Ihmiset jakaantuvat säästäjiin ja tuhlareihin
Me säästäjä-sijoittajat rikastumme tuhlareiden rahoilla. Nyt jos jäisin työttömäksi niin ei haittaisi mitään. On sen verran paalua sijoituksissa ja koko ajan nousee sijoitusten arvo koronasta huolimatta. Ja kyllä, voin ihan tarpeeksi "nauttia elämästä". Lapset ja urheilu jo pelkästään riittävät siihen.
Kommentit (11)
No jaa. Itse säästän joissain asioissa ja tuhlaan toisissa.
En jaksa elää kituen ja kuolla suurine säästöine. Ennemmin kuluttaa tasaisesti ja elää hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Itse säästän joissain asioissa ja tuhlaan toisissa.
Sama. Ja saatan laittaa yhden kuukauden ylijäämän säästöön, mutta seuraavan kuukauden ylijäämän tuhlaan.
Ja ne tuhlarit itkevät kun aina on rahat loppu ja heillä on joku omituinen oikeus samaan elintasoon kuin sillä säästäväisellä.
Te sijoittajat tunnutte olevan niin varmoja niistä voitoista. Ennen oli sellainen viisas neuvo, että sijoita vain niin paljon kuin sinulla on varaa menettää.
Olen sekä että ihminen. Osan säästän ja sijoitan, osan tuhlaan asioihin joista tykkään.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa elää kituen ja kuolla suurine säästöine. Ennemmin kuluttaa tasaisesti ja elää hetkessä.
Miten niin kituen? Ei säästäminen tarkoita kitumista.
Säästän, jotta voisin tuhlata johonkin, mitä haluan. Esim. seuraava iso hankintani on auto. Suunnittelen ostavani 25-30 tonnia maksavan auton. En minä sellaista säästämättä voisi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Te sijoittajat tunnutte olevan niin varmoja niistä voitoista. Ennen oli sellainen viisas neuvo, että sijoita vain niin paljon kuin sinulla on varaa menettää.
Ei tietenkään olla varmoja. Koronakriisin alussa salkkuni romahti -40%. Nyt kuitenkin ollaan jo taas senkin yläpuolella. Se puolestaan on varma, että sijoittamatta ja säästämättä ei AINAKAAN voita mitään.
Ei suomessa jää tyhjän päälle vaikkei mitään säästäisikään. Siksi meillä on Kela.
Nyt kannattaa sijoittaa tuulivoimaan esim. Vestas.