Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pyörtyä kivusta:

Vierailija
05.03.2014 |

Ei auta särkylääkkeetkään, on Buranaa ja Panadolia.

Mulle tehtiin maanantaina laparoskooppinen gynekologinen leikkaus. Kotiuduin tiistaina. Vatsaontelo täynnä hiilidioksidia ja leikkauskohdat sikakipeitä (4 kpl). Kipu aaltoilee ja on yhtä kova kuin synnytyskivut, siis ihan järkyttävää.

Olen tehnyt jumppaa saamieni ohjeiden mukaan, muttei mikään tunnu auttavan.

Vinkkejä? Vai onko tästä pakko lähteä lääkärille hakemaan jotain vahvempaa kipulääkettä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunnon yhdiselmäannos buranaa ja panadolia (800 mg buranaa ja 1 g panadolia) ei auta, hae ihmeessä lääkäriltä tehokkaammat kipulääkkeet. Ei tuollaista kipua kannata kenenkään kärsiä kun siihen on lääkkeitä olemassa.

Vierailija
2/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Burana 600 ja Panadol Forte 1 g. Niitä saisi molempia ottaa reseptin mukaan max 3 x vrk.

Otan nyt molemmat samaan aikaan ja katson, pystynkö edes jotenkin olemaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
4/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lelulääkkeitä annettu, hae nyt kunnon särkylääkkeet jos todella kivut noin kovat.

Vierailija
5/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemuksia, mutta mene hyvä ihminen lääkäriin tai sitten soitat lääkärille, jolla olit ja pyydät lisää kipulääkkeitä!

Vierailija
6/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Tramalia. Tosin ei ne sitä anna, kun edelleenkin ihminen paranee paremmin kipeänä :P

Vierailija
7/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:47"]

Pyydä Tramalia. Tosin ei ne sitä anna, kun edelleenkin ihminen paranee paremmin kipeänä :P

[/quote]

Ei auttanut minulla selkäkipuun yhtään tramal, tosin ei se nyt mikään hirveän vahva lääke olekkaan. Oxycontin auttoi kyllä, se kylläaika "myrkkyä"..

Vierailija
8/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma mitä tuo laparasskooppinen tarkoittaa, mutta kun minun endometrisiota hoidettiin leikkauksella jolloin oli myös useampi haava, sain kyllä tujut särkylääkkeet. Eli koeta hakeutua lääkäriin kivuista huolimatta.

Vierailija
9/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:47"]

[/quote]

Ihminen ei parane paremmin kipeänä. Leikkauskivun jälkeistä hoitoa on tutkittu paljon niin ihmisillä kuin eläimillä ja on todettu, että kivun kokeminen ei mitenkään edistä paranemista vaan voi olla jopa päinvastoin. Kyllä aikuinen ihminen ymmärtää ilman kovaa kipuakin olla esim. rehkimättä leikkauksen jälkeen. 

Valitettavasti tosiaan noita kunnon kipulääkkeitä täytyy useinkin itse ymmärtää pyytää ja jopa vaatia, koska niissä on riippuvuusriski ja siksi lääkärit ovat vähän arkoja niitä määräämään. Mutta yleensä kyllä kirurgisen operaation jälkeen niitä voi saada jos pyytää.

Vierailija
10/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nro 9:lle. Jos sulla on ollut useampi haava, se tarkoittaa juuri sellaista leikkausta, mikä minullekin tehtiin. Eli tähystysleikkausta.

Minulla ei kyllä hoidettu endometrioosia, vaan poistettiin kohtu ja tehtiin emättimen ja peräsuolen laskeumaleikkaus. Laitettiin sellainen "verkko" (samantyylinen kuin tyräverkko). 

Jos ei olo nyt pian parane, mun on pakko mennä terveysasemalle.

Vierailija
11/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokeile ottaa "yliannostus" ko lääkkeitä! Tuplat vaikka. Ei ole vaarallista noin perus kipulääkkeillä.

Vierailija
12/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 12:20"]Ja kokeile ottaa "yliannostus" ko lääkkeitä! Tuplat vaikka. Ei ole vaarallista noin perus kipulääkkeillä.

[/quote]

Mitä nyt maksa menee liiallisesta parasetamolin popsimisesta, mutta saahan noita uusia..

Vierailija
13/13 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeutuisin sinuna heti lääkäriin. Et kai ole yksin kotona? Ettei vain olisi alkava tulehdus tai sisäistä verenvuotoa. Kovat kivut, joten varmistaisin, ettei henkikulta vain olisi vaarassa. Onko antibioottikuuri riittävän laajakirjoinen? Tehoaako se? Kai sait antibiottiakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi