olen joskus todennut, että jos päädyn vanhainkotiin, otan mukaan vain albumit ja kaikki muu saa jäädä :)

[/quote] Täysin sama juttu! :)

Vierailija
28/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voin kertoa, että siinä vaiheessa, kun päädytte vanhainkotiin tai vastaavaan, on Alzheimer edennyt niin pitkälle, ettei niistä valokuvista enää iloa ole...

Vierailija
29/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:34"]

[/quote]

Voin kertoa, että siinä vaiheessa, kun päädytte vanhainkotiin tai vastaavaan, on Alzheimer edennyt niin pitkälle, ettei niistä valokuvista enää iloa ole...

[/quote]

Ainakin ystävän dementoituneet vanhemmat katselivat oikein mielellään vanhoja valokuva-albumeja hoitokodissa asuessaan :)

Vierailija
30/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
31/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 09:54"]

Mä olen kyllä ihan samaa mieltä ap:n kanssa, nykyään menee aikaa paljon enemmän ja siksi ei tule kuvia teetettyä. Ennen vain vei rullan ja haki kuvat, ei tarvinnut näpräillä minkään koneiden kanssa.

Ja itse asiassa juuri juttelin valokuvaliikkeen tyypin kanssa, hän oli samaa mieltä että paperikuvia teetetään nykyään vähemmän, kuvat jää tiedostoiksi koska ihmiset ei jaksa nähdä vaivaa.

[/quote]

Minulla ei olisi tilaa niille kaikille paperikuville, ihan hyvä, että ne voi vaikka polttaa cd:lle. Valokuvakirjat vie mielettömästi tilaa.

Mulla on sellainen digikehys, johon lataan tuoreimmat kuvat ja se sitten pyörii tuossa hyllyssä.

Vierailija
32/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:34"]

[/quote]

Ihan päinvastoin, ne kuvat auttaa muistia ja vanhat asiat on nimenomaan pinnassa.

[/quote]

Vierailija
33/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:20"]No eikö teitä pelota että tietokone menee rikki ja tiedostoihin talletetut kuvat häviävät?

[/quote]

Ei kun parhaat kuvat on vielä nettikansiossa tallella. Siellä ne myös säilyy, vaikka kone menisikin rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme