Mitä sellaista tarvitsisit nyt, mihin sinulla ei ole varaa?
ja tarkoitan jotain kohtuullisia asioita, ei mitään ylellisyysjuttuja.
Kommentit (64)
Retkiluistimet ja eteiseen piiiitkän, 4 metriä pitkän maton käytävämaton.
Mä olen työtön, ei tässä hirveästi kampaajalla käydä kun 4 suuta elätettävänä ja olen yh :( ens kuussa täytän laput ekaa kertaa elämässäni sossulle, ei hyvältä tunnu :( yksinäiselle ihmisellehän toi työttömyystuki riittäisi kevyesti, meillä jo pelkkä vuokra 1000€/kk kun lapsia pyörii paljon (ovat koululaisia).
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 07:12"]
Uudet silmälasit. Auton (jolla voisin tehdä torimyyntikeikkoja)
[/quote]
Jatkan vielä vähän. Noi olis siis ne välttämättömät. Sen lisäksi olen käynyt kampaajalla viimeksi 2008 ja olis kiva päästä taas. Ulkomailla oon käynyt 5 kertaa elämässäni ja olen 45v. Sinne nyt ei ole pakko päästä, mutta olis varaa edes kotimaan matkailuun. Tietokone pitäis saada korjattua. Nyt vein lukiolaiselta tietokoneen, mistä syystä hän on käärmeissään. Lääkarillä pitäis käydä maha-, sydän- ja gyneongelmien takia, mutta en siedä terkkarin omalääkäriä, joten pitäisi olla varaa yksityiseen. Kuntosaliin aion ottaa varaa pihistämällä ruokarahoja (mies ei siis antaisi ottaa kun muutenkin ollaan nälkärajalla). Lisäksi tarvitsisin isomman asunnon, jossa minullakin olisi tilaa elää. Ja tääkin talo missä nyt asutaan olis monien remonttien tarpeessa.
Itse olen pätkätyöläinen, mutta mies on "hyvätuloinen". Tää 7 hengen perhe vaan vie rahat ja järjen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 06:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 06:44"]Erikoista. Olen työtön ja olisi varaa niin yksityiseen lääkäriin, kampaajaan, kuntosaliin ja ulkoiseen kovalevyyn. Mihin oikein rahanne käytätte?[/quote]
Ansiosidonnaisella, peruspäivärahalla vai työmarkkinatuella? Ja kiitos kysymästä, mä en käytä rahaa mihinkään koska mulla ei ole rahaa ollenkaan. Nimim. Tuloja 0e/kk
[/quote]
Peruspäiväraha, reilut 500 euroa/kk.
Autoon pitäis tehdä huoltotoimenpide joka maksaa 1000 e. Mistä tuollasia rahoja tekaset työttömänä...
Parturikäynnin... Tällä tukalla se maksaa yli 100€ (sisällyttää myös shamppoot ja hoitoaineet, kauppakamasta ei löydy minulle sopivia aineita).
En tarvitse mitään, mutta haluaisin yhden 400 euron laukun
Auton katsastus. Kaks viikkoa jo myöhässä ja vähän pelottaa tua ajella jos narahtaa poliiseille... :/
Oman asunnon minäkin tarvitsisin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 08:26"]
Auton katsastus. Kaks viikkoa jo myöhässä ja vähän pelottaa tua ajella jos narahtaa poliiseille... :/
[/quote]
Sama juttu, mul on ajoaikaa vielä tämä kuu, mutta autoon tarttis tehdä korjaus, joka maksaa 500 -1000 €, ei ole rahaa, mies työtön tulot 0 € minä pienipakkainen, työmatka n. 50 km/sivu, noh, tulee jännä elämä, kun alkaa piileskellä poliisia työmatkoilla.
Ööö... yritin keksiä jotain, mutta en kyllä keksinyt mitään, mitä juuri nyt tarvitsisin mitä minulla ei jo ole...
Rahat on riittänyt aina kaikkeen mitä tarvitsen, vaikka tässä olen jo yli puoli vuotta tienannut vain 300 euroa/kk (ja siinä summassa on lapsilisäkin jo mukana). Mutta mä tyydynkin vähään (materialistisesti!), en ole ikinä tarvinnut enkä edes halunnut esim. uusia vaatteita ihan vain haluamisen vuoksi, en kampaajakäyntejä (leikkaan ja värjään itse), en ripsenpidennyksiä, en etelänmatkoja, en kalliita hajuvesiä, en merkkilaukkuja, en lehtitilauksia, en kalliita harrastuksia, en sisustuskrääsää.. Ja kuitenkin näytän ihan nätiltä, meillä on kiva koti ja mulla sisältöä elämässä. :)
Uuden takin, uudet lenkkarit., läppärin, isomman telkkarin, uuden elåmän.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 08:48"]
Ööö... yritin keksiä jotain, mutta en kyllä keksinyt mitään, mitä juuri nyt tarvitsisin mitä minulla ei jo ole...
Rahat on riittänyt aina kaikkeen mitä tarvitsen, vaikka tässä olen jo yli puoli vuotta tienannut vain 300 euroa/kk (ja siinä summassa on lapsilisäkin jo mukana). Mutta mä tyydynkin vähään (materialistisesti!), en ole ikinä tarvinnut enkä edes halunnut esim. uusia vaatteita ihan vain haluamisen vuoksi, en kampaajakäyntejä (leikkaan ja värjään itse), en ripsenpidennyksiä, en etelänmatkoja, en kalliita hajuvesiä, en merkkilaukkuja, en lehtitilauksia, en kalliita harrastuksia, en sisustuskrääsää.. Ja kuitenkin näytän ihan nätiltä, meillä on kiva koti ja mulla sisältöä elämässä. :)
[/quote]
Onneksi olkoon, asut ilmeisesti ilmaiseksi, voi, kun mulla ei ole " pappa betalar "
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 08:48"]
[/quote]
Onneksi olkoon, asut ilmeisesti ilmaiseksi, voi, kun mulla ei ole " pappa betalar "
[/quote]
heheh :) Juu, asun "ilmaiseksi" kyllä, mies maksaa asumiskulut. Mutta miehelläpä onkin vapautus kaikista kotitöistä ;) sopii meille molemmille, kummatkin osallistuu yhteisen kodin ja talouden hoitoon sopivaksi katsomallaan tavalla.
ap
siis apua, en ole ap :D siis joka siivoaa ja mies maksaa asumisen. Menin sekaisin, kun olen vastaillut omassa aloituksessani minulle esitettyihin kysymyksiin tässä samalla yhdessä toisessa ketjussa.. anteeksi :)
Uuden kämpän. Vaikka pienen mökin remontoitavaksi. Olisi helpompi lähteä suhteesta.
Lapselle turvaistuimen autoon. Kaukalo alkaa käydä pieneksi.. Yritän löytää halvalla käytettynä.
mä en oikeastaan tarvitse yhtään mitään.