Miksi suomesta ei saa kunnon flunssalääkettä?
Oltiin thaimaassa ja miehelleni iski kunnon flunssa kuumeen kera. Hotellin respa hoiti meidät paikalliselle tohtorille joka tutki ja kuunteli keuhkot. Hetken päästä hoitaja purjehti sisään ja tuikkas piikin mieheni käsivarteen. Hetken oltiin siinä hölmistyneen näköisinä, niin lääkäri sanoi, että jos oireet jatkuvat huomenna niin tulkaa takaisin.
No mieheni nukkui kellon ympäri ja oli seuraavana aamuna kuin uusi mies. Ei tietoakaan kuumeesta tai flunssasta.
Toinen esimerkki kun ystäväni lapsi sairastui espanjanssa kuumeeseen ja flunssaan. Hoitaja antoi piikin ja lapsi oli seuraavana päivänä kunnossa.
Mitä noi pistokset oikeen pitää sisällään?
Itse olen nyt kuumeflunssassa ja haluaisin tuollaisen saman pistoksen.
Venäjältäkin saa kunnon B-vitamiini pillereitä, mut en mä sinne nyt lähde..
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:13"]Vähän samantyyppinen juttu minulla. Sairastuin juuri lomalle lähtiessä kovaan nuhaan ja kävin paikallisessa apteekissa kysymässä lääkettä. Siis ihan oikea apteekki, ei mikään katukauppa. Möi minulle jotain flunssalääkettä, joka ihan oikeasti AUTTOI. Pari tablettia päivässä muutaman päivän ajan ja tauti oli tiessään ja saatoin jatkaa lomaani. Olen kotimaassakin flunssan yllättäessä käyttänyt edelleen tuota lääkettä (kävin ostamassa vielä toisen paketin mukaani) ja väitän että se toimii paljon paremmin kuin nää kotimaan flunssalääkkeet. Lääkeainesosaluettelon mukaan siinä ei ole mitään vaarallista, sen verran osaan tulkita sitä. Mutta ilmeisesti oikeassa suhteessa miksattu toimivaksi.
[/quote]
Muistatko lääkkeen nimen?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:13"]
Vähän samantyyppinen juttu minulla. Sairastuin juuri lomalle lähtiessä kovaan nuhaan ja kävin paikallisessa apteekissa kysymässä lääkettä. Siis ihan oikea apteekki, ei mikään katukauppa. Möi minulle jotain flunssalääkettä, joka ihan oikeasti AUTTOI. Pari tablettia päivässä muutaman päivän ajan ja tauti oli tiessään ja saatoin jatkaa lomaani. Olen kotimaassakin flunssan yllättäessä käyttänyt edelleen tuota lääkettä (kävin ostamassa vielä toisen paketin mukaani) ja väitän että se toimii paljon paremmin kuin nää kotimaan flunssalääkkeet. Lääkeainesosaluettelon mukaan siinä ei ole mitään vaarallista, sen verran osaan tulkita sitä. Mutta ilmeisesti oikeassa suhteessa miksattu toimivaksi.
[/quote]
Viitsitkö kertoa, mitä aineita siinä on tai vaikkapa ihan kauppanimen?
Kodeiinia taisi piikki sisältää. Jos vielä uni tuli silmään pistoksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:13"]
Vähän samantyyppinen juttu minulla. Sairastuin juuri lomalle lähtiessä kovaan nuhaan ja kävin paikallisessa apteekissa kysymässä lääkettä. Siis ihan oikea apteekki, ei mikään katukauppa. Möi minulle jotain flunssalääkettä, joka ihan oikeasti AUTTOI. Pari tablettia päivässä muutaman päivän ajan ja tauti oli tiessään ja saatoin jatkaa lomaani. Olen kotimaassakin flunssan yllättäessä käyttänyt edelleen tuota lääkettä (kävin ostamassa vielä toisen paketin mukaani) ja väitän että se toimii paljon paremmin kuin nää kotimaan flunssalääkkeet. Lääkeainesosaluettelon mukaan siinä ei ole mitään vaarallista, sen verran osaan tulkita sitä. Mutta ilmeisesti oikeassa suhteessa miksattu toimivaksi.
[/quote]
Katarin Forte, Turkissa siis tämä homma. Muistaakseni sisältää paracetamolia ja kodeiinia ja varmaan jotain muuta...
Viitsitkö kertoa, mitä aineita siinä on tai vaikkapa ihan kauppanimen?
[/quote]
Mies sairastui flunssaan Saksassa. Kävin apteekissa kysymässä lääkettä, myyjä tosi tarkkkaan kyseli millaiset oireet, kuumetta jne. ja sitten vielä, haluanko lääkkeitä vai luontaistuotteita... Pyysin lääkkeitä ja sain Boxa Grippal -nimistä lääkettä ja jotain vitamiinipurutabletteja (tyrni-mustaviinimarja), Mensana-nimisiä taisivat olla. Siihen jäi flunssan oireet. Aion seuraavan kerran Saksassa käydessäni ostaa näitä kyllä lisää. (Toi flunssalääke taisi olla ihan vaan ibuprofeiinia ja Duact-tyyppistä nuhalääkettä).
Mies sairastui flunssaan Saksassa. Kävin apteekissa kysymässä lääkettä, myyjä tosi tarkkkaan kyseli millaiset oireet, kuumetta jne. ja sitten vielä, haluanko lääkkeitä vai luontaistuotteita... Pyysin lääkkeitä ja sain Boxa Grippal -nimistä lääkettä ja jotain vitamiinipurutabletteja (tyrni-mustaviinimarja), Mensana-nimisiä taisivat olla. Siihen jäi flunssan oireet. Aion seuraavan kerran Saksassa käydessäni ostaa näitä kyllä lisää. (Toi flunssalääke taisi olla ihan vaan ibuprofeiinia ja Duact-tyyppistä nuhalääkettä).
Katarin fortessa ei ole mitään mikä parantaisi taudin, sen sijaan se auttaa oireisiin eli olo on vähän parempi. Mut eihän siinä mitään, hyvä et auttaa!
Katarin fortessa ei ole mitään mikä parantaisi taudin, sen sijaan se auttaa oireisiin eli olo on vähän parempi. Mut eihän siinä mitään, hyvä et auttaa!
Selkä vaivoihin saanut punaisen kolmion tulehduskipulääkettä missä parasetamolia ja kodeiinia, toimivaa ainetta ollut.
Isot pojat on sanonut että venäjältä pitää ostaa zitromaxia, sellaista vaivaa ei ole mihin ei auttaisi.
Selkä vaivoihin saanut punaisen kolmion tulehduskipulääkettä missä parasetamolia ja kodeiinia, toimivaa ainetta ollut.
Isot pojat on sanonut että venäjältä pitää ostaa zitromaxia, sellaista vaivaa ei ole mihin ei auttaisi.
Eihän suomessa ole flunssalääkkeitä vain flunssaoireita helpottavia aineita. Muualla löytyy flunssalääkkeitä ja paljon paljon hyviä aineita kaikenlaisiin vaivoihin. Lääkärissä kannattaa käydä muuallla sekä samalla hankkia aineet sieltä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 23:18"]
[/quote]
Juu, eikun zitromaxia (antibiootti) naamaan joka vaivaan! Hei oikeesti, Suomessa sentään määrätään antibiootteja pääasiassa todelliseen tarpeeseen ja resistenttien bakteerikantojen kehittyminen pysyy edes jossain määrin handussa, mutta matkalla "ihmepiikkejä" ottavat ihmiset näyttävät vaarantavan myös järkevästi lääkkeitä käyttävien kanssasisartensa elämän. Kannattaisi edes ottaa selvää mitä se "kaikkeen vaivaan auttava" Zitromax on ja voisiko ne napsimisesta olla kenties jotain haittaa!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:31"]
Katarin Forte, Turkissa siis tämä homma. Muistaakseni sisältää paracetamolia ja kodeiinia ja varmaan jotain muuta...
[/quote]
Paracetamol, Oxolamine citrate, Chlorpheniramine maleate, Pseudoephedrine
Pseudoefedriini on maetamfetaminin raaka-aine, joten se on Suomessa reseptillä. Nuo keskimmäiset ovat vanha yskänlääke ja vanha antihistamiini, joita ei taideta enää käyttää länsimaissa.